[1.11] Preview des talents mages

Répondre
Partager Rechercher
Voici ce qu'IGN a révélé il y a peu de temps, après une heure de F5 sur le forum mage (ma pauvre touche F5 :/).

http://pc.ign.com/articles/704/704665p1.html

Patch Notes:

# Due to significant talent changes, Mages will have all talent points refunded and can be respent. Training costs for all talent spell replacements have been significantly reduced.
# Arcane Explosion is now instant cast and will no longer remove the Presence of Mind effect when used.
# Evocation - Is now available to all mages (via trainer), starting at level 20.
# Conjure Food now has a new rank (Rank 7) available in Stratholme.
# Frost Ward now has a new rank (Rank 5) available as item loot in dungeons.
# Mana Shield - Damage taken will now be absorbed by other absorb spells (e.g. Ice Barrier, PW: Shield) before being absorbed by Mana Shield.
# Dampen Magic - Damage and healing reduction increased on ranks 3 through 5.
# Amplify Magic - Damage and healing bonus increased on ranks 2 through 4.

Arcane Talents

Tier 1

Arcane Subtlety
Reduces your target's resistance to all your spells by 4/7/10, and all of your spell criticals cause 17/34/50% less threat.
Note: Functionality has been significantly altered.

Tier 3

Magic Attunement
Increases the effect of your Amplify Magic and Dampen Magic spells by 25/50%.
Note: This talent previously only affected Dampen Magic.

Improved Arcane Explosion
Increases the critical strike chance of your Arcane Explosion spell by an additional 1/2/3/4/5%.
Note: AE is now an instant cast spell, so this talent has been altered to add +crit instead of casting time reduction.

Arcane Resilience
Increases your armor by an amount equal to 50% of your Intellect.
Note: Evocation, previously in this location and now a trainer spell, has been traded for one that also gives mages an armor boost.

Tier 4

Arcane Meditation
Allows 5/10/15% of your Mana regeneration to continue while casting.
Note: Previously five in

Tier 7

Arcane Power
When activated, your spells deal 30% more damage while costing 30% more mana to cast. This effect lasts 15 seconds.
Note: Damage and mana cost have been reduced by 5%.

--------------------

Fire Talents

Tier 2

Ignite
Your critical strikes from Fire damage spells cause the target to burn for an additional 8/16/24/32/40% of your spells damage over 4 seconds

Improved Fire Blast
Reduces the cooldown of your Fire Blast spell by 0.5/1/1.5 seconds.
Note: Previously in five increments; two skill points freed up.

Tier 3

Burning Soul
Gives your fire spells a 35/70% chance to not lose casting time when you take damage.
Note: Previously three increments -- 25/50/65%. One talent point freed up.

Tier 4

Improved Scorch
Your Scorch spells have a 33/66/100% chance to cause your target to be vulnerable to Fire damage. This vulnerability increase the Fire damage dealt to your target by 2% and lasts 15 seconds Stacks up to 5 times.
Note: Previously five increments of 20%. Two more talent points freed.

Improved Fire Ward
Causes your Fire Ward to have a 10/20% chance to reflect Fire spells while active.
Note: Was previously 20/35%.

Master of Elements
Your Fire and Frost spell criticals will refund 10/20/30% of their base mana cost.
Note: This is a new ability and, interestingly, affects more than one talent tree.
Tier 7

Combustion
When activated, this spell causes each Fire damage spell you cast to increase your critical strike chance with Fire damage spells by 10%. This effect lasts until you have caused 3 critical strikes with Fire spells.
Note: Significant functionality change. This used to grant a 100% chance to crit with your next fire spell. The cooldown is not listed.

--------------------------

Frost Talents

Tier 1

Improved Frost Nova
Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 2/4 seconds.

Permafrost
Increases the duration of your Chill effects by 1 second and reduces the target's speed by an additional 4%/7%/10%.
Note: Additional speed reduction is new.

Tier 2
Note: Improved Frost Nova has been removed.

Frost Warding
Increases the armor and resistances given by your Frost Armor and Ice Armor spells by 15/30%. In addition, gives your Frost Ward a 10% chance to reflect Frost spells and effects while active.

Frostbite
Gives your Chill effects a 5/10/15% chance to freeze the target for 5 seconds.
Note: Previously a Rank 6 item. Was also previously five increments of 3%. Two more skill points freed up. Winter's Chill moved to Rank 6, with adjusted functionality.

Tier 3

Improved Blizzard
Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed by 40/60/75%. Lasts 4.50 seconds.
Note: Movement speed reduced by an additional 5%. Effect duration tripled.

Tier 4
Note: Improved Frost Ward has been removed.

Shatter
Requires 3 points in Frostbite
Increases the critical strike chance of all your spells against frozen targets by 10%.
Note: Apparently now only one increment.

Tier 6

Winter's Chill
Gived your Frost damage spells a 20/40/60/80/100% chance to apply the Winter's Chill effect, which increases the chance a Frost spell will critically hit the target by 1% for 15 seconds Stacks up to 5 times.
Note: Previously added three increments of 4% speed reduction to Chill effects. Was a Rank 2 item.

-----------------------

Je n'ai copié/collé que ce qui a changé.

En ayant survolé rapidement, ce qui me choque c'est la fin du +50%crit sur les cibles prises dans un nova de glace, j'espère que c'est une erreur.
Ben... c'est sans plus quoi ^^ Comme annoncé y'a pas grand chose de changé

Citation :
Arcane Resilience
Increases your armor by an amount equal to 50% of your Intellect.
C'est c'est une grosse blague quand même ^^ ça va rajouter a tout casse 250 d'armure aux mages bien bien stuff

Citation :
Master of Elements
Your Fire and Frost spell criticals will refund 10/20/30% of their base mana cost.
Note: This is a new ability and, interestingly, affects more than one talent tree.
C'est ça qu'ils appelait augmenter l'intérêt du mage élémentaire ^^ C'est pas grand chose, enfin c'est toujours pratique, mais voila...

Sinon... ben je dirais que ça va pas me changer ma vie de mage
Filer AAE en instant et evocation de base ca suprend pas tellement, enfin tous les mages que je connais s'en doutaient.

Par contre la fin du +50% de critique en spé glace c'est violent comment changement

(pas d'invisibilité ?? )
Evocation en baseline je trouve pas ça gênant, c'est un point obligatoire pour un mage PvE, et est tout de même très utile en PvP. Innervate est abusément plus puissant qu'Evocate, ne serait-ce parce que tu peux le lancer sur une autre cible, son CD est moins long, et que tu ne le canalise pas. :) Y'a une différence assez importante dans l'utilisation quand même, ce n'est pas franchement comparable.
Ca sent à plein nez les mages 31 arcane 20 frost tout le temps tout le temps : ). Déjà avant on criait au nerf avec leur double trinket, mais alors là, les rogues vont oublier le pvp sauvage / bg contre les mages ça c'est clair et net. Ami(e)s rogues gogo whine sur le forum off .
Je ne suis personnelement pas très embalé par cette refonte des talents.

A première vu, la spé feu est amélioré, la spé arcane un peu modifié avec un petit nerf d'AP, la spé frost accentue le côté défensif du mage au détriment de son dps.

Je me demande aussi ce que va donner le dernier talent feu. Car se séparer de PoM pour un talent qui augmente de 10% les critiques et se consumme au bout de 3 critiques n'a pas l'air si intéressant. Le côte aléatoire de ce nouveau talent me semble lui faire cruellement défaut, à moins qu'il ne dispose d'un faible coodldown ( 1,30s, le cd de TOEP ! )
Citation :
Publié par Edelendil-CE
D'ailleur, au passage, toujours aucun controle actif sur l'aggro non ?
Controle actif sur l'aggro?
Genre fd / vanish? Y'a Iceblock à la limite, même si c'est pas un wipe aggro.

Mais aggro avec :

Citation :
Reduces your target's resistance to all your spells by 4/7/10, and all of your spell criticals cause 17/34/50% less threat.
Ca devrait être difficile qd meme.
Citation :
Tier 4
Note: Improved Frost Ward has been removed.

Shatter
Requires 3 points in Frostbite
Increases the critical strike chance of all your spells against frozen targets by 10%.
Note: Apparently now only one increment.
C'est assez sûrement une erreur, pas la peine de faire des pages de gueulante là dessus avant d'en savoir + ^^ (y'en a déjà des pages sur les fofos US).

Mort de rire subtilité des arcanes => Erreur de transcription . C'est -10% pour les sorts, et -50% pour les critiques.
Ils ont mis Shatter à 10% car ils ont baissé frostbite dans la branche de talent ca aurai été un peu abusé certain template avec frosbite +50% de critique.

MAJ baclé pour les mages decu.
Je pensais plutot à un truc comme fade ou feinte ou l'equivalent felin mais

Citation :
Mais aggro avec :

Citation:

Ca devrait être difficile qd meme.
J'avais manqué ce passage et je ne pensais pas la valeur aussi haute. Par contre l'ancien c'etait 40% en moins sur tout les spell et celui là c'est limité aux critiques donc passer de 40% sur tous les sorts à 50% limité aux critiques c'est pas vraiment un plus non (même si ya la baisse de resistance en bonus), même si en general les problemes d'aggro c'est limités aux critiques.
Citation :
Publié par Edelendil-CE
J'avais manqué ce passage et je ne pensais pas la valeur aussi haute. Par contre l'ancien c'etait 40% en moins sur tout les spell et celui là c'est limité aux critiques donc passer de 40% sur tous les sorts à 50% limité aux critiques c'est pas vraiment un plus non (même si ya la baisse de resistance en bonus), même si en general les problemes d'aggro c'est limités aux critiques.
l'ancien etait de 40% pour uniquements les sorts ARCANES
la c'est 50% TOUS les sorts, en crit.

donc c'est plutot un up en plus des -10 resist.
D'un coté vous deviez déjà avoir une des classes les plus équilibré du jeu donc fallait pas s'attendre à faire des instant bolt a 4k en stuff vert
Citation :
Publié par prophecia
Plus un nerf qu'une MAJ

Autant résilier son compte....
Y'a eu que des up partout :\
Sauf shatter qui passe à 10% car frostbite est descendu en tier2.
Répondre

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés