Contenu du patch du 21/4/04

Répondre
Partager Rechercher
The first event for Conflict, "Ballista," has been introduced.
As of this update, Ballista will be run as several stand-alone events.
It is scheduled to become a permanent feature at a later date.
For a description of Ballista, click here

New quests and battles designed for alliances have been added.

New quests are available in most nations.

Guild quests that call for the manufacture of certain items have been implemented.
New NPCs have appeared in each guild to offer the quest to characters who have the required rank and skill level in the appropriate craft.

Players will now be able to participate in an event called "Garrison" at several of the outposts.
A specific item must be traded to the guard in order to begin the event, and then a level restriction will be imposed depending on the location of the outpost.

A new low-level quest to obtain the pact for summoning avatars has been implemented.

The amount of gil required to change titles has been reduced.

The rewards for the following quests have been adjusted:
- Unexpected Treasure (San d'Oria)
- Lufet's Lake Salt (San d'Oria)
- A Test of True Love (Bastok)
- Nothing Matters (Windurst)
- To Bee or not to Bee? (Windurst)

[Battle-Related]
New Dynamis field areas have become accessible.
Certain conditions must be fulfilled in order to reserve and enter the two new areas.
Find details on Dynamis
here

Additional monsters have been placed in the four existing areas of Dynamis.
Characteristics such as names and behavior have also been changed for some of the monsters in these areas.

Two new orb battles have been introduced.
The level restrictions for the orbs are 20 and 30 respectively, with the number of characters able to enter the battlefield limited to three for both orbs.
- Cloudy Orb (Level Restriction: 20) Obtained by trading 20 beastmen's seals
- Sky Orb (Level Restriction: 30) Obtained by trading 30 beastmen's seals

The moon orb (obtained by trading 60 beastmen's seals) can now be used at the Qu'Bia Arena shimmering circle.

An issue concerning the accumulation of TP with weapon skills that consist of multiple strikes (i.e. Combo, Penta Thrust, etc.) has been corrected.
TP will be accumulated as usual for that weapon type on the first strike (first two strikes for hand-to-hand attacks or when wielding two weapons), with each subsequent strike accumulating 1 TP.
Accordingly, enemies who are the targets of multiple-strike weapon skills will only gain TP from the first strike (first two strikes for hand-to-hand attacks or when wielding two weapons).
Also, all elemental weapon skills, except for Starlight and Moonlight (which affect only the wielder or party members), will now accumulate TP when used.

The following magic has been added:

-Thunder Spirit SMN Lv.1 (Summons a Thunder Spirit to fight by your side.)

A new job trait called "Subtle Blow" has become available to ninja and monks.
This ability reduces the amount of TP gained by enemies when striking them.

A new job ability called "Spirit Link" has become available to dragoons.
This ability enables dragoons to sacrifice their own hit points to heal their wyverns.
Also, if a wyvern at full HP is sent away using the "Dismiss" command, the "Call Wyvern" ability will be available for use immediately.

[Item-Related]
The mysterious "Strange Apparatuses" have become operational.

A new flowerpot known as the "Arcane Flowerpot" has been added.

Players will be able to insert their names in the help text of certain items they synthesize by using the crystals listed below.
This signature will remain with the item when it is traded, bought from a bazaar, or sent to a player (including deliveries from the Auction House), but will be lost if purchased directly from the Auction House.
It is possible to see if an item is signed when making purchases from a bazaar.
Also, when perusing a bazaar, other information such as the Dynamis reservation time of the perpetual hourglass and the size of fish obtained through fishing will now be visible.

im04.jpg

Inferno Crystal: Has the same effect as a fire crystal
- Glacier Crystal: Has the same effect as an ice crystal
- Cyclone Crystal: Has the same effect as a wind crystal
- Terra Crystal: Has the same effect as an earth crystal
- Plasma Crystal: Has the same effect as a lightning crystal
- Torrent Crystal: Has the same effect as a water crystal
- Aurora Crystal: Has the same effect as a light crystal
- Twilight Crystal: Has the same effect as a dark crystal

New guild-related furniture and equipment have been added.

im03.jpg

The number of items obtained from beastmen treasure caskets has been increased.

New synthesis and desynthesis recipes have become available.

New items have become available for purchase at several of the guild shops.

Various other new items have been added.

The woodworking recipe for making "bookshelves" has been adjusted.
The skill level required to synthesize this item has been lowered accordingly.

An issue where attempts to synthesize a pair of Cursed Breeches resulted in an incorrect high-quality item has been addressed.

The name for the following equippable item has been changed:
Lucky Egg --> Fortune Egg

The help text of the following items has been adjusted:
- Melee Gloves "Reduces TP gained by opponent" --> "Subtle Blow"+(value)
- Melee Hose "Reduces TP gained by opponent" --> "Subtle Blow"+(value)

The status of the following item has been adjusted:
Fenrir Stone "Delay:276" --> "Delay:999"

[System-Related]
The following emotes have been added:
/hurray Give a triumphant cry.
/toss Perform the action of tossing an object.

A new text command "/recast" has been added that displays the time remaining until a spell, etc. can be reused.

A sort function has been added to the Storage menu.

A character's footsteps will no longer be heard when using Sneak.

The name of a pet's master will be displayed when a pet is targeted.

The limit for the /wait macro has been extended to sixty seconds.

An ON/OFF setting for "Battle Effects" has been added to the Config menu.

It is now possible to place single items on auction directly from an incomplete stack of items.

When typing in the input window, the cursor can now be shifted to the start or end of the line by pressing the Home or End keys.

The camera view is now adjustable when using the Layout function of the Mog House.

An issue concerning consistent reappearance of the "!" mark on the key item:
Moghancements has been addressed.

The help text of the key item Moghancement: Experience, which stated that the item did not have any effect on Raise spells has been corrected.

A new system called "Mentor" that allows veteran adventurers to assist new players has been implemented.
Characters below level 5 and with less than 5 hours of play time will automatically gain "New Adventurer" status, signified by an icon displayed next to the character's name.

im02.jpg

The New Adventurer icon can be removed by selecting "Cancel New Adventurer Status" under Config in the Help Desk menu.
Please be advised that once New Adventurer Status has been canceled, it cannot be reinstated.
For details on the Mentor system, click here .>>

The category "Key Item" has been added to the auto-translate function.

The following terms have been added to the auto-translate function: voir ici, en bas de page

Source: Playonline.com
Citation :
en fr :
Traduction style télégraphique des nouveautés du patch. Pour les détails détaillés et détaillants, suivez le lien vers la page officielle

Events

- "Ballista" sera d'abord implémenté sous forme d'events ponctuels avant de devenir permanent;
- De nouvelles quêtes et combats destinées aux Alliances ont été ajoutées;
- Nouvelles quêtes dans la plupart des villes;
- Nouvelles quêtes relatives aux guildes (NdS: voilà qui va occuper les crafteurs );
- Un nouveau type d'expédition, nommé "Garrison", est disponible dans plusieurs Outposts. Il faudra échanger un item bien particulier aux gardes pour démarrer l'event, qui est cappé en fonction de la zone où se trouve l'Outpost;
- Une nouvelle quête pour un Pact élémental a été ajoutée;
- La somme à payer pour changer de titre a été ajustée;
- Les récompenses des quêtes suivantes ont été revues:
Unexpected Treasure (San d'Oria)
Lufet's Lake Salt (San d'Oria)
A Test of True Love (Bastok)
Nothing Matters (Windurst)
To Bee or not to Bee? (Windurst)

Combats

- Deux nouvelles zones Dynamis ont été ajoutées, certaines conditions devront être remplies pour pouvoir y accéder;
- De nouveaux monstres ont été ajoutés aux zones Dynamis déjà existantes;
- Deux nouveaux BCNM ont été ajoutés, pour les levels 20 et 30, avec une limitation à trois personnages par combat (NdS: Chouette!)
- Correction de l'acquisition de TP pour les weapons skills à coups multiples: le premier coup redonne des TP de façon normale (les deux premiers coups s'il s'agit de Hand-to-Hand ou de Dual Wield), puis les coups suivants ne redonneront que 1 TP.
- Le sort: Thunder Spirit SMN Lv.1, pour invoquer un Elemental Thunder, a été ajouté;
- Nouveau job trait "Subtle Blow" pour les MNK et les NIN, qui réduit les TP accumulés par l'ennemi à chaque coup;
- Nouvelle ability "Spirit Link" pour les DRG, qui leur permet de transférer leurs HP à leurs Wyverns;
- Une Wyvern "dismissée" alors qu'elle est full HP pourrra immédiatement être rappelée;

Items

- Les Stranges Aparatus sont maintenant opérationnels (du diable si je sais de quoi il s'agit )
- Nouveau pot à fleurs: Arcane
- Des cristaux particuliers permettront aux joueurs d'insérer leur nom dans la description des items qu'ils fabriquent. Ce nom reste attaché tant que l'item ne transite pas par une AH:
Inferno Crystal: Has the same effect as a fire crystal
Glacier Crystal: Has the same effect as an ice crystal
Cyclone Crystal: Has the same effect as a wind crystal
Terra Crystal: Has the same effect as an earth crystal
Plasma Crystal: Has the same effect as a lightning crystal
Torrent Crystal: Has the same effect as a water crystal
Aurora Crystal: Has the same effect as a light crystal
Twilight Crystal: Has the same effect as a dark crystal
- Nouveaux items relatifs aux guildes (à l'instar des tenues de pêche?) ajoutés;
- Nouvelles recettes;
- Une plus grande variété d'items dans les coffres;
- Nouveaux items disponibles à la vente dans les guildes;
- Correction de quelques recettes;
- Le "Lucky Egg" est renommé en "Fortune Egg" (XD);

Système

- Deux nouvelles emotes: /hurray et /toss (mouvement de lancer un objet);
- Nouvelle commande /recast qui permet de connaitre le temps nécessaire avant de pouvoir relancer un sort (NdS: Yeah!);
- Possibilité de trier le Storage;
- Le nom du propriétaire d'un Pet est désormais affiché (NdS: utile pour savoir qui fait des trains à Crawler's Nest! >D);
- La commande /wait peut aller jusqu'à 60 secondes désormais;
- Les "Battle Effects" pourront être désactivés;
- Il est désormais possible de vendre des items en un seul exemplaire en les sélectionnant dans un stack (NdS: Enfin!);
- Il est possible de revenir au début ou à la fin d'une ligne en utilisant les boutons "Home" ou "End";
- Position de la caméra changeable dans la Mog House
- Le système des Mentors, qui permet aux joueurs expérimentés d'aider les nouveaux a été mis en place (NdS: Et cela répond à la question que bon nombre s'était posé à l'époque ou des joueurs se baladaient avec des icônes bizarres );
- Diverses addition à la fonction de traduction automatique.
A new low-level quest to obtain the pact for summoning avatars has been implemented.
---------------------------------------------------
Si mon anglais n'est pas rouillé, ya une nouvelle quête pour avoir les avatars à bas niveau ?
Je sais pas si je suis content ou triste de lire ça
Mise a par le pb des tp ou certains melees crient deja au nerf ^^
Je trouve ce patch sympa surtout les BCNM 20-30 et le nouveau système d'expédition (Garrison ) qui restent encore à test...

Par contre je comprend pas:
-La somme à payer pour changer de titre a été ajustée;
On peux changer de titre? Comment? ^^
Citation :
A new text command "/recast" has been added that displays the time remaining until a spell, etc. can be reused.
yes!!

ça va m'éviter d'avoir à m'envoyer des tells et donc de mettre le bazar dans mes ctrl+r. content!
Citation :
Provient du message de Balmung
---------------------------------------------------
Si mon anglais n'est pas rouillé, ya une nouvelle quête pour avoir les avatars à bas niveau ?
Je sais pas si je suis content ou triste de lire ça
????????? quelqu'un peut il me dire plus sur cette affirmation ?
Etant SMN lv 22 avec la plupart des invocations (me manque Fenrir),ils ont rajouter élémental Thunder Spirit qui ne faisait pas partis de FFXI jusqu'à présent.
http://ffxi.killvoid.com/forums.php?...&n=last#bottom

Voila en gros, vous allez voir la fille qui donne la quête des invocations et vous devez vous battre contre l'invocation en question en étant lvl 20 et uniquement carbuncle.

C'est ça la nouvelle quête, elle permet de rendre summoner + accessible, reste plus qu'a espérer que les kévyn 12 ans playscool se rendent enfin compte que summoner c'est une classe tres dur à jouer.
/recast !!!!!! voila qui est interressant !!!!!!!!!!!!!!!

/hurray /tosse !!!!!!!! voila mes new emote preferer !!!!!!!!!!!

par contre le truc des TP sa a pa l'air super super......

et puis j'ai pa tres bien compris mais si ya un moyen d'avoir les invocation a bas lvl c'est vraiment foireux...........
ca commence franchement a me chauffer l'erreur POL la ... ca viens de quoi cette merde, ils veulent sortir le jeu en europe et leur serveur tiens meme pas sur une update
silvou plait messieur square enix ne rendez pa le jeux plus facil sous pretexte que sois disant les americain sont con (come pour la plupart des final fantasy......)

effacer cette histoir de smn + accessible !!!! >.<

je ve que se sois dur et je veu etre fiere de moi le jour ou j'orai fenrir !!!!!!!!!
ben dans ces cas la pourquoi rendre smn accessible au lvl 30 ?
Carbuncle il est mignon mais bof quoi .....
la quete donneras surement pas tous les avatars mais meme si elle en donne un en plus ca serais pas abuser du tout et ca rendrais le job plus varier qu avec carbuncle et les elementaux ...
Les Avatars faut les mériter sinon ya aucun intérêt, Summoneur était censé être un job particulier après tout.

Fenrir & Shiva mangeait des Paladins 75, c'est dommage..
Bon,je tiens a mettre les choses au clair.

Pour obtenir Fenrir , ils vous faut déjà avoir tout les autres invocations, et ensuite aller activer la Quest a Windurst.

Ensuite allez ré affronter TOUTES les invocations pour obtenir un items particulier après chaque victoire, et retourner voir le NPC, et enfin allez affronter Fenrir.

A savoir k il faut tout de même une FULL PT lv 75 pour l affronter et même LV 75 plus d un y ont laisser des plumes, c l une des invocations les plus dur a avoir.
Citation :
Provient du message de Auronche

/hurray /tosse !!!!!!!! voila mes new emote preferer !!!!!!!!!!!
Ouais, mais je suis un peu déçu. Je pensais qu'il y aurai un cri avec le /hurray comme dans Lineage II. Je trouve ca excellent quand il y a 10 personnes qui cris victoire en même temps
Citation :
Provient du message de eadinseva
yes!!

ça va m'éviter d'avoir à m'envoyer des tells et donc de mettre le bazar dans mes ctrl+r. content!
Tu peux utiliser /echo

edit : Sinon ne vous affolez pas pour la quête smn, c'est pas parce qu'elle est bas lvl qu'elle est facile. Et ça doit être une nouvelle invoquation, et ça c'est bien
Précisions pour les nouvelles quetes pour les avatars :
Il s'agit d'un combat 1 contre 1 d'un Summoner niveau 20 contre l'avatar (bien plus faible bien sûr), et vous n'avez droit d'utiliser que Carbuncle (et ce si j'ai bien compris, meme si vous avez d'autres avatars).
Le fait est que ces combats ne donnent ni les objets magiques, ni ceux qu'il faut pour aller battre Fenrir. De fait pour avoir Fenrir il faut toujours tuer tous les avatars "à la régulière".
A titre d'info, les invoc déjà existantes n'ont pas changée, seule une invoc en plus est apparue et comme l'ont dit certains, ce n'est pas parce qu'elle est accessible aux low lvl qu'elle est facile à avoir.

Apparement et après avoir été voir sur les différents boards elle aurait même tendance à être proportionnellement plus dure que celles pour les invoc haut lvl.

C'est du 1 vs 1. Carbuncle/SMN contre avatar. Faut être blindé en potion et autre fantaisie...
Répondre

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés