L'entre deux MAJ (#14)

Fil fermé
Partager Rechercher
Des nouveaux effets visuels pour les minions en approche:

Citation :
Publié par NOMENOMENOMEN
Hey guys,

As part of our ongoing effort to increase gameplay clarity, we've decided to revisit minion visual effects. Here are some of the problems we've identified with what you currently see on the live servers:
  • Ranged missiles fail the "screenshot test" for information conveyance. Because the missiles are round, directionality cannot be inferred.
  • Hit effects are too high in the "loudness" hierarchy. Champion particles should take much higher precedence!
  • Visual noise is excessive. There are a lot of bright flashes that simply aren't necessary.
  • The low Effects Quality setting made them look pretty bad!
With these issues in mind, we've made several revisions to minion VFX, which should come to the PBE in the (very) near future.
  • Ranged missiles now convey directionality.
  • Overall particle brightness and saturation are reduced.
  • Decreased amount of bright flashing.
We've taken great care to preserve the last-hitting experience, though it may take a game or two to adjust to the new visuals. Be sure to take a look and give feedback!
http://forums.na.leagueoflegends.com...8#post41245508

C'est purement visuel mais visiblement un peu perturbant ^^'.
Citation :
Dis toi qu'elle se rapproche bcp de Vayne sur l'itemisation.
Sur le gameplay ui, sur l'itemisation pas vraiment. Elle scale beaucoup moins sur l'as mais plus sur l'AD que vayne.
En gros même en adc j'aurais tendance à faire botrk lw ie bt et pas botrk lw ie pd
Citation :
lw en 2e, pas 3e ?
ca dépend, globalement quand ça sort tabi + suffire faut commencer à penser au lw. souvent en 3ème donc ui

mais après comme tout le temps c situationnel, je sais qu'y a pas longtemps j'ai fais une game avec varus j'ai finis à 2X K golds et acheté deux fois le GA sans jamais prendre LW pcq ils avaient 3 assassins qui avaient peu d'armor ^^ (plutôt fort d'ailleurs qss + ga tu tanks genre kali elise en mode ez pez biches)
Rengaaar:

Bon, j'vous passe tout le blabla sur une game qu'il a faite et dont on se fout, les grosses infos seulement donc ->

Citation :
[...]
Confidence level is pretty high atm that this can start going into Competitive testing, pending two things:

1. Code Review with Volty - this is something we do where Designers check eachothers' scripting to see edge/abuse cases that may be present, as well as those that may cause bugs. Essential to moving forward with QA Coverage so a champion is bug-free.

2. VFX/Smoothing on the Ultimate. Tl;dr here is that the Sprint/Stalk is working out really well in terms of the gameplay it's providing (Had some fail escapes, some sick jukes, some chase cleanups, some initiations and some stealth ganks) in that its truly flexible as an Ult if you premeditate it, but it's unclear currently in some playing against cases When or If i will stealth.

My confidence is still in the Re-cast version of the ult, but particle support when he attempts to 'fade', removing the built-in delay to re-cast but re-implementing fadetime-delay on damage taken as well as a few other things are on the table as potential necessary places to move to smooth out the pure feel of using this ult.

Just an update to let you guys know where things are at. We're pretty close to mechanics-locked at this point (meaning no drastic spell changes), but there is always room for tweaks and tuning across the board and i'm working closely with the team to figure out where any of it is necessary. If things continue as planned, i'd say i'm shooting for 3.13. 3.12 is unlikely, mostly due to the amount of time we'd need to account for bugfixing to ensure a safe patch release - but regardless of when it ships, it should be on PBE relatively soon for you guys to take a crack at.

Thanks for sticking with the thread and giving me a ton of feedback, good and bad. Can't wait for y'all to play it.
http://forums.na.leagueoflegends.com...6#post41274016
J'ai tellement pas envie qu'ils touchent à mon Rengar, je m'amuse énormément dessus actuellement avec Hydra/Triforce à OS les gentils carrys adverses. Je crains qu'ils se foirent comme avec Karma ou qu'il l'overbuff comme Yi et que je puisse plus le pick tranquillement

C'est juste que c'est pas un pick adapté au jeu en team, il excelle en soloQ où les gens ont la sale manie de pas se grouper/utiliser de pinks.

On verra bien, le re-cast sur l'ulti j'aime bien sur le principe.
Citation :
Publié par Best Lag JOL
ca dépend, globalement quand ça sort tabi + suffire faut commencer à penser au lw. souvent en 3ème donc ui

mais après comme tout le temps c situationnel, je sais qu'y a pas longtemps j'ai fais une game avec varus j'ai finis à 2X K golds et acheté deux fois le GA sans jamais prendre LW pcq ils avaient 3 assassins qui avaient peu d'armor ^^ (plutôt fort d'ailleurs qss + ga tu tanks genre kali elise en mode ez pez biches)
Ca se build plus fm sur quinn top ? Me semble qu'à une période ça se faisait
Message supprimé par son auteur.
Citation :
Je crains qu'ils se foirent comme avec Karma
Zz... Dans le genre sleeper op c'est une perle.
Osef du Japon ils sont même pas foutus de s'occuper de leurs problèmes convenablement.
Et encore plus du manga.

Sinon Pquoi build une fm quand tu peux build une trinity assez kc
Citation :
Publié par Keyen
Je pense qu'une chance sur 4 de faire perdre 120 ou 160 ms est un peu mieux en terme de chase (surtout que ca aide aussi tes mates a chase) que 20 ms a coup sur :/
Ca proc jamais moi j'ai pas de chance.
Fil fermé

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés