L'entre deux MAJ (#12)

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Ce que tu pourrais faire c'est que dès qu'un smurf est détecté, lui et son duoq ne gagne plus de lps par exemple.
Problème : comme différencier le smurf du vrai compte ? Par là je veux dire que dans une famille où tu as deux joueurs il y aura forcément des problèmes. Deux frères jouent sur le même ordinateur et ont évidemment la même IP. Il y en aura un qui aura le droit de duo Q et l'autre ne pourra pas car il sera considérer comme un smurf (alors qu'on est dans le cas où un compte = une personne physique) ?
Citation :
Publié par Silver Squeez
Problème : comme différencier le smurf du vrai compte ? Par là je veux dire que dans une famille où tu as deux joueurs il y aura forcément des problèmes. Deux frères jouent sur le même ordinateur et ont évidemment la même IP. Il y en aura un qui aura le droit de duo Q et l'autre ne pourra pas car il sera considérer comme un smurf (alors qu'on est dans le cas où un compte = une personne physique) ?
Pour ça que je précise qu'ils sont seulement en train de travailler dessus sans solution actuellement mais que dès que la possibilité de détecter les smurfs efficacement voit le jour, ce ne sera sans doute pas trop difficile d'imaginer qu'ils empêcheront le duoq avec des gens beaucoup plus/moins fort que toi.
Mais comment tu fixes le niveau du vrai compte?


En gros, je suis D1/challenger.

Je smurf, c'est détecté (IP, nombre de normal >100, winrate très élevé) = je peux plus duo Q. A partir de quand je peux à nouveau duo? Enfin comment le jeu établit-il qu'on a atteint notre niveau pour rétablir la possibilité de dq? :s
Citation :
Publié par Best Lag JOL
Mais comment tu fixes le niveau du vrai compte?


En gros, je suis D1/challenger.

Je smurf, c'est détecté (IP, nombre de normal >100, winrate très élevé) = je peux plus duo Q. A partir de quand je peux à nouveau duo? Enfin comment le jeu établit-il qu'on a atteint notre niveau pour rétablir la possibilité de dq? :s
Pour moi, la détection du smurfing passe par la possibilité de trouver l'account principal sinon c'est effectivement quasiment impossible à endiguer.

EDIT: Et il y a d'autres moyens de détecter le smurfing qu'avec ton winrate. Notamment ta liste d'ami par exemple.
Citation :
Publié par Bya
Pour moi, la détection du smurfing passe par la possibilité de trouver l'account principal sinon c'est effectivement quasiment impossible à endiguer.

EDIT: Et il y a d'autres moyens de détecter le smurfing qu'avec ton winrate. Notamment ta liste d'ami par exemple.
Y'a plus simple : Internet Protocol.
honnêtement je trouve pas vraiment le smurfing très grave. A part XJ9 et Robertxlee doit pas y avoir grand monde qui passe son temps à lvl up 1-30 pour pouvoir grind le ladder. Les top elo ont un/deux smurfs mais c'est pas comme si on voyait un mec à 70%+ de winrate et 0 normales games une solo q sur cinq, j'en croise très très rarement alors que je solo q énormément (et à peu près à tout elo).


EDIT : la liste d'ami?

La liste d'ami de deux randoms top elo sur leur main acc doit plus se ressembler que celles d'un de ces deux top elo par rapport à son smurf. T'ajoutes rarement toute ta FL et les mecs se connaissent tous et ont donc des FL qui varient très peu.
Citation :
Publié par Maiky.
Y'a plus simple : Internet Protocol.
L'ip pose beaucoup de soucis. Notamment au niveau des unifs/famille/administration. Sans compter la possibilité de se servir de vpn pour outrepasser ça.

D'ailleurs, WookieeCookie a reconnu que les algos de détection d'elo boosting (pas de smurfing hein) ne prenait pas que ça en compte:

Citation :
Publié par WookieeCookie
Citation :
Would multiple people playing through a VPN cause a false positive? Sometimes I play VPN'd through my house or school, and I'm sure others VPN through my school as well.
Good Q! We know a lot of people play through VPN, especially in Europe. We've factored this in when we do our investigations.
Citation :
Publié par WookieeCookie
Citation :
im in the military and play on many different computers when moving around will i be affected?
Nope! The process is much more than just looking at locations played.
http://na.leagueoflegends.com/board/...3#post38755853

EDIT:

Citation :
Publié par Best Lag JOL
EDIT : la liste d'ami?

La liste d'ami de deux randoms top elo sur leur main acc doit plus se ressembler que celles d'un de ces deux top elo par rapport à son smurf. T'ajoutes rarement toute ta FL et les mecs se connaissent tous et ont donc des FL qui varient très peu.
Je suis loin de dire que c'est une méthode infaillible hein mais je sais que ça avait été utilisé par Riot dans leur première vague d'elo boosting. Un mec D1 qui a 40 amis en bronze et qui passent subitement tous platine, c'est louche.

Par exemple, pour le cas de smurf boosting, tu vas avoir une partie des tops elos amis avec un compte bronze par exemple. Ou bien un nouvel ami bronze avec qui tu joues jusqu'à ce qu'ils soient platine puis que tu retires de ta fl. Mais ça reste un tout de toute façon, un faisceau de preuves qui peuvent amener à tirer des conclusions. Pas un truc du style: "Tu es bronze et tu as un ami en platine->ban".

Mais par exemple, juste bloquer la duoq avec un gros niveau d'écart couplé à une attitude attentiste sur les chutes d'elo trop grosses permettraient sans doute de réduire drastiquement le problème (si tant est qu'il y en ait un bien sur).

Dernière modification par Bya ; 15/06/2013 à 13h45.
Du nouveau sur le rework de Xerath:

Citation :
Publié par Xelnath
So what's happening with Xerath?
  • Basic VFX direction is solid
  • Design direction is complete
  • Ability design is basically locked in
  • Balancing phase is starting

We almost cut the auto-attack replacer, but after several playtests where playtesters insisted it was the most fun thing on his kit, we decided to keep it.

What is Xerath now?

Q)

Xerath's Q is still a line-nuke which instantly deals damage along the entire length.

W)

Live Xerath only has 2 spells with an obvious flow. E->Q. W->Q. Then his ultimate combo E - R - Q - R - R. To resolve this, we "split" Locus of Power's play pattern into two parts.
  • The W -> Q poke combo has been baked into "Q". Arcanopulse (Q) can be charged, charging the attack takes slightly longer than W-Q, but you can move while charging.
  • The W -> R total annihilation combo has been moved into the new "R". Read down to see more.

New W)

We've given Xerath a new basic spell, name TBD, which works like 1 pulse of Arcane Barrage with a mild slow on a short cooldown. However, it has a "bullseye" effect in the center which deals bonus damage.

E)

The new "E" has all of the old range W gave to Mage Chains baked in baseline, plus its now a skillshot missile that stuns, making Xerath's targeting paradigms line up smoothly.

R)

During the new Locus of Power, you are immobilized and your spells are free, but you drain mana over time. You can remain in R as long as your mana lasts. Your spell ranges increase dramatically.

Instead of 3 huge pulses, you have a very large number of smaller attacks that bombard the target location with aoe explosions. R has a reasonable, but high cooldown.

Passive

Xerath's passive provides early game mana regen, plus bonus spell penetration as he purchases mana items. This gives him early game sustain, allowing him to farm into a large-game mage hypercarry if left unchecked.

Problem we've run into and their solutions:
  • Major Mindshare during ultimate is insane
    Major 3000 range with nearly unlimited duration is overwhelming.
    Major Xerath is regularly unaware when he is under attack in locus.
    Minor Xerath E isn't reading naturally as a stun.
    Minor Xerath ultimate auto-attack replacer was impossible to land.


1) Mindshare

Old Xerath has 2 spells, plus a bursty moment when R was up. New Xerath (Xerath 2.0) has enough spells to keep him busy. So much so that during his ultimate, getting a free 5th spell has proven almost overwhelming.

One option was to cut the auto-attack replacer completely, but it was so consistently positively reviewed that we instead decided to make it cost additional mana during Locus of Power. This means that casting your spells is your primary task, but if you need to finish someone off, you can drain your mana pool to fire a rapid sequence of small attacks to finish them off.

2) 3000 range with unlimited duration is overwhelming.

When we made Xerath's R duration limited by his mana pool, it meant that the length of time he could remain in Locus was much, much higher, based on build. So to counter it, we are allowing Xerath to be knocked out of locus of power when stunned.

During Locus of Power, Xerath is immune to knockups/knockbacks and pulls. However, they will cause him to be stunned briefly and end Locus of Power. This gives enemy teams a strong objective. Get to Xerath and stop his ultimate!

His max rank range has been slightly reduced so that seeing Xerath attack you means you can reasonably reach him.

3) When Xerath is under attack during R, he doesn't notice.

We're hoping that by allowing opponents to stop locus, it makes the moments where you need to turn and fight the guy attacking you more clear.

4) Xerath E isn't reading as a stun.

We're going to make the new effect more lightning "shocky" feel and perhaps steal some visual queues from Syndra.

5) Xerath's R is too hard to hit.

As an auto-attack replacement, Xerath's R attack was too hard to consistently time and land. We've since removed the effect from his auto-attack timing. Instead, during Locus of Power (R), he cannot auto-attack, but his right and left clicks will trigger a missile under his cursor every 0.5 seconds.

These attacks can be queued up by dragging your cursor across the screen while holding down right click.

tl;dr

I'm feeling *very* positive about this direction. His R feels like the same "blow up the world" feel, but less toxic and frustrating than his old R. It brings area domination on a good cooldown. His new "W" gives him a fun core experience without his ultimate. His new passive, while needing good tuning, makes him feel like the same strong late-game character.
http://na.leagueoflegends.com/board/...3#post38786873

Petite explication du nouveau r:

Citation :
Publié par Xelnath
Citation :
Apologies for being behind in this discussion, but what exactly is the auto-attack replacement in his ult?
Basically, during his ultimate, he ceases to auto-attack, but when you right click you fire a missile barrage at the location below it. You can hold down the cursor to fire these as a stream, draining your mana rapidly, but dealing continuous damage.
http://na.leagueoflegends.com/board/...1#post38787191
Des explications sur pourquoi certains champions n'ont pas de skins : http://na.leagueoflegends.com/board/...96364#38796364

Citation :
Evelynn - Technical.; Outdated model/rig/animations/etc
Fiora - Conceptual. Lacking large visual landmarks, she's mostly just a lady in a costume.
Hiemerdinger - Technical. Mostly, outdated.. everything.
Lissandra - Logistical. Holy ****, so many particles! All of those particles are separate models with seperate, and possibly, custom animations on them.
LeBlanc - Conceptual. She's actually one our most standard of standard human females.
Malphite - Technical. Not so much unusable rig, but still has it's challenges.
Master Yi - Technical. Pizza feet...
Rumble - Technical and logistical. As stated.
Shyvanna - Logistical. Basically two champions in one.
Sion - Technical. Yikes..
Sivir - Technical. Outdated model/rig/animations/particles.. So yeah, rework first.
Swain - Technical. Outdated assets, basically also two champions.
Taric - Technically outrageous. Outdated assets.
Teemo - Existential. Every subsequent skin we make for him unlocks another gateway to hell.
Twitch - Technical. Very outdated assets, he's actually missing legs I think.
Udyr - Technical and Logistical. Fairly outdated, but pretty much 4 different champions depending on complexity.
Varus - Conceptual. Dude with a bow and purple pants.
Xerath - Logistical. Piles of particle work and strange rig voodoo I have no idea how to even describe.
Zac - Conceptually and logistically. Virtually no differentiated landmarks on skins, pretty much all texture or animation behaviors can be leveraged.
Zilean - Outdate assets, but not really an animation nightmare. He floats.
Zyra - Conceptually and logistically. On her body, not a ton of distinquishing landmarks. All of her plants require new models and new animations.
En fait c'est plus compliqué que ça. Il dit que ces champions sont plus difficiles à skinner mais que ce n'est pas pour ça que rien n'est prévu ni dans l'immédiat, ni dans un future proche ou éloigné ^^'.

Et la liste n'est pas exhaustive non plus.

Ca parle d'un skin de Diana qui est en cours mais dans un terme assez éloigné en passant

Et pour Skarner, il en parle justement et il dit qu'il n'y aurait rien de plus facile que de lui faire un skin ^^'
Parce que c'est la liste des champ qui ne peuvent PAS avoir de nouveau skins, du moins pour le moment.

Donc ça parraît logique qu'il y soit avec ses trouzmilles skins
Message supprimé par son auteur.
OMFG Non mais pour Zac ils nous sortent un Skin Boo légendaire, c'est dans le top 5 des ventes de skin de l'année x).

Après peut-être y a t'il des problèmes juridiques sur la question du clin d'oeil =/= plagiat.
Citation :
Publié par Evil Mashiro
OMFG Non mais pour Zac ils nous sortent un Skin Boo légendaire, c'est dans le top 5 des ventes de skin de l'année x).

Après peut-être y a t'il des problèmes juridiques sur la question du clin d'oeil =/= plagiat.
On a bien un skin shen en mode mortal kombat et un rammus en mode bowser donc je ne pense pas que ça pose plus de problème que ça si il ne font pas un copier coller à 100%.
J'adorerai un skin boo mais j'ai peu d'espoir. Les skins copier/coller d'univers geek sont souvent de très vieux. Ce n'est plus trop leur habitude j'ai l'impression.
Le skin violet est juste nul à chier. Même les pro (qui ont pourtant tout les skins) joue zac avec le skin de base (sauf certain joueur qui ont vraisemblablement des goûts de chiottes).
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