[Actu] Le patch 2.1 de Final Fantasy XIV se dote d'un titre et d'une date

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Publié par Punpun
Ils ont inventé un nouveau concept SE. La difficulté par la patience, ou comment passer un après midi entier à attendre des aléas nobrain pop pour débloquer un donjon. Les gens ne leavent plus parcequ'ils meurt mais parcequ'ils en peuvent plus d'attendre. Trop forts les types.
J'avoue, elles se font attendre ces fucking aléa pour CT x.x
Citation :
Publié par Nemrick76
Petite question, qu'en est-il des quêtes journalières qui devaient permettre d'obtenir des mémo en solo ?
Elles se débloquent probablement quand tu progresses dans la réput avec les tribus. Par contre, ne t'attends à des miracles, c'est 3 mythos par quête.
Citation :
Publié par Punpun
Ils ont inventé un nouveau concept SE. La difficulté par la patience, ou comment passer un après midi entier à attendre des aléas nobrain pop pour débloquer un donjon. Les gens ne leavent plus parcequ'ils meurt mais parcequ'ils en peuvent plus d'attendre. Trop forts les types.
c'est loin d'être nouveau le camping.... sur certains jeux (EQ2 pour ne pas le citer) tu pouvais camper une semaine entière!
Citation :
Publié par Punpun
Ils ont inventé un nouveau concept SE. La difficulté par la patience, ou comment passer un après midi entier à attendre des aléas nobrain pop pour débloquer un donjon. Les gens ne leavent plus parcequ'ils meurt mais parcequ'ils en peuvent plus d'attendre. Trop forts les types.
Site Officiel :

"Currently, we are experiencing an issue wherein the FATEs that were implemented by Patch 2.1 are being affected by the other FATEs occurring in the same area, and cannot spawn fast enough to keep up with the number of participants, therefore appearing at a very low rate.

Because we have been able to determine the issue, we are currently working to remedy the situation. Tomorrow, on Dec. 18, 2013, we will investigate to confirm the situation, and on Dec. 19, 2013, for a brief period, we will carry out maintenance in order to increase the frequency of FATE appearances.

We apologize for the inconvenience and ask for your patience and understanding."
Citation :
c'est loin d'être nouveau le camping.... sur certains jeux (EQ2 pour ne pas
le citer) tu pouvais camper une semaine entière!
Et sur T4C, quand tu faisais la queue pour attendre ton tour pour pouvoir camper sur le coffre qui respawn toutes les 4h avec une chance sur 5 d'avoir l'item recherché pour pouvoir faire ta quete de renaissance (et fallait camper l'item 2x...)

STOP PLEURER ! C'est usant de vous lire.
Si j'ai un conseil à filer à ceux qui s'attaquent au jcj c'est de prendre Dépuration
Autant j'ai pas mal perdu avant avant mais après j'ai un ratio victoire défaite plus que correct
Réaction de Yoshida sur le housing (source : NeoGAF). Bonne lecture :

Citation :

Regarding Housing Price

This is FFXIV: ARR Producer/Director Naoki Yoshida. First of all, allow me to express my thanks to all of you who have offered feedback on the matter of housing prices. Needless to say, I have been following the discussion very closely.

In this post, I would like to clarify our fundamental stance toward housing prices, and offer a better picture of how players can expect prices to fall in the near future.
(My apologies in advance if this post gets a bit wordy.)

Fundamental Pricing Stance

Our fundamental stance toward housing prices was that we wanted to ensure that plots would be evenly distributed, avoiding a situation in which the wealthiest players could easily buy up all available plots of land. Please understand that while we will be adding servers and expanding housing areas as soon as we can, it is simply physically impossible for us to accomplish this easily, in a matter of one or two weeks.

If the initial price of land was easily within the means of wealthy players, one can envision all available plots of land being snatched up immediately, leaving other players—even those possessing the necessary gil—unable to purchase land for an extended period of time. Seeking to avoid this, we made the difficult decision to go forward with the pricing scheme we presented, aware that many players would be unable to afford housing for a while.

Eorzean Economy Review

Before determining the initial (or maximum) prices for land, we conducted an extensive survey of the Eorzean economy across multiple Worlds, including:

The total amount of gil possessed by all players
The total amount of gil possessed by all active players on each World
The number of active free companies and members on each World
The total amount of gil owned by all active players belonging to each free company on all Worlds
The amount of gil entering the economy and circulating in the market on a given day in each World
Distribution of the above (X% belonging to the most wealthy, Y% belonging to the middle class, Z% to the less wealthy, etc.)

Needless to say, RMT traders are served with immediate bans and their gil removed from circulation, so these figures are not included in the above. In addition, to account for gil generated by RMT abuses that might still be in circulation, an additional 10% or so was subtracted from the figures we arrived at.

What we realized from this survey was that the wealthiest players in each world had at their disposal an amount of gil that was considerably higher than one would imagine. In each legacy World, there are more than ten players in possession of over one hundred million gil. Even in non-legacy Worlds, there are a significant number of players with several million gil.

he Future Price of Housing

In conducting this survey, we created a forecast for gil distribution in the three-month period following the release of patch 2.1. In doing so, we anticipated that:

Players will be seeking to earn more gil than they have thus far, and
The overall amount of gil generated each day will be higher (in fact, considerably higher) with the release of patch 2.1

...and adjusted our forecast accordingly.

The results of this forecast, with the necessary adjustments for differences between the various Worlds, formed the basis for the depreciated "XX Days Later" prices presented in the patch notes.

With this pricing scheme, we sought a balance in which roughly 80% of all existing free companies will be able to purchase at least a small-sized plot in three months’ time.

I understand that, in taking these measures to ensure even distribution of land, we are asking for considerable patience from those players who are eager to enjoy housing right away. While I sympathize with players concerns, we believe that this is in the best long-term interests of the game.

The Regulation of Starting and Final Prices

As mentioned within the patch notes, we will closely monitor land purchases, and consider revising prices as necessary according to World population and economy. Please keep in mind that prices will decrease every six hours from the opening of the servers, and will continue to drop even during maintenance. Furthermore, plots of land released in the future will never be more expensive.

Legacy World Price Adjustments

Due to the prodigious amount of gil in circulation in legacy Worlds, we regret that current housing prices may be prohibitive to the following players:

Those new to the game who started on legacy Worlds
Those returning to a legacy World after taking an extended break
Those on a legacy World who have been unable to save gil

Upon considering the feedback we have received since the release of the patch notes, we have decided to make the following adjustments:

Land prices will start at the figures indicated in the patch notes
From January 2014, devaluation will be adjusted every two weeks
After three months, final land prices will match those of World Group 3

* World Group 3 (third listed in the patch notes)
Bahamut / Behemoth / Cactuar / Carbuncle / Chocobo / Diabolos / Fenrir / Garuda / Gilgamesh / Ifrit / Leviathan / Mandragora / Midgardsormr / Odin / Ramuh / Shiva / Siren / Tiamat / Titan / Tonberry / Ultros

Although this takes place over the course of three months, land prices in legacy Worlds will eventually fall to match those of World Group 3. In the event that pricing changes are made to this group, the same will be applied to legacy Worlds.

By adjusting devaluation at set intervals rather than in one go, we hope to prevent a sudden rash of purchases.

The introduction of housing will help to unify the perceived value of gil in each individual World. Furthermore, it has presented an opportunity for us to consider the lifting of restrictions on transfers between between legacy and non-legacy Worlds.

Personal Housing

While I cannot give a specific date on when personal housing will be implemented, I can say that prices will be completely separate from free company housing, and, naturally, far more affordable.

In Summary

The final price of land on all Worlds is subject to adjustments, and may fall lower
Over the course of three months, prices on legacy Worlds will fall to match those of World Group 3
Personal housing will be far more affordable than free company housing

We realize that these measures will not immediately satisfy all players, especially those on legacy Worlds who are either new to the game or returning from extended absences. We ask for your patience and understanding as we strive to create a balanced housing system.

Our fundamental stance toward housing prices was that we wanted to ensure that plots would be evenly distributed, avoiding a situation in which the wealthiest players could easily buy up all available plots of land. Please understand that while we will be adding servers and expanding housing areas as soon as we can, it is simply physically impossible for us to accomplish this easily, in a matter of one or two weeks.
Citation :
Publié par Sargasurm
Réaction de Yoshida sur le housing (source : NeoGAF). Bonne lecture :
en Français

Perso, j'ai l'impression que la mesure qu'il annonce sur l'abaissement du prix était initialement prévue mais non communiqué. Après, je peux me tromper.
Euh par contre une ptite question ... ils ont dit qu ils baissaient le bonus d xp quand on rend un mandat d'artisanat en HQ .. de cb de % vous savez ? parce que j'ai regardé vite fait à... avant 2.1, mandat de livraison lvl 40: 42 k xp soit 126 k xp en HQ ... là je regarde mon journal de quête, le même mandat de livraison lvl 40 ... 84 k xp Oo alors même si ils ont baissé de 100 % le bonus çà va aller encore plus vite xD
L'XP des mandats de craft est totalement fumée. Des mandats à 82K en couture dans la tranche 40/45 pour un NQ c'est n'importe quoi. On va caper l'intégralité de nos crafts en 2 semaines, mais quelle décision de daube.

Ils n'ont pas plaisanté non plus avec l'augmentation des drops des toisons, ça s'obtient par 1 à 9 maintenant et beaucoup plus souvent qu'avant.
Par contre quelle idée a la con de mettre des participation a une aléa pour valider une quete, une 1/2 heure que que j'attends que l'aléa pop pour ma quete tribale.
Citation :
Publié par Selassie
du coup tu as test de les rendre en HQ ? pour voir le up d'xp ?
OMG le bonus est de 100% pour de l'HQ. J'ai rendu un mandat 40 qui m'a rapporté 167K d'XP et 1K gils. Il faut 400K pour up 46 ... n'importe quoi sérieux.
Citation :
Publié par Foboz
Par contre quelle idée a la con de mettre des participation a une aléa pour valider une quete, une 1/2 heure que que j'attends que l'aléa pop pour ma quete tribale.
un petit peu de camping ça fait pas de mal, c'est une caractéristique du MMO de base qui a été oublié, je suis content qu'elle soit de retour!
Citation :
Publié par warfielko
un petit peu de camping ça fait pas de mal, c'est une caractéristique du MMO de base qui a été oublié, je suis content qu'elle soit de retour!
J'ai du mal à déterminer si tu es sarcastique ou sincère.
Citation :
Publié par warfielko
un petit peu de camping ça fait pas de mal, c'est une caractéristique du MMO de base qui a été oublié, je suis content qu'elle soit de retour!
tu rigoles ? autant faire une quete qui va me prendre 1h et me demander de tuer 100 mobs et faire 36000 aller-retour ca me ferais pas vraiment chier mais attendre comme un débile un éven qui pop aléatoirement la oui ca va vite me gonfler...
Au vu des dires de yoshida il ce peut que cela soit prévus de cette manière , on a intérêt a profiter des vacances pour faire ces saletés de quête d'accès .
quelqu'un peut me dire si c'est sur ce patch qu'il devait améliorer l'xp en donjon ?
si oui c'est le cas ? possible de pex uniquement en donjon plutot que de faire des alea ?
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