Patch Note PTR !

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Cool thread. I always thought what would be cool is if Mei could freeze multiple people at once with her primary fire.

Oh wait a minute, I have the editor right here hmm…
Mdr ce serait tellement énorme. Mais tellement.
Citation :
Publié par Sangwiss
Mdr ce serait tellement énorme. Mais tellement.
Moi j'aimerais bien pour ange en plus de son ult actuel, que son rez, soit celui de son ancien ultime, qu'elle puisse instant rez toute sa team a distance, avec un invul, sur cd 30s, et que son ultime réinitialise le cd ...

Et la marmotte, le chocolat tout ca...
Citation :
Publié par valdery
Moi j'aimerais bien pour ange en plus de son ult actuel, que son rez, soit celui de son ancien ultime, qu'elle puisse instant rez toute sa team a distance, avec un invul, sur cd 30s, et que son ultime réinitialise le cd ...

Et la marmotte, le chocolat tout ca...
Ca va Mei qui ae freeze c'est pas si dément. C'est un tire en ligne courte portée d'une très faible largeur. Ca va pas frost plusieurs joueurs tous les 4 matins si c'est ajouté et c'est pas ça qui fera pick Mei plus souvent non plus.
Citation :
Publié par Yuyu
Ca va Mei qui ae freeze c'est pas si dément. C'est un tire en ligne courte portée d'une très faible largeur. Ca va pas frost plusieurs joueurs tous les 4 matins si c'est ajouté et c'est pas ça qui fera pick Mei plus souvent non plus.
Bah non, pas si dément, avec une team coordonnée qui suit bien la mei qui aoe freeze, c'est genre 2-3 mort et le rip de la team en face... (déjà qu'un freeze, c'est dead sûr) mais tout va bien
Citation :
Publié par valdery
Bah non, pas si dément, avec une team coordonnée qui suit bien la mei qui aoe freeze, c'est genre 2-3 mort et le rip de la team en face... (déjà qu'un freeze, c'est dead sûr) mais tout va bien
Faut voir exactement la taille de son cône de frost, il m a pas l'air énorme mais comme c'est pas en zone on peut pas bien voir.
Si ils font ça, c'est pas vraiment pour le freeze, tu vas sans doute freeze qu'une seule target sauf si c'est très collé (ulti zarya ?), mais tu vas surtout slow les cibles derrière et ça va avec le up de la durée du slow.
Bah ils ont annoncé vouloir up Mei et Reaper pour contrer les compos tank heavy (comprendre triple ou quad tank) qui vont probablement pulluler d'autant plus avec Brigitte. Clairement un up du style serait un bon contre à ces compos qui jouent ultra packées. Et ça permettra à Mei de monter son ulti rapidement (un peu comme Moira mais version dégâts) pour geler la compo entière mid-push.
Le truc penible que je vois venir si ils font ca, c'est un up des cc de maniere generale, et y a rien de moins fun que des cc de partout qui empechent le joueur de jouer...
Au final tu meurs pas parce que t'es moins bon, tu meurs parce que tu ne peux pas jouer... wouhou... y a qu'a voir sur d'autres jeux, des qu'il y a trop de cc, ca gueule de partout, pas pour rien...
Heroes

  • Sombra’s “Enemies Hacked” end-of-round card now also displays her offensive assists
  • Brigitte’s Golden Weapon variant will now also give her a golden shield
  • Changed Mercy’s Valkyrie voice line
UI

  • Simplified Hero Select tips for roles
HERO UPDATES

D.Va

Micro Missiles

  • Explosive damage reduced from 6 to 4
Developer Comments: D.Va’s burst potential is a bit too high, and her Micro Missiles are a major part of that. Currently each missile deals 3 impact damage and 6 explosive damage. We’re reducing explosive damage from 6 to 4 but leaving the impact damage the same, the net result being 22% damage reduction.

Mei

Endothermic Blaster

  • Now pierces through enemies
Developer Comments: This change helps Mei combat multiple targets that are clumped up and also makes it easier to keep her freezing a specific target if another enemy gets in the way. In addition, this change helps her ultimate more consistently be able to freeze more targets, especially if they are near each other. Note: While her shots now pierce enemies, they still do not pierce barriers such as Reinhardt’s shield.

Reaper

Death Blossom

  • Reloads Hellfire Shotguns after use
Wraith Form

  • Move speed bonus increased from 25% to 50%
  • You can now cancel the ability by pressing the Shift or Primary Fire hotkey
Developer Comments: These changes help Reaper use Wraith Form more consistently as an escape, but they also open up new options, such as chasing down key targets.

Moira

Biotic Grasp

  • Transparency increased the closer you are to a target
Coalescence

  • Now becomes more transparent the closer its visual effects are to a player’s camera
Fade

  • Transparency increased the closer you are to a target
Developer Comments: Due to issues with visibility, we have made most of Moira’s visual effects fade away the closer they are to the camera. We have also made modifications to Coalescence to greatly increase the ability for foes and allies alike to see through it when facing it.

Zenyatta

Orb of Destruction

  • Secondary fire rate of fire reduced by 15%
Developer Comments: Zenyatta is meant to be able to deal a lot of damage, especially for a support, but his alternate fire burst damage was a bit too high. This change keeps the overall damage the same but lowers the DPS slightly and makes it harder to hit multiple shots at very long ranges.



En ce moment sur le PTR
Tu me grilles la politesse mais je le met en entier.
Il y a un truc special Sangwiss, pour et contre lui je suppose
Citation :
MAP UPDATES
Blizzard World

  • Moved the first payload checkpoint (Pylon Terrace) back 10 meters
Developer Comments: We moved the checkpoint back for two reasons. The original location swung the map’s https://us.forums.blizzard.com/en/ov...-24-2018/42826balance too far in one direction (favoring the defenders). Also, once the payload reached the checkpoint, defenders returning from spawn could get pinned in this area, usually resulting in their death.
GENERAL UPDATES
General

  • Players can choose to “Avoid as Teammate” with a dropdown menu in the Career Profile
Developer Comments: The addition of the “Avoid as Teammate” option gives players the ability to craft their online gameplay experience. Up to two players can be selected with this feature. If you use the “Avoid as Teammate” option on a player, the matchmaker will no longer place you on a team with the avoided player for one week. To learn more about this feature, click here.
Report Menu

  • The “Poor Teamwork” dropdown menu option has been removed
  • The “Griefing” dropdown menu option has been renamed “Gameplay Sabotage”
Developer Comments: Due to player confusion about the most appropriate category to report players for poor or toxic gameplay, we are removing the Poor Teamwork option from the reporting system. Players should instead use the Gameplay Sabotage option when players actively harass or disrupt their own team with game mechanics or their actions. Players should not be reported simply for performing poorly, since everyone occasionally has a bad game.
Heroes

  • Sombra’s “Enemies Hacked” end-of-round card now also displays her offensive assists
  • Brigitte’s Golden Weapon variant will now also give her a golden shield
  • Changed Mercy’s Valkyrie voice line
UI

  • Simplified Hero Select tips for roles
HERO UPDATES
D.Va
Micro Missiles

  • Explosive damage reduced from 6 to 4
Developer Comments: D.Va’s burst potential is a bit too high, and her Micro Missiles are a major part of that. Currently each missile deals 3 impact damage and 6 explosive damage. We’re reducing explosive damage from 6 to 4 but leaving the impact damage the same, the net result being 22% damage reduction.
Mei
Endothermic Blaster

  • Now pierces through enemies
Developer Comments: This change helps Mei combat multiple targets that are clumped up and also makes it easier to keep her freezing a specific target if another enemy gets in the way. In addition, this change helps her ultimate more consistently be able to freeze more targets, especially if they are near each other. Note: While her shots now pierce enemies, they still do not pierce barriers such as Reinhardt’s shield.
Reaper
Death Blossom

  • Reloads Hellfire Shotguns after use
Wraith Form

  • Move speed bonus increased from 25% to 50%
  • You can now cancel the ability by pressing the Shift or Primary Fire hotkey
Developer Comments: These changes help Reaper use Wraith Form more consistently as an escape, but they also open up new options, such as chasing down key targets.
Moira
Biotic Grasp

  • Transparency increased the closer you are to a target
Coalescence

  • Now becomes more transparent the closer its visual effects are to a player’s camera
Fade

  • Transparency increased the closer you are to a target
Developer Comments: Due to issues with visibility, we have made most of Moira’s visual effects fade away the closer they are to the camera. We have also made modifications to Coalescence to greatly increase the ability for foes and allies alike to see through it when facing it.
Zenyatta
Orb of Destruction

  • Secondary fire rate of fire reduced by 15%
Developer Comments: Zenyatta is meant to be able to deal a lot of damage, especially for a support, but his alternate fire burst damage was a bit too high. This change keeps the overall damage the same but lowers the DPS slightly and makes it harder to hit multiple shots at very long ranges.
USER INTERFACE UPDATES
General

  • Heroes can now be selected by double-clicking the hero icon during Hero Select
  • Added leaderboard information to the competitive information screen. This can be accessed by right-clicking the menu on the competitive card
GAME BROWSER AND CUSTOM GAMES UPDATES
General

  • Lockout Elimination cards in the Arcade are now just referred to as Elimination
BUG FIXES
Heroes

  • Fixed a bug that prevented Bastion from firing projectiles immediately after going into Tank configuration
  • Fixed a bug that prevented Bastion from being knocked back while transforming during Configuration: Tank
  • Fixed a bug that prevented Brigitte’s impact effects from playing when hitting the environment
  • Fixed a bug that caused Brigitte’s aim to be slightly offset after using Shield Bash
  • Fixed a bug that caused a player’s camera to jitter when spectating Doomfist during his Meteor Strike
  • Fixed a bug that prevented Doomfist’s Meteor Strike from landing where it was telegraphed when standing close to a ledge
  • Fixed a bug that allowed Doomfist’s Meteor Strike to access unintended locations
  • Fixed a bug that caused Doomfist’s Meteor Strike to penetrate angled surfaces as he descended
  • Fixed a bug that prevented Doomfist’s Rocket Punch from impacting enemies or
  • Fixed a bug that prevented Junkrat from being knocked back while piloting his RIP-Tire
  • Fixed a bug that allowed Orisa’s Halt! to sometimes affect enemy targets behind walls
  • Fixed a bug that caused McCree’s Peacekeeper to grow substantially during the hero select screen when certain skins were equipped
  • Fixed a bug that allowed Moira’s Biotic Orb to pass through Mei’s Ice Wall
  • Fixed a bug that caused Tracer’s Recall to activate differently based on the player’s latency

Dernière modification par Kikako ; 24/03/2018 à 19h40. Motif: grammaire
Citation :
Publié par Kikako
Les one shot à la limite du random par un support ... J'en abuse aussi, mais ce n'est pas très logique.
Il a strictement aucun outils pour se défendre.
Donc perso ça m'a jamais choqué.

J'aime bien le piercing sur Mei par contre. Même le pic à glace va transpérer en ligne droite, et ça c'est fun de pouvoir toucher les supports à travers les tanks une fois le bouclier peté ^^

Dernière modification par Yuyu ; 24/03/2018 à 20h37.
Le avoid player là, c'est pas mal sur une soirée où tu peux enchainer 5/6 games avec parfois une même personne, au moins il sera en face si tu tombes contre lui. Après ça reste assez rare de retomber avec sur le reste de la semaine quoi.
Citation :
Publié par Kiix
Le avoid player là, c'est pas mal sur une soirée où tu peux enchainer 5/6 games avec parfois une même personne, au moins il sera en face si tu tombes contre lui. Après ça reste assez rare de retomber avec sur le reste de la semaine quoi.
Tous les hanzo/widow/symettra/Trobj/bastion/etc... instant pick avec 0 switch, c'est vite vu, ils seront direct ban pour pas rejouer avec ^^
Rien que pour ça c'est super comme option.
Le nerf DVA c'est chiant pour moi qui commençait à la main mais c'était nécessaire, le perso était trop fort. 22% c'est pas rien quand même, à voir si elle restera viable en plat même si j'ai pas vraiment de doute.

Reaper a l'air bien buff tiens, je vais le test un peu. Zen on le voyait rarement dans les bas élo genre plat et en dessous, là ça va être encore pire je pense.

Mei à tester, j'ai du mal à visualiser le buff. Moira c'est cool. Le double click pour select un héros en ce moment avec Brigitte c'est un coup à se faire une tendinite de l'index lel.

le avoid player c'est sympa ça, dis @Lyfe_El_Uno c'est quoi ton tag stp ? XEMwgLK.png
Citation :
Publié par Yuyu
Tous les hanzo/widow/symettra/Trobj/bastion/etc... instant pick avec 0 switch, c'est vite vu, ils seront direct ban pour pas rejouer avec ^^
Rien que pour ça c'est super comme option.
En fait non, ils ont pas parlé de ban. Tu peux éviter que 2 joueurs, ça reste 1 semaine, t'as la possibilité d'enlever un joueur de la liste.

Si un mec est dans la liste de trop de personnes ça va juste lui dire et rallonger son temps pour trouver une partie (logique), faudrait revérifier mais il me semble pas qu'on peut être ban pour être dans les listes.
Ah mais c'est pourri alors si c'est temporaire et limité à ce point
Ca peut juste avoir un impact à très haut niveau où ils sont pas nombreux à jouer entre eux. Sinon...
C'est justement à cause des hauts niveaux que c'est aussi limité. Tu peux aller regarder la vidéo où jeff explique le système.

Mais comme je disais, au final, c'est juste pour éviter de retrouver un mec qui troll au cours d'une même soirée.
A j'y crois pas nerf zen, je l avais pas vu venir celle la avec un up du reaper le pire flanker pour zen. il s'approche de toi en shadow et a bout portant t'es cuit. Je commençais juste a le maitriser baf, si je comprend bien c'est le multi tire qui est impacté? pas le discord.
Oui c'est le multi (le clic droit) mais j'ai testé et franchement on voit pas trop la différence, le chargement des orbes se fait rapidement, mais juste 15% moins vite, c'est quasi invisible.
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