Problème renouvellement abonnement

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Bonjour,
Après ce fameux mois de test, j'ai décidé de continuer l'aventure.
Cependant, en ce moment, mon compte est gelé parce que je n'arrive pas à payer l'abonnement.

Je ne paye pas par internet en général mais les cartes prépayées ont tendances à disparaître je n'ai pas autre choix que de me résigner à la carte bleue.

En ce moment, j'ai mon payement qui est en attente mais depuis ce matin, il a été refusé 2 fois.
Je ne roule pas sur l'or mais 15€ sont bien débitable sur mon compte en banque.

Je rentre correctement mes chiffres, la date et le code de sécurité. J'ai même renouvelé l'opération plusieurs fois.
Ma CB est une MasterCard classique.

PS : Merci de ne pas faire dériver le sujet sur la qualité du jeu en me conseillant de me réabonner plus tard.

Merci d'avance.
J'ai le même problème.

Prise de contact avec ma banque qui me dit que j'ai aucun problème sur mon compte.

Bref mon compte est gelé et je peux plus jouer c'est trop bien
Sans vouloir être désagréable je ne vois pas en quoi recontacter ma banque va changer quoi que ce soit.

Je ne vais pas te donner les détails de mon compte mais j'ai suffisament d'argent sur mon compte pour ne pas être en dessous de 0 ...
comme sa tu ne te prendra pu la tête a cause des bug a tous va du jeu moi je peu plus jouer car mon perso est coincer, des l'entrée ingame le jeu freeze direct XD j'ai beau changer les drivers graphiques et tout, sa ne change rien, vive les jeu sur une beta payante

donc pas grave si tu peu pas renouveler moi des que mes deux mois de carte prépayer son fini (carte qui passe pas non plus XD), bye bye aoc
Citation :
Publié par Neyena
comme sa tu ne te prendra pu la tête a cause des bug a tous va du jeu moi je peu plus jouer car mon perso est coincer, des l'entrée ingame le jeu freeze direct XD j'ai beau changer les drivers graphiques et tout, sa ne change rien, vive les jeu sur une beta payante

donc pas grave si tu peu pas renouveler moi des que mes deux mois de carte prépayer son fini (carte qui passe pas non plus XD), bye bye aoc
Prends pas ton cas pour une généralité ,si un joueur veut renouveler son abonnement parce que le jeu lui, c'est son droit quant même.
Citation :
Publié par Neyena
comme sa tu ne te prendra pu la tête a cause des bug a tous va du jeu moi je peu plus jouer car mon perso est coincer, des l'entrée ingame le jeu freeze direct XD j'ai beau changer les drivers graphiques et tout, sa ne change rien, vive les jeu sur une beta payante

donc pas grave si tu peu pas renouveler moi des que mes deux mois de carte prépayer son fini (carte qui passe pas non plus XD), bye bye aoc
Citation :
PS : Merci de ne pas faire dériver le sujet sur la qualité du jeu en me conseillant de me réabonner plus tard.
Désolé pour la mauvaise section.

Donc, pour le moment, je ne sais pas quoi faire. J'attends ?
Je contacte Funcom (en esperant avoir un service client en francais parce que je n'ai pas envie de me taper la traduction), je contacte ma banque alors que je sais que tout va bien ?
Je cherche une carte pré-payée ? Si oui, où ?
J'espère qu'il n'a pas été pris en compte parce que j'ai fait l'opération plusieurs fois.

Actuellement, dans l'historique de mes paiements, l'opération est en rouge.
Citation :
Type de compte EU
Créé le 2008-05-31 12:18:00


Vos produits
Age of Conan

Statut du compte
Gelé


JouableNot playable


Gelé le 2008-07-01 13:34:17


Période d'abonnement
1 mois renouvelable


Prochaine date de paiement2008-07-31 12:18:00


Option de paiement
Carte Crédit

En effet, étonnant donc.
Bonjour à tous,

Pour info, j'ai exactement le même problème. Compte gelé et impossible de se réabonner

Statut du compte Gelé
Jouable Not playable
Gelé le 2008-06-26 04:10:37

Période d'abonnement 1 mois renouvelable
Prochaine date de paiement 2008-07-26 03:12:49

Incroyable...
Vous avez donc tous les 2 le mois payé qui est pris en compte,mais votre ompte n'est pas dégelé.

Dans ce cas, faut contacter le support, pour qu'il dégèle votre compte, puisque le paiement du renouvellement est ok.
Je me permet car il m'arrive également quelque chose de louche.

Type de compte : Trial EU
Créé le 2008-05-16 12:32:11

Statut du compte Gelé
Jouable Not playable
Annulé le 2008-05-23 02:47:35
Gelé le 2008-05-23 02:47:35

Période d'abonnement 1 mois renouvelable
Prochaine date de paiement 2008-05-23 02:47:35


C'est un truc de dingue, apparemment depuis le 23 Mai c'est annulé/gelé.
Mais le plus amusant c'est que je peux toujours jouer ...
Et toujours pas prélevé !

Quelqu'un y comprend quelque chose ?
Bonjours, j'ai le même problème je crois, j'ai réactiver mon compte aujourd'hui avec 1mois renouvelable par carte bancaire, mais mon compte est toujours gelé, j'ai envoyer un message a Funcom a l'instant, je vous tient au courant
> Je vien de recevoir un E-Mail automatique 1sec après mon message a funcom envoyé, et bien sur tout en anglais, ne parlant pas bien anglais je comprend strictement rien, ...
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Greetings Adventurer!

This is an automatic response to your email titled:

"Problème Renouvèlement - support petition"

Please do not be offended by this generic response and take a moment to read through all the information found below because your question may be answered here, and it will get you back on your horse and ready for battle in the shortest amount of time possible. If after reading through these common problems and answers, you still find that your question has not been answered or if you still need a little more help, please feel free to reply back to this response without changing the subject of the e-mail.


<<Pre-Order Problems>>

Question: “I pre-ordered but I did not get a mount key.”

Answer: Did your retailer provide you with a pre-order code? If so just simply enter it on your account page at https://register.ageofconan.com/account/. If your retailer did not provide you with a specific code for a pre-order mount, then our apologies but you are not eligible for a Rhino or Mammoth pre-order mount. Sadly we do not provide these keys here, your retailer would have had to have done so.

<<Account Creation Issues>>

Question:“I accidentally created a new account with my retail key instead of updating my pre-order account, what do I do?”

Answer: No worries! Just email account@ageofconan.com and we will gladly move your pre-order code to your new account you registered with your retail key so that you do not miss out on your majestic mount! Please include your account names and key codes in this email.

<<Retail Key Issues>>

Question: “My retail key is not working!”

Answer: If you receive an error when entering your retail key, please be sure you are typing it correctly. If you are and you still receive an error and you have purchased it from a licensed Age of Conan retailer then email key-replacement@ageofconan.com for further assistance. Please include your account name and the retail key you are attempting to add in this email.

Question: “My manual does not contain a key code!”

Answer: You have received a defective copy. Return the game back to the retailer you purchased it from and ask for a refund or exchange.

<<30 Days Free>>

Question: “If I get 30 days free, why do I have to enter in payment information before I can play?”

Answer: This is for security and verification purposes. Your card will not be used or charged until the 30 days free time are passed. At any time during the 30 days you decide to cancel Age of Conan your card will not be charged.

<<Claim Issues>>

Question: “Help! My /claim isn't working!”

Answer: Have you entered in your retail code from the back of your manual found inside the box with your game disks? Do you have any items to claim? If you did not pre-order or purchase a Collectors Edition then it may be that you simply do not have any promotional items to claim. If you have and if you are still having problems with /claim please email account@ageofconan.com.


<<Authentication Error>>

Question: “I keep getting Authentication Error when I try to log in or password error and I know I'm typing it correctly, help!”

Answer: Are you attempting to access the right client? For example, are you a EU customer attempting to access the US client? If you are inadvertently trying to access the US and not the EU client you will get this error. This is vice versa for our US customers. You must log into the proper client to access the server list. If you are not sure what version of the client you have, the easiest way to insure you are attempting to log into the proper one, would be to install the game via your game disks and follow the installation instructions. You can also visit here: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=14651 for more information regarding Authentication errors.

<<US and EU servers>>

Question: “I accidentally bought a US copy of the game but I live in the EU and I want to play on EU servers with my EU friends. Can you swap it for me?”

Answer: Our apologies but no. Unfortunately this is not something we are able to do. You will need to purchase the EU version of the game to be able to access EU servers.

<<Character Transfers>>

Question: “I accidentally made my character on the wrong server and all my friends are on this other server. Can you move my character so I can go play with them there?” Or “My server is too crowded! Move me!”

Answer: No, at this time we are not offering this service. Keep checking at www.ageofconan.com for any future offers.

<<Name Changes>>

Question: “I really don't like my name, can you change it?”

Answer: Our apologies but no. We are not offering this service at this time. Keep checking at www.ageofconan.com for any future offers.


<<Performance Issues>>

General Issues:
Have you visited http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=4512 ? Here you will find a wealth of information regarding many quick and simple fixes to help you get past many technical problems.
Another tip to consider is, have you defrag'd lately? By de-fragmenting your hard drive you can greatly improve performance in some instances. This is a simple solution that relatively anyone can do.

Memory Leak Issues:
Are you having memory leak errors? There are some commonly known issues with this and a solution that may help you can be found here: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=29257

Still did not find a answer and need technical help? Email tech@ageofconan.com


<<Bug Reporting>>

Bug reports can be reported via /bugreport command.

<<Feedback>>

Feedback about game play can be discussed here at: http://forums.ageofconan.com/forumdisplay.php?f=68 Feedback about customer service or a Game Master can be emailed to: feedback@ageofconan.com




It is Conan's hope that this email has been both informational and helpful to you all. Keep your swords sharp and your spell books dusted. We will see you in Hyboria soon!

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