[Template]Paladin 2H offensif

Répondre
Partager Rechercher
Citation :
Holy Talents (19 points)



Improved Holy Light - 3/3 points
Increases the amount healed by your Holy Light spell by 12%.

Improved Lay on Hands - 2/2 points
Gives the target of your Lay on Hands spell a ? bonus to their armor value from items for 1 minute.

Illumination - 5/5 points
After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a ? chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

Improved Seal of Righteousness - 5/5 points
Increases the damage done by your Seal of Righteousness by 15%.

Divine Favor - 1/1 point
When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.

Improved Flash of Light - 3/3 points
Reduces the Mana cost of your Flash of Light spell by ?.



Protection Talents (0 points)



None


Retribution Talents (32 points)



Improved Blessing of Might - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Blessing of Might by 20%.

Benediction - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Retribution spells by 15%.

Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points
Increases the damage you deal with two-handed melee weapons by 5%.

Improved Seal of the Crusader - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Seal of the Crusader and the Holy damage increase of your Judgement of the Crusader by 15%.

Seal of Command - 1/1 point
Fills the Paladin with the spirit of command for 30 seconds, giving the Paladin a chance to deal additional Holy damage equal to the damage of the Paladin's weapon. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 seconds, causing 24 Holy damage any time the enemy becomes stunned. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time.

Vengeance - 5/5 points
Gives you a 15% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds after dealing a critical strike.

Consecration - 1/1 point
Consecrates the land beneath the Paladin, doing 120 Holy damage over 8 seconds to enemies who enter the area.

Conviction - 5/5 points
Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.
Qu'en pensez-vous ?

J'aimerais notamment avoir l'avis de Beta-testeur
En se qui me concerne voilà se que j'en pense:

-il te manque spiritual focus
-improved flash of light est inutile vu que se sort ne regene quasiment pas de hp
-improved lay of hand je trouve que c gâcher des points pour une compétence que tu n'as qu'une fois par heure
-improved seal of righteouness : bof si tu es en 2hand seal of command est mieux donc tu ne t'en sert jamais

-benediction c pas vraiment nécessaire puisque se qui te bouffe ta mana c les heals (et 15% c vraiment pas beaucoup pour 5 points de talent)


Si tu veux vraiment être full offensif tu prends deflection et precision en à la place des talents cités au dessus


Pour l'instant je suis 43 avec 5point en holy (spiritual focus) et tout le reste en rétrib et ça marche pas mal (dommage qu'un petit nerf du seal of command soit passé par là)
Vu le nombre de talents relatifs aux soin c'est dommage de pas prendre spiritual focus (ça sauve la vie ce talent) et je trouve également dommage de ne pas prendre Blessing of Kings avec tout ce que tu mets en retribution.

De plus mettre 5 points en improved seal of rigtheousness sert pas à grand chose si tu as seal of command.

Je serais toi j'oublierais déjà les 5 points en seal of rigtheousness (les redistribuer en spiritual focus serait un bon choix), perso quitte à mettre deux points sur un talent de lay on hands je préfère Revelation que Improved lay on hands.

Placer un point en Blessing of Kings ne serait pas du gâchis non plus (maintenant à savoir où sacrifier ce point c'est une autre histoire) parce que cette bénédiction a au moins le mérite d'être bénéfique quelle que soit la classe sur qui tu la place donc pas besoin de réfléchir avant de la lancer.
Niveau palouf offensif, j'aurais plutot pense a un template dans ce style

Citation :
Holy Talents (31 points)

# Spiritual Focus - 5/5 points
Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose casting time when you take damage.

# Improved Lay on Hands - 1/2 point
Gives the target of your Lay on Hands spell a 15% bonus to their armor value from items for 1 minute.

# Improved Blessing of Wisdom - 5/5 points
Increases the effect of your Blessing of Wisdom by 20%.

# Illumination - 5/5 points
After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a ? chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

# Revelation - 2/2 points
Reduces the cooldown of your Lay on Hands and Divine Intervention spells by 20 minutes.

# Divine Favor - 1/1 point
When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.

# Improved Seal of Righteousness - 5/5 points
Increases the damage done by your Seal of Righteousness by 15%.

# Sanctity Aura - 1/1 point
Increases Holy damage done by party members within 30 yards by 10%. Players may only have one Aura on them per Paladin at any one time.

# Divine Strength - 5/5 points
Increases your Strength by 10%.

# Holy Shock - 1/1 point
Blasts the target with Holy energy, causing 205 to 219 Holy damage.



Protection Talents (0 points)

# None


Retribution Talents (20 points)

# Improved Blessing of Might - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Blessing of Might by 20%.

# Benediction - 4/5 points
Reduces the Mana cost of your Retribution spells by 12%.

# Improved Seal of the Crusader - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Seal of the Crusader and the Holy damage increase of your Judgement of the Crusader by 15%.

# Vengeance - 5/5 points
Gives you a 15% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds after dealing a critical strike.

# Seal of Command - 1/1 point
Fills the Paladin with the spirit of command for 30 seconds, giving the Paladin a chance to deal additional Holy damage equal to the damage of the Paladin's weapon. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 seconds, causing 24 Holy damage any time the enemy becomes stunned. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time.
Et je rejoins les avis precedents : meme si le palouf est offensif, se passer de Spiritual Healing est vraiment ose, pour ne pas dire un tres mauvais choix.
Citation :
Publié par Ori Sacabaf
Et je rejoins les avis precedents : meme si le palouf est offensif, se passer de Spiritual Healing est vraiment ose, pour ne pas dire un tres mauvais choix.
J'ai juste proposer ce template pour avoir des avis, et ainsi pouvoir le corriger car je n'ai pas la chance d'être beta testeur

J'ai fait quelques modifications d'ailleurs :

Citation :
Holy Talents (11 points)

Spiritual Focus - 5/5 points
Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose casting time when you take damage.

Improved Holy Light - 3/3 points
Increases the amount healed by your Holy Light spell by 12%.

Illumination - 2/5 points
After getting a critical effect from your Flash of Light or Holy Light spell, gives you a ? chance to gain Mana equal to the base cost of the spell.

Divine Favor - 1/1 point
When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.



Protection Talents (9 points)

Improved Devotion Aura - 5/5 points
Increases the armor bonus of your Devotion Aura by 25%.

Toughness - 4/5 points
Increases your armor value from items by 8%.



Retribution Talents (31 points)

Improved Blessing of Might - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Blessing of Might by 20%.

Improved Seal of the Crusader - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Seal of the Crusader and the Holy damage increase of your Judgement of the Crusader by 15%.

Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points
Increases the damage you deal with two-handed melee weapons by 5%.

Vengeance - 5/5 points
Gives you a 15% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds after dealing a critical strike.

Seal of Command - 1/1 point
Fills the Paladin with the spirit of command for 30 seconds, giving the Paladin a chance to deal additional Holy damage equal to the damage of the Paladin's weapon. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 seconds, causing 24 Holy damage any time the enemy becomes stunned. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time.

Deflection - 3/5 points
Increases your Parry chance by 3%.

Consecration - 1/1 point
Consecrates the land beneath the Paladin, doing 120 Holy damage over 8 seconds to enemies who enter the area.

Conviction - 5/5 points
Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.

Blessing of Kings - 1/1 point
Places a Blessing on the friendly target, increasing total stats by 10% for 5 minutes. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.

Pas sûr que toughness soit indispensable pour un paladin 2H.

Et je pense que maxxer Illumination (et donc avoir 100% de récup de mana après un critical heal) serait assez judicieux vu que tu comptes utiliser Divine Favor (ça te permet de faire un heal monstrueux toutes les deux minutes pour 7 de mana).

Ensuite perso je sacrifierai improved Blessing of Might pour maxxer Deflection et Precision mais faut dire que je suis pas un fan de Blessing of Might donc c'est purement subjectif.
Citation :
Publié par DrChocapic
Ensuite perso je sacrifierai improved Blessing of Might pour maxxer Deflection et Precision mais faut dire que je suis pas un fan de Blessing of Might donc c'est purement subjectif.
Sacrifier 20% d'atk power pour donner 2% de parrer et 3% de toucher en plus, je trouve pas ca tres judicieux, surtout pour un spe offensif ;p
Citation :
Sacrifier 20% d'atk power pour donner 2% de parrer et 3% de toucher en plus, je trouve pas ca tres judicieux, surtout pour un spe offensif ;p
oué enfin faut voir concretement ce que ca donne hein

20% de blessing of might qui est a 155 au max lev ca donne +31 attack power

ce qui fait 4,65 dommage en + sur la fourchette de degat

ce qui fait en DpS (prenons une 2H a 3delay), ... 1,55 Dps en +

hum comment dire

j'avoue que je prefererai mieu toucher que faire un tout petit peu de dommage en +

++
Citation :
Publié par Khàmul dol Guldur
oué enfin faut voir concretement ce que ca donne hein

20% de blessing of might qui est a 155 au max lev ca donne +31 attack power

ce qui fait 4,65 dommage en + sur la fourchette de degat

ce qui fait en DpS (prenons une 2H a 3delay), ... 1,55 Dps en +

hum comment dire

j'avoue que je prefererai mieu toucher que faire un tout petit peu de dommage en +

++
Faut voir aussi que le buff tu peux le mettre au autre, et s'ajoute au battle shout du war, par contre comment tu calcul les 4,65 de dommage en plus ?

Parce que pour mon rogue avec le battle shout d'un War 41 je monter à +10 de dégats
Il ne peut pas sacrifier improved blessing of might et ce pour deux raisons :

1- Ce talent augmente les dégâts du paladin (quoi qu'en pensent certains c'est pourtant vrai)
2- Il est obligé d'investir 5 points minimum pour récupérer les autres talents de retribution (ou alors il doit mettre ses 5 points en benediction ou encore faire un mix entre benediction et improved blessing of might).
Citation :
Parce que pour mon rogue avec le battle shout d'un War 41 je monter à +10 de dégats


parce que le battle shout d'un war41 donne +85 attack power

moi je parle du talent qui donne que +31 attack power

il est bien normal que tu n'as pas au final le meme nombre de degat en plus lol

par contre oui si ce talent est necessaire pour debloquer d'autre plus haut et que c'est le "moins pire" pourquoi pas !
je sais pas quoi penser de Benediction ... ne connaissant pas assez bien le paladin et l'utilisation de ses skills retribution, mais 15% de cout en moins c pas pourri non plus ... vu que ya quelques skills high lev a 100 110 135 180 et meme 565 mana (surtout qu'une classe oom et une classe morte en general)
ce qui fait par exemple qu'avec le talent mana vous faites consecration + un stun ... sans le talent vous faites que consecration
regardez les skills dont vous vous servez le plus en combat

mais le bonus du talent blessing might (surtout pour 5 pts) est loin d'etre fantastique

v'la

++
Citation :
Publié par Khàmul dol Guldur


parce que le battle shout d'un war41 donne +85 attack power

moi je parle du talent qui donne que +31 attack power

il est bien normal que tu n'as pas au final le meme nombre de degat en plus lol

par contre oui si ce talent est necessaire pour debloquer d'autre plus haut et que c'est le "moins pire" pourquoi pas !
je sais pas quoi penser de Benediction ... ne connaissant pas assez bien le paladin et l'utilisation de ses skills retribution, mais 15% de cout en moins c pas pourri non plus ... vu que ya quelques skills high lev a 100 110 135 180 et meme 565 mana (surtout qu'une classe oom et une classe morte en general)
ce qui fait par exemple qu'avec le talent mana vous faites consecration + un stun ... sans le talent vous faites que consecration
regardez les skills dont vous vous servez le plus en combat

mais le bonus du talent blessing might (surtout pour 5 pts) est loin d'etre fantastique

v'la

++
Le paladin est, rappelons le, un mix entre warrior et priest il ne faut pas l'oublier et que chaque attribut boosté compte pour lui.

S'il compte jouer la carte offensive avec le paladin le plus adéquat étant de prendre improved blessing of might surtout qu'il part sur le combat Two handed.

De plus pour récupérer des points de mana il y a deux compétences pour le paladin la première étant blessing of wisdom (régénère 30 points de mana toutes les 5 secondes pendant 5 minutes au rang 5) et la seconde seal of wisdom (récupère 90 points de mana à chaque coup porté à l'adversaire sur une période de 30 secondes au rang 3).

Ensuite le tout est de bien savoir jongler entre seals et blessing.
Moi j'ai pensé a faire un palouf qui pourrait garder l'agro et faire mal tout en pouvant heal a tout moment en PvE.
Et en PvP forcé l'ennemi a s'occuper de nous en lui faisant suffisamment de dégâts pour qu'il comprenne qu'il ferait mieux de nous tapé nous plutôt que nos potes.

Citation :
Holy Talents (11 points)

Spiritual Focus - 5/5 points
Gives your Flash of Light and Holy Light spells a 70% chance to not lose casting time when you take damage.

Improved Holy Light - 3/3 points
Increases the amount healed by your Holy Light spell by 12%.

Revelation - 2/2 points
Reduces the cooldown of your Lay on Hands and Divine Intervention spells by 20 minutes.

Divine Favor - 1/1 point
When activated, gives your next Flash of Light or Holy Light spell a 100% critical effect chance.



Retribution Talents (40 points)

Improved Blessing of Might - 5/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Blessing of Might by 20%.

Benediction - 4/5 points
Reduces the Mana cost of your Retribution spells by 12%.

Two-Handed Weapon Specialization - 5/5 points
Increases the damage you deal with two-handed melee weapons by 5%.

Improved Seal of the Crusader - 4/5 points
Increases the Attack Power bonus of your Seal of the Crusader and the Holy damage increase of your Judgement of the Crusader by 12%.

Vengeance - 5/5 points
Gives you a 15% bonus to Physical and Holy damage you deal for 8 seconds after dealing a critical strike.

Seal of Command - 1/1 point
Fills the Paladin with the spirit of command for 30 seconds, giving the Paladin a chance to deal additional Holy damage equal to the damage of the Paladin's weapon. Only one Seal can be active on the Paladin at any one time.

Unleashing this Seal's energy will judge an enemy for 30 seconds, causing 24 Holy damage any time the enemy becomes stunned. Only one Judgement per Paladin can be active at any one time.

Anticipation - 4/5 points
Increases your Defense skill by 8.

Improved Retribution Aura - 5/5 points
Increases the damage done by your Retribution Aura by ?.

Consecration - 1/1 point
Consecrates the land beneath the Paladin, doing 120 Holy damage over 8 seconds to enemies who enter the area.

Conviction - 5/5 points
Increases your chance to get a critical strike with melee weapons by 5%.

Blessing of Kings - 1/1 point
Places a Blessing on the friendly target, increasing total stats by 10% for 5 minutes. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.
Pour bénédiction faut voir si on bouffe beaucoup de mana ou pas.
Et pour anticipation faut voir si le bonus vaut le coup ou pas aucune idée de ce que représente +8 defense skill.

Mais pour le reste c'est fixé, je précise ce paladin ne ce baladera qu'avec des armes à 2 mains. Je pense que niveau dégâts il devrait bien s'en sortir.
__________________
http://img171.imageshack.us/img171/8346/sigempirekraalcutversioh.png
Dryss tu pourrais mettre ce sujet dans la section alliance s'il te plais j'aimerai bien le continué la bas (une fois le paladin un peu plus testé pendant la béta open).
Enfin si c'est pas possible tampis :'(.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés