This system is an enhanced gameplay item for both Crafters and Combatants that is intended to be implemented for launch.
Our Crafters will have greater control of what they can engrave into items, especially armor and weapons. These engravings are more than mere aesthetics, however: they will also be used for enhancements such as elemental and physical resists to attacks in Camelot Unchained.
For our combatants this system will really “light up,” so that when an item is struck by an attack that the item’s protection has been enhanced against, the runes on the item will visibly activate. This will allow anyone who is looking at the target to see the type of resist(s) that the target has had engraved on his item(s).
Since one of our stated goals is to limit the amount of information that is displayed via traditional and highly tropish “con” systems, this is a necessary addition to our game. This is far from the only visual clue our players will see in the game, nor is this the only system we have planned to enhance the immersive atmosphere of combat in Camelot Unchained—but it is an important one!
nextgoal
Ce système est un élément plus valorisé du gameplay, tant pour les artisans que les combattants, qu'il n'était prévu pour le lancement.
Nos artisans auront un bien plus grand contrôle des gravures sur leurs confections, particulièrement sur les armures et armes. Ces gravures sont plus que simplement esthétique, en effet: elles seront aussi utilisées pour l'amélioration, telles-que les résistances élémentaires et physiques contre les attaques dans Camelot Unchained.
Pour nos combattants, ce système sera très “Tape-à-l'oeil,” car quand une pièce est frappée par une attaque, la protection pour laquelle la pièce a été renforcée, les runes sur cette pièce seront actives visuellement. Ceci permettra à qui conque regardant la cible, de deviner avec quelles protections elle a renforcé ses pièces d'armures.
Comme l'une des nos premières attentions est de limiter le nombre d'informations, habituellement afficher sur les systèmes traditionnels et surchargés, c'est un ajout important pour notre jeu. C'est loin d'être le seul indice visuel que nos joueurs verront en jeu, comme se ne sera pas le seul système mise en place pour renforcer l'atmosphère immersive du combat dans Camelot Unchained—mais s'en est un très important!
traduction : PimpMyBrain©