Le bêta test est commencé :

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Vu qu'au 70 (et sûrement au 80) on optimise notre stuff donc chaque pièce est gemmée/enchantée et quand on loot mieux on fait pareil, je m'inquiète pas trop de la santé financière des joailliers et enchanteurs...
Le truc qui peut poser souci avec les bonus sur minage, herbo, and co c'est l'optimisation à outrance (voleur >> dépeçage obligatoire, tank>>minage,...) au détriment du métier que le joueur aime faire (quoique ça le faisait déjà avec les tambours et enchant anneaux choses que je trouve vraiment dommage).
Y a rien de vraiment obligatoire non plus , perso si j'aime faire X métier avec mon perso je vais pas le changer sous prétexte qu'un autre va me donner un super bonus ....
Citation :
Publié par Glunn
Je ne pense pas que ca soit 30 endu qui change grand chose.
Pour le joueur lamba ca ne change rien, Pour le RPiste encore moins, Pour le casual pareil.

Par contre pour les joueurs qui "optimisent" ca compte énormement.

J'ai un paquet d'ami qui n'ezite pas a respect leur metier tous les 2 patchs dès qu'un nouveau truc sort.

Certain monte enchant juste pour les enchants anneaux, joalier juste pour avoir des gem lié quand ramassé etc...

Pour exemple, un ami au debut de BC a monté Forgeron pour les armes, une fois celle ci depassé avec l'arrivé des armes pvp, il a monté ingé pour la sortie des lunettes, puis enchant pour l'enchant anneau etc...

Perso je n'ai pas ce courage la, mais j'ai aucun doute sur le fait qu'une partie des joueurs vont respect leur metier suite a ces bonus.

Après faut voir, si tous les métiers ont leur propre bonus cest cool, ca équilibre. Actuellement cest pas le cas, je suis forgeron depuis BC par exemple, c'est cool ce metier m'aura servi les 3 premiers mois. J'ai plus jamais rien crafté par la suite.

Quand les forgerons auront la possiblilité de mettre des gem "en plus" sur des items ca sera interessant tout le temps.
Citation :
Publié par omegavsnemesis
C'est le cas dans wotlk non? les forgerons peuvent rajouter un sertissage aux objets me semble

C'est pour ca que j'en parle.

Un bonus unique a un metier (et maintenant aussi pour la recolte), ca me semble bien, le truc c'est qu'il faut un certain equilibre et que tous les métiers aient leur propre bonus.

Genre pas mettre 30 end mineur, 20 crit depeceur, 0 en herbo. (comme ca semble etre le cas).

Actuellement, ta le choix entre faire un metier qui te donne un avantage end game ou faire un metier qui t'en donne pas (je parle du pvp, ou de toute facon tlm a exactement les meme items). Bah c'est nul et tlm a terme fonce vers lenchant / joallerie.

Je parlerai pas d'ingé pré BC.......... une belle connerie aussi a mes yeux. Jme suis retrouvé a avoir mes 3 persos ingé pour pouvoir jeter des cheat AE stun
Citation :
Publié par Edelendil
N'empeche que

Nourish Rank 1
600 Mana 40 yd range
1.5 sec cast
Heals a friendly target for 1883 to 2187. Heals for an additional 20% if you have a Rejuvenation, Regrowth, or Lifebloom effect active on the target.

vs

Flash of Light Rank 9
420 Mana 40 yd range
1.5 sec cast
Heals a friendly target for 785 to 879.
J'ajoute un truc parce que je suis bien mdr sur ce spell.

Lesser Healing Wave Rank 9
965 Mana 40 yd range
1.5 sec cast
Heals a friendly target for 1606 to 1834.
Citation :
Publié par Rayne
J'ajoute un truc parce que je suis bien mdr sur ce spell.

Lesser Healing Wave Rank 9
965 Mana 40 yd range
1.5 sec cast
Heals a friendly target for 1606 to 1834.
Ca va c'est équilibré.
Citation :
Publié par Edelendil
N'empeche que

Nourish Rank 1
600 Mana 40 yd range
1.5 sec cast
Heals a friendly target for 1883 to 2187. Heals for an additional 20% if you have a Rejuvenation, Regrowth, or Lifebloom effect active on the target.

vs

Flash of Light Rank 9
420 Mana 40 yd range
1.5 sec cast
Heals a friendly target for 785 to 879.

Ca calme :/

Plus je vois les Up restau du drood plus je me pose une question : ils ont décidé de tuer le Palaheal a Wotlk ou j'ai manqué des changements équilibrant la balance? Vu que pour le moment je vois Beacon of light rang 5 lvl 80 qui fait :

The target becomes a Beacon of Light, healing all party or raid members within 10 yards for 2000 over 15 sec.
1.5 sec cast, 2330 Mana, 40 yd range

Et le drood récupere :
Flourish
Heals up to 5 friendly party or raid members within 15 yards of the target for 4410 over 7 sec. The amount healed is applied quickly at first, and slows down as the Flourish reaches its full duration.
Instant cast, 1125 Mana, 40 yd range

La on va me dire que le Paladin n'a pas de limite au niveau du nombre d'alliées heal mais sur 10m on concentre rarement plus de 5 personnes en raid mis a part cas spécial.
Donc pour le moment hormis le up de Holy shock je comprend mal ce qui peut donner de l'interêt a un Palaheal en raid, bon c'est la beta on a pas tout vu mais ca reste effrayant.
Vous avez de la chance d'avoir une clé pour la Béta...

En attendant la sortie je vais me monter un nouveau perso...ça évitera de farmer les sets pour mon drood et mon priest
Bah c'est pas grave Blizzard veille au grain.
La preuve :

Citation :
Flourish mana cost decreased from 585 to 450. Amount of healing decreased (Rank 1 now heals 672 HP instead of 1610).
Et puis à côté de cela il y a :

Citation :
The amount of health point healed by Holy Shock has been increased by 66%. (eg. Rank 7 now heals for 2401-2599 instead of 1431-1549)
Citation :
Publié par Tzioup
mdr le nouveau maelstrom weapon, tu peux sortir un instant recall n'importe quand now <3
CAD ?

c'est maintenant un spell instant de n'importe quel spell ?

(avant cetait chain ligh, ligh bolt, ou lava burst non ?)

Pour moi cetait vraiment need, pour la survivabilité. Use les 5 stacks de malstrom pour un healing wave c'est cool, on va pouvoir aider nos potes, se heal nous meme etc...

Les domages, un sham amélio en a deja assez imo, et en fin darbre ils nous ont deja pondu un autre talent qui up les dégats (proc des bouclier delec en attaquant). C'est cool si on peu choisir de se heal ou burst un peu plus.


Un feedback sur le static shock au fait les beta testeurs ??? (je me goure peu etre de nom, je parle du talent qui fait proc le bouclier de foudre et ajoute des charges, /love 6 charges !!!!)

Une rumeur dit que le bouclier de foudre couterait 0 mana now cest vrai ?

Mais que le static shock est pour linstant tout buggé, en gros ca proc dans tous les sens.

Sur le papier, c'est pas un gros DD, cest couteau en mana, ca nous prive du bouclier d'eau, mais avec Wotlk, si ca ne coute plus de mana, que ca passe a 6 charges et que Stormtrike debuff 4 fois au lieu de 2, ca commence le faire
Citation :
Publié par Rayne
J'ajoute un truc parce que je suis bien mdr sur ce spell.
En même temps il n'y a qu'un seul talent qui augmente le throughput de Nourish.
Changements sur pas mal de sorts/talents :

Citation :
Death Knight
Blood

* Will of the Necropolis now increases your expertise by 3/6/9 instead of 4/8/12
* Blood Gorged now only affects melee damage
* Frost Aura increases your Frost Resistance by 32/65 instead of 22/45.


Unholy

* Corpse Explosion base damage has been changed from 60 to 216.
* Improved Corpse Explosion now casts a disease on enemy target that deals 36% of the explosion damage over 15 seconds instead of 9 seconds.
* Unholy Aura increases your Shadow Resistance by 32/65 instead of 22/45.


Druid
Balance

* Moonkin Form mana cost has been changed from 22% base mana to 538 mana.
* Typhoon mana cost has been increased from 475 to 645 and the range changed from 20 to 24 Yards.
* Force of Nature mana cost has been changed from 12% base mana to 284 mana. Cooldown has been reduced from 3 to 2 minutes.
* Starfall mana cost has been increased from 655 to 866. Range increased from 30 to 36 yards. Damage seems to be changed as well but it looks like the version displayed in the talent calculator isn't the first rank of the spell.


Feral

* Faerie Fire range has been increased from 30 to 36 yards.
* Primal Tenacity now increases your chance to resist Stun and Fear mechanics by 5/10/15% (Old version : Reduces the duration of Fear effects by 5/10/15% and reduces all damage taken while stunned by 5/10/15%)
* Improved Mangle now reduces the cooldown of your Mangle (Bear) ability by 7% (instead of 0.5 sec) and reduces the energy cost of your Mangle (Cat) ability by 2.


Restoration

* Tree of Life mana cost reduced from 28% base mana to 978 mana.
* Flourish mana cost decreased from 585 to 450. Amount of healing decreased (Rank 1 now heals 672 HP instead of 1610).


Hunter
Survival

* Hunting Party now gives your critical shots a 20/30/40/50/60% chance to restore 2% mana, 10 energy, 4 rage, or 10 runic power to all member of your party. (Old version : 20/40/60/80/100% chance)
* Potent Venom now increases the amount of damage done to targets afflicted by your Wyvern or Serpent Sting by 1% regardless of the rank. (Old version : Increased the damage by 1% for each rank, up to 3%)


Mage
Arcane

* Arcane Impact is now called Spell Impact and increases the critical strike chance of Arcane Explosion, Arcane Blast, Blast Wave, Fire Blast, Ice Lance, and Cone of Cold by 2/4/6% (Old version : Was only affecting Arcane Explosion / Arcane Blast)
* New Talent - Student of the Mind (Tier 3) - Increases your total spirit by 4/8/12%
* Arcane Potency now requires 1 Point in Presence of Mind instead of 5 points in Arcane Concentration
* Potent Spirit has been removed
* New Talent - Arcane Flows (Tier 8, requires 1 point in Arcane Power) - Reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power, and Invisibility spells by 30 secs.
* Netherwind Presence now increases your spell haste by 2/4/6% (Old version : Gives your Arcane Missiles, Arcane Barrage, Arcane Blast, Fireball, Frostbolt, and Forstfire Bolt spells a 1/2/3/4/5% chance to cause the next Arcane Blast, Fireball, Frostbolt or Frostfire Bolt to be instant.)


Frost

* Arctic Reach doesn't influence Ice Lance anymore


Paladin
Holy

* The amount of health point healed by Holy Shock has been increased by 66%. (eg. Rank 7 now heals for 2401-2599 instead of 1431-1549)
* Infusion of Light now reduces the cast time of your next Holy Light spell by 1.3/2.5 secs instead of 1.25/2.5 secs.


Protection

* Holy Shield will now give you 6 charges instead of 4.
* Avenger's Shield mana cost reduced by 70%, damage has been reduced. (eg. Rank 3 now deals 494-602 damage for 780 mana instead of 705-861 for 1745 mana)
* Guarded by the Light now reduces the mana cost of your Consecration, Holy Wrath and Avenger's Shield by 15/30% (Old version : Whenever your parry or dodge an attack you have a 10% chance to reduce the mana cost of your next Consecration, Holy Wrath, or Avenger's Shield spell by 25%/50%)


Retribution

* Improved Blessing of Might now increases the attack power bonus of your Blessing of Might by 10/20/30/40/50% instead of 4/8/12/16/20%
* Vindication now has a chance to reduce the target's attributes by 10/20% for 15 seconds. (Old version : 5/10% reduction)
* Pursuit of Justice is now a 2 rank talents (was 3), reducing the change to be hit by spells by 1/2% and mounted movement speed by 9/15% (Old version : 1/2/3% hit and 5/10/15% mounted speed)
* Repentance now costs 395 mana instead of 9% of base mana.


Rogue
Subtlety

* Fixed a typo in Honor Amongst Thieves, now gives a 10/20/30% to gain a combo point when you or someone in your group critically hits with a damage, healing, or spell ability. (Was ... 100/200/300%)


Shaman
Elemental

* Convection (Tier 1) is now a 3 points talent, reducing the mana cost of Shock, Lightning Bolt, Chain Lightning, Thunder and Lava Burst spells by 4%/8%/12% (Old version : 5 points and 2/4/6/8/10%)
* Concussion doesn't affect Lava Burst and Thunderstorm anymore.
* Storm Reach now also increases the radius of your Thunderstorm spell by 10% along with the range improvement on Lightning Bolt / Chain Lightning.
* Elemental precision increases your chance to hit with Fire, Frost, and Nature spells by 2/4/6% and reduces the threat caused by these spells by 4/7/10% (Old version : 1/2/3% hit and 10/20/30% threat)
* Astral Shift now has a 33/66/100% chance to shift into the Astral Plane reducing all damage taken by 30% (Old version : 100% chance to reduce all damage taken by 10%/20%/30%)
* Thunderstorm range increased from 10 to 12 yards, damage increased from 595-679 to 640-729, knockback stays 20 yards.


Enhancement

* Improved shields now increases the amount of Mana Shield orbs by 10% instead of 5%, improvements to Lightning Shield and Earth Shield stay the same.
* Shamanistic Rage now gives your successful melee attacks a chance to regenerate mana equal to 15% of your attack power. (Old version : mana regeneration equal to 30% of your attack power)
* Maelstrom Weapon now reduces the casting time of any spell by 4/8/12/16/20% when you critically hit with a melee weapon. (Old version : was only affecting Lightning Bolt, Chain Lightning, and Lava Burst)
* Feral Spirit now lasts 45 seconds instead of 30 seconds.


Restoration

* Nature's Guardian cooldown has been changed from 8 to 5 seconds.
* Spirit Link now also breaks if a shared damage would reduce a target's health below 20%.


Warrior
Arms

* Bloodletting has been renamed to Improved Rend once again and doesn't increase the amount of damage caused by Bloodbath anymore.
* Fixed a typo in Second Wind, Stun or Immobilize effects generate 10/20 rage. (Old version ... 100/200 ^^)


Protection

* Shield Specialization now gives you a chance to generate 1 rage when a block occurs. (Old version : 2 Rage)


Warlock
Affliction

* Death's Embrace (Tier 9) does not affect Shadowburn anymore. Haunt has replaced Shadowburn here.
* Haunt (Tier 11) has been changed from a 10 sec cooldown to a 15 sec cooldown.


Demonology

* Soul Link (Tier 3) is not required for Unholy Power anymore.
* Master Demonologist (Tier 6) is no longer required to take Demonic Empowerment (Tier 7)


Destruction

* Aftermath (Tier 2) changed to 2%/4% chance to daze the target for 5 sec. (Previously 5/10% for 5 sec)
* Chaos Bolt (Tier 11) changed to an 8 sec cooldown. (Previously 12 secs)

Source : www.mmo-champion.com


Edit : par rapport à la discussion ci-dessus : En effet, nerf de Flourish (* Flourish mana cost decreased from 585 to 450. Amount of healing decreased (Rank 1 now heals 672 HP instead of 1610). )
Citation :
Publié par astillia
nerf tjrs pas de clef beta....

si vous en avez une en trop n'hésitez pas
et surtout ne vous trompé pas de personne

sinon vivement les première info sur les raid 10 et 25 mais il me semble quil sont meme pas implanter dans la beta encore
Salut,

Tien je viens de voir çà sur le forum officiel:
"
Vous pourrez monter les mêmes montures que celles disponibles en Outreterre. Pour que votre personnage de niveau 77 puisse utiliser sa monture volante, il devra accomplir une procédure, dont aucun détail n’est encore fixé pour le moment. Actuellement, il n’est pas prévu que d’importantes sommes d’argent soient impliquées dans ce procédé.

Thyvene

"

Peut être encore une chance pour que l'on puisse pour finir utiliser le Drake du néant sur les zones de WotLK .

source

++
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