Idées pour une prochaine extension

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Citation :
Publié par Serafel
Un world event en forme de game over ou les 3 royaumes doivent enfin cooperer (en zone pvp, oui il faudra vraiment faire la paix ) pour abattre une menace quelconque.
Super idée d event !
mais bon paye ton PC de la nasa pour pas freezzzzzz

Citation :
Publié par Nael Hitengo
- et surtout, mais la je reve VRAIMENT,
ouai je confirme !!!!
Heu les chevaux all time non merci, j'ai déjà assez laid / chiant (kikoo les ghost partout), donc moins on en voit mieux c'est.

Need une refonte d'Agramon (la map), ça suffira.
Arênes sans gain de RP en 1 vs 1, 2 vs 2, 4 vs 4 et 8 vs 8. ( pour le whine sur les ML / RA faudrait imaginer un système. )
__________________
http://www.cfmike.com/daoc/neang2.jpg
DAoC : Sorcier 11LX - Sham/Enchant/Hel/Théur/Druid/Skald 8LX - Empathe/Bard 4LX
AoC : Nécro 80 / WaR : Sorcier RR 52 - Ingénieur RR 63 / Aion : Sorcier
Citation :
Publié par Sainte [Glaston]
J'ai quitté un serveur 'normal' pour un 'classic' j'espère ne pas être pollué par une prochaine extension ToAesque.
Restant sur un serveur "normal" je suis néanmoins totalement d'accord avec toi
la prochaine extension je verrais bien....

... une extension du genre SI, des grandes zones ouvertes bien modélisés, des dongeons épiques obligeant les gens du royaume a se rassembler en nombre. Des loots pas trop cheaté, dans la moyenne koi, et les loots de styles ou avec bon bonus dans les dongeons épiques. Ou est le temps des gros raids galla à 100 personnes, on s'y amusait plus qu'a 8 anim afk et un druide, certes les loots étaients moins présent pour tous, mais avoir ce baton représentait alors de la chance ou de la persévérance, plus une question d'argent irl pour log xx comptes. Et des zones ouvertes je précises, pas nous faire les catacombes des darkness falling

Bref une extension avec son lot de nouveautés (classes (koike, un truc qui innove sans qu'il fasse à chaque fois les mêmes bourdes), races, régions villes et éléments du gameplay. Bref retrouvé une ambiance épique à ce jeu qui devient de plus en plus 8vs [insérez ici un mob/roy/que sais-je]
une prochaine extension....déja?!...je verrais bien une extension avec l'option "je fais venir ou revenir plein de joueurs" a pars ça je voies pas ,avec dr je trouves le jeu assez "complet"
Une extension genre ToA, oué je peux rêver je sais.

Non plus sérieusement, je verrais bien quelque chose comme SI, cad de nouvelles zones et donjons épiques à découvrir. Niveau contenu, des quêtes comme DR, mais qui ne se terminent pas en quelques heures. Donc dans la lignée de DR mais avec contenu plus conséquent, voilà une extension qui pourrait être sympa. Avec son lot de nouveaux items, comme d'hab. Des items un peu plus ubber pourquoi pas.

Sinon comme extension gratuite, refonte du craft, et up des anciennes zones au niveau des items, les donjons SI par exemple.
Une extension avec des zones types SI, un contenu et background aussi riche que ToA, avec la qualité et facilité d'accès de DR...


Fusionnnnn !
diversifié le choix d'objet puissant sans pour autant augmenter la puissance générale
enfin un truc qui permette d'avoir 2 persos d'aspect différents
Citation :
Publié par Yuyu
Une extension avec des zones types SI, un contenu et background aussi riche que ToA, avec la qualité et facilité d'accès de DR...


Fusionnnnn !
Ouep c'est exactement ce qu'il faudrait, je n'aurais pas réussi à être aussi clair et rapide.
- Je suis pas pour les combats à cheval.

- Mais je pense qu'il est urgent de Up les loots SI dans les gros donjons, pour que les sorties Apocalypse, Xanxicar etc soient de nouveau d'actualité.

- Sinon d'autre monture un peu plus Fantasy ca serai pas mal

- Bien sur la chose qui reviens tout le temps les émos sonore

- Pour finir une démarche plus dynamique, mieux animé, des Archers et Assassins quant ils marchent en fufu.
Bon alors moi c simple pr la prochaine extension je veux des classes cheated encore plus sur hibernia car voilà y en a pas assez je trouve < joke inside >

nan plus sérieusement ça serait chouette de rééquilibrer encore un peu plus tous les royaumes mais je sais pas de quelle manière. De nouveaux cl pk pas de compétences cl un peu plus interessantes que là car faut dire que c'est un peu gadget pr l'instant. De nouveaux chevaux à 15 pp encore plus kikookikoo .
Citation :
Publié par Kouick
Une classe groupable sur alb
Oh le fléau est sympas quand même ! bon ok ils ont raté l'hérétique et le PA
Citation :
Publié par Kouick
Une classe groupable sur alb
fake :]

hérétique > **
voilà ce que j'ai posté sur un forum ricain et aussi envoyé à mythic peut-être ça leur donnera des idées pour relancer les zones classiques et SI

Hello



I am a french player of Dark Age of Camelot since the European Beta 21
December 2001 and i am a fan of this very good game you created ! I love
the background and the gameplay ! Sorry for my bad english (i give you the
french version too of my project if you have a french interpret).



I know you make a survey for the last add-on and i want to give you some
of my ideas !



My project is to purpose you an idea for a last add-on of Dark Age of
Camelot ! I made it with some passion ! And i hope you will read it.



[ I ONLY BASED MY ADD-ON ON ALBION WORLD BECAUSE I ALWAYS PLAY ALBION BUT
YOU CAN MAKE A VERSION OF THE LEGENDARY REALM QUEST WITH MIDGARD AND
HIBERNIA TOO ]



1 - The name can be ?



Dark Age of Camelot : Legend

Dark Age of Camelot : The Legend

Dark Age of Camelot : Heart of Legend (that i prefer !)



2 - The goal ?



To make revive Dark Age of Camelot Classic and Shrouded Isles versions in
player versus monster because SI and Classic'zones are empty since Trial
of Atlantis. My idea of add-on will give some new attended by players who
want something new to do in DAoC other that RvR and to offer more good
items better than ToA !

It will have a new epic dungeon "The Hall of Legend" or "The Hall of
Heroes" with most new unique legendary items more powerfull than artefacts
or ToA stuff !

This add-on will reserved to level 50+ players only.

It will have RvR aspect too you will see in the lines



3 - The story ?



I have no time to write it but i could help you if you want but i wanted
to introduce Merlin or a spirit of Merlin as the PNJ who give the Albion
Legendary Quest to save Albion of the Hell ... On Hibernia the quest can
be turn arround the Nature and for Midgard for the lands or the moutains
of a Mysterious Dark Forces the 3 realm will fight in a same epic dungeon
!



4 - The Legendary Quest ?



Its a succession of simple quest but not really easy because the goal is
to kill some legendary epic monsters to drop a part of them by killing
them after activated the quest (as example : claw of golestand, wing of
apocalypse, tooth of xanxicar, heart of legion ...) which will be use to
make a key to open the legendary gate, an epic dungeon where all monsters
are purple and level 75 minimum for little monsters (the repop must be
long and in function of the difficulty you will make i just make the idea
i dont make the add-on technically )



To access in the dungeon all players must have done the legendary killing
quest and make a last legendary realm quest (binded to the background of
each realm). For example for Albion is to found a parts of the Legendary
Sword Excalibur who was broken in the rocks by the final boss of the
legendary dungeon ! This final quest will be done in an instance dungeon
with some monsters (we could enter in this dungeon only 1 time only with
the quest because its Merlin who open a portal to go in this instance) and
players must fight a final boss a spirit of the final boss of the game !

This quest can only be made by 8 players because it will very difficult !



Albion : a part of Excalibur

Hibernia : a root of The Life Tree (its an idea i dont know Hib story)

Midgard : a rune stone maybe or a weapon or armor of a Midgard God Thor ?
(its an idea i dont know Mid story)



We can make a relationship with Realm Relics for example Albion cant make
the quest if Midgard Realm have Excalibur'Sleeve. That can make moove in
RvR too as same as Abysse but more important ! Players will fight in RvR
for there relics for the goal to make the legendary quest or to disturb
other realm to make it !





5 - The Legendary Dungeon !



Not to confond with the legendary instance specific for each realm
legendary quest opened by a legendary NPC of the background of each realm.



This dungeon (not instance) is open by 8 players who have eache the quest
keys and only group of 8 players can enter. Not alone, 2 ,3 ,4 ,5 ,6 ,7
but 8. But in the dungeon it can have some player. A player disconnected
in the dungeon is automatically recall to the enter of dungeon if his
group is not in the dungeon but if his group is always in the dungeon it
will repop where he was disconnected.



This dungeon will be hard because minimum level of monsters are lvl 75 all
purple +++ and it will be hard for 1 full groupe to aventure in the
dungeon, i think the difficulty must be 16 players and more.



It will have some nammed monster like in Caer Sidi but 8 players can not
kill them at 8 players ! Here is the challenge !



Why this dungeon is so hard ? Because we can find the best items of the
game !!! Better than ToA items or artefacts !

Items will have 10 bonus lines !!! And some rare items will have 1 skill
of realm class.

Skills are only passive no Damage, no Mezz, no Dot and no Stun and
certainly no Stealth but level 40 because level 50 will be too powerfull
used by some classes. Only defensive spell or passive skills.

The spell skill are passif or used like all normal spell but without timer
and dont use mana some example :

- bubble earth of elementalist

- speed group like elementalist or sorcerer

- speel of dual buff like cleric

- regenerate endurance (lower than paladin)
- medium heal like cleric (not instant)
- buff regen mana like sorcerer
- climb wall
...
Now the bonus example, the dungeon epic items will have very high bonus
like 25% cold resist, 15% cast speed (like ToA items but at the max cap),
20% life more (new bonus), +25 decap constitution ...

I make an item for example :

Helm of Fire
AF 102, CON 100%, DUR 100% (but those items will be indestructible like
artefacts)
SKILL permanently give max of strong (+75 strong)
+ 30 dexterity
+ 30 vivacity
+ 25 constitution
25% fire resist
15% corpse resist
10% distance of spell
10% speed attack (new bonus increase melee and distance attack rating)
10% life
+ 10 decap dexterity

There will have all type of items : ring, helm, shield, belt, boots, bow,
sword, armor ...

This is an example loot on a final boss other boss or monster of the
dungeon will loot only 8 bonus items and without skill.

That sort of bonus will be applicated on new crafting method too ! We will
see on the next point.

Sure only 1 of this item could be used by a player because having all
items could have all spell in the game will be too powerfull !

The end of the dungeon is to kill the final boss who divided in 3 other
monster with specific attacks and immunities :
for example one is immune too magic attack, one is insensible to fight
with a weapon and one leech life or endurance or mana, sure with other
attack like dot, pbae, dd, one shot attack ...
But the difficulty its that player must fight them 3 monster at the same
time, that's why it need 2 full groupe on each monsters minimum !

6 - Legendary Crafting Method

Everywhere in the world of Dark Age of Camelot, Epic monsters or normal
monster but purple could loot ingredients used for new legendary crafting
powerfull items such as in the dungeon but lower and without skill.
The more rare ingredients will be loot on boss like Apocalypse, Golestand
or final boss of Legendary dungeon with some godelike items and respec
stone and some gold too !
Only 1200 legendary crafter could make those items and only Smith could
make legendary unique weapon, Armorer make armor ...
It must have 2-3 receipt possible by items to purpose to player some
diversities and choice to make items :
2-3 receipt for bows
2-3 receipt for helm
2-3 receipt for shield
... about 100 receipts

But where to find receipts ? Crafters can have it automatically at 1200 or
they must make a new crafting quest to have them or they can drop them and
give them to a NPC to learn them ... that's like you want
But drop and learn is good because it will developp trade between players
who dont have the receipt because only crafter have the receipt could make
it and only if he has all ingredients

All crafted item will be 100% quality and indestructible but not so good
than legendary dungeon items !

7 - Legendary merchants

Because we must make an interest for RvR too (we have already seen the
goal of the relic) but here we will see that bountypoint can be used to
buy some good items to legendary merchants or legendary NPC we can find in
the main town of each realm. It will be most expansive but its an
alternative for players who play lot of RvR and want good items and have
no times to go in legendary dungeon !
The items wont have skills but will be same as legendary crafted items but
with a big price like :
10 000 bountypoint for the low items (6 medium bonus) to 250 000
bountypoint (8 high bonus)

8 - New title of Realm

After finishing all legendary quest and accomplish the final quest
(killing the 3 final boss) player will have a new title : Legend of
Albion, Legend of Hibernia, Legend of Midgard. The present of the finished
quest will be gived by Merlin (example on Albion) specific items for each
classes with a new cool unique skin but a 2 choice between a weapon or an
armor parts (helm or shield for paladin for example, dress or staff for
sorcerer, armor or cloack for cleric ...).

That's all i hope you have read all i writte, my english is not good, i
help you by giving some idea maybe will you use them for the last add-on.

Thanks for reading me.

Bye

Maxor paladin, Royus cleric, GuildMaster of Les Pendragons on Albion-ys

www.pendragons-ys.org
Citation :
Publié par ROYUSMAXOR
.... make an item for example :

Helm of Fire
AF 102, CON 100%, DUR 100% (but those items will be indestructible like
artefacts)
SKILL permanently give max of strong (+75 strong)
+ 30 dexterity
+ 30 vivacity
+ 25 constitution
25% fire resist
15% corpse resist
10% distance of spell
10% speed attack (new bonus increase melee and distance attack rating)
10% life
+ 10 decap dexterity

There will have all type of items : ring, helm, shield, belt, boots, bow,
sword, armor ...
...
euhh non merci Maxor
Une extention qui ferait entrer la météo dans les combats rvr :

-des tempêtes avec effet de snare...
-des pluies avec effet de surcharge (+ en encombrement) + un brouillard effet NS
-et d'autres animations de décors (foret où l air serait empoisonné ou bénéfique, zones enneigées ou la résistance au froid serait mise à mal, des ruines maudites avec des esprits qui agiraient sur les combats en réduisant l'efficacité des joueurs)

Voila c'était des idées parmi tant d'autres... Mythic avait bien commencé avec les marais qui snare, mais c'est pas assez...

Au niveau du pve, les joueurs pourraient être confrontés aux esprits de la nature qui se fâchent :

-La terre contre hibernia...
-Les glaces/neiges ou les feux (de mulspelheim) contre midgar...
-L'eau (du lac de morgane) contre albion...

Par contre j'y verrais bien aussi plus d'intervention divine en ZF aléatoire...
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