Problème de connexion

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Citation :
Publié par HxCxG
Moi aussi je peux me log mais je sais que je vais bloquer un perso tot ou tard, j'ai demandé un restart server sur le fofo us. Hesitez pas a demander aussi.
Si tu peux me filer le lien, je vais venir plussoyer.

( Et oui en fait on peut se log c'est juste une question de temps avant la déco )
Citation :
Publié par HxCxG
Il etait dans un de mes posts precedent mais bon, pour les flemmards

http://forums.ddo.com/showthread.php?t=290911
Ouaip effectivement j'ai fait ma loque. Bon j'ai été poster dessus aussi.

Pour le technical support ils veulent un diagnostic direct X, mais mon PC ne trouve pas les fichiers. Si qqun veut m'envoyer son diag par MP .. je leur posterai en réponse ( sinon ils considèrent le problème comme résolu ).
A DXDiag (DirectX Diagnostic) file can significantly help us in troubleshooting.

To send us this file, please perform these steps:

Click on the Windows "Start" button and then click "Run" or click into the "Start Search" field
Type "dxdiag" (no quotes) and press the "Enter" key
If you are prompted to check for "WHQL signatures", select No
When the "DirectX Diagnostic Tool" window opens, click on the "Save All Information..." button
On the left side of the "Save as" dialog that opens click the icon labeled "Desktop"
Then press the "Enter" key or click the "Save" button
You should now see a file named "dxdiag.txt" on your Windows "desktop", please attach that "dxdiag.txt" file to your reply using the "Attach Files" option in your email program


Chez moi .. j'ai même pas ce fichier mdr.
Donc il paraitrait plutot que le problème vient de chez FREE
Qui a FREE sur ceux qui ont des problèmes ?

Il y a eu une coupure hier soir et depuis c la merde
" tried to log in from another PC, and could access both stuck characters!
I came back to my PC, tried again, and again the game locked up at the loading screen.

I figured this would be explained by something local to the game, as obviously it was not the server (except if there is some load-balancing involved and I suddenly changed servers, but the timing would be amazing).

I looked for all files that changed since I started playing tonight, and nuked:
\Program Files\Turbine\Dungeons & Dragons Online - Stormreach\browser\TWebBrowser\Cache\*
\users\<myname>\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\*
(I don't know where the IE5 things comes from, but whatever)
"

Quelqu'un a test son truc ?
Gad ?
Désinstallation du jeu hier soir, téléchargement cette nuit, réinstall ce matin ... NADA ...

Chez free également, redemarrer ma freebox revolution pour les cons plusieurs fois ... et toujours le même blocage sur le logon server et éjection au bout de 20 tentatives ... la seule et unique chose de différente chez moi cela reste ces mises à jour Windows d'hier ... ça me gonfle ...

Nous sommes les seuls joliens concernés ou les autres ne disent rien ?

Sincèrement la demande de redemarrer leur serveurs ... tu vas attendre la prochaine maintenance.

Je m'en vais regarder tout ces trucs de directX & voir plus précisément les MAJs windows...

EDIT : je ne suis plus chez moi et pas possible de tester mais voilà ce que j'ai lu (j'ai souvent l'erreur 5000) si cela peut aider ...

Citation :
DDO Cannot connect to World Queue. Please try again. [Error: 5000] or Unable to connect to World Queue. Please try again. [Error 50000]
If you are receiving this message, the DDO servers may be down, or there may an issue occurring.
Please check the DDO Forums or your DDO Launcher for any service updates.
If you are receiving this error message and the servers are up, you may have DDO still running in your computer's processes. Try going into your Windows Task Manager (CTRL + ALT + DELETE) and ending the processes 'TurbineInvoker.exe' and/or 'TurbineLauncher'. Doing this may resolve your concern.
If you are still receiving this error message, try flushing your DNS.

  1. Close your game client
  2. Go to Start - Run
  3. In the box, type IPCONFIG /FLUSHDNS
  4. Press Enter
  5. Restart your pc
  6. Relaunch the game
If you are still receiving this error message when trying to log into DDO, it may be the result of your firewall blocking access to the DDO game servers. Many users have resolved this problem by configuring their firewalls to allow access to the DDO game servers, or by disabling the firewall entirely.
NOTE: Users of the Shield Firewall software have reported that their firewall may block access to the DDO game servers even when disabled. These users have had this problem resolved by uninstalling the Shield Firewall software.

EDIT 2 : autre chose à tester vis à vis des droits admin sous vista (il ne faut pas les avoir ^^) ...

Citation :
"The authentication server returned an error".
This problem is most likely traced back to administrator settings in Vista.
Sometimes users appear to have administrative settings, but their "group" does not.
Group settings are a relatively new feature in Vista.
Please visit the following link to ensure that you have Administrative rights:
http://onecare.live.com/site/en-US/a...AdminHowTo.htm
To test this, you can create a new user account without administrator rights.
If the game runs properly under that user account, you will need to modify your main user account not to have administrator rights.
(Note: you may need to right-click the icon to Run as Administrator, which is not the same as logging in as an administrator).
For further information on running DDO in Vista, please visit the DDO support forums.

Moi j'ai une nouveauté =D

" You've been booted of server "

Raison .. Suspension de mon compte pour non paiement.

J'vais sur Myaccount et .. surprise ils me disent que ma CB n'est pas valable.. Hors justement elle l'est bel et bien...

" The system was unable to update your billing information. Please verify your billing information and try again later. If you continue to experience this error, you may wish to try another credit card or contact your issuing bank. To request further assistance, please visit support.turbine.com. [err: 30005]
Invalid credit card number. [err: -1003] "
Sympa
Citation :
Publié par Inoxydable
J'ai eu le même problème, après une MAJ win XP. J'ai du à nouveau autoriser DDO à travers le pare-feu et tout s'est remis à marcher.
J'ai fait pareil sous Vista ça a remarché.
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