Special Weekend Surprise Dungeon!

Répondre
Partager Rechercher
Hi, it's Com2uS!
We've prepared a special surprise dungeon this weekend!
Check the times and be sure not to miss out!

▼Event Schedule
May 29th - May 31st

▼ Event Details
1. [Angelmon Dungeon] (May 29th - May 31st)
0425_960_us_246.png
- You can get Angelmons from the Angelmon Dungeons to help you strengthen your monsters!
- The Angelmon Dungeon consists of 3 floors, and you may get an Angelmon of the relevant attribute by chance when you clear the dungeon.
- You can get an Angelmon at the 1st floor, an upgraded one on the 2nd, and an awakened one on the 3rd.

*Angelmon Dungeon Schedule (Attribute)

2. [Rainbowmon Dungeon] (May 30th)
0424_960_us_210.png
- You can get a 2☆ or 3☆ Lv. Rainbowmon with MAX Lv. at the Rainbowmon Dungeon.
- Rainbowmons are good material for evolving monsters.
- This dungeon will only be available on May 30th, and you may clear this dungeon only once. The dungeon will be locked after you've cleared it for the first time.

3. [Devilmon Dungeon] (May 31st)
0429_960_us_269.png
- You may get 1 Devilmon by clearing the Devilmon Dungeon.
- Devilmons are used to level up monster skills.
- This dungeon will only be available on May 31st, and you may clear this dungeon only once. The dungeon will be locked after you've cleared it for the first time.

▼ Details
- The application of the event may be delayed if you are logged in when the event starts. If this is the case, please try restarting the game.
- You can power-up, evolve, and level up the skill of a monster at the Power-up Circle.
- Please note that the event will be held in the PDT timezone for the Global Server and in Taiwan Standard timezone for the Asia Server.
- Questions? Visit http://www.withhive.com and drop us a line through the 1:1 Inquiry!

Thank you!
Pour les angelmons c'est rentable de les farm ? J'ai souvenir d'une personne qui avait calculé que non ( le pex en double xp est 1.5 meilleur et donc c'est "gacher" son Energie ) ?

Edit: j'ai trouvé ça
Citation :
Let's analyze :

Hydeni Hell gives 1650 xp/monster assuming you're farming the boss like me. Takes 6 energy a run which is in practice more or less the same as 2.5 faimon normal runs (good energy drops), which gives 756 xp/monster, so it's 2.5*756 = 1890xp/monster. Thus, faimon normal is better, and faimon hard is even better.

So, assuming you do faimon normal. We assume it's around 2.3 energy/run (with the energy returns). If you spend all crystals on energy refills, you can do 3 of them and have 210 extra energy. Together, you'll have 280 + 400 = 680 energy. If you spammed all of them you get ~296 runs, so you get 1890*296 ~ 559k exp/monster. Since you'll be using some monster to solo (right?), you'll gain a total of 1.677M exp in total.

With double exp, you get 1.677M x 2 = 3.354M in total.

Now, if you spam them all in angelmon garden. From my experience, the drop rate is around 66%. If you farm B2 (I assume you don't need the awakened ones since you have lots of low essence), you can do 680/5 = 136 runs. 136 x 2 /3 ~90 runs will drop an angelmon. Assume that you lvl max them all and awaken them and feed them to the monster of same element, then you'll get 90*29041 ~ 2.613M exp in total. By experience the lightning comes like 20% of the time (number not confirmed), so if you put them in one by one, you'll get 43563*18 + 29041*72 ~ 2.875M exp < 3.354 M exp.

Conclusion: Do faimon volcano instead of angelmon.
Citation :
Publié par Free RP
Pour les angelmons c'est rentable de les farm ? J'ai souvenir d'une personne qui avait calculé que non ( le pex en double xp est 1.5 meilleur et donc c'est "gacher" son Energie ) ?
oui c'est rentable si ta de la place
Les donjons Angelmon, c'est juste parfait pour refaire le plein de vélins... je crois que le drop rate est encore meilleur qu'en farmant du Giant

Truc reloud qu'ils n'ont toujours pas modifié: le réglage du combat en mode auto ne reste pas... faut relancer à chaque fight.
Citation :
Publié par Arsh
Les donjons Angelmon, c'est juste parfait pour refaire le plein de vélins... je crois que le drop rate est encore meilleur qu'en farmant du Giant
Truc reloud qu'ils n'ont toujours pas modifié: le réglage du combat en mode auto ne reste pas... faut relancer à chaque fight.
C'est clair que ça tombe les vélins! C'est parfait, j'étais à l'agonie question vélins. Pour le mode auto, moi ça reste (iOS)

Citation :
Publié par Marrkus
J'aurais pas dit mieux.. Je vais me focus sur le 2, aucun intérêt de m’embêter au 3 néanmoins.
Pourquoi? Il n'apporte rien de plus?
Citation :
Publié par Toea
C'est clair que ça tombe les vélins! C'est parfait, j'étais à l'agonie question vélins. Pour le mode auto, moi ça reste (iOS)
J'comprends pas... j'ai redémarré et c'est bon.
Va falloir m'expliquer
Citation :
Publié par Toea
Pourquoi? Il n'apporte rien de plus?
Ben il n'apporte que l'éveil de l'angelmon... soit que dalle quand t'as déjà plus de 500 essences low de chaque type en stock.
Citation :
Publié par Arsh
Ben il n'apporte que l'éveil de l'angelmon... soit que dalle quand t'as déjà plus de 500 essences low de chaque type en stock.
Le nombre de vélins lootés n'est pas supérieur?
Citation :
Publié par Toea
Le nombre de vélins lootés n'est pas supérieur?

Si tu veux je te donne mes vélins, j'ai de quoi en remplir le coffre de Picsou :'(
Citation :
Publié par rytvra
Si tu veux je te donne mes vélins, j'ai de quoi en remplir le coffre de Picsou :'(
J'en avait 700, j'ai quasi tout bouffé en une soirée, j'ai donné des 2* à manger à d'autres 2* pour les upper... Une orgie! C'était pour chopper le dévilmon lors de l'event où il fallait faire évoluer plein de mobs... je regrette un peu maintenant, je dois emmener des 1* en promenade pour les upper !
Super bon event en tout cas, gg Com2us ça fait plaisir.
Dommage d'avoir raté les deux sessions d'hier quand je vois que ce matin sans forcer j'ai chopé 30 Angemons Vent =/ !

Dernière modification par Intouch(ante) ; 30/05/2015 à 09h14.
C'est con pour l'instant j'ai pu avoir que le water et juste 5 minutes
et le rainbow garden m'a file un 2* :x

Bref je retourne pex mon freshly 6* Tesarion
Citation :
Publié par Umi
95 énergies dépensées sur le B3 vent de ce soir pour quatre angemons au total dont un seul lvl15
Perso sur le feu et le vent, c'était 1 angemon/2 runs minimum !
Je m'attendais à pire.
Répondre

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés