CarVertical, c'est le XRP des voitures

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Citation :
Publié par Le Comte Draghila
Les fondamentaux ont l'air bon https://jolstatic.fr/forums/jol/images/icons/icon14.gif
Je suis un peu frustré par le "These are sales figures. We are planing to bring back token buyback + burn as we are stabilizing above break even."

Ok mais quand ?

Mais comme me l'a fait remarquer doudou c'est peut-être mieux de ne pas s'engager sur une date ferme.

Enfin cette intervention reste rassurante.
Citation :
Publié par Ron Jé2bosouliers
Je suis un peu frustré par le "These are sales figures. We are planing to bring back token buyback + burn as we are stabilizing above break even."

Ok mais quand ?

Mais comme me l'a fait remarquer doudou c'est peut-être mieux de ne pas s'engager sur une date ferme.

Enfin cette intervention reste rassurante.
Je suis dégoûté je l'ai loupé 😥. Du coup je ne suis pas vraiment rassuré car je n'ai pas les informations... Qu'a t-il annoncé de concret ? Retour du FIAT conversion ? Quelle utilité pour le token ?
Citation :
Publié par Florent71
Je suis dégoûté je l'ai loupé 😥. Du coup je ne suis pas vraiment rassuré car je n'ai pas les informations... Qu'a t-il annoncé de concret ? Retour du FIAT conversion ? Quelle utilité pour le token ?
Quasiment rien sur token si ce n'est son utilisation dans la blickchain pour créé le hash et le data. La partie blockchain était velue en elle-même par contre. Assez technique à certains moments il faut un bon niveau d'anglais.

Sur le telegram Audrius dit que le burn du token et le fiat conversion auront lieu quand les reports seront stables.
Imo le team attend le prochain bullrun. Le premier burn sera énorme si j'ai bien suivi. Autant pump au bon moment.

Je n'ai pas eu de réponse sur le STO ou le staking malheureusement :/
Pour le token c'est assez clair :

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Il est vrai qu'on ne peut pas reprocher à la team de ne pas suivre le whitepaper à la lettre. Ni même nier que c'est un secteur potentiellement porteur. C'est juste que c'est un asset inutile (l'un des pires du marché sans hésitation) et donc sans valeur marchande.

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Même pas affiché dans les options de paiement, c'est dire :

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Citation :
Publié par TIME NO HEROES
Je lisais le thread de jeuxvideo.com et je vois les reviews qui sont mauvaises https://fr.trustpilot.com/review/carvertical.com
Du coup y a pas assez de données et tu es obligée de lâcher 15€ pour voir pas grand chose... Y a pas un problème ?
Oui. Il en a parlé. Ça représente un infime % des reports français ces commentaires.

Je vois ça un peu comme la perception que nous avons de la SNCF et ses retards : de mémoire plus de 97% des trains sont à l'heure.

Audrius dit que c'est un des objectifs de leur future blockchain : pouvoir check l'intégralité du report incriminé, comprendre pourquoi il manque du data et améliorer la qualité du report.

Il a aussi rappelé que l'usage est pour l'instant surtout B2B. Je pense qu'il y a des gros acheteurs/vendeurs genre l'équivalent d'Aramis auto pour ceux qui connaissent qui utilisent systématiquement le reportet que s'il ya du déchet parfois l'ensemble est utile. Audrius a expliqué qu'on ne change pas de voiture tous les jours en tant que particulier il est donc difficile d'éviter d'avoir des mécontents quand un report foire car il n'essaieront passur un autre véhicule.
Citation :
Publié par Taftaf
Oui enfin une "infime partie" c'est 30% des avis qui sont à 1/5 quand même c'est beaucoup faut pas déconner, j'espère qu'ils vont trouver le moyen d'améliorer ça.
Une infime partie des reports sont représentés par un avis =/= une infime partie des avis.
Ben 1/3 de 500 ou 1/3 de 100 000 c'est toujours 1/3 non ? Dire qu'ils travaillent mieux en B to B c'est un peu simple, on me fera pas croire qu'ils réservent les report premier prix pour les particuliers.
Citation :
Publié par Taftaf
Ben 1/3 de 500 ou 1/3 de 100 000 c'est toujours 1/3 non ? Dire qu'ils travaillent mieux en B to B c'est un peu simple, on me fera pas croire qu'ils réservent les report premier prix pour les particuliers.
J'ai ecrit "Ça représente un infime % des reports"

Tu comprends ça par une infime partie des avis.

Je comprends pas trop. 1/3 de 500 avis sur des dizaines de milliers de report c'est une infime partie. Y a pas 1/3 d'avis négatifs sur 100000 reports., non. C'est pas toujours 1/3.
Citation :
Publié par Doudou Piwi
Capture.PNG

Qu'est-ce tu comprends pas mon cher doudou ? Seigeur-fou ne fait que fud sur ce topic à longueur de post quitte à mentir (involontairement ?) pour démontrer que le team a abandonné le token.
Logique parce que le team qui possède le gros des cV a tout intérêt à ignorer ces potentiels dizaines de millions de dollars.
Un cV a 0.05 ça ne ferait que 50 millions de dollars juste pour le bag du team, quel intérêt franchement ? Hein. Ils n'y pensent pas Audrius et Rokas à faire 50 millions de dollars. Non, non, non et non ! Ils n'y pensent jamais, c'est une idée qui ne leur vient même pas à l'esprit.
Jolie tentative de me faire passer pour un menteur, mais n'importe qui ayant une connexion internet peut vérifier que l'option est absente, pour peu que l'on accepte de prendre 5 secondes et que l'on sache cliquer sur une URL :
https://www.carvertical.com/fr/fixation-du-prix

Et pendant que tu fantasmes sur ton délire de price action, l'équipe n'a pas hésité un seul instant à market sell à la gueule du marché avec le wallets des partenaires. Quitte à tuer le cours, sur des zones de vente très éloignées de tes estimations douteuses :
https://amp.reddit.com/r/carVertical...s_on_exchange/

"Mais ils sont le droit c'est dans le whitepaper !!!". Ce qui justifie bien entendu les tentatives catastrophiques de camoufler ça sous couvert de mensonges.

Note que la team à le cul assis sur 20 millions USD en ayant rien branlé depuis des années, et qu'ils savent mieux que toi combien vaut leur cochonnerie. Bien entendu tu ne t'en rends pas compte et tu t'enfonces dans tes dérives sectaires en dénigrant celui qui source et argumente. Assurément un bon projet tenu par une équipe intègre et transparente, raison pour laquelle on est sur du /100.
Citation :
Publié par Seigneur-Fou
Jolie tentative de me faire passer pour un menteur, mais n'importe qui ayant une connexion internet peut vérifier que l'option est absente, pour peu que l'on accepte de prendre 5 secondes et que l'on sache cliquer sur une URL :
https://www.carvertical.com/fr/fixation-du-prix
Lol. T'es vraiment un champion.
Miniatures attachées
Cliquez sur l'image pour la voir en taille réelle

Nom : Screenshot_20200203-162431_Chrome.jpg
Taille : 1440x2960
Poids : 690,3 Ko
ID : 641942   Cliquez sur l'image pour la voir en taille réelle

Nom : Screenshot_20200203-162503_Chrome.jpg
Taille : 1440x2960
Poids : 797,2 Ko
ID : 641943  
Citation :
Publié par Seigneur-Fou
Et tu as une explication logique au fait que cV n'apparaisse pas sur la page principale, celle consultée par tous les utilisateurs et les potentiels acheteurs ?
Parce que ça apparaît dans la page paiement.

Stop te raccrocher aux branches t'as argumenté que le cV inexistant en moyen de paiement pour démontrer l'abandon du token c'est du mensonge et du fud à fond les ballons nous venons de te le prouver.

Même pas la bonne de reconnaître que tu t'es lamentablement planté.

Ça arrive y a pas de drame mais arrête change de disque pour le coup.

Edit putain et je foire mes quotes
Citation :
Publié par Seigneur-Fou
Et tu as une explication logique au fait que cV n'apparaisse pas sur la page principale, celle consultée par tous les utilisateurs et les potentiels acheteurs ?
Bein, tu dis que c'était pas dans les options de paiement, je te mets un screen où on voit que c'est dedans et à ça tu réponds "Oui mais c'est pas sur la page principale".
Ok, c'est pas sur la page principale, mais ne dis pas que c'est pas dans les options de paiement.

Si tu voulais pas qu'on t'accuse de mentir, tu aurais dit que ça n'apparait pas sur la page principale, mais la tu as dit que ça n'apparaissait pas dans les options de paiement, alors que si.
La tu peux tourner le truc dans tous les sens que tu veux, ça reste mensonger.
C'est loin d'être une réponse satisfaisante. Carvertical est un projet blockchain financé par la cryptosphère à la valeur de 20 millions USD. Le token souffre de son inutilité, parce qu'il est concurrencé par le fiat dans un secteur ultra restreint (lié à une entreprise qui le dénigre).

Pour pas dire surpassé, parce qu'aucun utilisateur n'ira s'inscrire sur un exchange, avec toutes les démarches justificatives que cela implique, pour finaliser sa commande.

Par conséquent, le fait qu'il ne soit pas affiché n'est pas seulement injustifiable, mais c'est aussi préjudiciable pour l'exposition du produit. Vous pouvez parfaitement choisir d'argumenter à raison en justifiant que c'est possible de voir le token en faisant ceci et celà, j'ai peut-être tort sur la forme (encore que, c'est très discutable) mais certainement pas sur le fond.

Dernière modification par Seigneur-Fou ; 03/02/2020 à 17h17.
Citation :
Publié par Ron Jé2bosouliers
Qu'est-ce tu comprends pas mon cher doudou ? Seigeur-fou ne fait que fud sur ce topic à longueur de post quitte à mentir (involontairement ?) pour démontrer que le team a abandonné le token.
Logique parce que le team qui possède le gros des cV a tout intérêt à ignorer ces potentiels dizaines de millions de dollars.
Un cV a 0.05 ça ne ferait que 50 millions de dollars juste pour le bag du team, quel intérêt franchement ? Hein. Ils n'y pensent pas Audrius et Rokas à faire 50 millions de dollars. Non, non, non et non ! Ils n'y pensent jamais, c'est une idée qui ne leur vient même pas à l'esprit.
Quoi ?! Que 50 millions ? Je pensais qu'on visait une capitalisation en milliards 😬. Bon après à 0.05 € le cV, je pourrais rembourser le crédit de la maison 😁. Mais j'avais investi dans ce projet pour changer de vie et arrêter de bosser ça change tous mes plans 😩
Citation :
https://www.carvertical.com/logo.svg
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carVertical co-founders Rokas Medonis & Audrius Kučinskas: To our greatest token holders (early 2020 letter)
2020-04-06 • 11 min read
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When the carVertical idea was born in the summer of 2017, we had only a great vision and a strong will to change the automotive world. Now, after almost 3 years, we have invaluable know-how and proof that our efforts are starting to pay off.
Undoubtedly, it wasn’t a bed of roses and lilies. It resembled the Procrustes bed more often. We have paid quite a high price of trial and error for the gained experience.
Let’s have a quick look at what happened since the first letter to token holders in the autumn of 2018.

  • Our B2C product sales established on 15-20% growth every month.

  • At the moment, we have entered 20 markets with vehicle history reports.

  • carVertical.com gets more than 1 million unique monthly visitors - you can check it anytime here.

  • Users inquired about the history of 2,6 million vehicles.

  • 6 Car History Check apps launched both on App Store and Google Play.

  • At the moment, the team consists of 34 automotive robin hoods (11 developers, 17 marketers and support, 2 business developers and 4 co-founders).

  • Among 2000 promising startups, carVertical was chosen as one of the Top 5 in Europe.

  • 710+ influencer videos on YouTube.

  • 400+ affiliate partners.

  • Since our last annual letter in Autumn 2018, carVertical was 600+ times mentioned in global media.

  • Finally, a tremendous job was completed recently. In February, we launched report version 2.0 – a fundamentally reconstructed product, including both a sophisticated IT “interior” and a more visible UI/UX “exterior”. You can read more here.
However, most essentially, we have survived the crypto winter, and started generating constantly growing revenue from the vehicle history reports. Even more importantly, hard lessons have been learned in what we had presumed the market needed and what it actually needed.

The long-term

This February, we hit a 1500 report sales a day average. Only a year and a half have passed since our first product launch, but we’re already offering our products in 20 markets.
Due to our accelerating growth, carVertical is naturally getting noticed in the automotive world. We’ve already become a leading vehicle history report company in several countries.
However, we consider this phase only as the beginning of the carVertical history. We are only interested in the long-term game, especially as we see an exciting future in both our business model and the cV utility token.
We still believe in our initial vision of carVertical where selling car history reports is only one side of the coin.
The summer of 2020 brings the third anniversary of the carVertical idea. However, we still have faith in the same original ambition to bring more transparency to the market and utility to the carVertical token.
We know we can achieve our goals only with a long-term approach.
That is how we see it.
That is how our mindset works. Two words. Long. Term.
Back in the post-ICO days, quick profits were within easy reach for all of us, together with you. But didn’t choose that path, because our idea is larger than profit.
When we say “our”, we mean you and us, because you, the token holders, are a significant part of the carVertical journey. You and we are the same, actually.
The crypto market continues to fluctuate, but we all together are on the same boat. At the moment, 34 talents work at carVertical. Most of us are large cV token holders, some fall among the largest ones. And we still HODL, even if it’s not so fashionable anymore.
We believe in our goals and know the exact path that will lead us there.
Citation :
When we say “our”, we mean you and us, because you, the token holders, are a significant part of the carVertical journey. You and we are the same, actually.
We have learned a lot in the last two and a half years, and that is our competitive advantage against anyone in the field. But this knowledge took its toll in terms of time, money, and failures. However, there was no other way to gain experience except being in the market. You have to burn down yourself to rise again stronger. And then repeat it again and again until you learn the lesson. And then take another lesson.
We have failed and stumbled. The crypto market has been painted in the color of blood. The absolute majority of ICOs died. Some post-ICO companies stated that they have already fulfilled their whitepaper goals, and distanced themselves from their tokens.
However, we’re among those few, which still exist, keep developing and reaching milestones.

Blockchain side of the project

From day one, blockchain has been the vector in which direction we are moving.
As always, buyers can get a 30% discount paying for car reports with cV tokens.
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Moreover, we’ve been storing vehicle report hashes on blockchain to prevent tampering for a while. With report version 2.0, this became even more visible. From now on, a link to the chain is included in every carVertical report. You’re able to check them here.
However, these were only the first steps as a blockchain company. At the moment, we’re developing two significant projects you might find interesting as blockchain supporters.
CAR OWNERSHIP APP will assign a vehicle to its owner on blockchain and thus will bring car ownership to an entirely new level. Via the carVertical “engine”, the app will gather all car-related history and specs from all over the world and accumulate more data as the owner continues to use the car.
We’re working on the legal part to make state institutions legally recognize the app data as an official document – as a virtual car technical passport. The app will enable easy access to insurance, maintenance, fuel services, or allow drivers to fill accident statements on their smart devices.
On top of that, in the future, our app should build solid grounds for easier transfer of vehicle ownership – no more papers for sales and purchase agreement.
Take a moment to imagine what benefits the app could bring to a driver’s everyday life. For instance, you want to sell your car. With just a few taps, the app automatically transfers vehicle data to car classifieds and generates a “verified history” badge.
Citation :
However, these were only the first steps as a blockchain company. At the moment, we’re developing two significant projects you might find interesting as blockchain supporters.
In other cases, the app will work as a maintenance assistant: it will notify you when you need to refuel, change tires, register for car service, etc.
Moreover, it could become an irreplaceable tool for automatic payment for the parking, toll roads, city congestion fees, etc. cV tokens should naturally become the primary payment method.
For carVertical, the app would become a unique data source that no one else has. Also, it will bring new partnership possibilities with insurance companies, gas stations, workshops, etc.
However, the world keeps reminding us every day that this app is far from the usual one, which you can develop depending only on your talents and resources. This time the process is far more complicated, because we’re creating something that has never been done before. We need to establish a precedent.
In this case, the hardest part is the legal framework that has to be built, collaborating with state institutions in various countries. Naturally, where public authorities are involved, it takes not months, but years to achieve the results.
DATA EXCHANGE (carVertical DEX) will become the world’s first public blockchain-based exchange market, dedicated to automotive data transfers.
The platform is going to induce one of the greatest pivots in the automotive history, which can change the whole perception of how the industry operates or even help create a totally new industry itself.
Every car data owner - from the major car manufacturers or insurance companies to the workshop next door or an ordinary driver - will be able to become a data seller or buyer. Even you might get money for the data your vehicle generates.
We will set a data standard and provide infrastructure for the fast and smooth data transactions using cV token.
The owner’s provided data will be encrypted, rated, and stored in secure vaults. Market players will trade consents on the use of specific data for a particular period. carVertical DEX will generate microtransactions where the cV token will be used as a currency.
According to our plans, the carVertical DEX platform will start operating as a data marketplace at first. Users will be able to buy high-quality standardized car data from the carVertical registry. When someone purchases a car history report, the system will track which records were used and distribute earnings to the data providers.

Token: price and value

Talking about exchanges, people keep asking when the cV token will be listed on top cryptocurrency exchanges. This goal is still on the list, but, as usual, we use a long-term approach here. Major exchanges require us $1-2 million as an entrance fee. It goes without saying this would be ineffective in the current economic situation and cryptocurrency and, especially altcoins, prices.
At the moment, spending crazy amounts of money on exchanges could only spark a rapid rat race for speculators. Token value could skyrocket for a short period, but this, again, contradicts our long-term approach. We prefer the value boost to the price boost.
Citation :
We focus on utility, and our upcoming data exchange and car ownership app will solve real-life problems, so they definitely bring the cV token’s utility to a wholly new level.
One could identify several key factors influencing the token price: legal regulation, the prevailing mood in the crypto world, media attention, demand, and utility.
In terms of legal regulation, it’s lengthy worldwide work with multiple governments. Frankly speaking, we cannot expect to make a significant impact on state authorities in the near future. Although we’re developing a mutually beneficial dialogue with several governmental institutions in various countries, these processes take quite a while.
We have the least influence on the moods of the crypto world. However, the market periodically shows some signs of its potential, so we are optimistic about the future.
Basically, there are two ways of grabbing media attention: big money or big value for the audience. We prefer the second way, which is strongly related to the other two factors: token demand and utility, which are also interrelated.
As you could already understand, we focus on utility, and our upcoming blockchain projects: data exchange and car ownership app will solve real-life problems, so they definitely bring the cV token’s utility to a wholly new level. There is no doubt its demand and value will increase in unison.

Even virus can’t stop us

Naturally, the pandemic has struck us, too. The quarantine imprisoned our potential consumers at home and froze state institutions, including car registration offices. Therefore, used car markets only vegetate in many countries. However, we’ve got used to crises, and once again, we follow the same old truth: when the going gets tough, the tough get going.
In fact, we’ve organized a poll for the entire team, asking how has their productivity changed during lock-down. The dominant answers were “it maintained as usual” and “got better than usual.”
So, maybe Coronavirus slowed the pace of our growth, but it can’t slow down our progress. We once again concentrated on our fundamental values and strengths, and we just keep working.
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The entire team focuses on their everyday tasks, making our small steps until we’ll be ready to announce the giant leaps.
Perhaps it’s our company’s culture not to waffle about the processes, but talk about the results. Consequently, we don’t want to invent “news” every week just to have something to talk about.
Therefore, we’d like not to set the periodicity of our announcements. Still, we promise to communicate as often as we have something to say about our goals, the progress, or when we’ll sense that a sufficient number of new questions in the community have accumulated.
Thank you for your trust, and let’s move further to the future. Let’s build this data company together.
carVertical co-founders Rokas Medonis & Audrius Kučinskas and the rest 32 builders
Très rassurant.

À tous ceux qui pensaient qu'ils avaient abandonné le token, c'est le moment de refill !
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