La feuille de route d'Ashes of Creation

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Citation :
Publié par Axxou
Oui, je suis à l'extreme opposé du spectre des joueurs de la soirée.

Toutes les erreurs de bugs ingame et launcher possibles, cumulées.

Mais je sais à 98% que c'est ma config qui n'est pas assez suffisante malgrès le min spec proposé.

Bref, ca sera pour une prochaine fois
Question config j'ai participé au test avec un i7-4790k/GTX970/16Go RAM/SSD ... tout est en ultra super low mais ... j'ai pu me connecter et jouer.

Pour un test de charge ça faisait le job.
__________________
Ceci n'est pas une signature !
Quelques screens de pris aujourd'hui et hier : https://imgur.com/a/PsW3cO5

J'essaierais de (re)visiter des zones que j'avais parcouru durant le NDA pour y faire des screens. J'avais de jolies images du désert quand c'était pas encore risqué d'y aller
J'avais pu prendre des screens d'une même zone avec des saisons différentes aussi, mais il va falloir attendre pour ça.
Dans 1h 30 environ, le deuxième week end de cette phase 1 de l'Alpha 2 va commencer.

Plusieurs changement du PTR ont été opéré et mis en place pour ce week end.
Pensez à mettre à jour le client pour jouer dans peu de temps.

Récapitulatif des derniers correctifs de cette semaine :

Citation :
PTR Update Notes - November 1, 2024

  • Fully implemented the “Sweat of your Brow” quest in - Samia’s Hope
  • Fixed an issue with Samia’s Hope commissions asking you to do things that are further away than expected
  • Fixed an issue with "Sweat of Your Brow" requiring fuel for some steps
  • Adjusted map markers for the “Sweat of your Brow” quest to line up with their actual locations
  • Adjusted the “Horns of Betrayal” event radius
  • Improved performance close to Winstead and Miraleth
  • Fixed multiple animation related crashes
  • Fixed multiple server crashes
  • Fixed multiple client crashes
  • Added additional Lionhold Sentry guards near the new - Lionhold Emberspring respawn shrine to prevent spawn camping
  • Fixed an issue allowing Fishing commissions to be -completed indefinitely
  • Reworked hair appearance at difference distances
Citation :
  1. PTR Notes - October 31, 2024 Archetype Updates - Tank
    • Courage
      • Changed it so this applies Staggered to targets struck by Weapon Combo Finishers
      • Courage generation from Shield Assault and Weapon Combo Finishers has been increased from 25 to 33
    • Vengeance
      • Progression steps are no longer tied to shielding
      • Damage reduced to 90% of base damage
      • Changed cost to 33 Courage
      • Changed from 4 steps to 3 steps
      • Added a cleave mechanic similar to basic attacks
      • Damage increase per step has been rolled into the base version, and - reduced from 15% to 5% per stack
      • Changed the buff icon to indicate what step of Vengeance you are on
      • Relentless Vengeance now increases the shielding amount by 50%
    • Ground Pound
      • Courage cost reduced from 40 to 33
      • Adjusted this to be a wide line attack
    • Fortify
      • No longer has a minimum Courage cost
    • Blitz
      • Will now always travel the full distance to target or stop your character after 2 seconds
    Corruption
    • Made changes so you need to force flag for PvP to heal a Corrupted or Combatant player.
    • Added setting for “Required Force Flag to Heal Combatants” to Combat Settings
    • Made changes so you no longer become a Combatant for healing yourself
    • Made changes so you no longer become a Combatant for damaging a Corrupted player
    • Corrupted and Combatant status will be more clear. For example, health bars are always red for targets that you can harm
    • Added Corruption stats to the character page
    • Reduced the number of kills required to grind off Corruption
  2. Commissions
    • Added new commissions to Winstead, Miraleth, Samia’s Hope, New Aela, and Joeva
    • Added bounty commissions to the pool of available commissions for players who are level 3-8
    • Adjusted the area for where characters get credit for kill commissions around Lionhold
    Environment / Visuals
    • Made several visual and lighting updates to Samia’s Hope
    • Made lighting updates to Carphin
    • Fixed various visual bugs with roads
    • Fixed various visual bugs with terrain
    • Fixed an issue with beards not working with all armors
    Nodes
    • Reduced the cost of mayoral commissions, and increased the amount of time before they expire
    • Player Commodity Vendor will now show when players do not have enough storage space to purchase commodities
    • Added a level requirement to plunder quests, and moved the plunder quest giver to Nodes
    Economy
    • Increased the number of tier 1 gatherable spawns
    • Increased the max stack size for bags to be 20 for Novice, 40 for Apprentice, and 60 for Journeyman
    • Added the Sweat of your Brow quest to Samia's Hope
    • Changed the Sweat of your brow quest to provide one of five different horses
    • Added copper gear to Lionhold and Node vendors
    • Added descriptions to Glint, player commodities, and stolen cargo to explain how they can be used
    • Added higher job sizes to processing recipes
    • Changed Animal Husbandry recipes to separate the mount and beast of burden outcomes
    • Removed profession stations from Ruins of Aela starting area
    • Added more recipes using lumber
    • Updated Gathering station iconography
    • Fixed an issue preventing players from finishing "Sweat of your Brow" if they closed the quest turn in dialogue
    • Fixed bugs with unpacking commodities
    • Adjusted spawn time of some trees
    NPCs
    • Adjusted the location of NPCs in Samia's Hope
    • Reduced the elite ranking of some bandits within the Highwaymen Hills courtyard from 3 stars
    • Made changes to enemies in the Church of the Seven Stars
    • Adjusted the attack range for plant type enemies so basic attacks will hit targets even if they are running away
    • Made changes to enemy difficulty and placement in the Ursine Caves
    Loot
    • Added additional loot drops for bows, focuses, and shields
    • Updated the gear drop chance and quality of dropped gear based on the star ranking of mobs
    • Fixed a bug causing loot to not be automatically delivered to the character that won the loot roll
    • Reduced the loot roll duration from 60 seconds to 15 seconds
    • Fixed bugs with chat loot roll notifications
    • Changed looting visuals. These will change as you remove items from a loot pile, instead of after the loot window is closed
    Performance
    • Improved performance on certain areas of the map
    • Made improvements to reduce server crashes
    General
    • Fixed an issue causing the camera to sometimes get stuck in a characters' heads
    • Fixed various mount movement visuals
    • Fixed issues with the scale of icons on the minimap
    • Fixed a variety of typos
    Known Issues
    • Samia’s Hope commissions are asking you to do things that are further away than expected
    • "Sweat of Your Brow" has some steps that are bugged to require fuel. While you can collect fuel to progress this quest, this isn't an intentional change
    • The attunement shrine has moved for Welcome to Verra, but the quest objective marker is showing the old location. This shrine is north after the gates on the left.
Citation :
PTR Update Notes - October 30, 2024

  • Added Samia’s Hope. This is a secondary starting location. This should help alleviate all players starting in the same starting area
  • Made improvements to prevent server crashes
  • Added a radius that players must be in to get access to loot drops. This is to prevent instantaneous transit of goods using “mules” at nodes
  • Mounts now have a dash ability for MAX SPEED
  • Mounts are now faster across the board
  • Mounts will show their owner's name on their nameplate. This will make it easier to find your mount when lots of mounts are present
  • Improved lighting in the Hall of Judication. You shall no longer venture in the monotonous darkness
  • Improved NPC responsiveness in combat
  • Made changes to prevent NPCs from getting into an unresponsive state
  • Fixed a bug that caused people to crash when someone near them switched certain weapons
  • UI fixes for “Spirit of the Undying” quest
  • Improved hit reliability for Resplendent Beam ability
  • Fixed issues with NPCs that had placeholder status effect icons
  • Skeletons should no longer be able to transcend the limitations of undeath by stacking hundreds of copies of their revive ability
  • Improved skeleton animation reliability
  • Webweavers will no longer kite better than your party. Changed the cooldown on their backpedal
  • Raving Rabids event will now give rewards
  • Fixed various issues with map and minimap zoom
  • Improved the visual quality of some landscape assets
  • Improved mount animations
  • Fixed a bug where mount eyes could dislocate from their skull
  • Improved mage Blink rubberbanding issues
  • Improved legibility and flow of Horns of Betrayal event
  • Caravan health regen has been reduced
  • Fixed issues with incorrect flying mounts being sold at Nodes
  • Additional server stability and FPS improvements
  • Fixed client crash on lower end PCs
  • Made improvements to prevent issues with characters appearing to be stuck on server boundaries
Citation :
PTR Update Notes - October 29, 2024

  • Added commodities to Commodity Vendors in the Sandsquall Desert and the Vandagar Tropics
  • Added a 500 character limit to chat messages
  • Fixed issues that caused some characters to spawn with corruption even if they died with 0 corruption
  • Fixed issues that prevented some characters from having a choice of spawns
  • Fixes issues with the death location not displaying on the minimap
  • Made changes so death location is visible at all map zoom levels
  • Made changes to icon scaling on the map when zooming
  • Added options for inverted mouse control
  • Added options for screen percentage in a dropdown for AMD users
  • Improved performance in some map areas
  • Added additional NPC population to Samia's Hope
  • Adjusted the perimeter wall for "free Samia's Hope"
  • Fixed an issue where objective markers could be underneath other icons on the map
  • Made improvements to the smoothness of mount movement
Citation :
PTR Update Notes - October 28, 2024

  • Network improvements to reduce issues with players running in place at server boundaries
  • Performance improvements to some areas of the of the map
  • General network performance optimizations
  • Added a character limit to chat messages
Merci à saucisson pour ces informations.

Bonne découverte à ceux qui y auront accès ce soir.

Edit : Rajout du lien vers le post officiel des modifications : https://forums.ashesofcreation.com/d...mber-1-2024/p1

Dernière modification par Axxou ; 01/11/2024 à 23h10.
Et bah, ça bouge dis donc. Tout ceci est de fort bon augure, ça donne l'impression que c'est vraiment une alpha pour bosser le jeu et le régler comme il faut. Bon courage aux testeurs, puissiez-vous dénoncer les problèmes pour que ce MMO ne soit pas une vile chiasse de plus!
Je dois dire que les retours des utilisateurs sur les nombreux bugs en jeux ( remonté en jeux ou via discord ) ou les pistes d'amélioration du gameplay sur le forum, montre qu'Intrepid Studios sont sur la bonne voix pour offrir un jeux qui va sûrement combler une bonne partie des joueurs grâce à leur écoute de la communauté.

Cependant, on est à des années lumières d'un jeux jouable , stable et commercialisable.

Dernière modification par Axxou ; 02/11/2024 à 01h03.
Si demain soir, vous venez découvrir Ashes Of Creations avec la Wave 1 , quelques informations :

Un nouveau serveur sera proposé pour l'Europe.

Fresh_Start_Realms_b47544e3d1.png

Une bonne partie de la communauté s'est installée sur Arioch.

L'ouverture des serveurs sera à 19:00 si aucun retard.

Aucun wipe n'est programmé avec l'ouverture de ce nouveau serveur. Les développeurs ont pour objectif de faire le wipe pour la P2 donc en décembre. D'ici la, on espère qu'il n'y aura aucun problème majeur qui forcera le wipe des serveurs.

Bonne découverte à ceux qui viendront sur Verra demain soir.

Si vous n'arrivez pas à télécharger le launcher, il est / sera disponible à ce lien : https://ashesofcreation.com/news/pre...-for-alpha-two
Est ce que quelqu'un sait sur quels serveurs sont réparties les guildes fr ?

Sur Arioch il y a :
- Invicta
- Jambons et Dragons
- Omen Sinistrum

Sur Lotharia il y a :
- Horadrim Legacy
- Ad Memoriam

Mais c'est tout. Donc si quelqu'un peut compléter, je suis preneur
Citation :
Publié par SepulturaMetal
bah voyons .
dernier commentaire du 13/11.
Aucun update sur le soit disant sauveur du MMorpg ?
L'alpha 2 n'est pas sous NDA, tu peux te faire facilement ton avis sur Youtube ou Twitch.
J'ai beaucoup aimé ce que j'ai vu sur Youtube, je ne suis pas encore prêt à mettre de l'argent dans des bêtas, mais j'avoue que l'envie est là.

Le jeu prend de plus en plus forme et a l'air bien fait !
Les serveurs sont down (je dirais presque enfin!) après un long run depuis le 20/12
Nous sommes entrés dans le déroulement normal et prévu de la P2: 5 jours/semaine (du jeudi soir au mardi matin)

  • Le plus gros changement qu'il y a eu depuis la P1 c'est la réduction du nombre de serveurs. il y a maintenant 2 serveurs US et 1 seul serveur pour EU passer de 3 (ou 4)
Outre tout ceux qui ont ralé fort parce qu'ils voulaient éviter les Sol Deus (la guilde agressive/dominante sur le serveur EU), les premiers temps ont été un peu laggy mais leur nouvelle config réseau tient bien. On voit des fights à plusieurs dizaines de personnes qui tiennent plutôt très bien la route
Le fait d'avoir un seul serveur permet de tester de densifier la population et de voir ce que cela peut donner côté rareté des ressources, rareté des spots d'XP, etc. Il y a de la tension, des fights, des griefs, etc. On est montés à + de 6k joueurs simultanés par serveur (pic à 7k4 sur un serveur US le 20/12). 110k accès à l'alpha 2

  • Arrivée de 3 nodes dans la zone du désert. 3 nouveaux villages, 3 nouveaux maires, de nouvelles possibilités de bâtiments de récolte/processing/craft
la zone est encore en work in progress mais offre quelques bons spots d'xp. il reste un no mans land pvp entre les nodes

  • donjon/raid Beffalen Forge. toujours en open world, ce nouveau donjon est assez grand et amène une nouvelle mécanique liées au craft : certains items ne peuvent être fabriqués que sur place dans le donjon
  • Arrivée des Freeholds: ces "maisons" permettent pour l'instant seulement de faire pousser des choses (plantes, arbres, etc.) mais vont évoluer vers ce qu'ils doivent devenir (et vont être reset)
il y a eu aussi d'autres nouveautés et fix de bug mais c'était les vacances pour Intrepid, les gros patch arrivent fin janvier/début février
- deux nouvelles races: les nains et un autre type d'humain
- cartes au trésor: déclenche une quete qui fait chercher un trésor (avec des compos de craft/etc.)
- les caravanes sont a peu près fix, mais bonne chance pour arriver à ne pas se faire détruire son convoi en prime time! les runs matinaux sont légions
- friend list -en place mais bug-
- marketplace: très basique pour l'instant, normalement demain soir c'est encore modifié et on pourra chercher un item en particulier

J'oublie surement des trucs mais une chose est sure: les équipes d'Intrepid vont vite. Ils ne prennent pas toujours les bonnes décisions mais savent revenir en arrière parfois
Aller vite veut dire qu'il faut plusieurs itérations pour arriver à une fonctionnalité viable

On va maintenant rentrer dans le gros des évolutions de la P2: les nodes wars, le rogue, les quetes, les donjons dynamiques, les évolutions de l'artisanat (skill tree et breeding), le housing...
Hmmm, je pensais que les serveurs étaient ouverts uniquement d'une date à une autre, mais j'ai dû me tromper, ça veut dire que les serveurs sont up 5/7 jours ? (Jeudi/Vendredi off du coup ?).
Citation :
Publié par Memoris
Hmmm, je pensais que les serveurs étaient ouverts uniquement d'une date à une autre, mais j'ai dû me tromper, ça veut dire que les serveurs sont up 5/7 jours ? (Jeudi/Vendredi off du coup ?).
c'est off de Mardi 7h à Jeudi 19h
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