[Archive] [Multi] Battlefield 4 [Août. 13]

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Publié par Luthyen
Ouais j'aime pas trop passer par des sites un peu zarb pour diminuer le prix d'un jeu, c'est un coup à me faire niquer ça.
L'édition de base est à 43€ en boîte et 39€ en téléchargement sur Amazon. Et je pense qu'on est tous d'accord pour dire que c'est loin d'être un site zarb.
D'un autre coté t'es pas obliger de prendre le Premium tout de suite. Tu préco le jeu donc t'as le 1er dlc qui sortira 2 mois après puis tu achètes le premium au moment du 2ème dlc 2 mois encore plus tard.
Ca revient au même prix mais bon c'est moins lourd que payer tout d'un coup.
C'est bizarre, comment on voit que l'on a déjà précommandé le premium sur battlelog ?

J'ai eu le mail de confirmation d'origin en facturation, mais sur battlelog ils me disent que je peux precommander le premium :/
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Publié par Christobale
C'est bizarre, comment on voit que l'on a déjà précommandé le premium sur battlelog ?

J'ai eu le mail de confirmation d'origin en facturation, mais sur battlelog ils me disent que je peux precommander le premium :/
bah c'est comme quand ils te proposent d'acheter les extensions alors que t'as le premium. J'ai regardé on voit pas premium. Ça sera sur le battlelog je pense
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Publié par Dr. Intouch
On sera CPU limited avec un i5 760 vous pensez ?
Faudra attendre la release pour le savoir vraiment.
Avec mon i7 860, je le suspectais pendant la beta.
Citation :
Publié par Dr. Intouch
On sera CPU limited avec un i5 760 vous pensez ?
CPU limited par rapport à une bonne carte graphique, sans doute, de la à ce qu'il tourne a 100% comme pendant la beta sa m'étonnerait, ils ont annoncé avoir pris en compte ce problème et essayé de le résoudre.
Liste des améliorations et changements apportés après la bêta :

Low frame rate/stuttering
PC players may have experienced trouble in the Beta getting the game running at a good frame rate. Rest assured that we’re using the information we received to optimize the performance for the launch of the game. We also released three game client updates and a number of game server updates during the Beta to address some of these issues and to gather more information to ensure a smoother launch.


Stuck on loading screen
We have identified some of the reasons why players, mainly on PC, were getting stuck on the loading screen and are currently working around the clock to decrease the rate at which this occurs. The latest PC patch for the Beta helped for some players and we are confident we will be able to minimize this issue for launch.


High CPU usage during the Beta
CPU usage could sometimes skyrocket for dual, quad and six-core processors. We identified some of the reasons and released three patches with fixes that went live during the Beta, to address the problems. This was a true Beta, and as such all the crash reports that were generated during this period will actually help us make a better game.


Controller layouts (X360/PS3)
We’ve increased the available controller options in Battlefield 4, including the new controller layout and multiple alternatives that we hope will make you feel right at home. If you’re more comfortable with the controls from Battlefield 3, we’ve got you covered. Just by bringing up the options menu, you can choose the “Veteran” layout, which is similar to that in Battlefield 3.

Empty server listings (X360/PS3)
While in the Server Browser you may have seen lists of empty servers. By changing the filter options, you’ll be able to find populated servers that you can join. You can also use the “Quick Match” function to quickly get into the action.

The elevator catapult (All platforms)
Although an interesting concept, elevators were never designed to act as a catapult or teleporter. The bug where the elevator button would catapult you up into the air is fixed for the final game. But we did enjoy all the crazy videos you’ve posted. Thanks!

Gameplay balancing
We are still balancing gameplay, and in true DICE fashion will continue to do so well after the release of Battlefield 4. Below are just some of the gameplay changes based on your feedback that we’re making in time for the launch of the game.

Infantry Changes
-Fixed how the player only receives a single local damage sound effect if he or she was the victim of a quick, clean kill. The sound and camera impact effect had too long a cool down between hits. This should improve the responsiveness of being killed and taking damage.
-Reduced the fire rate of the AK12 in burst from 1000rpm to 750rpm. The rate of fire was too high when combined with the low recoil of the weapon, making it more powerful than intended in burst mode.
-Tweaked the compensator and muzzle brake so they’re properly less accurate in sustained automatic fire.
-Reduced and rebalanced full auto accuracy based on rate of fire for all automatic weapons to balance low ROF weapons. Low ROF weapons were remaining accurate long enough to get easy kills outside of their intended optimal range.
-Increased the default throw distance of the portable ammo and med packs. This makes it easier to throw these packs to teammates.
-Portable ammo packs now reload 2 magazines of bullets instantly and up a total of 4 magazines per pack over time. The player must stay on top of the ammo pack in order to benefit from all of the ammo reloading. Grenades, RPGs, and other explosive launchers do not benefit from the instant reload function of the Ammo Pack.
-Increased the muzzle flash of the 25mm and 40mm launchers to make their threat position more visible.
-Fixed an issue where the knife stab didn’t align with the kill event.
-The revive time has been increased from 7s to 10s.

Vehicle Changes
-Fixed some descriptions of weapons for vehicles that incorrectly described the function of the weapon.
-Increased the damage of the Stinger and IGLA to 3 hits to kill attack choppers (was 25%, now 35%).
-Increased the speed of all TOW guided missiles to 75m/s from 50m/s so they can catch-up to fast vehicles like the Quad bike.
-Increased the sustained fire accuracy of the Coaxial LMG on armored vehicles because it was underpowered.
-Reduced the damage the 40mm and 25mm infantry weapons do to armored vehicles to highlight their anti-infantry role.
-Reduced the damage main gun on the IFVs against other armor to highlight their primarily anti-infantry role.
-Fixed an issue where the tank main gun did not correctly hit the center of the crosshair at all times.
-Multiple options are now available for controlling how your vehicles steer with a joystick on all platforms, as well as improved the responsiveness of steering while accelerating.

Locking Weapon Changes
-RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced.
-Fixed some projectiles not warning vehicles when they were fired on a Laser Designated target. Reduced the lock on distance for MBT LAW missiles to 350m from 500m. This gives the IGLA the clear long range AA role for soldiers, and keeps the team play element of Laser Designation.
-All Laser Designated missiles now do a maximum of 90% damage to Attack and Scout helicopters (down from 100%). This was done to give helicopters a chance to use their Fire Extinguisher countermeasure even against Laser Designated weapons.

General Changes
-The kill string in the score log now appears sooner, making the UI more responsive to a kill event.
-The aim assist on X360/PS3 has been tweaked to be more consistent at all ranges. The assist was over powerful at close range, and not powerful enough at medium range. Players should now find that close combat requires much more player input and the snap to a target is far less forgiving. At medium range the player should experience a bit more assistance tracking targets, but generally still reduced aim assist effectiveness.

PC Specific Changes
-Fixed a string in On Foot PC key bindings that should have read “CROUCH (TOGGLE) / PRONE (HOLD)”.
-Removed an unused “Underslung” key binding on PC, the “Select Gadget 1″ key binding now controls both of these actions as expected.
Citation :
Publié par Nauth
Au passage, le jeu sera mieux optimisé sur la Release? Pas envie de payer le jeu si c'est pour jouer à 50 FPS au mieux et chuter à 20-30 quand y'as du gros mouvement
si c'est comme BF3 , va falloir quelques semaines après la release pour avoir un jeu à peu près débuggué/complètement jouable.
Sans grandes surprises, Battlefield 5 est déjà en dev, avec

Citation :
More features. More extras. More destruction [...] with a touch of frustration. Every new game needs to be the next big thing.
source
Rien à voir, la fin de l'article illustre juste ce que serait un Battlefield 5, ça n'a rien d'une annonce officielle de développement.

Après, ça reste évident qu'un cinquième opus est dans les cartons et suivra certainement la courbe de développement habituelle de DICE, à savoir viser une sortie deux ans après le précédent volet.
Sans grandes surprises oui, parce contre ce qui me fait peur, c'est qu'autant BF4 m'impressionne par rapport à BF3, autant j'ai peur que BF5 soit vraiment un truc "trop" poussé dans le kikoololisme façon Crysis avec TROPS DE GRAPHIIIIIIIIISMES, et qu'au final le gameplay ne changera pas, comme pour BF4.
Citation :
Publié par Krema
Sans grandes surprises, Battlefield 5 est déjà en dev, avec

source
non c'est battlefront 3 le prochain en 2015, je ne pense pas qu'ils sortiront un battlefront et un battlefield en même temps

Par contre un BC3 est plus que probable l'année prochaine, où on peut rêver un 1944 voir vietnam
Citation :
Publié par Altarec Smith
Rien à voir, la fin de l'article illustre juste ce que serait un Battlefield 5, ça n'a rien d'une annonce officielle de développement
Citation :
Publié par Christobale
non c'est battlefront 3 le prochain en 2015, je ne pense pas qu'ils sortiront un battlefront et un battlefield en même temps
due in just a few years

A moins que pour vous, quelques années, c'est plus que 2/3 ans...

De toutes façons, c'est dans leur politique/coutume depuis plus de 10 ans de sortir un "gros" BF tous les 2 ans. Il n'y a pas de grande surprise dans cette article outre le fait qu'il ne parle pas de "nouveau" gameplay, juste de feature/destruction/etc (est-ce trop tôt, ou aurait-on atteint la limite en terme de créativité pour un FPS? C'est en tout cas l'impression que laisse BF4, une sorte de BF3.5 finalement).

Dernière modification par Krema ; 21/10/2013 à 19h49.
Message supprimé par son auteur.
Effectivement, vu comme ça, j'm'attendais du fat taunt genre en pleine mission, un soldat rookie qui se chie dessus et le supérieur qui lui réponds "QU'EST CE QU'IL Y A KEVIN, TU T'ES CRU SUR CALL OF?!". M'enfin, je peux rêver haha

Sinon par rapport au trailer bah... un trailer quoi... Pour une campagne solo d'un jeu qui n'en a pas besoin, du moins, pas comme Vietnam ou Bad Company (le solo de BC2, énorme), ça fait plus démo graphique, vu que tout est prévu à l'avance avec les scripts ça permet de faire des belles vidéos au montage, le reste...
[QUOTE=Nauth;26546773

Sinon par rapport au trailer bah... un trailer quoi... Pour une campagne solo d'un jeu qui n'en a pas besoin, du moins, pas comme Vietnam ou Bad Company (le solo de BC2, énorme), ça fait plus démo graphique, vu que tout est prévu à l'avance avec les scripts ça permet de faire des belles vidéos au montage, le reste...[/QUOTE]

Tu résume parfaitement ma pensée
Citation :
Publié par Nauth
Effectivement, vu comme ça, j'm'attendais du fat taunt genre en pleine mission, un soldat rookie qui se chie dessus et le supérieur qui lui réponds "QU'EST CE QU'IL Y A KEVIN, TU T'ES CRU SUR CALL OF?!". M'enfin, je peux rêver haha
Ils n'oseraient pas vu qu'EA va se prendre cette année encore une grosse quenelle niveau vente. Ce genre de troll serait du pain béni pour Acti' qui le retournera contre eux.

'Fin les gueguerres entre les studios BF/CoD c'est comme les randoms qui comparent encore ces deux licences qui n'ont rien à voir en dehors de l'appelation "fps", c'est complètement useless mais rigolol.
Citation :
Publié par Raph /
Trailer du solo :
...
avec une référence à call of duty ghost à la fin
Affolant comme ça me fait ni chaud ni froid n'empêche...
BF3, je l'attendais comme un dingo, bavant devant la moindre vidéo trailer disponible, alors que BF4, le résumé exact serait "meh".

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