C'est du lourd

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Faut toujours que ça parte en c******...

Mais je suis plus ou moins d'accord avec Kuus, on a pas vu grand chose encore, seulement des previews/trailers, rien d' "EXTRAOOOOOORDINAIREEEEE".
Des vidéos de toute façon, ça reste des vidéos, c'est souvent trompeur... pas tout le temps mais souvent.
On peut vraiment se fixer une idée d'un jeu quand on y a joué un minimum hors là...

Potentiel il y a , encore faut t'il l'exploiter, c'est comme dans le cerveau de certains.
Y'a pas que des vidéos mais aussi de la documentation. On s'en sait quand même pas mal de chose, je n'aime pas voir des trucs comme "On sait rien" c'est faux. Si tu m'avais dit celà avant la Gstar et soul party, j'aurais dis oui, la beaucoup moins. On a de l'info, certe pas énormément, mais on en a.
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http://img195.imageshack.us/img195/967/kungfumastertangun.png
Citation :
On a rien vu ou presque.
Faut réparer ça !

Gameplay général de Blade & Soul (Partie 1/5)

Partie 2 | Partie 3 | Partie 4 | Partie 5

Démonstration de duel PvP (par les devs lors de la Soul Party)


Boss : "Golden Destroyer" de la Soul Party


Contenu des zones niveau 40 (limite actuelle)



Je vous conseille à tous de jeter un œil de temps à temps à Blade & Soul Dojo, même si vous ne parlez pas anglais, les vidéos et screens valent le détour.
Maintenant évitez de dire qu'on invente ou qu'on ne sait rien : beaucoup de choses ont vu le jour dans le version démo, comme le Qing-Gong, qui a l'air assez sympa, et le système de combat, qui n'est pas présenté dans sa totalité, les personnages de la Soul Party étant de bas niveau. Même si beaucoup de choses restent à voir, nous disposons d'assez d'infos sur le jeu pour émettre un jugement positif.
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Kail, Tigre Blanc du Clan Shinshi
http://i.imgur.com/ZHSp6.jpg
Rejoignez le premier clan francophone de Blade & Soul !
M'ouais, c'est des vidéos quand même [Je ne m'y fis plus, à cause de certains mmos] et ce n'est pas le jeu final.
Je jugerais quand je l'aurais entre les doigts
En tout honneteté quand je vois Blade&Soul j'ai du mal a y voir un mmo

Je suis un assez gros joueur de jeu de fight, donc ce jeu devrait m'attiré, mais j'ai beaucoup de mal a voir où es-ce qu'on vas trouvé le côté coopération / intéraction entre les classes

Ca a l'aire d'être du gros ffa et c'est pas tellement ce que je recherche dans un mmo

C'est aussi coréen, donc ca part avec un gros malus pour moi, surtout qu'il ressemble plus a un Aion qu'a un GW
D'où phase d'xp longue et surtout, chiante x)


Alors, je vois juste ou pas ? x)
@Ovan : A chaque fois que je te vois post tu dis toujours la même chose. On "sait pleins de chose", "faites vos recherches", "vous savez rien", "documentez vous".

Arrête de nous prendre pour des ignorants, merci... . Je suis le jeu depuis un long moment donc et je suis pas le seul je pense. Si tu penses en savoir plus que les autres, partages tes découvertes sinon c'est pas la peine de poster... .


@Kail Shinshi : BnS Dojo je connais, tes vidéos aussi, la G-Star 09, 10 pareil.
Mais objectivement, sans être dans la peau du fanboy cliché comme certains, on sais pas très peu sur le contenu du jeu. On a vu quoi ? 2 boss 3 mobs 2 instances 1 storyline 5 skills sur les 5 classes... . Mais tout dans les grandes lignes. Rien de précis ... .
Par exemple, quels sont les CDs des attaques, les combos exactes, est ce qu'il y aura des talents ? Quand est-il du craft? RvR? GvG? etc... je cite suremment des choses qui ont été déjà dévoilé mais je pense que tu vois ou je veux en venir... .

Là, vous avez vu une 10zaine de vid et vous nous dites que vous en savez déjà pas mal. Perso pour moi c'est rien ou presque... . C'est comme si je disais que Street Fighter XI y'aura Ryu, Ken Chun-Li qui font des kick, punch, hadoken, focus attack et du taunt... .
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Playable Races Available for This Class
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This class specializes in sword combat to deliver a variety of attacks. Using their sword they utilize skills like the "Batto Jutsu" technique to attack or defend against their enemies. Blade Masters are quite good at parrying their enemies blows, leaving them vulnerable to effective counter attacks. They don't always rely on close combat to bring their enemies down, they can use a flying sword technique that will harm their enemies from afar.

The Blade Master is a 'Warrior' class but instead of face tanking like Destroyers, Blade Masters avoid damage by evading or parrying enemy attacks. The Blade Master then responds by attacking his opponents weak points. Blade Masters use the Sword Chi to block or evade melee attacks, or they can also go on the offensive and thrust their opponents with great force.

The difficulty level of the Blade Master is about medium, the control itself is not too hard but timing the Evade or Parry skills could be a bit challenging at times. This class will definitely take some time to master.

Blade Masters use Chi Sword to call forth their abilities. A point is added to the Blade Masters Sword Chi bar every time a combo or special move is used. Depending on how difficult the combo is or how hard the ability hits the more Sword Chi points are consumed. Here's an image of what their status bars (HP/SC/Qing Gong) will look like:

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Blade Master Skills
This skill list will be updated as we continue to get more information! We are still looking for others as well as specific details on each skill, details such as power cost and cool down time, assuming they even have cool downs. As always, stay tuned!

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A skill where you deflect your enemy's attack with your sword. If you successfully Parry, your target will be groggy for 3 seconds and won't be able to attack. This skill will enable the Thrust and Kick skills.

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You kick your enemy with great force knocking them back. This skill is best used after a successful Parry. You can use Sword Gust on the knocked back enemy to cause them to become unconscious, which will allow you to hit them a bit more. You can also Charge your enemy after using this ability, stunning them for a short moment.

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You charge towards you enemy and thrust them. This skill is useful to close a distance between a far away opponent. After you charge, the enemy becomes stunned for a short moment. During the stun if you initiate a Lower slash skill the enemy will be knocked down, which will enable the Stomp and Stab skill.

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You immediately evade an enemy's attack. With this skill you can hit the enemy from their weak point. After a successful evade you can use Rising Kick or Kick to initiate a different combo, it is hard to time the evade properly.

Recommended Blade Master Combo
Block -> Kick -> Thrust -> Charge -> Lower Slash -> Stomp -> Stab

This is the basic combo for a Blade Master. You Parry an attack and Kick or Thrust as a follow up. Afterward you Charge at the knocked back enemy, following up with a Lower Slash and finishing it off with a Stomp or Stab.

[Blade Master Tip] Analyze Your Enemy While Fighting.
The Blade Master, compared to other melee characters doesn't have grappling or limb twisting types of skills. Instead they evade an attack and attack the exposed weak spot. Also they have a quick charge that lets them quickly close a far distance between the Blade Master and their enemy. So use it wisely! Instead of doing a mindless slashing attack, it is good to plan your strategy depending on your enemy and killing them. This game requires a little more thought and effort than mindless button mashing.

Media Center
Get to know this class through various screenshots and videos! This section will be constantly updated as time passes through G-Star 2010, so stay tuned! If you spot a screenshot or video that wasn't posted here, let us know here! They must be Blade Master related of course.

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Playable Races Available for This Class
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This class utilizes their own fists and feet to defeat their enemies. Most of the Kung-Fu Master's attacks are delivered in combos for fast and very effective melee ranged blows. With such quick reflexes Kung-Fu Master's can attack and defend with ease, able to react to even the most dire situation as quickly as possible. They have absolutely no problem taking the advantage over their enemies during battle with such speed. Their defense and offense abilities are very fluid, like water, and with a variety of combos it really takes a lot of practice to use them efficiently.

Kung-Fu Master's have a defensive stance for more survivability. While using defensive stance they can still attack fairly quickly, they can also take advantage of their enemy's weaknesses to quickly sustain them or to deliver deadly combo attacks.

Kung-Fu Masters use the Fighting Spirit resource, each combo will award you a Fighting Spirit point. Fighting Spirit is an essential energy resource for a Kung-Fu Master. Kung-Fu Masters have the most combos out of all the classes so your decision making is really important.

Kung-Fu Masters use Fighting Spirit to call forth their abilities. A point is added to the Kung-Fu Masters Fighting Spirit bar every time a combo or special move is used. Depending on how difficult the combo is or how hard the ability hits the more Fighting Spirit points are consumed. Here's an image of what their status bars (HP/FS/Qing Gong) will look like:

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Kung-Fu Master Skills
This skill list will be updated as we continue to get more information! We are still looking for others as well as specific details on each skill, details such as power cost and cool down time, assuming they even have cool downs. As always, stay tuned!

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While you are blocking your enemy's attack you aim for their weak spot and attack them, which will put them in a groggy state. However, this will be useless if you don't time it perfectly. Afterward you can follow it up with Explosive Fist, Force Fist, Triple Kick Combo or Dominate (mount target).

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This is the most standard attack for a Kung-Fu Master and acts as the beginning of most combos. A standard combo that utilizes this ability would be Punch -> Strong Punch -> Tornado Kick -> Explosive Fist. This skill also gives you Fighting Spirit.

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After blocking or preforming a counter attack and putting your enemy in to a groggy state this skill will be enabled, this will allow you to mount on top of your enemy. This will enable the Kung-Fu Master's specialties; Grapple and Joint Twisting.

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When you get knocked down from an enemy's attack, you will initiate a spin kick to attack the enemies around you and get back up on your feet. If an enemy gets hit by this attack they'll receive damage and get put in a groggy state for 4 seconds. This is a key skill to make a bad situation good for the Kung-Fu Master. It's the type of skill that can turn the tides in a battle.

Recommended Kung-Fu Master Combos
Punch [R] -> Strong Punch [R] -> Tornado Kick [R] -> Explosive Fist [2]

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The above is the most standard combo for a Kung-Fu Master. It works by building up Fighting Spirit through the first three attacks, once you have enough Fighting Spirit from those three you can then use Explosive Fist to complete the combo. The R key, Blade & Soul's action key enables the above four skills in order as you press it, which makes that skill the standard combo.

Force Punch [4] -> Jump Stomp [R] -> Trample [R]

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Force Punch delivers a devastating attack to an enemy in melee distance, it causes 181% damage and 105~130 added damage while also sending an enemy flying back about 15m. If you use this skill on a target that is unconscious or groggy it will put them in a groggy state after the knock back. If the enemy is in groggy state after the Force Punch, you can then follow it up with a Jump Stomp to knock the enemy down. You will then recover your Fighting Spirit by using Trample on the downed enemy.

[Kung-Fu Master Tip] Be Careful with Outnumbered Fights! Figure Out Those Combos!
Kung-Fu Masters are quick with their defense and offense so they almost always are the one on the top in 1:1 situations is played masterfully, however since they don't have a whole lot of AoE type skills it is hard to fight multiple enemies. If they would party with a Destroyer, they could be a perfect duo to devastate many enemies in one place and finishing them off quickly and efficiently.

Also, depending on the enemy's state they have different combos. For example if they are groggy, down, or unconscious quickly figure out their state and use the combo that is most efficient for that current state. This becomes the main focus of the Kung-Fu Master, figuring out the enemy's status ailment and using that to their advantage. Also they have the most flashy attacks in Blade & Soul.

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Playable Races Available for This Class
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The Force Master class uses their inner Chi to deliver a variety of devastating blows to their enemies. Using the Ki-Gong-Pe, a Chi bracelet they wear around their wrist, they can shoot off many different forms of abilites, ranging from fire explosions to chi leeching techniques that deliver unavoidable attacks and grabs. Force Masters are the masters of control, they can apply movement impairing effects to multiple enemies, allowing them to take on more than one foe at a time. Force Masters are closest to the wizards and magi of traditional RPGs. They can utilize powerful fire and ice elemental attacks from a distance, but have low HP.

Force Masters play quite differently from the other classes in Blade & Soul. Force Masters' systematic combos don't chain very high like the other classes in Blade & Soul. Their patterns of utilizing skills are fairly simple compared to the other classes, this places them in the "easy to control" group of classes. However, keep in mind that their lack of defense and low health make up for their ease of control. Force Masters have to be aware at all times or they will find themselves dead within a matter of seconds.

Force Masters use Inner Chi to call forth their spells. The Inner Chi gauge is very similar to the MP (mana) concept found in other MMORPG's on the market today. Every spell in the Force Masters arsenal will consume Inner Chi, eat food or drink potions to recover Inner Chi. Here's an image of what their status bars (HP/MP/Qing Gong) will look like:

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Force Master Skills
This skill list will be updated as we continue to get more information! We are still looking for others as well as specific details on each skill, details such as power cost and cool down time, assuming they even have cool downs. As always, stay tuned!

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Shoots an ice bolt at the targeted enemy from a distance. Targets hit with this skill have their movement speed reduced. Therefore, it is recommended that you use this skill as an opener, allowing more time to cast spells while the enemy approaches slowly. Using Frost Palm before Flame Palm will stack the Ember debuff on the target twice as fast. See Flame Palm for the Ember debuff description.

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Shoots a bolt of fire at the targeted enemy from a distance. This ability stacks the Ember effect debuff on the enemy target, stacking up to five times. The greater the stacks of Ember on the target, the more damage is dealt when using this ability. Use this ability after casting Frost Palm once, this will stack the Ember debuff on the target twice as fast, follow up this spell with Shock Wave.

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This skill deals direct damage to a target. This ability has short reach, instant cast, cooldown, and low MP cost, making this skill an ideal normal attack for Force Masters. This abilities damage is greatly increased depending on the amount of Ember debuff stacks are currently on the target.

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Pull a target up in the air for 3 seconds by grabbing the target bu their neck with chi. This skill does deal initial damage on use and damage over time, but it is recommended that you use either "Chi Push", "Seal", or "Absorb" to deal even more damage directly after this spells use. It is currently unknown what the "Seal" and "Absorb" abilities do, but we do know that the "Chi Push" ability sends the enemy target flying backwards away from the Force Master.

Recommended Force Master Combo
Frost Palm [F] -> Flame Palm [R] -> Shock Wave [1] (when target gets close)

You want to reduce movement speed of a target by using Frost Palm first, then begin to cast Flame Palm multiple times to deal more damage and to stack the Ember debuff effect on the enemy target. If the enemy gets close, you should finish it up with Shock Wave, the more Ember debuff stacks on the target, the more damage Shock Wave will do. This is the most basic and frequently used skill chaining pattern. However, you must keep your eyes on the Inner Chi gauge since this pattern requires a lot of Chi.

Chi Choke [4] -> Chi Push [1]/Seal [2]/Absorb [3]

Chi Choke will allow you to use Chi Push, Seal, and Absorb on the choking target. One thing to watch out for is that if you Chi Push a target into a group of mobs, you might pull aggro and have those additional mobs run your way. Hence, it is best to use this skill in a direction where there are no other mobs.

[Force Master Tip] Always Keep an Eye on Your Chi (MP)!
Force Masters rely on their Inner Chi to fight, and might run out after dealing with 2 to 3 mobs. If you enter into another battle without noticing your empty Inner Chi gauge, you will suffer great consequence. Therefore, it is best to check on it between each battles. Luckily in the demo, you will be provided with endless amounts of potions and food that will recover HP/MP right away. Do not hesitate to use these!

Keep in mind, this only speaks for low level Force Master gamplay. We have yet to experience a high level Force Master, MP gauges will more than likely increase, allowing you to effectively kill more mobs before running dry.

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Playable Races Available for This Class
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Destroyer's power comes from their immense physical strength. They wield large axes to deliver fatal blows to their enemy targets. They also enjoy taking advantage of their winning situations, grabbing enemy corpses and tossing them at other foes. Hell, they will grab anything in their sight to toss at their enemies. Destroyers have great defense making it easier to deal with melee attackers and multiple enemies at once. Destroyer bodies were trained to withstand even the harshest attack, they often become the strong root of their allies.

Destroyers are the classic short distance, slow and heavy hitting fighters. Almost all of their skills are offensive and contain splash damage. With such a powerful and gargantuan weapon, the Destroyers excel at fighting multiple mobs at once. In fact, they are currently the best AoE damaging class currently in the game.

Although they have combos that chain up to 5 skills, you can't seen to find an enemy target in the demo that doesn't just fall over before the chain actually ends. The Destroyer is just that powerful!

Destroyers use Rage to call forth their devastating abilities. When a Destroyer lands a simple attack he/she will gain Rage. They will need a certain amount of Rage in order to call out the more devastating abilities. Once those abilities are used they will consume the Rage. Unlike the Force Master's Inner Chi (Mana) the Rage bar starts at zero and increases as you attack. The Rage bar will deminish back down to zero if not attacking. Here's an image of what their status bars (HP/Rage/Qing Gong) will look like:

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This Rage bar is currently at zero. Attack to make it increase.
Destroyer Skills
This skill list will be updated as we continue to get more information! We are still looking for others as well as specific details on each skill, details such as power cost and cool down time, assuming they even have cool downs. As always, stay tuned!

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Slam your weapon down on an enemy in front of you with an axe. With high damage and low "Rage" cost, this skill comes very useful in early stages of the game. After you Kick your enemy and hurl him to the floor follow up with Destruction.

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This is the only skill in the demo that has no rage cost. Use this ability often to collect rage. You can start the "Judgment -> Retribution -> Heaven's Fury" combo with this skill.

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Destroyer swings the axe in a large circular motion attacking nearby mobs. Use this ability when fighting multiple mobs. This ability requires rage so be sure to collect some using Judgment first.

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The Destroyer explodes a wave of rage around him/her, falling into a state of "Rage". In this state, skills change into special "Rage" state skills. For example the skill "Gale" becomes "Raging Gale" which is stronger, causing massive amounts of damage. The rage state finishes when the rage bar runs out or when the time limit on this ability runs out, whichever comes first.

Recommended Destroyer Combos
Judgment [R] -> Retribution -> Heaven's Fury -> Kick -> Destruction [F]

After using the first 3 skills in a regular combo, knock the enemy down with "Kick" and slam it down with "Destruction". This is the strongest combo in the demo. It's just sad that no mob survives through this combo after getting 'Kicked'. The "Kick" timing after the 3 hit combo is quite hard to grasp, and if you do it in the wrong direction, you might pull nearby mobs onto yourself.

Lift enemy in mid-air [3] -> Slam [F]

After managing to get the enemy in mid-air, the Destroyer catches the enemy with his axe and directly slams the enemy down on the ground. This recommended skill deals tremendous damage and yields a spectacular display of effects. Once you hit the enemy, he/she will be placed in mid-air for about 2 seconds, you should then quickly push [F] to execute Slam.

Keep in mind that you can still be attacked even if you are airborne. You must refrain from using this skill when you are facing a large number of mobs.

[Destroyer Tip] Watch Your Health!
With high HP and splash damage skills, Destroyers often hunt multiple mobs at once. Their skill "Rage" can hit about 7 to 8 targets at a time. While you are staring at your character in awe of the game's beautiful combat, you must keep in mind that your HP is going down. Destroyers have skills that require long periods of motion. Therefore there is a high delay or refraining period. Remember that [5] is linked to HP potions that will heal you instantly, don't be afraid to use them!

Media Center
Get to know this class through various screenshots and videos! This section will be constantly updated as time passes through G-Star 2010, so stay tuned! If you spot a screenshot or video that wasn't posted here, let us know here! They must be Destroyer related of course.

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Je comprends pas moi j'ai pas mal d'info .

Citation :
ease of control, c'est la capacité de cc ?
Le prise en main du perso je dirai. Donc Kung fu Master sera difficile à maîtriser je pense.
PS: Je laisse le soin à Ovan et Kail de faire une traduction et de le mettre sur leur site perso,si ils veulent bien , s'en abuser de leurs temps ^.^ s'ils vous plait.
Citation :
Publié par Kuus
On a rien vu ou presque.
Si si, on en déjà vu une bonne partie, il faut décrypter les vidéos, sur le site officiel il y a des vidéos présentant les skills des classes disponibles et du système de combat.
Il y a des vidéos sur youtube de BS à la GSTAR2010 où les quêtes du prologue sont scénarisées comme un RPG offline, les trailers lâchent des brides d'autres cinématiques IG, de classes pas encore disponibles.
Il y a une vidéo sur Youtube ou l'on voit 3 joueurs dans un donjon et il finissent par combattre un boss dynamique comme dans TERA Online.
D'anciennes vidéos montrent des donjons avec des phases de plateforme et des série de pièges à la Idiana Jones.
Pas de clic souris (ou tab) pour sélectionner une cible, la cible la plus au centre de l'écran et le plus près du joueur qui est sélectionné automatiquement ce qui laisse des possibilité stratégique en PvP pour les tanks devant les mages derrières.
Courir sur l'eau comme dans Naruto, Courir sur les mur comme dans Prince of Persia, etc...
De beau graphismes, de belles animations.

Il y a déjà beaucoup de bons points qui permet de dire qu'il sera bien (sans prendre en compte le service client foireux de NCsoft, et la liberté des GS et tricheurs), mais de là à dire que ce sera une tuerie est un peu trop tôt.
Car comme je l'ai déjà dit, ce sont les testeurs coréens qui orienteront le contenu final de BS car il n'y aura pas de CBT pour que les NA/Eu donnent leurs avis et idées.
On a vu ce que ça a donné avec AION, et cela peut se reproduire avec BS.
@Nicky : tu prouves juste ce que je dis. Encore fallait il que tu lises tout mon post. On a que les grandes lignes. Pas le contenu ni les détails.


PS : Me fait bien rire d'ailleurs les graphs. Healing 0 pour tout le monde... Utilité de le mettre. Ranged et Melee attack qui est aussi évident mais bon... .
Bah le fait qu'il y ai une branche heal signifie ptet qu'ils vont mettre une classe de heal, et d'un coup c'est vachement plus interessant

ils ont parlé du pvp ? de l'xp ? du stuff ?


Ca me ferait bizzare un gameplay "jeu de fight" où le stuff influe a mort... déjà que je me retrouve toujours a jouer des low tiers ... x)
Citation :
Publié par Nevia
@Nicky : tu prouves juste ce que je dis. Encore fallait il que tu lises tout mon post. On a que les grandes lignes. Pas le contenu ni les détails.


PS : Me fait bien rire d'ailleurs les graphs. Healing 0 pour tout le monde... Utilité de le mettre. Ranged et Melee attack qui est aussi évident mais bon... .
J'ai rien a prouvé hein ^^ j'ai lu y a rien comme info j'en ai mis c tout , maintenant j'ai jamais dit que je voulais pas d'autre info du jeu des dev bien au contraire j'en suis à l'affût . Tu n'as pas tort dans ce que tu dis mais faut arreter les extremes.

Avec le peu que j'ai comme info oui ça me permet de dire pour moi je dis pour moi que le jeu va me plaire ainsi qu'a d'autre qui aime ce nouveau style.

Apres je ne dis pas que je vais pas faire mon français au moment ou le jeu aura besoin de patch d'amelioration, d'ajustement et autre hein j'aime bien faire mon ouin ouin aussi quand je veux plus d'un jeu mais pour le moment la base me plait.
Je suis dans la même optique que Nicky perso, et je suis aussi Kraken, dire qu'on a pas d'info ou presque c'est quand même abusé, et ca reflète selon moi, un gros manque d'information. On a de l'information, pas des milliers, mais on en a quand même, assez en tout cas pour se faire une idée du jeu. Comme la dit Nicky, la base même plait, moi elle me plait, le style de jeu coréen, bah j'aime en chier, tuer 150 mob ca ne me déplait pas. Après ils ont jamais dit qu'il y'aurait un pexing long et fastidieux. C'est vous qui extrapolais parce que vous voyez "NCSOFT" A ce que j'ai lu, il allait rendre le pexing plus sympa.


Citation :
@Ovan : A chaque fois que je te vois post tu dis toujours la même chose. On "sait pleins de chose", "faites vos recherches", "vous savez rien", "documentez vous".
C'est tout simplement parce que je suis confronté à des forumeur, qui critiques, ou parfois même avance certaine chose sans prendre la peine de s'informer, c'est tout. Je peux pas vous sortir des heures et des heures de recherche comme je l'ai déjà dit, si le jeu te plait, tu fais le fanboy et tu cherches, tu regardes des vidéos, tu te documente ... Si le jeu ne t’intéresse pas, et j'en ai vu sur le forum, y'en a un qui disait que ca l’intéressait pas parce que c'était asiatique, c'est son choix, son avis, et je le respect, et jamais je ne tenterais de lui faire dire le contraire, je ne suis personne pour ca.

Après ta la catégorie de gens, qui avance des choses, alors que c'est totalement faux, et ca, dans le but de descendre le jeu. A eux je les renvoie sur google faire des recherches.
Des inepties, j'en ai lu, voir beaucoup trop, et ca énerve.

Puis pour finir ta la catégorie de gens, qui posent des questions, et qui veulent s'informer également. Bah je leur répond, et je pense que si tu lis tout mes post, y'en a ou je répond aux questions, ou aux craintes de joueurs.

Tu dis suivre le jeu depuis longtemps, alors très bien, tu dis que les infos que tu as la, n'est rien selon toi, alors très bien. Je respect. Moi je pense que les infos que nous avons la, sont suffisante, pour émettre un jugement positif.

Je suis venue sur JOL, pour rencontrer des fanboy du jeu, mais pas fanboy dans le sens péjoratif du terme, dans le sens, ou je cherchais des joueurs, qui suivent le jeu depuis longtemps, et avec qui je peux partager mes informations.
Je ne suis pas venue pour me coltiner du taunt, de la rage, et tout un wagon d'ineptie concernant le jeu.

Citation :
Quels sont les CDs des attaques ?
On a que ceux du lvl 10, mais on a leurs CD.

Citation :
les combos exactes, est ce qu'il y aura des talents ?
Début de piste, avec l'arbre à skill. Et des combo exact pour sur qu'on en a. Pour avoir fait un bout de la traduction du destroyer, pour ensuite la refourguer à Kail, j'ai pu voir qu'il y'a de réel combo.

Citation :
Quand est-il du craft?
Il y'en aura, mais ca sera pas vraiment important à ce que j'ai lu. (Poterie, vin, alchi ...)

Citation :
RvR?
Pas du tout

Citation :
GvG?
Y'a de forte chance.

Citation :
Ca me ferait bizzare un gameplay "jeu de fight" où le stuff influe a mort
Je le redis encore, le stuff n'influe en rien sur le personnage, c'est juste esthétique, il n'y a que l'arme qui influe réelement.
On a largement de quoi se renseigner, c'est être de mauvaise foi que de dire que c'est rien comme infos. Pour ceux qui se demandent d'où sortent toutes ces affirmations qu'on poste ici, regardez ce travail immense fourni par le staff de BnS Dojo : Blade & Soul G-Star 2010 Coverage.
On a des détails sur :

  • Les nouvelles vidéos présentées par NCsoft
  • La présentation de la démo
  • Le décryptage de la démo
  • Comment jouer à la démo (son contenu exact)
  • Le monde de Blade & Soul (l'histoire générale)
  • Les systèmes de jeu de Blade & Soul dévoilés en détails et en chiffres (états de combat (étourdi, assomé, projeté, etc.))
  • L'analyse complète des classes (avec description des premiers skills, des vidéos de ces skills) -> Traduction FR quasiment terminée
  • La présentation des quêtes scénarisées dans la démo
  • Une interview récente de Blade & Soul (disponible en français sur JoL !)
    Interview Team BloodLust G-Star 2010
  • Une galerie pleine de nouvelles image et vidéos non-officielles présentant divers aspects du jeu.
Crois-tu que c'est insuffisant ?


Citation :
Ils ont parlé du pvp ? de l'xp ? du stuff ?
-> J'ai posté une vidéo à ce sujet (une page avant) : Démonstration PvP 1vs1.
Et dans l'article d'Elimer (envoyé coréen) sur Blade & Soul Dojo, ce dernier explique comment s'est passé la grande bataille entre les testeurs présents à la Soul Party :
Citation :
This is what you call a battlefield! A team of 50 people fought each other in a set of two. We thought it would just be utter chaos but later on you could clearly find those skilled players who took on multiple players by themselves. We were very surprised at how quickly some people learned PvP mechanics.
C'était ce qu'on pouvait appeler un champ de bataille ! Une cinquantaine de personnes se battaient entre elles par groupes de deux. Nous pensions que cela allait finir dans la confusion la plus totale, mais quelques instants plus tard on pouvait clairement distinguer les joueurs doués, qui se battaient contre plusieurs adversaires en même temps. Nous étions surpris de voir à quelle vitesse certains testeurs ont maitrisé les mécanismes de combat PvP.
De plus une question semblable a déjà été postée ici :
Citation :
Du pvp : A partir de quand ? Ou ? Quel but ? Des objectifs en particulier ( Fort, Tour, Zone ) ? A combien ( libre, groupe ) ?
Ovan : Aucune information par rapport au lvl, tu peux pvp alone, ou en groupe, tu vois. Pas de prise de fort ou de machin à la Aion à ce que j'ai lu.

Citation :
La prise de fort est l'une des principaux attraits de la série des Lineage ; qu'est ce qui est prévu pour B&S dans ce domaine ?

Bae : C'est moi qui avait proposé l'idée des sièges et qui l'avait développée. Je connais ses avantages et ses inconvénients. Il n'y aura pas de prises de fort dans B&S. Elles sont souvent réservées à une élite, et tout le monde doit pouvoir s'amuser.
-> Concernant l'XP aucune info si ce n'est que le niveau max actuel est 40. Étant donné que les seules versions du jeu qui ont été testées sont des démos , on ne peut pas se baser dessus pour la courbe d'XP, celle-ci sera finalisée après un test à plus grande échelle en se basant sur plusieurs avis de beta-testeurs.


-> Pour le stuff, on a déjà évoqué un peu le sujet, voici un extrait d'interview :
Citation :
Un personnage porte des lunettes ; jusqu'où la personnalisation des avatars sera possible ?

Bae : Le genre médiéval fantastique met surtout l'accent sur les stats des armes et des armures. Le genre des arts martiaux s'oriente plutôt sur l'évolution personnelle et celle de son arme. Faire évoluer son arme est capital dès le début du jeu. La personnalisation des avatars sera développée sur ce concept.
Je viens de me rappeler qu'on avait des infos plus précises sur la quantité de stuff disponible, et elle est assez conséquente : voici un lien vers des travaux de Hyung-Tae Kim (Lead Designer), bien sûr d'autres à venir ne sont pas encore dévoilés.
Collection de skins toutes classes/races
__________________
Kail, Tigre Blanc du Clan Shinshi
http://i.imgur.com/ZHSp6.jpg
Rejoignez le premier clan francophone de Blade & Soul !
Ptite culotte, big boobs, armure made in loli-pute ( et armure de mec made in village people ) j'aurai dit du traditionnel jeu coréen perso ( on aime ou pas ), mais en fouillant ma mémoire il me semble avoir jouer a un jeu sur psone avec le même design des perso...
Citation :
Publié par Nobunaga Oda
Ptite culotte, big boobs, armure made in loli-pute ( et armure de mec made in village people ) j'aurai dit du traditionnel jeu coréen perso ( on aime ou pas ), mais en fouillant ma mémoire il me semble avoir jouer a un jeu sur psone avec le même design des perso...
Non c'est made in " Hyung tae kim" je ne t'autorise pas à comparer ce travail avec n'importe quel jeu lambda mdr.
Moi je trouve que les skins sont pour la "plupart" très correct et ils sont plus sexy que provocateur.... vous exagérez.
Citation :
Publié par Nobunaga Oda
Ptite culotte, big boobs, armure made in loli-pute ( et armure de mec made in village people ) j'aurai dit du traditionnel jeu coréen perso ( on aime ou pas ), mais en fouillant ma mémoire il me semble avoir jouer a un jeu sur psone avec le même design des perso...
Magna carta peut être, étant donné que c'est le même Character designer
Mais c'est fini oui, si vous voulez dénigrer le jeu en postant les images qui vous choquent, c'est pas ici. En quoi le fait qu'un jeu soit +18 (même s'il ne l'est pas) ou que les chara-designs soient trop osés pour vos yeux chastes vous permet de vous moquer comme ça ?
Si vous n'adhérez pas à l'univers d'un artiste, ce n'est pas une raison pour poster des bêtises de ce genre. Vous ne voyez que les boobs ou quoi ? Vous ne dévoilez qu'une partie de la vérité : est-ce que vous trouvez ça moche/malsain ?
http://img151.imageshack.us/img151/9297/66323310.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/3205/92329295.jpg
Moi non ! Je trouve ça plutôt beau.

Je suis d'accord que certains sont nuls, mais après chacun a le droit d'avoir son avis. Moi perso ce skin là je le trouve superbe, et je ne vois pas en quoi il est gênant qu'un perso soit sexy ou esthétiquement bien conçu. La beauté est subjective.

Nous sommes là pour parler des renseignements que nous avons sur Blade & Soul, et non pas de vos réflexions du genre "Ohlala elle est toute nue on aurait du appeler ce jeu Blade & Boobs lol". Ne changeons pas de sujet s'il vous plaît.
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Kail, Tigre Blanc du Clan Shinshi
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