PoTBS : Release 22 Janvier 2008

Répondre
Partager Rechercher
Release : 22 Janvier 2008
http://www.burningsea.com/page/news/...ticle_id=10435

voila c'est annoncé

Citation :
Launch Date!

10.04.07 by Rev

Here it is: January 22nd, 2008!

That’s our launch date. For Real.

It’s been a very long trip. We started this project in the fall of 2002, so by the time we launch, Pirates of the Burning Sea will have been in development for more than five years. Even our closed beta program has been running since December of 2005, so that’s coming up on its two-year anniversary.

During that time we have grown from a handful of people to more than seventy full-time staff. The scale of the project has grown as well. When we started, there weren’t even going to be human avatars! Ports were just a menu where you clicked options. The whole game was much, much smaller and a lot less interesting.

At this point, we have a big fat slab of game: a giant, player-driven economy; incredible ship combat; swashbuckling swordfighting; a thousand missions; eighty towns; a conquerable world; and more adventure than we ever expected. Behind the scenes, we are working really hard to fix bugs, adjust gameplay, balance and tune the numbers, and generally get the game ready for launch. There’s still a ton of work to do and we’re hard at it.

Is January 22nd a long way away? It sure doesn’t feel like it to us! But if it does to you, consider picking up a preorder box when they go on sale October 23rd. Besides getting a soundtrack CD to get you in the mood, you’ll get exclusive in-game weapons and an in-game parrot for your shoulder.

Oh, and you’ll also get to start playing on January 7th.

Yep! For two full weeks you can be in the game and playing your real character, learning the ropes, getting your economic empire spun up, and preparing for the bigger battles ahead.

Preordering the game gets you a lot of great stuff. And we really appreciate it as well. The more preorders we get, the more the retailers know that people want to play this game. So help us and help yourself: preorder October 23rd, get your two-week headstart locked in, and be ready to play a few days after New Year’s.

I know there’s another question you want answered. Yes, we will be doing a very large-scale beta when we’re closer to launch. Far more people will get a chance to play than ever have before. The NDA will go away and the world will get a real look at what we’ve been making. We aren’t ready to announce the details of this mega beta period, but look for more news later this fall.

Finally, I want to thank our community for hanging in there. Many of you have been with us on this journey for years. Some came early, wandered off, and returned. Others have shown up only recently. We’re grateful for all of you. From the start we have tried to be as open as possible about what we’re building. Interacting directly with our community has been a pillar of our development from the day we announced the project. Your feedback has helped us immeasurably and your enthusiasm has kept us inspired even when the going was tough. At long last, we’re almost ready to show you what all these years and tears and dreams have wrought.

In January, you will sail the Burning Sea!
—John Scott Tynes
Producer, Flying Lab Software

Discuss This Article
je propose pour fêter l évènement, que l on commande quelques barriques de bon rhums, Damoiseau, bologne ou un vieux bielle de marie galante.

Que les femmes danse et oublions les oubliettes, vive l abordage, je serais des vôtres pour défendre les couleurs française.
lol dnl , le seul jeu ou pour avoir des infos , il faut demander au juge
masi il parait que le jeu sortira plutôt que prévu juste après le jugement
car depuis que les avocats et le juré se sont mis sur la beta test , ils ont tous des perso de fou stuffé comme des grosbill de course
Depuis le temps que je suis le jeu, ça m'étonnerait qu'il y ait d'énormes (mauvaises) surprises. En plus, je pense qu'il faut être patient et expérimenter le jeu plusieurs mois. Donc, mon choix a été vite fait. Et si je me plante, ben tant pis. Cela aura été une bonne expérience et j'attendrais à nouveau 3 ou 4 ans le jeu ultime (qui n'existe pas).
Soyons lucides, c'est quand même un peu fort de café cette pré-commande à partir du 23 octobre quand on nous annonce la sortie du jeu fin janvier prochain et en nous assurant que l'on pourra jouer juste 15 jours avant
L'open beta n'est même pas programmée et son ouverture intégrera bien plus de monde que les pré-commandeurs...
Alors sur ce coup-là, je préfère quand même attendre parce qu'il est clair que pré-commander maintenant ou dans 2 mois (décembre) me donnera pareil (a lot of stuff)

Par ailleurs Shartik, je comprends que l'on soutienne et supporte le jeu
D'ailleurs je ne me fais pas de soucis puisque PotBS est déjà dans la liste des jeux du "Station Access" de SOE alors que ce n'est pas le cas pour GnH...
je pense moi aussi passer en pré-commande et ne pas étre vraiment déçus par ce jeux , depuis le temps j'en rève ^^
mais j'aimerai bien voir les résultats du béta avant de signer pour plusieurs mois

j'ai des fourmis dans le sabre
Mouarf, après la carte du monde, la pré-commande 3 mois avant la sortie sans open béta avant.
Pas à dire, cela me rappelle sacrément un autre jeu

Esperons que je me trompe, j'attends beaucoup de ce jeu.
Un seul conseil : pas de précipitation, un client averti en vaut 2, attendez les retours des premières semaines de jeu, le système de pré-commande c'est pour appâter le client rien de plus (en plus d'être une sale manie marketing que je n'apprécie guère ), à la longue les "bonus" ne servent à rien passés quelques semaines donc patientez
Citation :
Publié par Korrigan
Un seul conseil : pas de précipitation, un client averti en vaut 2, attendez les retours des premières semaines de jeu, le système de pré-commande c'est pour appâter le client rien de plus (en plus d'être une sale manie marketing que je n'apprécie guère ), à la longue les "bonus" ne servent à rien passés quelques semaines donc patientez
Pas mieux, surtout qu'il y aura probablement rapidement une trial.
Mais il y aura sûrement beaucoup de week end stress test et je vous conseille d'essayer.
Citation :
That’s our launch date. For Real.
J'aurais quand même honte d'annoncer ci et ça pendant des mois, et balancer 6 ans après ce commentaire.

Y a plus qu'à espérer que ça valait la peine et que les prix seront corrects
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés