KULAS RAVINE - This map is certainly one of the worst three balanced maps out of our current map pool, and may in fact be the least-balanced for Zerg.
ZvT - Zerg vs Terran on this map is a constant battle up-hill. Let's look at the various problems in the map's architecture that contributes to this.
Short rush distance, long scout distance-
While Kulas has reasonably short rush distances it actually has very slow scouting for Zerg. The other four player maps have close air positions, meaning your overlord scout eliminates a base quickly, but on Kulas, this isn't the case. This makes fast expanding az Zerg much more risky, as you are less likely to see bunker rush or reaper builds in time. This is not imbalanced itself, but it puts Zerg in an uncomfortable position that makes dealing with subsequent pressure much more difficult.
Wide-open natural expansion, long distance from main hatchery to expansion hatchery-
The natural expansion of Kulas lacks a single, defensible choke point. This makes spine crawlers nearly useless, especially when combined with the fact that it takes two full creep tumors to reach from the main base to the main entrance. This makes that entrance very hard to defend early on with Queens, due to their slow speed off creep and roaches, due to the width of the choke. When you put this all together, Zerg lacks a solid way to defend early rushes, particularly from Hellion-based builds.
Large ledge behind natural expansion-
The ledge behind the natural expansion can cause huge problems for Zerg. The size of the ledge makes Thor drops very powerful, as the Thor has plenty of space to avoid Roaches, Hydras and Spine Crawlers, while chasing off spotting Overlords. Because of the necessity of guarding the wide open natural expansion during the early game, it's often not possible to kill the rocks leading to the high ground, leaving the Zerg vulnerable until they are finally able to kill the rocks.
Poor map circulation, no wide-open spaces-
All of Kulas Ravine is cramped and tight, with high ground all over. A standard Zerg army needs a lot of room to allow for proper flanking on attacks. Army movement becomes impossible with a couple well-placed high ground siege tanks or a Marine/Marauder/Medivac ball in the center of the map, due to DPS of the Terran units and Zerg's inability to flank or surround the army.
Ça résume bien les choses (même s'il insiste pas assez sur les cliffs a mon gout) ...
Ça fait partit d'un article écrit par Artosis avec l'aide de IdrA.
Cet article a été écrit avant les changements fait sur DO, ce qui explique qu'il ne soit pas sur qu'il s'agisse de la pire map ZvT a l'epoque. (d'ailleurs elle est horrible aussi en ZvP mais bon je vais pas tout copier coller lol)
sur kulas déjà l'harass reaper/helion sur la b1 est trés difficile, contrairement sur lt quant aux cliffs de la b2 ca equivaut a lt la encore
Je vois pas en quoi les helions peuvent facilement harass la b1 sur lt, si tu drop pas tu y accèdes pas, quand a la b2 les hellions feront rien avec les queens et les spines alors que sur kulas y a plusieurs entrée et une distance pas possible entre la main et la natural qui empêche la queen de la main de se ramener pour aider.
Les reapers ne peuvent pas taper la ligne de drones de la b2 correctement sur lt, sur kulas il sont juste en face de toute la rangée pour un bon génocide en règle.
Sur Lt les mutas ont des possibilités de harass plus grande que sur kulas ravine ou déjà les drones de la b1 ne sont pas harassable pour les raisons que j'avais deja donné.
Quant a l'armée terrestre zerg sur kulas elle se fait juste violer y a du cliff et du couloir pourri partout, alors que sur lt y a un peu de place middle pour bouger.
Sur lt un zerg peut facilement prendre 5 expands et presque tout protéger en un seul point vu la forme d'étoile, sur kulas 5 expands ca oblige a contrôler tout le middle qui est complètement a l'avantage du terran avec les cliffs partout et le manque d'aération.
Sur LT ton ov peut scout une des 4 bases des le début vu la courte distance aérienne et il a plein d'endroit pour se poster ensuite, sur kulas il mettra dix ans avant d'arriver a l'autre coin de la map donc tu peux pas compter dessus.
LT est a l'avantage du terran mais pas autant que Kulas.
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