[NEWS] Live Update 19a sur le serveur Test

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moi sa m'avait gaver de devoir jouer au palouf pendant 23 lvl avant d'etre un vrai sk et de porter une hache a 2main a epoque et de constater que 5minute apres le croiser ne pouvez plus la porter donc tout bénef pour les nouveau
Citation :
Publié par Damaelyon
Clairement. Tu vois très rapidement sur les différentes compétences te conviennent ou pas. Si la manière de jouer te va. En 3 ou 4 quêtes sur l'île de départ.
Mouais, je doute qu'on puisse vraiment juger d'une classe en 3/4 quetes au lv 1 ou 3, perso mon sort preferé de paladin, c'est un sort qu'on obtient au lv 55, et rien que pour ce sort je suis plus que content d'etre paladin

@kraydon : ca c'etait y'a longtemps, les haches ont vite ete equipables par les croisés ^^
Pour ma part, au lvl 15 je ne savais meme pas ce que c'était l'aggro O_o alors je ne crois pas que lorsque tu es nouveau, et que tu fais quelques quetes au depart tu en aprend "beaucoup" sur ta classe. Si c'est un reroll c'est autre chose..
Je vous assure qu'avec le nouveau système, les compétences sont rapidement distinctes. On a clairement pas dès le début toutes les skills, c'est normal. Mais déjà une bonne idée du type de jeu.

Enfin bref, vous verrez bien. De toute façon, j'ai parfois l'impression d'être sur un forum de Francis Cabrel "c'tait mieux avant"
Je trouve que le système de monter progressivement est une bonne chose, c'est bien d'avoir un objectif pour le level 20 pour choisir sa classe définitive avec ses sorts spécifique, c'est moins drôle d'avoir déjà tout dès le départ. De plus la progression permet de bien connaitre son personnage et rp parlant c'est un plus aussi, avant de devenir Paladin(par exemple) il faut mériter son titre et faire ses preuves.

(ah bon Francis Cabrel c'est mieux maintenant? )
Citation :
Je trouve que le système de monter progressivement est une bonne chose, c'est bien d'avoir un objectif pour le level 20 pour choisir sa classe définitive avec ses sorts spécifique, c'est moins drôle d'avoir déjà tout dès le départ. De plus la progression permet de bien connaitre son personnage et rp parlant c'est un plus aussi, avant de devenir Paladin(par exemple) il faut mériter son titre et faire ses preuves
C'est sympas oui, une fois..


Au bout de 7 fois c'est rasoir de se retapper tout le temps la meme chose .
Citation :
*** New Character Progression ***

- Various quests throughout the Qeynos villages and adventure yards have been fixed.
- Various quests throughout the Freeport districts and adventure yards have been fixed.
- There are now wandering guards within the Queen's Colony.
- The guards in both the Outpost of the Overlord and Queen's Colony have become a bit more talkative.
- Creatures on the tutorial islands will no longer pursue for as great a distance as they used to.
- Low level characters will no longer have so many unconscious hitpoints. No more waiting around to die for a long period of time.
- Tradeskill Workshops have been set up on OotO and QC.
- Players on Test who left the island without getting their tradeskill level set can visit the shrine in the Temple of War (Freeport) or the Temple of Life (Qeynos) to get it set.
- You now need to visit Captain Varlos to leave OotO or QC.

Spells and Combat Arts:
- Coercer NPCs will use Fascinate instead of Charm against players.
- Removed level restriction from Brigand/Swashbuckler Smuggle group stealth.
- Melee combat arts (PC and NPC) should no longer be doing excessive damage.
- Double Up and Flashy Throw are no longer given to Brigands.

Tradeskills:
- The recipes for Feint (3 Brigand) and Shenanigans (11 Brigand) have been removed.
- A recipe for Double Dagger (3 Brigand) has been added.


*** Desert of Flames ***

- Siyamak's Guard is now correctly classified as a tower shield.
- The Tarantula Carapace and Bracers of the Savant now have appropriate mitigation values.


*** Items ***

- Leaf collection items are now stackable.
- Coin collection items are now stackable.
- The furniture version of the Stein of Moggok is again no-value.


*** Spells and Combat Arts ***

- Classes that use multiple stats to calculate their power pools (Dirges, Paladins, Shadowknights, and Troubadors) will now gain double the benefit from increasing their secondary power stat.

Berserker changes:
- The snare amount on Intimidating Defense will no longer get worse as the ability is upgraded.

Defiler changes:
- Reduced reuse time on items granted by Defiler's "Distill Soul" proc from 2 minutes to 1 minute.

Guardian changes:
- The snare amount on Goading Defense will no longer get worse as the ability is upgraded.

Summoner changes:
- All Necromancer and Conjurer "Sliver of Essence" and "Dark Heart" items now have 3 charges.
- Spell scroll upgrades to the above summon item spells will always summon a more powerful version of the item, which is now indicated in the name of the item.


*** Commands, Controls, and User Interface ***

- Double-clicking or examining a collection item that you can use in one of your collections will show only the collection journal and not the examine window.
- Spells requiring certain conditions that are not target related (i.e. ranged weapons, attack from stealth, etc.) will show as unavailable until those conditions are met.
Le plus intéressant. Surtout les quêtes de départ bugguées à la moelle en fait.

Citation :
Publié par master71
Damaelyon !!!!
Au boulot, il manque les 3 addentums du TU19B et les 2 du TU19A

Nan, j'ai la migraine, mes cycles tout ça.
Citation :
Publié par Lenax Daguenoire
C'est sympas oui, une fois..


Au bout de 7 fois c'est rasoir de se retapper tout le temps la meme chose .
Oui c'est bien ce qu'on dit, c'est mieux pour les rerolls...

Mais bon les pauvres nouveaux qui vont débarquer de toute façon n'auront connu que ça, ils verront pas qu'ils y perdent

Moi je trouvais que d'avoir des épreuves de classes indispensables à faire donnait un véritable objectif. C'était les seules quêtes où tu ne pouvais pas faire autrement que de passer par là et bon je trouvais ça stimulant...

Sinon Damelyon, faut arrêter aussi de penser que le nouveau c'est forcément mieux

Ca apporte quoi leur refonte des classes à part l'effet du tout nouveau tout beau? Si quelqu'un démontre que ça apporte un plus alors là oui je dis bravo, mais sinon je dis que c'est juste de la poudre aux yeux car ça marchait bien et on n'en avait pas vraiment besoin...
__________________

Sur Rift : Phenyx - Ukro

Sur EqII : Ukronia - Amakiir - Lunac - Fenyx - Senheor
http://larmesdusoleil.superforum.fr/ sur le serveur Storms
Citation :
Publié par Ukronia
Sinon Damelyon, faut arrêter aussi de penser que le nouveau c'est forcément mieux
Ah, en plus d'un forum de Francis Cabrel, c'est la maternelle aussi.

Enfin bon, chacun son opinion. Si tout ce que fait SOE est nul, je comprends toujours pas pourquoi vous restez moi.
Citation :
Publié par Ukronia
Oui c'est bien ce qu'on dit, c'est mieux pour les rerolls...

Mais bon les pauvres nouveaux qui vont débarquer de toute façon n'auront connu que ça, ils verront pas qu'ils y perdent
ça dépend des archétypes.
Tu es combattant, tu essayes, puis tu te spécialises, et enfin tu choisis ta voie.
ça marche bien, c'est logique, y a pas de soucis, et il n'y a pas de différence fondamentale entre les sous-classes.

Tu es mage, tu testes, tu choisis et tu deviens summoner, et tu joues avec les plans d'énergie, et paf au level 20 sans apprentissage, sans test, sans connaître, tu deviens nécromancien.
Bref ça marche pas du tout.

Donc y a du pour, y a du contre, mais c'est dommage de devoir attendre 35 levels pour avoir toute la panoplie de sorts de spécialisation d'une classe, et savoir ainsi si elle nous convient.
Test Update 19c
Citation :
*** New Character Progression ***

- Many changes, fixes, and polish have been made to the tutorial islands, cities, and adventure yards.
- There are now new race portraits at character creation.
- All upgradeable Combat Arts and Spells below level 10 are now available from the scribe shop in your district/village.
- Players who are currently Betraying their cities should seek out their class trainer in their new city when they have finished in order to gain citizenship.
- There are now spell and combat art merchants on both starting islands.
- The coming of sunlight will no longer KS you in the Freeport Adventure Yards.
- Some of the island trainers now provide more thorough descriptions.
- Alas, the denizens of Norrath have become a bit less flirtatious when greeting players.
- The Antonia Bayle and Lucan D'Lere statues on the islands will now speak.

Combat:
- NPCs should no longer go stealth or invisible while they are in combat.
- Set level 1 base damage table to 2 points of damage instead of 1.
- Added missing Brigand (2) Back Attack and Swashbuckler (2) Spine Attack.
- Added "Stance:" in front of all combat arts that are considered stances. They used to be missing for Assassin, Ranger, Brigand, and Swashbuckler arts.
- Defilers shouldn't spend as much health as they used to for low level heals.
- Damage and heal over time spells should do at least 1 point of damage/healing per tick.


*** Dungeon Exploration ***

- More appearances have been added for items within Solusek's Eye.


*** Desert of Flames ***

- Tensions between the Ashen Order and the Ashen Disciples seem to be growing. The two orders have become more distinct in their appearance, philosophy, and combat techniques.
- The Djinn Master has mysteriously changed the way he works. He has grounded himself instead of insisting on hovering and the instruments within are no easier to play. Other changes to the way he must be fought are known only to the Djinn Master himself.


*** Gameplay ***

- Frogloks have recovered their aqua vision.
- Erudites have recovered their aura sense.
- Jumping now cancels crouching and sitting.
- Characters with Arena Champions statistics should no longer crash zones.


*** Items ***

- Throwing weapons can now reside within any type of ammo pouch.
- Ammo bags in your base inventory will now accept ranged ammunition before other inventory bags.


*** Quests ***

- Commissioner Dogweed will now ask adventurers to slay Stone Hive guardians instead of bixies.
- Heritage quests have had their status awards modified to be based on the level of the heritage quest only.


*** Zones and Population ***

- Quest givers will no longer hail players with VO repeatedly. Hello hello hello.
- Most creatures are no longer immune to certain damage types. Many will have retained high resistance to particular forms of damage but should no longer be completely immune.


*** Combat ***

- Any creature that would aggro a player when solo will aggro that player regardless of the level of group members. Creatures that would not aggro a player when solo will not aggro that player regardless of the level of group members.
- There is no longer a base NPC in-combat regen. This was causing issues a low levels yet was insignificant for low levels, so it was removed. Note that spell-based NPC regens will still function normally.
- Charm spells will no longer be broken if the caster loses a duel.


*** User Interface ***

General:
- The default performance profile now varies according to the hardware on which the client is running. New installs will use this default performance profile.
- The Load UI settings window is now resizeable.
- "SOGA Models" are now referred to as "Alternate Models," as players who weren't around for the launch of these models don't know what "SOGA" is.
- New characters with pets will now get an automatically created pet hotbar when casting a new pet.
- ESC will cancel spell casts for new characters. Existing characters can map a key to the option in their Options (Controls -> Spell Keys -> Cancel Casting).
- The chat window will no longer fade out so quickly on incoming text.
- UI enthusiasts, you now have a few more chat window related options that can be defined in eq2.ini. The defaults are listed next to each item:
* chat_force_mouseover_opacity_min_secs 20.0
* chat_force_mouseover_opacity_per_char_secs 0.1
* chat_force_mouseover_opacity_max_secs 30.0
* chat_force_mouseover_opacity_secs_onscroll 10.0

Information:
- Pet names will now display the name of your pet with a purpose tag below (rather than all on one line).
- Combat chat text will no longer include {f} before pet names when a pet parries.
- Examine descriptions for Character Traits and Racial Traditions will no longer include duration, casting time, recovery time, recast time, class, or weight.
- Durations in racial tradition descriptions will now be displayed in an easier-to-read format.
- The class display on item tooltips, examine windows, and broker tooltips has been condensed so it takes up less vertical space. The level indicator has also been separated out to its own line.
- Players will now receive item discovery notification even if they aren't guilded.
- The broker window buy/stack quantity is now more like the merchant window for consistency.
- Hunger and thirst messages will no longer repeat every time you zone or log in. They will only display once every 30 minutes.
- A message will now display during character creation letting you know if your name is currently invalid and why.

Quests:
- Coin rewards for quests will now be reported in chat.
- Quest con colors have been adjusted to mirror the NPC con system. Quest experience has not be affected.
- A quest's name and completion text will now display in its reward window.

Mouse Behavior Modification (No mice were hurt during this process):
- The middle mouse button now defaults to auto-run.
- When mouse-click selection mode is set to "Single Click Except Attack", right-clicking a targetable object will target that object in addition to displaying its right-click menu.
- When mouse-click selection mode is set to "Single Click Except Attack", double-clicking on nothing now clears the target.
- In single-click-except-attack and single-click mouse mode, double-clicking something will no longer execute the default action twice.
- In single-click and single-click except attack mode, the "Too far away" message will not be displayed if the target is well out of range.

Waypoint Wisps:
- Wisps will now update more frequently.
- You do not have to get as far away from a waypoint wisp for it to re-path to your destination.
- In cases in which the wisp could not find its way to the destination and would go through walls or the ground, there is now chat text that provides a compass direction to navigate with.


*** UI Files Updated ***

eq2ui_mainhud_skills.xml
eq2ui_newcharscene.xml
Petit up
Citation :
- More appearances have been added for items within Solusek's Eye.
Qd SOE ajoute ce genre de chose, les objets déjà lootés dont l'apparence est changée changent également ? où ils font simplement de nouveaux objets?
Tes objets changent omega... Comme tes sors d'ailleurs!

Sinon oui le mentoring ça c'est une super idée, moi qui le fait souvent ça va être bien : malgré ma barre prete de mentoring je devais toujours faire des ajustements et c'est lourd ça, donc top qu'ils le change
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Va falloir que je teste:

- gardien
- Bersek
- Paladin
- Moine

avant de savoir quoi jouer. Enfin vu que j'aurai aimé de la plate (look inside) y a que gardien et paladin si j'en suis le manuel
Oui alors là bon..le manuel d'everquest 2 tu l'oublies
Et puis surtout quand tu commenceras à jouer prends une des UI sur EQ2interface.com (je suggère ThorUI) et telecharge EQ2 map, sur le même site. Ca te facilitera grandement la vie.

Et si tu as besoin d'une visite guidée, n'hésites pas à me contacter
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