[Archive] Patch Notes [Sept.. 12]

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Moi je monte les frosties arrows, car plus ça slow plus l'ennemi court moins vite plus il va moins loin, du coup plus de flèches à lui mettre donc plus de dégâts que si j'avais l'aura mais moins de flèches à mettre, et voilà il fallait y penser.
Citation :
Publié par Selty
Ok, sauf que tu ne parlais absolument pas de ça au départ. Mais jolie tentative de retomber sur tes pieds.
Global aura qui aide toutes les lanes.
Qu'est ce que tu as pas compris dans ça ? Et en quoi c'est contradictoire à ce que je raconte ?

C'est exactement pour la même raison qu'avant son rework, treant etait le héros avec le plus haut taux de victoire du jeu. Il a un global qui a un gros impact sur la phase de lane, donc son ratio de victoire est plus elevé.

Que les creeps push en global sur toutes les lanes, c'etait juste la cerise sur le gateau pour Drow pre-nerf. Le simple fait que sur chaque lane, il y ait un type qui cogne à 20 de plus, ça aide à gagner au last hit et à l'harass.

Alors selty, t'es bien gentil et j'ai pas attendu ce soir pour comprendre que tu ne m'aimes pas mais si tu pouvais éviter de taunt pour le plaisir d'avoir le kéké tout dur, ça serait bien aimable.

Kthx.
Citation :
Publié par Danelaan
Y a moyen de garder vos rancoeurs envers Calimsha pour vos messages privés ou via steam ? On s'en tape et si on peut éviter la mauvaise ambiance...
Non, à mort.
Citation :
Publié par Calimsha
La seule exception etant drow et son global aura qui aide toutes les lanes.
Y a aussi le fait que Drow est pas un hard carry. Même à poil elle cogne super fort et peut choper des solo kills avec silence/frost arrow.
Citation :
Publié par Calimsha
Les hard carry ont tendance à avoir un taux de victoire particulièrement bas.
La seule exception etant drow et son global aura qui aide toutes les lanes.
Tu veux dire les "mauvais" hard carry nerfés car moon et pl tournent à 54% quand même ce qui est énorme.
Citation :
Update Notes - January 16, 2013

Added Least Played mode to matchmaking! In this mode players can only choose from a list of their least played heroes. This mode is great for learning new heroes since everyone will be on equal footing.

GAMEPLAY
- Faceless Void: Fixed Backtrack working on HP Removal.
- Medusa: Mystic Snake now returns to restore you when it is blocked by Linken's Sphere.
- Meepo: Fixed an exploit with boot selection
- Riki: Fixed an issue with Permanent Invisibility on respawning.
- Slark: Fixed Impale based stuns not getting removed by Dark Pact.
- Issuing the haste command to the courier with the new UI no longer interrupts channeling spells on the primary hero.
- Fixed an exploit allowing items to be combined from multiple owners.
- Fixed Thunderclap being purgable.
- Fixed Malefice being purgable.
- Fixed Poison Touch being purgable.
- Fixed Brewmaster's Dispel not dealing damage to illusions.
- Fixed illusion damage interaction with other things that modify outgoing damage percentage (like Quelling Blade).
- Fixed being unable to target yourself with Force Staff if you are magic immune.

UI
- Fixed an exploit that let you bring up the panel to repick after the game started
- The Balanced Shuffle button now shows up for all non-league private lobbies.
- Fixed Nightstalker's darkness indicator persisting across games.
- Abandoned games are marked in the match history

BOTS
- Added Drow bot.
- Added Warlock bot (and Warlock Golem bot).
- Added support for bots using unique attack modifiers to harass while laning.
- Fixed bug that was causing bots to farm for buyback much earlier than they should.
- Fixed bug that was causing some bots to get stuck when trying to use a Tango.
- Bots that are lanemates of a carry will no longer jungle during the laning phase.
- If a hero is already jungling during the laning phase, additional bots will not jungle.

WORKSHOP
- Added Import Courier and Import Ward.
- Added support for animations and attachment points.
- Added Quicksave & Quickload import buttons to make it easy to redo a previous import.
- Added Centaur Warrunner, Batrider, Mirana, Keeper of the Light, Shadow Demon, and Slark to the Hero list (and http://www.dota2.com/workshop/requirements).
- Preview now allows you to add multiple cosmetic items onto the preview Hero.
- Preview now has a Portrait camera view.
- Preview now allows you to select a skin on models with multiple skins.
- Preview now visualizes attachment points on models that require attachments to be valid.
- Improved validation of polygon and bone count of submitted models.
Le nouveau mode pourrait être interessant, ça a tendance à être des héros que j'aime plutôt bien (à part Treant qui est quand même un peu chiant).

Edit : je sais pas lire c'est les héros les moins utilisés par chaque personne. Ca peut quand même être sympa

Dernière modification par Alge'n ; 16/01/2013 à 22h26.
Citation :
- Fixed being unable to target yourself with Force Staff if you are magic immune.
Je savais même pas que c'était un bug. Je me suis déjà fait tuer par des Omniknights alliés à cause de ça.

C'est trop bien.
Grosse maj avec le troll, le -ar
Citation :
Update Notes - January 23, 2013
- Added Troll Warlord!
- Added All Random to matchmaking!
- Added tournament calendar view to the Watch tab!

GAMEPLAY
- The pathfinder now ignores obstructions that are due to units that are not visible to the pathing unit.
- Crystal Maiden: Fixed Freezing Field channeling ending if you get purged.
- Dazzle: Fixed Poison Touch slow and stun applying if BKB was used after it had been applied.
- Drow: Fixed Drow Illusions carrying the double bonus from Marksmanship
- Keeper of the Light: Fixed Chakra being castable on magic immune allies.
- Keeper of the Light: Fixed Manta dispelling Mana Leak.
- Lifestealer: Fixed Rage not removing certain buffs that BKB does (Empower, Haste, etc).
- Medusa: Fixed Mana Shield happening after Stout/Vanguard damage block rather than before.
- Meepo: Fixed Poof considering dead illusions as valid destinations.
- Morphling: Fixed Replicate dying if Morphling dies with Aegis.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death sometimes taking too long to cast when used with Timber Chain.
- Timbersaw: Fixed Chakram cast time behavior.
- Visage: Fixed Attack and Defense type on level 3 Familiars.
- Warlock: Fixed Aghanim Warlock Golems not doing enough damage.
- Fixed MKB dealing bonus damage to towers.
- Fixed ground courier being able to block lanes and surround Roshan.
- Fixed being able to lifesteal more life than the target has.
- Fixed Diffusal Blade cooldown being 12 seconds instead of 8.

UI
- Added Practice vs Bots option in the Play menu.
- Added a privacy setting in the UI so that players can specify whether they want to allow external 3rd party websites to be able to access their match history (defaulted to private).
- Least Played mode now eliminates each players' top 40 played heroes, up from 20.
- Added completion cost to shop item tooltips, displayed if the player has one or more components.
- Added tooltips to the shop category buttons.
- Fixed the Repick option disappearing too soon.
- Fixed bug where buffs would sometimes display an incorrect duration sweep.
- Bringing up the combat log will now hide the killcam.
- Fixed bug where sometimes spectators would, when inspecting a player, not see thier cosmetic items.
- Fixed bug where Dota 2 would not track changes in the Windows default audio device.
- When spectating a game in directed, hero chase, or player view, the mouse will no longer be locked to the window.

STORE
- Added new item sets for Lone Druid and Necrolyte.

BOTS
- Added Necrolyte bot.
- Added Witch Doctor bot.
- Sven will no longer War Cry when doing a casual retreat.
- Fixed Viper bot not harassing with his unique attack modifier.
- Fixed bug in Sandstorm avoidance that always made bots maximalliy avoid it.
- Adjusted the values so that bots are more willing to tanking creeps at high health/tankability ratings.
- Bots now take into account cleaving when determining what neutral camps they're willing to farm.
- Death Prophet bot will now use Carrion Swarm more when laning.
- Fixed bug that would cause bots to fountain-dive sometimes.

WORKSHOP
- Added a "Show Low-Res Model" checkbox that toggles between showing the low & high resolution LODs for imported models when in Loadout camera view.
- Now automatically switches to showing low-res models in the Day/Night camera views, and high-res models in the Portrait camera view (since that's how they're used by the game).
- Fixed "Other" submission type displaying a "failed to find content file" when submitting.
- Fixed Preview not resetting background properly when moving from Portrait to Day/Night view.
- Fixed Preview losing hero rotation when going to and from Portrait view.
- Fixed a case where the Add Wearable slot buttons didn't work for some slots on some heroes (like Sven).
Et surtout:
Fixed the Repick option disappearing too soon.
Mais c'est que pour moi ça.
- Added a privacy setting in the UI so that players can specify whether they want to allow external 3rd party websites to be able to access their match history (defaulted to private).

Ça va régler la polémique autour du DotaBuffRating.
Pourquoi il serait déjà mort? Je vais désactiver la privacy chez moi, histoire de voir où je me situe à peu près, je vois pas pourquoi tout le monde ne ferait pas pareil.
C'est qu'un rating, faut pas en faire un caca nerveux.
Citation :
Publié par Selty
- Added a privacy setting in the UI so that players can specify whether they want to allow external 3rd party websites to be able to access their match history (defaulted to private).

Ça va régler la polémique autour du DotaBuffRating.
C'était quoi la polémique exactement?
Parce que vu que par défaut ça sera désactivé, et que le rating pour être pertinent doit pouvoir comparer le niveau de l'ensemble des joueurs dans une partie, ça ne pourra au mieux que te comparer au très faible pourcentage d'autres joueurs qui auront activé leurs stats.

C'est à dire que ce sera complètement faussé, et ça m'étonnerait pas que le truc voie même pas le jour du coup.
Le truc est mort imo ouais.
De ce que je comprends le site pourra plus accéder aux données des joueurs, du coup ton rating sera calculé en fonction uniquement de ceux qui l'ont autorisé et donc pas du tout précis. Entre ça, le fait qu'il faille faire une action pour l'autoriser et le fait que la majorité des joueurs n'en a rien à foutre de dotabuff c'est mort imo.

25k votes sur leur sondage, c'est rien.
Je suis pas sûr que techniquement ça fasse quoi ce que soit en fait, il me semble que Dotabuff a son propre database et accumule automatiquement les matchs récents. Je suis pas certain que ça se base sur le profil des joueurs. Mais dans tous les cas, l'important c'est que Valve a pris une position claire sur le sujet et dit clairement que s'il n'y a pas de MMR visible c'est parce qu'ils n'en veulent pas.
Citation :
Publié par ombre vengeresse
C'était quoi la polémique exactement?
Dotabuff va mettre en place bientôt leur DBR, un rating type MMR/ELO. Ils ont fait un vote pour savoir si ça devait être public ou privé, et ça devrait être visible par tous (ou par tous les inscrits, bref).

Citation :
Publié par Alge'n
Je suis pas sûr que techniquement ça fasse quoi ce que soit en fait, il me semble que Dotabuff a son propre database et accumule automatiquement les matchs récents. Je suis pas certain que ça se base sur le profil des joueurs. Mais dans tous les cas, l'important c'est que Valve a pris une position claire sur le sujet et dit clairement que s'il n'y a pas de MMR visible c'est parce qu'ils n'en veulent pas.
Bah, ils vont peut-être garder les match précédents, mais n'auront pas accès aux nouveau normalement. Ils se servent de l'API dota2 pour récupérer les données, sauf changement récent.

// ah ? J'avais absolument pas suivi, ok, vous m’apprenez quelque chose.

Dernière modification par Selty ; 23/01/2013 à 23h14.
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