Là aussi j'ai changé la couleur parce que le jaune sur JoL
...
je rajoute mes commentaires et mini traduction à moi en dessous en vert
[Feedback responses are given in RED. Anything with an actual "no" answer can't be brought up for another six months; the ones that are "under discussion" are just that and could become a yes or a no. The rest are pretty self-explanatory. I will be addressing all the tabled issues in my next report and some of them sooner. I don't feel like completely reformatting this, so this will be messy.]
Spec line Issues
Mana
The need for HoT and PoT spells has been drastically reduced by the availability of healing and power fonts.
The only damage in the specline is a single-target or AE DoT, which is easily cured or healed, and is negated by standing in a heal field. A high level of Wild Power is necessary to be at all effective.
No plans to change this - design decision
Il n'y aura donc rien de changer pour redonner de la puissance aux aedots face au chants de soins.
Light
The charm tether range is too short. When a pet gets outside of the tether range, the charm is cancelled entirely and the pet returns to attack the mentalist. If an infinite tether range isn’t possible, a longer tether one would help, and the charm should start pulsing again when the pet re-enters the tether range.
Under Discussion
Ils reflechiront peut-etre un jour au probleme de la portée de charme tres courte et qui peut poser probleme en combat
The charm can’t be quickcast and isn’t an instant. When a pet breaks the charm, it isn’t possible to immediately re-charm it as Minstrels can.
First response is no - however clarify it a bit more.
L
a premiere réponse est non (oui ca je pense que n'importe quel débutant sait que le charme n'est pas un insta...). Apres il demande de detailler plus pourquoi quand on veut recharmer immédiatement un pet qui a resisté, le QC est buggué (y a une dizaine de posts VN à ce sujet mais apparemment il faut leur faire un dessin je pense...)
Rate of double resist is sometimes high even on mobs that are well within the caster’s ability to charm. Charming above your ability should carry risk; charming something far below your ability shouldn’t.
No changes planned - Design Decision
Le fait que meme un gris puisse faire des doubles resists malgré un haut lvl en soleil est une décision de conception (on va y croire...)
Mentalism
This specline suffers from a lack of offense, defense, or effective utility. It is useless as a primary spec and is almost never taken above 28 as a secondary. Mentalism spec mentalists cannot get into PvE groups and offer little to an RvR group.
No plans to change the line - Design Decision
Comme d'hab, la ligne empathie est tres bien faite, parfaitement équilibrée, il ne lui manque rien et tout est tres bien prévu dedans (avec la voix du parfait faux-cul )
The baseline DoT ticks only 4 times instead of 6 like most other caster-class DoTs, and there is no damage spell in the spec.
No plans to change this - Design Decision
Il ne reviendront pas sur le fait que le dot empathie n'a que 4 tics alors que les autres classes à dot l'ont avec 6 tics (et comme son dot spé en lune)
Its utility spells are not useful. A single-target mez on the same timer as a bard’s is rarely needed in RvR. Confusion has no effect in RvR and is not useful in PvE except in rare situations. The de-mez spell at 28 is a valuable tool, but bards get it baseline. Mana has HoTs which are more efficient than normal heals and carry no aggro. In RvR, single-target heals that require LOS aren’t effective.
Under Discussion
il y a des problemes d'efficacité des sorts en empathie pour le demezz, la confusion, etc... mais il y réflechissent (revenez 2 réponses en arriere, ils disent que c'est bien comme ça, ce qui prouve qu'ils racontent un peu n'importe quoi)
Realm Ability Issues
Selective Blindness
This ability has a tiny radius, isn’t an instant cast, and is resistable. All three of these things hinder its effectiveness.
No plans to change this - it is for a single target - Design Decision
la RA spé Empathe a un rayon petit, n'est pas un insta et est résistable. C'est un choix de design (personnellement il n'y a que le probleme d'etre resistable qui me peine, pour le reste c'est comme les autres RA spé de mages)
Because those targeted with it can still see the caster, they just follow him around until it breaks. Mentalists have no speed, so this isn’t an effective escape spell. One on one, it’s excellent, but not in regular RvR.
No technology/resources available to change this at this time.
La ra est supposé aveugler la cible, mais en faite celle ci peut toujours suivre le lanceur (le follow marche, pour le stick je ne sais pas). Comme l'empathe n'a pas de speed, il suffit que le tank le colle et attendre que son timer assez court finisse.
Currently SB breaks if anyone attacks the target, not just the mentalist or pet.
Under Investigation but we can't duplicate it
La ra est bugguée, son effet n'est supposé partir avant la fin du timer que si l'empathe attaque la cible. Mais actuellement n'importe qui attaquant la cible casse la Ra. Il y a eu des tests à ce sujet... mais apparemment Mythic n'arrive pas à le reproduire
MCL/Raging Power
These are absolutely necessary for Mentalists to have, and are expensive. Suggest 3/6/9 progression instead of current cost, especially as the first level of each doesn’t compare favorably with the old MCL.
Tabled - need new argument or information.
Le Tl demandait à ce que Science du Cristal Mystique revienne sous son ancienne forme (celle de NF etant bien moins interessante). Mythic demande de nouveaux arguments (gni...)
Static Tempest
Doesn’t take effect until 5 seconds after it’s cast.
No changes planned - design decision
le probleme de tempete statique c'est que son effet ne commence que 5sec apres avoir été lancé, pas dès la fin du lancement. Mais c'est comme ça qu'ils l'ont pensé et concu. On peut donc voir des mages mourir et voir l'effet se déclencher qq secondes apres
Master Level Abilities
Warlord
The Warlord path is available to Mentalists instead of Convoker. By and large, mentalists are happy with this, but the abilities are clearly not intended for mages. The biggest example is Siegemaster; Mentalists rarely run siege equipment. Warlord has no abilities that will increase the offense or defense of the caster in RvR.
No plans to change this at this time.
Le TL rappele que la voix WarLord qui lui est accessible contient des compétences qui ne lui serviront presque jamais mais Mythic ne prévoit rien de changer pour le moment (de toutes manieres, dans toutes les voies ML, y a des trucs dont on se servira une fois tous les 36 du mois...)
The level 10 ability overwrites all casted absorb buffs.
Tabled - need specifics
La 10eme compétence ecrasent tous les buffs d'absorb castés... il faudra detailler le probleme
Stormlord
Only one storm can be used at a time, and storms cannot be canceled by their caster.
Any storm in effect places the caster ‘in combat’ for purposes of regenning power, end, or hits, or using MCL or any other effect that requires the user to be out of combat, including run speed. This is true even if the caster is a zone away.
No plans to change this. Design Decision
Probleme des ML de cette voix qui sont pour la majorité sur le meme timer et qui une fois activées mettent le lancer en mode combat (regen, speed, etc...). Mythic ne prévoit aucun changement là dessus pour le moment, ca marche comme prévu...
Arcing Power: Light already has an AE DD, and Mana has an AE DoT. There’s very little reason to use this in its current form.
No plans to change this at this time - Design Decision
L'empathe a déja un AEDD et un AEDOT, la forme actuelle de Arcing Power (tu la lance, le prochain sort single est transformé en ae) est peu utile sous la forme actuelle. Rien de prévu de ce coté là.
New Issues
Casting range from the top of towers/keeps is decreased enough that getting LOS and range is difficult for anyone who doesn’t have a bolt-range spell.
No plans to change range, but LOS is improved constantly.
Les possibilités de caster depuis le haut des tours/forts sont diminuées par des problemes de ligne de vue et de portée (l'empathe n'ayant aucun cast à portée de bolt). Réponse de Mythic: aucune intention pour le moment de modifier une portée de sorts, mais ils améliorent constamment les lignes de vue (Un empathe qui ne peut passer un cast en haut d'un fort up 8-10 car la limite des 1500 est atteinte, je pense qu'il s'en tamponne de l'amélioration de la LOS qui servira plus à se prendre un mezz ou une bolt dans les dents...)
Pets don’t keep up with boats. Pets port with the owner, but they lag behind, which often results in the charm breaking because the pet is outside tether range. It then gets ported on top of its old owner with painful results.
Under Discussion
Les problemes connus de toutes les classes à pets, dont le compagnon ne peut monter sur un bateau et qui (dans le cas de l'empathe et du méné) finit par lagger assez loin et se libere du charme... ils y réfléchiront
Charm is now sometimes dropping on one resisted pulse or even none.
Investigated - Can't reproduce this.
y a des tests et des logs de mobs qui se rebiffent apres la premiere resist, parfois meme avant, mais encore une fois Mythic ne peut le reproduire Depuis NF c'est tres courant mais bon ils ont sans doute une version spéciale sur leur serveur où ce bug n'existe pas...
Item Problems
Artifacts that cast chants cancel the Mentalist charm and vice versa.
Being investigated.
Les arté qui castent des chants annulent le charme empathe (ou l'inverse). ils font des recherches
Documentation Issues
Delve information for the charm line is inadequate. It doesn’t say anything about what type of mobs can be charmed with any of the spells, or about the power drain per tick, or the level of mob that can be charmed. The Herald has the power cost, but not the type of mob.
Under Discussion
les informations des icones des sorts de charmes ne sont pas du tout détaillés, on aimerait que soient rappelé pour chaque sort la ou les familles charmables, et le coup en mana. ils vont réflechir à cette possibilité
The HoT spell should display points healed per tick to the caster.
Under Discussion
le HOT devrait afficher le nombre réel de points de vie regagnés et pas 'vous vous sentez bien ou un truc dans le genre...'. Ils vont y reflechir...
Confusion still tells the target, “You can’t focus your knight viking badger helmet… aargh!” The caster sees “<target> looks a little crazy!” There is no actual effect.
That is the design. The player is confused and gets a funny message.
la confusion fait apparaitre un message idiot alors qu'il n'a aucun effet de toutes manieres. Réponse de Mythic: c'est prévu comme ca, la cible est confusées (c'est completement faux d'ailleurs, ca n'a aucun effet dessus) et ca lui donne un message marrant (c'est ca l'effet !!! on essaie de le faire RIRE )
Other Issues
Spell resist rates in epic encounters.
Tabled - need new argument or information
Taux important de resist de mobs epique => on comprend pas, il faudrait mieux expliquer (prennent vraiment les TL pour des c...)
Higher resist rate of DoTs vs. DDs.
Specifics
Plus grand taux de resist des dots par rapport aux DD => c'est comme ca.
Mentalist has no instant abilities or debuffs.
Tabled - specifics
le Mentaliste n'a aucun debuff ou insta => c'est comme ca
Focus capped by spec.
No plans to change this - design decision
Le focus est capé par spécialisation => aucun changement, c'est prévu comme ca
Guards aggro pets that break charm but don’t lose aggro when the pet is recharmed. (Pets do this to each other on occasion as well.)
Under Investigation
Les pets s'etant rebiffés un court instant ne sont pas capable de reprendre l'aggro des gardes sur l'empathe => ils étudient ce probleme...
No way to tell from targeting a mob whether or not it can be charmed, which charm spell should be used, or what level it is.
No plans to change this.
Aucun moyen de savoir d'une cible si elle peut etre charmable, et avec quel sort. => Rien de prévus pour ca (ils pourraient pourtant ajouter une competence, comme un insta qu'on lance sur un mob et qui affiche Peut etre controlé (Famille des animaux) par la compétence Charme niveau 2)
Spells are still interrupted by resisted effects or effects the caster is immune to.
No changes planned - Design Decision
On est toujours interrompu par des sorts qui sont resistés ou dont on est immunisé. Réponse de Mythic: aucun changement prévu, ca marche comme prévu (spa grave, on est déja habitués au chain aemezz 1875 uniquement fait pour interrompre ...)
Free RAs for casters would be nice, comparable to tireless for melee classes.
Tabled - need new argument or new information.
Des RA gratuites pour casteur seraient les bienvenues. On aimerait bien un SCM1 aux mages comme les tanks ont eu le regen endu 1. Mythic a besoin de nouveaux arguments ou informations.
Ce que je pense de ces réponses aux TL sera donné par une phrase d'un posteur sur le site du TL empathe, résumant plutot bien la situation
- Team Lead Importance: It appears that the team lead program as a whole is just for show and that the advice and ideas of team leads are ignored or laughed at.
No plans to change this - Design
traduction:
- Importance des TL: Il apparait que le programme des TL est dans son intégralité juste destiné à faire joli et que le principe et les idées des TL sont ignorés ou ridiculisés.
Aucune intention de changer cela - C'est prévu comme ca