[Archive] Notes de version - la 1.05.5.1 du 15 Septembre 2009 (dernière page !) [Mai. 08]

Fil fermé
Partager Rechercher
Merci pour le patch note.

Le premier truc que ca m'inspire, à froid, là maintenant, c'est :

Ils se foutent de notre tronche là non ?

C'est quoi ce patch tout moisi ?

le pvp, ca avait pas été annoncé cette semaine ? Les villes de guildes qui servent à rien ? L''itemisation des boss hors-instance ?

La plupart des changements de ce patchs sont esthétiques, et en tout cas extrèmement mineurs...

Perso ma patience a des limites, et aujourd'hui, les levels 80 ne sont plus marginaux, et le gros du "troupeau" doit être 50-60.
Alors des trucs comme ca :
  • Vallée de Conall : Un des dialogues de Hydallan ne se répétera plus en boucle.
  • Vallée de Conall : Un des dialogues de Kinkaid a été ajusté.
  • Un dialogue du Capitaine Mycus a été mis à jour pour refléter sa nouvelle carrière.
  • Un faux niveau d’avertissement d’Alyssa de l’auberge du chien pinté a été retiré.
  • Les soldats stygiens dans la province de Khopshef attaqueront à présent correctement les loups lorsqu’ils sortent pour chasser.
Sérieux, on s'en colle méchament de ces modifs à 2 balles...

J'avais confiance en Funcom quant à leur capacité à finir leur jeu rapidement, mais plus ca va plus je doute.
De toute facon, si le pvp n'est pas implémenté de manière convaincante à la fin du mois d'essai, perso je me casse.
Je veux bien être compréhensif, j'aime pas trop être pris pour un con
Vu sur le patch anglais :

Citation :
Tradeskills
  • Gemmed items should now work (giving bonuses) and viewing them should no longer crash the client.
Enfin :D

Citation :
  • Vallée de Conall : Un des dialogues de Hydallan ne se répétera plus en boucle.
  • Vallée de Conall : Un des dialogues de Kinkaid a été ajusté.
  • Un dialogue du Capitaine Mycus a été mis à jour pour refléter sa nouvelle carrière.
  • Un faux niveau d’avertissement d’Alyssa de l’auberge du chien pinté a été retiré.
  • Les soldats stygiens dans la province de Khopshef attaqueront à présent correctement les loups lorsqu’ils sortent pour chasser.
Sérieux, on s'en colle méchament de ces modifs à 2 balles...
C'est clair de de faire une modif qui prend 2 minutes aux développeurs c'est trop de perte de temps.

Si tu lirais au lieu de gueuler tu pourrai voir qu'on en saura plus sur le PvP demain...
Citation :
Conquérant

Un cooldown de 5 minutes s’applique à présent sur l’effet de résurrection gagné grâce à la capacité Inspiration Furieuse. Ce cooldown est actif sur le personnage qui a bénéficié de la résurrection et pas le conquérant, vous pouvez donc toujours ramener à la vie plusieurs personnes de votre équipe, mais la même personne ne peut bénéficier de la résurrection qu’une fois toutes les 5 minutes.
Ah bin enfin !! Cette capacité est excellente et d'une très bonne idée, mais c'est vrai que les chains rezz c'était juste un peu abusé quoi.... Si tu tuais pas le conquérant en premier il était impossible de tuer le grp car tout le monde se rezz mini au bout de 10sec (lol?).

5min c'est à mon avis ni trop long ni trop court c'est pas mal, vu qu'un combat c'est soit super court soit bien long en général...
Heu pour faire court, c'est pas que je n'ai pas confiance envers la traduction FR... mais si en fait, je n'ai pas confiance du tout : possible d'avoir le patch note original ?
Citation :
Publié par K'Linou
Heu pour faire court, c'est pas que je n'ai pas confiance envers la traduction FR... mais si en fait, je n'ai pas confiance du tout : possible d'avoir le patch note original ?
Ya des modifs d'une langue à l'autre, faudrait un quatrilingue
Citation :
Publié par K'Linou
Heu pour faire court, c'est pas que je n'ai pas confiance envers la traduction FR... mais si en fait, je n'ai pas confiance du tout : possible d'avoir le patch note original ?
Citation :
Mounts
  • The Killer Rhino and War Mammoth have received a minor increase to their trot and gallop speeds. The trot (default movement speed) should now be slightly faster than a jogging player, while the gallop should only be slightly slower than a sprinting player.
  • The Standard Horse has received a moderate increase to it's canter and gallop speeds. The canter (default movement speed) should now be equal to a sprinting player, while the gallop should be slightly faster than twice the speed of a jogging player.
  • The Armored Horse has received a moderate increase to its canter and gallop speeds. The canter (default movement speed) should now be a slightly faster than a sprinting player, while the gallop should be moderately faster than twice the speed of a jogging player.
  • The Swift Horse has received a substantial increase to its canter and gallop speeds. The canter (default movement speed) should now be equal to twice the speed of a jogging player, while the gallop should be only slightly slower than three times the speed of a jogging player.
Player Character
  • 18 new robe assets added to the game for the mage classes
  • Players can no longer be knocked back while in spellweaving state
  • A large number of abilities had a tendency to not trigger in some situations. This should be fixed now.
  • The following emotes are now available to both male and female characters: scratchhead, scratcharm, apprehensive, danglefeet, squirm_on_ground, relaxed_lean (new)
Assassin
  • Assassins in Unholy Stance will now generate a Soul Fragment from performing a Sneak Attack.
Barbarian
  • If a Barbarian performs a unarmed attack after executing their No Escape ability they should no longer slide around without animating their legs.
  • Unstoppable should stop functioning when the feat is untrained
  • Finishing Blow damage boost after charge should always cancel (even when missing the target) - Finishing blow should scale like this : 1 point = 2x damage, 2 points = 3x damage, 3 points = 4x damage.
  • Decapitation feat should scale better when more than one point is spent in the feat.
Conqueror
  • There is now a 5 minute cooldown on the resurrection effect gained through your Furious Inspiration ability. This cooldown is on the character offered the resurrection, not the conqueror, so you can still resurrect multiple people in the team, just each of those people cannot be brought back to life by you more than once every 5 minutes.
Demonologist
  • Fires of Gehenna (Rank 1) will now correctly inflict fire damage.
  • Inferno of Amher (Rank 4) now has the correct casting time.
  • Increased the movement speed of all your pets significantly.
Herald of Xotli
  • The effect of Demonic Fortitude has been increased to convert 10/15% mana to 10/20% stamina.
Necromancer
  • Significantly lowered the manacost of your nukes and dots.
  • Increased the movement speed of all your pets significantly.
  • Corruptors, Mutilators, Necrotic Bombs and Harvesters will now correctly trigger Bone Horde.
  • Pets no longer have the base monster miss chance. They no longer have an innate chance to miss their attacks.
  • Fixed Life Leech so that it will tick correctly on a monster that was not initially aggro to you.
Priest of Mitra
  • Armor of Faith is no longer cancelled by Holy Light triggering.
Tempest of Set
  • Tempest of Set spellweaving should now have all abilities enabled.
Mid Level (40) gameplay improvements
  • Field of the Dead: 100 additional mobs have found their way into the the playfield. In addition respawn times have been adjusted on both normal mobs and bosses to improve the playing experience. Also, a number of quests in the playfield have been improved upon.
  • Treasury of the Ancient Ones: This Dark dungeon in Khopshef plays like a new dungeon now! It has been revamped with a new event for both solo and group players. Special rewards await those who dare to take the challenge in Epic Mode. And you will no longer fall through the world when climbing up the statues.
Quests
  • Quests in the 20 - 40 level range have been checked that all are categorized under the proper locations in the quest journal.
  • Den of Wolves: The Plains Wolf population has increased.
  • The Curse of the Werewolves: Quest NPCs population has increased. Corinocht Slayers also update the quest now.
  • Wolf Hunt: The Yukagi Wolf population has increased.
  • Hunting the Vanir: Increased the number of Vanir in the SE camp, also increased their respawn rate.
  • Cure for Lycanthropy: Removed Skull of an Alpha Wolf pickup item, this skull can now only be gotten as a loot drop. Added mobs and reduced the respawn time of most mobs.
  • Toirdealbach's Tomb: Fixed the respawn rate, fixed the lighting and Toirdealbach's behaviour has been adjusted.
  • Water for the Soldiers in Thunder River: Updated the waypoint for Guard Captain Marcus.
  • Wagon Wreck: Added a missing waypoint for the quest The Wagon Wreck.
  • The Chieftain's Vengeance: Updated waypoints for the goals "Destroy Vanir Supply Crates" and "Kill Crazed Vanir" in the quest "The Chieftain's Vengeance".
  • Finding Safe Passage: The player now has to kill 7 Lupine Hunters. The waypoint has also been tweaked.
  • Cure for Lycanthropy: Added the missing waypoint to the "Collect Wolf Blood".
  • Wagon Wreck: Removed the level requirement for the handing in of the quest Wagon Wreck. The player will now see the ? above the NPCs head.
  • A Silver Bracelet: Fixed requirements on Bartholomo's dialogue, so he won't show destiny dialogue during daytime.
  • Phoenix of the South: Made sure the destiny quests are resolved and spawned in the right order, to prevent full quest journals to break the destiny quest.
  • The Awakening I: The quest reward has received a revamp based on feedback.
  • The Awakening I: An intermittent stall when watching the cutscene "Nadini's Vision" in the Destiny Quest has been resolved.
  • In Defense of Beauty: quest can be completed now.
  • Get Mantis Scales: The description was improved to better indicate where to get the scales.
  • Chaos in the Fortress: Burning the tents will now provide team credit.
  • Emerald Eyes: Quest classification has been corrected.
  • Family Matters: Quest description has been corrected.
  • Khopshef Province Quest: Updated the waypoint to Rami's Position
  • Kalutma: The dialogue has been tweaked to be more logical.
  • Lions and Lambs: The quest cannot be 'stolen' by other players now.
  • Lost Bottles: Wine bottles will correctly show as quest items in the world.
  • Seven Years: The text has been updated to be more accurate.
  • The Worshippers' Demise: Certain NPCs on white sands have been eating those worshippers with glee and will now have a much higher chance of dropping their gems.
  • Ante Up: Giants Approaching has had it's quest marker adjusted so that it appears in the proper location.
  • Path of the Raven: Rogan will now give the player 3 feathers for the quest.
  • Conall's Valley - Destroying the Ymir Totem has been updated to reward group credit.
Items
  • Champion of the Honorguard now correctly drops T1 shoulders for Priest of Mitra instead of T3 shoulder for Ranger.
  • Herald of Xotli raid gear has been fixed and should now offer proper bonuses
  • Widowdusk Fauld should appear correctly now in inventory and in game.
  • Crafted crossbows should now appear correctly in the character's hand.
  • Added bow/crossbow fighting idles as baseanimations to unarmed attacks
  • Updated item names to Gold Carcanet and Filigree Gold Carcanet
  • Fair Meat: will no longer end up in the quest inventory.
  • Drinking cape should no longer clip with chest item
  • Polearms are now all of the same length
  • Katars are now held and animated correctly
Citation :
NPC
  • Field of the Dead: The dusk wolf pack has developed an aversion for bridges, and has changed hunting grounds.
  • Waudreen has been resupplied with an ample amount of armor.
  • The Champion of the Honorguard now uses its correct abilities again.
  • Toirdealbach's reset behaviour has been fixed.
  • Wulfere has lost his overly large belly, and gotten a head that is the same color as his body
  • Sergeant Vargus and his troopers have gotten a visual overhaul
  • Obenathis got a visual update
  • Fixed so the Axeman play they're animation when they get back up.
  • City of Tortage: The Town crier has realised he is not Cimmerian. He is Stygian. So he can, in fact, cry... and he now will.
  • Conalls Valley: Hydallan has had a potential dialogue loop fixed.
  • Conall's Valley: Kinkaid's dialogue has been tweaked.
  • Pyramid of the Ancient: Pashi dialogue updated.
  • Captain Mycus's dialogue has been updated to reflect his new career as a wagoner.
  • Alyssa in the Thirsty Dog Inn has had a false level warning removed.
  • Stygian Soldiers in Khopshef now correctly attack the wolves when they are out hunting.
Tradeskills
  • Gemmed items should now work (giving bonuses) and viewing them should no longer crash the client.
Playfields
  • You should no longer get stuck in Renton's House.
  • There should no rain and lightning in Toirdelbach's Tomb now
General
  • Combat-dodge animations updated for both Male and Female characters. Females now seem faster when dodging.
  • Victim of "I eat your heart" will not fall into the attacker's mesh anymore.
  • Picts will no longer raise their eyebrows at people after having been killed by a fatality
  • Players should now use proper animations when interacting with items while swimming.
  • Players should now have a correct landing animation when jumping.
  • Character Creation: Avatars can no longer be rotated after selecting enter game.
  • Doing a fatality will no longer cause your character to increase in size.
  • Polearm fatalities now collide with the victim properly and show more blood
  • More client and server crashes resolved.
Si ça peut te rassurer.
Par contre je te l'accorde, il y a effectivement des différences ..

Par contre ça vient du forum EU anglais et non pas du forum US. Nuance.



Source.
Citation :
Publié par N€anG
Uppez moi mes dots !

Petit "up" du nécro, rien de transcendant.
Mais lol quoi, tu voudrais etre indestructible ? Cast instant cout 0 mana ?
Faut arreter serieux. Le necro il est ultra upper a chaque maj.
Mouai deux nerf de suite sur le conquérant, faudrait penser a arrêter
Sur le conquérant c'est trop imba...

Faudrait nous mettre au moins un petit up a deux balles pour faire passer les patch ...
__________________
Rianne de la Fëar Morniëo, Zulshar hai et Azcaz @FFXIV @Gw2@swtor@rift@WoW@Aion@war@AOC@Lotro...
Et Surtout DAOC !!!
Citation :
Publié par Caloulol

C'est clair de de faire une modif qui prend 2 minutes aux développeurs c'est trop de perte de temps.

Si tu lirais au lieu de gueuler tu pourrai voir qu'on en saura plus sur le PvP demain...
Ok, si tu trouves ca convainvcant comme patch...

Enfin, il avait aussi été question de quetes ou zones pour faciliter le leveling 55 -60, mais ca aussi, j'imagien que c'est pour plus tard...

Tout comme le debug des instances raid end game (enfin suis pas concerné pour l'instant), l'intérêt des villes de guilde, etc etc...

Je comprends bien qu'ils préfèrent se focaliser sur les debugs mineurs, mais il y en a tellement qu'on va pouvoir attendre longtemps les modif majeures..

Et si au leiu de répondre de manière aggressive tu lisais les posts deci delà, tu verrais que je suis loin d'être le seul à m'impatienter.
En savoir plus sur le pvp ? vendredi ? Mais lol, c'est pas de l'info qu'ils doivent faire, mais une implémentation en bonne et DUE forme. C'est bien beau les promesses, mais faut passer aux actes à un moment...

Ca me rappelle vaguement quelque chose d'ailleurs....

Jouer plus pour gagner moins... truc comme ca...
Faciliter le pex des bas level, c'est toujours la priorité #1, si dès le départ t'en chies ça incite pas à rester, donc c'est normal que ça taille plus pour eux que pour les HL.
Citation :
Publié par akko
Ok, si tu trouves ca convainvcant comme patch...
Pour un patch qui a mis 2 jours a voir le jour je le trouve très convaincant, je ne suis plus aux champs des morts mais pour ceux qui y sont, voilà un beau up de la zone, les femmes DPS autant que les hommes, les gemmes marchent (donc le craft aussi) etc...

C'est pas un patch toute les 2 semaines c'est 2 par semaines, et ils sont pas si minime alors je reste confiant.
Citation :
Publié par akko
bla.....
Ca n'a jamais été annoncé pour ce patch-ci mais pour juillet/summer tout ça.
La roadmap serait dévoilée demain.
Citation :
Publié par Melcirion
Tu vas avoir des emotes pour t'allonger !

L'mote pour s'assoir pour les filles étaient super bien fait, je viens de voir qu'ils l'ont ajouté pour les mecs, cool.

Et merci pour le patch note anglais.
ultra uppé mais ultrabug aussi

enfin ultra uppé c'est bcp dire sa

sinon vu que quand je creve sur un necro c'est a cause de ces pets bas j'avoue que c'est un peu gavant

sinon bas necro c'est plus du bodgard like qu'autre chose sur les rare necro que j'ai affronté ( en gros benny hill avec du pet au cul )

ps: je parle de l'ancien bodgard

ps2: need voir les patch not caché
Fil fermé

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés