Edit 26/04
Greetings!
We will be bringing all servers offline on Wednesday, 04/27, for the implementation of Patch 1.109. All servers will be unavailable from 6:00 AM EDT/12:00 CEST on. We anticipate that all servers will be back online no later than 1:30 PM EDT/19:30 CEST. Please be sure to check the Herald for updates regarding this downtime.
Highlights from this version include:
Players who fall through the floor/ground in RvR enabled zones will now take normal falling damage when they hit the ground, potentially killing them. PvE/RvR Death penalties apply and RPs will be awarded normally.
A new Quest completion icon has been added to the quest system. Any NPC having a quest you can complete with him will now display a blue knot above his head. (UI Modifiers see attached note.)
All players who are wielding two weapons will now reduce their target’s chance to block or evade by 25%.
Slam – the stun duration has been reduced to 5 seconds for all classes except for Heroes, Armsmen, and Warriors.
Be sure to read the full 1.109 Patch Notes here!
We'll see you in the Frontier!
Pas de 1.109b, mise en place demain dans la journée
Vue d'ensemble
Les joueurs tombant d'une certaine hauteur en zone RvR prendront maintenant des dégâts normaux en touchant le sol, pouvant même être tués sur le coup.
Les RP, BP et pénalités adéquates seront données aux protagonistes d'une telle mort.
En raison des récents évènements au Japon, le loyer a été temporairement désactivé
Une nouvelle icône indiquant la possibilité de rendre une quête à un PNJ a été ajoutée et sera symbolisée par un knot bleu au dessus de la tête dudit PNJ
Tous les joueurs se battant à deux armes voient les chances d'esquive et de bloc de l'adversaire réduites de 25%
La durée d'étourdissement du slam a été réduite à 5s sauf pour les guerriers, protecteurs et maîtres d'arme.
(ndt : adieu le scout )
Les récompenses de quête proposées mais que vous ne pouvez utiliser sont grisées en rouge. Le choix en cours est grisé en jaune foncé. (développeurs d'UI voir plus bas)
Ajustement des classes
Ajustements
Tous les joueurs se battant à deux armes voient les chances d'esquive et de bloc de l'adversaire réduites de 25%
Toutes les classes pourront équiper au niveau 1 n'importe quel type d'arme ou d'armure normalement permis aux derniers niveaux. Cela vaut aussi pour les armes et toutes les classes suivantes ont été respecialisées de force :
Maître d'arme, Clerc, Moine, Sicaire, Mercenaire, Ménestrel, Paladin, Fléau, Eclaireur
Guérisseur, Chasseur, Chaman, Skald, Thane, Valkyrie, Guerriers
Bardes, Finelames, Champions, Druides, Protecteurs, Ombre, Rangers, Sentinelles
Caltrops : cette capacité affecte maintenant tous les joueurs RvR et plus uniquement ceux montés.
Vanish : cette compétence mettra sous silence pendant 15s le lanceur (ndt : nerf des ombres)
Slam : réduction de la durée à 5s sauf pour guerriers, protecteurs et maîtres d'arme
Corrections de Bugs
Les buffs albionnais de force et d'af de base ont été corrigés pour ne plus être remplacés n'importe comment par un autre buff
Attaques multiples : Le message ne s'affichera plus quand vous ne pouvez toucher la cible. Il a été supprimé lors d'attaques doubles, en cas d'attaque triple ou quadruple il est maintenant à la fin du log
Maîtres d'arme: icônes visibles pour leur spécialisation 2h
Barde
RA 5L : cette compétence provoque en plus un proc snare réactif : 20% de chance de lancer un snare 40% de 15s sans immunité. Capacité retirée lors du retrait de la compétence
Ombres
Diminution de la valeur de la 5L de 25% a 15% et passage sur timer de 5 min
Sicaire
Augmentation de la 5L de 10% à 15% de chance de passer les défenses
Sauvage
Retrait de la 5L sauvage
Ajout d'une nouvelle compétence réduisant les dégâts reçus par le sauvage de 20% pendant 30s. La moitié de ces dégâts réduits (donc 10%) sera rendue au sauvage sous forme de PV. Re use 10 min
Assassin
Réduction de la valeur de la 5L de 25% à 15%
Skald
Suppression de la 5L actuelle
Ajout d'une compétence rendant le skald immunisé à toute forme de CC pendant 30s, re use 10 min
Helhaxa
La bolt Root en Hexing et la bolt soin en Witchcraft fonctionnent désormais correctement à tout niveau
Ajustement des couts en mana de l'ininterruptible
Level 2 – Steady Cast – 35% Power
Level 12 – Solid Cast – 35% Power
Level 22 – Fixed Cast – 30% Power
Level 29 – Fortified Cast – 30% Power
Level 38 – Anchored Cast – 25% Power
Level 48 – Unshakable Cast – 20% Power
Le spread en secondaire a été transformé en spread normal (primaire)
Level 32 – Charmed Gift of Health – 3.5s cast – 20% Power
Level 39 – Charmed Boon of Health – 3.5s cast – 20% Power
Level 47 – Charmed Favor of Health – 3.5s cast – 20% Power
Changements dans le monde
Vaux
Ajustement du repop des Lusus Giant dans Cathal Valley
Le changement de royaume fonctionnera désormais dans les délais prévus
Quêtes
Une nouvelle icône indiquant la possibilité de rendre une quête à un PNJ a été ajoutée et sera symbolisée par un knot bleu au dessus de la tête dudit PNJ
Les récompenses de quête proposées mais que vous ne pouvez utiliser sont grisées en rouge. Le choix en cours est grisé en jaune foncé. (développeurs d'UI voir plus bas)
La quête : The anxious healer est désormais disponible sur Hibernia
La barre de défilement du journal sera remise à zéro entre les quêtes (correction de bug)
Modifications d'UI
Pour fonctionner correctement la nouvelle version des objets récompense nécessitera une modification sur new_quest_window.xml file:
< StateAdapterName >new_quest_opt_reward_state#< /StateAdapterName >
Where # is 0 through 7
Highlights
Players who fall through the floor/ground in RvR enabled zones will now take normal falling damage when they hit the ground, potentially killing them. PvE/RvR Death penalties apply and RPs will be awarded normally. In light of recent events in Japan we will be turning off all house rent.
A new Quest completion icon has been added to the quest system. Any NPC having a quest you can complete with him will now display a blue knot above his head.
All players who are wielding two weapons will now reduce their target’s chance to block or evade by 25%.
Slam – the stun duration has been reduced to 5 seconds for all classes except for Heroes, Armsmen, and Warriors.
Quest rewards that you cannot use are now shaded red. Your selected item is now shaded a dark yellow. (UI Modifiers see engineering note below.)
Class Balance
Balance Changes
All players who are wielding two weapons will now reduce their target’s chance to block or evade by 25%.
All classes will now receive their final armor and shield proficiencies at level 1. Additionally, all classes will be able to use all weapons that their class can use at level 1, and will be granted access to all specialization lines at level 1. This change has affected the following classes, which have had all skill points refunded:
Albion: Armsman, Cleric, Friar, Infiltrator, Mercenary, Minstrel, Paladin, Reaver, Scout.
Midgard: Healer, Hunter, Shaman, Skald, Thane, Valkyrie, Warrior.
Hibernia: Bard, Blademaster, Champion, Druid, Hero, Nightshade, Ranger, Warden.
Caltrops – This ability, granted to Infiltrators, Nightshades, and Shadowblades, will now affect all enemy realm targets, and not just characters that are mounted.
Vanish – This ability will now also silence the user for 15 seconds when used.
Slam – the stun duration has been reduced to 5 seconds for all classes except for Heroes, Armsmen, and Warriors.
Bug Fixes
Albion Baseline Strength Concentration-based buffs and all Specialization Armor Factor Concentration-based buffs have been correctly set to not be overwritten by another player’s buffs.
Multi-attacks will no longer spam multi-attack event messages when you're unable to attack your target. Also, double-attack messages have been removed and triple-attack and quad-attack messages have been moved to the end of the series of attacks
Armsmen will now see tooltips for their two handed line.
Bard
Balance Changes
Dreamweaver – This ability will now also grant the bard a reactive snare proc. This snare proc will have a 20% proc rate and will apply a 40% snare that will last 15 seconds. This snare will not leave immunity. The reactive proc will be removed if Dreamweaver is removed.
Infiltrator
Balance Changes
Overwhelm – The percentage value on this ability has been increased from 10% to 15%.
Nightshade
Balance Changes
Shadow Shroud – The percentage value on this ability has been reduced from 25% to 15%, and the recast timer has been decreased from 10:00 to 5:00.
Savage
Balance Changes
The Savage RR5 Frenzied Assault has been removed.
A new Realm Rank 5 ability has been added to the Savage class. This ability, called Fueled by Rage, will reduce all damage that the Savage takes for the next 30 seconds by 20%. Additionally, half of the damage that this ability reduces will be returned to the Savage as healing. This ability will be usable every 10:00.
Shadowblade
Balance Changes
Blooddrinking – The percentage value on this ability has been reduced from 25% to 15%.
Skald
Balance Changes
The Skald RR5 Epiphany has been removed.
A new RR5 has been added to the Skald Class. This ability, called Voice of Skadi, will render the Skald immue to crowd control effects for 30 seconds. This ability will be usable every 10:00.
Warlock
Balance Changes
The Root bolt-ranged spell in the Hexing Specialization line now correctly has a 20s recast for all spell levels.
The Uninterruptable Primer in the Hexing Specialization line has had its power costs adjusted:
Level 2 – Steady Cast – 35% Power
Level 12 – Solid Cast – 35% Power
Level 22 – Fixed Cast – 30% Power
Level 29 – Fortified Cast – 30% Power
Level 38 – Anchored Cast – 25% Power
Level 48 – Unshakable Cast – 20% Power
The Healing bolt-ranged spell in the Witchcraft Specialization line now correctly has a 20s recast for all spell levels.
The Spreadheal Secondary spell in the Witchcraft Specialization line has been changed into a normal casted Spreadheal. Power cost and casting times are as follows:
Level 32 – Charmed Gift of Health – 3.5s cast – 20% Power
Level 39 – Charmed Boon of Health – 3.5s cast – 20% Power
Level 47 – Charmed Favor of Health – 3.5s cast – 20% Power
World Changes
Realm vs. Realm
Battlegrounds Changes
Cathal Valley: Adjusted the spawn rate of the Giant Lusus in this battleground. Bug Fixes
The cross realm timer should now work properly when changing servers within a cluster
Quests
World
Changes
A new Quest completion icon has been added to the quest system. Any NPC having a quest you can complete with him will now display a blue knot above his head. Bug Fixes
Quest “The Anxious Healer” will once again be available in Hibernia.
Quest rewards that you cannot use are now shaded red. Your selected item is now shaded a dark yellow.
The quest text scroll bar position will now reset to the top between quests. Correcting an issue that would not display quest text properly.
Engineering
Client
Changes
To support the new unusable optional quest reward coloring, modified UI’s should add the following line to their new_quest_window.xml file:
< StateAdapterName >new_quest_opt_reward_state#< /StateAdapterName >
Where # is 0 through 7. This should be added to each section for optional rewards. Please see new_quest_finish_window.xml for assistance.
Trad en cours, y'a du lourd !!!!!!
En vrac : gros nerf de la 5L de l'ombre, nerf de la 5L de l'assa (déjà assez inutile à mon gout ;o)
Enorme UP du skald
Enorme up du sicaire aussi !
Taper du scout va faire plaisir
Finalement, c'est un énorme up des fufu CAC (nerf du boubou, nerf du scout, up des poisons indirect ...
)