[Wiki] Patch Notes

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Enfin la maj , ça fait plaisir .

Cependant je n'ai pas bien saisi comment fonctionne la calibration , ils disent que le party ranked et solo ranked rentre en compte (avec le solo qui compte plus que le party , logique) , mais je dois avouer que ça ne m'arrange pas trop vu que j'ai jamais essayé de monter mon party mmr qui est resté a 3K5 alors que mon solo était proche des 5K.
Du coup sur mes games en solo, j'ai eu sur la premiere un average de 4k9 , la 2eme average 4K1...En party mmr l'average est encore plus bas.
Bon du coup ça fait des games super déséquilibrées un peu comme j'avais pu le voir pendant l'international season avec des écarts de 1K mmr voir plus parfois .
J'imagine que ça va devenir homogène d'ici qq semaines , mais attendez vous à voir du lc jungle et de l'am roaming ds vos games

petit feedback sur mes aventures en calibration , je fais un 6 wins pour 4 défaites avec des alliés sortis tout droit des abîmes de dota.J'ai bien tilté surtout sur mes 4 dernières games .
Du coup , calibré Ancient avec 4325 de mmr solo ( affiché ds profil/statistiques pr le new mmr).Il me reste plus qu'a go divine ^^

Dernière modification par Tapss ; 23/11/2017 à 18h13.
7.07d
Du gros nerf pour tout le monde. Sauf ogre.
Citation :
7.07d:


  • Neutral Ancients gold bounties reduced by 10%
  • Arcane Rune: Manacost Reduction reduced from 40% to 30% (same as the cooldown reduction)
  • Aeon Disk: Recipe cost reduced from 1600 to 1350
  • Butterfly: Bonus damage reduced from 30 to 25
  • Helm of the Dominator: Attack Speed reduced from 10 to 5
  • Helm of the Dominator: Attack Speed Aura increased from 15 to 20
  • Hurricane Pike: Cooldown increased from 15 to 18
  • Linken's Sphere: Recipe cost increased from 1000 to 1200
  • Manta Style: Attack speed reduced from 15 to 10
  • Manta Style: Movement Speed reduced from 10% to 8%
  • Mask of Madness: Movement speed bonus reduced from 17% to 12%
  • Mask of Madness: Armor reduction increased from 7 to 8
  • Meteor Hammer: Channeling time reduced from 3 to 2.5
  • Necronomicon: Mana Break increased from 20/30/40 to 30/40/50
  • Necronomicon: Mana Break damage from 60 to 50%
  • Nullifier: Cooldown reduced from 14 to 13
  • Nullifier: Manacost reduced from 100 to 75
  • Alchemist: Unstable Concoction damage increased from 150/220/290/360 to 160/240/320/400
  • Bane: Enfeeble duration reduced from 20 to 14/16/18/20
  • Bane: Brain Sap damage rescaled from 90/160/230/300 to 75/150/225/300
  • Brewmaster: Drunken Haze cooldown increased from 8/7/6/5 to 11/9/7/5
  • Broodmother: Spiders vision reduced from 1100/800 to 700/700
  • Chen: Base damage increased by 5
  • Chen: Movement speed increased from 300 to 310
  • Dazzle: Level 10 Talent from +175 Health to +200
  • Dazzle: Level 10 Talent from +60 Damage to +75
  • Earth Spirit: Boulder Smash stun duration from 0.75/1.25/1.75/2.25 to 0.5/1.0/1.5/2.0
  • Enigma: Base strength increased from 17 to 19
  • Enigma: Eidolons movement speed increased from 280/300/320/340 to 280/310/340/370
  • Medusa: Strength gain reduced from 1.5 to 1.3
  • Medusa: Movement speed reduced from 285 to 275
  • Medusa: Level 10 Talent reduced from +25 Damage to +20
  • Morphling: Attribute Shift can no longer be activated while stunned (but will continue if activated in advance)
  • Morphling: Waveform damage reduced from 100/175/250/325 to 75/150/225/300
  • Morphling: Level 15 Talent from Waveform Attacks Targets to +15s Morph Duration
  • Morphling: Level 20 Talent from +15s Morph Duration to Waveform Attacks Targets
  • Nightstalker: Hunter in the Night attack speed rescaled from 45/60/75/90 to 30/50/70/90
  • Omniknight: Purification cast range reduced from 575 to 450
  • Omniknight: Level 20 Talent from +4 Mana Regen to +3
  • Omniknight: Guardian Angel cooldown rescaled from 160 to 180/170/160
  • Pudge: Meat Hook manacost increased from 110/120/130/140 to 140
  • Razor: Static Link cooldown rescaled increased from 32/30/28/26 to 40/35/30/25
  • Sand King: Burrowstrike damage reduced from 100/160/220/280 to 85/150/215/280
  • Shadow Demon: Level 10 Talent changed from +10 Strength to Soul Catcher Creates Illusion On Death
  • Storm Spirit: Ball Lightning AoE rescaled from 125/200/275 to 200
  • Storm Spirit: Level 10 Talent reduced from +2.0 Mana Regen to 1.75
  • Tinker: Laser cooldown increased from 14 to 20/18/16/14
  • Tiny: Grow attack speed reduction increased from 20/30/40 to 20/35/50
  • Winter Wyvern: Cold Embrace base heal reduced from 15 to 10
  • Winter Wyvern: Arctic Burn damage reduced from 7.5/8/8.5/9% to 6/7/8/9%
C’est étrange, depuis aujourd’hui j’ai la barre des taches de windows qui passe au dessus de l’écran. Je suis en plein écran fenetré, pas en full screen exclusif. C’est très agréable pour se servir du second écran pour checker des guides etc pendant la game.

Est-ce que vous avez déjà eu le problème ou est-ce que c’est un fix récent ?
Je ne sais pas s'il s'agit exactement de la même chose mais je rencontre un problème similaire depuis quelques semaines. Je lance le jeu et quelques minutes après, la barre de tâches s'affiche. Je reste quand même en jeu mais j'ai une perte de fps assez conséquente. Un ALT-Tab règle le problème en moins d'une seconde, comme lorsque j'appuie par erreur sur la touche Windows en voulant voir les zones des camps / tours. Par contre, ce problème n'est pas spécifique à Dota. Je le rencontre aussi sur WoW où quelques minutes après avoir lancé le jeu, je me retrouve avec la barre de tâches qui pop de la même manière (je reste en jeu mais j'ai une perte de fps).
7.09
Une mini maj qui va faire un bien FOU a tous les joueurs de support

Citation :
* Courier cost reduced from 200 to 50
* Initial bounty rune now gives +40 gold to all heroes instead of 100 to the hero that picks it up (those bounty runes look slightly different)
* Killing a neutral camp stack now gives a bonus 15% gold bounty to the hero that stacked it. No bonus is given if the stack is cleared by an enemy or the hero that stacked it. (New audio is now played once a stack is successful. Stacked neutrals have a buff with the stacker's hero icon on it)
711

https://www.reddit.com/r/DotA2/comme...ndtj/dota_711/

Citation :
  • This version is focused on changing how the gold and buyback formulas work.
  • Buyback cost changed from 100 + ( Level * Level * 1.5) + (Time * 0.25) to 100 + Networth / 13
  • Buyback no longer reduces gold earned after respawning
  • AoE gold for the losing team no longer scales with the overall team networth difference, just the individual networth of the dying hero. Previously, a core on your team doing really well meant that a support on your team dying gave an increasing amount of gold to the enemy.
  • The comeback component is now just: ( DyingHeroNetWorth * 0.026 + 70 ) / # of killers
    This takes the place of the components below that considers Networth For example in the 1 killer case, it replaces (NetWorthEarlyFactor * 90 + NetWorthFactor * 0.03375). Like the previous formula, it is only given to the losing team.
  • The gold multiplier based on the dying hero's net worth rank changed from 1.2/1.1/1.0/0.9/0.8 to 1.2/1.05/0.9/0.75/0.6
712

https://www.reddit.com/r/DotA2/comme...1kk7/dota_712/

Citation :
Captain's Mode

  • Enabled Pangolier in Captain's Mode
Neutrals

  • Neutral Creep Stack bounty increased from 15% to 20%
Items

  • Clarity: Mana Regeneration reduced from 3.2 to 3.0
  • Heart of Tarrasque: Strength increased from 40 to 45
  • Moon Shard: Attack Speed increased from 120 to 130
  • Nullifier: Projectile speed decreased from 1200 to 900
  • Refresher Orb: Mana regeneration increased from 3 to 5
  • Satanic: Duration increased from 4.5 to 5 seconds
  • Silver Edge: Break duration decreased from 5 to 4 seconds
  • Silver Edge: Cooldown reduced from 24 to 22
  • Skull Basher: Bash duration increased from 1.4 to 1.5
  • Abyssal Blade: Bash duration increased from 1.4 to 1.5
  • Spirit Vessel: Enemy current health based damage changed from 3% Direct HP modification to 4.5% Magical Damage
Heroes

  • Anti-Mage: Mana Void damage increased from 0.6/0.85/1.1 to 0.8/0.95/1.1
  • Arc Warden: Flux cooldown reduced from 18 to 16
  • Arc Warden: Magnetic Field AoE increased from 275 to 300
  • Axe: Battle Hunger duration increased from 10 to 12
  • Bounty Hunter: Shuriken Toss manacost increased from 120/130/140/150 to 150
  • Bloodseeker: Thirst linger bonus duration increased from 2 to 4
  • Chen: Holy Persuasion can no longer target non-player allied creeps
  • Clinkz: Strafe duration increased from 3 to 3.5 seconds
  • Crystal Maiden: Base damage increased by 3
  • Crystal Maiden: Arcane Aura self mana regen increased from 1/2/3/4 to 1.3/2.2/3.1/4
  • Dark Seer: Vacuum AoE increased from 250/350/450/550 to 400/450/500/550
  • Dark Seer: Vacuum cooldown rescaled from 32 to 60/50/40/30
  • Dark Seer: Vacuum cast range rescaled from 500 to 450/500/550/600
  • Dark Seer: Vacuum Pull duration increased from 0.5 to 0.3/0.4/0.5/0.6
  • Dark Seer: Vacuum damage rescaled from 40/80/120/160 to 25/50/100/200
  • Dark Seer: Wall of Replica incoming illusion damage reduced from 400% to 300%
  • Dark Seer: Wall of Replica width increased from 1000 to 1300
  • Dark Willow: Terrorize cast time increased from 0.8 to 1.0
  • Dark Willow: Bedlam cooldown increased from 40/30/20 to 40/35/30
  • Dazzle: Poison Touch damage increased from 10/20/30/40 to 10/24/38/52
  • Death Prophet: Spirit Siphon charge restore time increased from 45 to 60/55/50/45
  • Death Prophet: Silence manacost increased from 80 to 80/90/100/110
  • Disruptor: Static Storm no longer lingers on your hero for 0.5 seconds after walking away from the AoE (it already ends immediately once the spell is over)
  • Disruptor: Kinetic Field cooldown increased from 13/12/11/10 to 19/16/13/10
  • Drow Ranger: Precision Aura attack damage bonus increased from 10/18/26/34% to 10/20/30/40%
  • Elder Titan: Echo Stomp Initial Stun duration reduced from 0.8 to 0.2
  • Ember Spirit: Base armor increased by 1
  • Enchantress: Untouchable slow rescaled from 40/70/100/130 to 20/60/100/140
  • Enchantress: Enchant cooldown rescaled from 30/24/18/12 to 55/40/25/10
  • Enchantress: Enchant slow increased from 2.25/3.5/4.75/6 to 3/4/5/6
  • Enchantress: Enchant dominate duration rescaled from 80 to 50/60/70/80
  • Enchantress: Impetus manacost rescaled from 55/60/65 to 40/55/70
  • Gyrocopter: Flak Cannon cooldown increased from 30 to 40
  • Gyrocopter: Homing Missile hits to destroy reduced from 3/3/4/4 to 3
  • Io: Tether now sets your movement speed to match the tethered target's speed
  • Io: Relocate cooldown increased from 120/100/80 to 130/110/90
  • Io: Tether no longer has a duration
  • Io: Tether movement speed rescaled from 10/12/14/16% to 7/10/13/16%
  • Io: Tether regen sharing rescaled from 1.5x to 1.2/1.3/1.4/1.5
  • Io: Base damage reduced by 4
  • Leshrac: Base movement speed increased from 325 to 330
  • Leshrac: Lightning Storm damage rescaled from 50/100/150/200 to 80/120/160/200
  • Leshrac: Lightning Storm slow duration rescaled from 0.7/0.8/0.9/1.0 to 0.4/0.6/0.8/1.0
  • Leshrac: Lightning Storm cast point reduced from 0.45 to 0.4
  • Lich: Sacrifice mana conversion increased from 30/50/70/90 to 55/70/85/100
  • Lifestealer: Open Wounds manacost increased from 140/130/120/110 to 140
  • Lion: Earth Spike manacost rescaled from 100/120/140/160 to 70/100/130/160
  • Magnus: Skewer AoE increased from 125 to 135
  • Magnus: Reverse Polarity stun duration increased from 2.25/3/3.75 to 2.75/3.25/3.75
  • Mirana: Base attack damage range from 39-50 to 43-48
  • Monkey King: Wukong's Command soldier attack rate improved from 1.4 to 1.3
  • Necrophos: Heartstopper Aura increased from 0.5/1/1.5/2% to 0.5/1.1/1.7/2.3%
  • Necrophos: Death Pulse manacost rescaled from 125/145/165/185 to 100/130/160/190
  • Ogre Magi: Multicast no longer increases Fire Blast manacost
  • Omniknight: Repel manacost increased from 50 to 85
  • Phantom Assassin: Stifling Dagger can be targeted on Spell Immune (the slow won't have any effect, but the physical damage will go through)
  • Phoenix: Supernova radius increased from 1000 to 1300
  • Phoenix: Supernova now turns night into day for the duration (has highest priority)
  • Razor: Static Link cast range reduced from 600 to 550 (break range still 800)
  • Razor: Unstable Current damage reduced from 100/130/160/190 to 60/100/140/180
  • Riki: Tricks of the Trade reworked. Instead of hitting every hero in the AoE once per second, it hits a random hero once per 0.5/0.45/0.4 seconds.
  • Riki: Tricks of the Trade will hit creeps if there are no heroes available
  • Riki: Tricks of the Trade duration increased from 3/4/5 to 4/5/6
  • Rubick: Telekinesis cooldown increased from 22 to 28/26/24/22
  • Sand King: Burrowstrike stun duration rescaled from 2.17 to 1.9/2.0/2.1/2.2
  • Sand King: Base movement speed reduced from 295 to 290
  • Shadow Demon: Demonic Purge slow now always scales linearly with time from 100% to 20%
  • Shadow Demon: Demonic Purge cooldown increased from 40 to 60 (affects charge replenish)
  • Shadow Demon: Demonic Purge duration increased from 5 to 7 seconds
  • Shadow Demon: Demonic Purge no longer roots non-hero units for 3 seconds
  • Shadow Demon: Demonic Purge now continuously dispels the target
  • Slark: Base HP regen increased from 1.5 to 2.75
  • Slark: Turn rate improved from 0.5 to 0.6
  • Slardar: Guardian Sprint no longer has a 15% damage amplification
  • Slardar: Guardian Sprint duration reduced from 12 to 10
  • Sniper: Assassinate manacost reduced from 175/275/375 to 175/225/275
  • Spectre: Spectral Dagger damage increased from 50/100/150/200 to 90/140/190/240
  • Spirit Breaker: Empowering Haste active no longer reduces your movement speed afterwards
  • Spirit Breaker: Empowering Haste cooldown increased from 12 to 20
  • Templar Assassin: Movement speed increased from 300 to 310
  • Timbersaw: Chakram manacost per second reduced from 20/25/30 to 16/23/30
  • Timbersaw: Chakram initial manacost reduced from 100/150/200 to 80/140/200
  • Tiny: Base Health Regen reduced from 2.5 to 1.5
  • Tiny: Avalanche cooldown increased from 17 to 20/19/18/17
  • Treant Protector: Base intelligence increased by 3
  • Troll Warlord: Berserker's Rage base attack time improved from 1.5 to 1.45
  • Tusk: Ice Shards cooldown increased from 19/16/13/10 to 21/18/15/12
  • Undying: Undying Zombie critical health attack speed boost increased from 50 to 75
  • Undying: Flesh Golem hero kill heal increased from 10% to 15/20/25%
  • Warlock: Golem's attack damage increased from 75/100/125 to 75/125/175
  • Windranger: Fixed some clunkiness with how Windranger attacks the target during Focus Fire
  • Winter Wyvern: Arctic Burn attack range changed from 275/375/475/575 to 350/425/500/575
  • Winter Wyvern: Base intelligence increased by 1
  • Zeus: Attack range increased from 350 to 380
  • Zeus: Base damage increased by 5
je ne sais pas si vous avez test la nouvelle ult de riki avec un agh + talent lvl 25 mais c'est bien infâme :

on a fait ca avec un bb qui passe devant avec le riki en ult sur lui ca donne du 4 shots sur une médusa full stuff en late game ^^

j'ai un gif qui traine mais âme sensible s'abstenir ^^
Tiens l'arcana Pudge est arrivée , par contre j'ai pas bien saisi , hier soir je l'ai vu a 34.50eu et ce matin elle est a 29.50 ...J'étais trop fatigué hier ou il y a eu une baisse du prix ?

nb : inutile de dire que je n'achèterai pas cette horreur , je préfère me faire tondre lors du Battlepass du TI
uép techies en cm enfin , je vais pouvoir throw joyeusement mes games de ftv et de bc =)


Ils ont aussi fait en sorte que l'offlaner ne puisse plus pull la première wave , pour être honnête ça se contrait assez bein en faisant un split sur la map pr empecher l'offlaner d'acceder a la jgle voir mm accompagner les creeps qd yavait un invi.

Par contre ce n'est que pour la première wave , rien ne vous empêche denvoyer votre roam vous pull la 2eme wave ce qui aura presque le mm effet.

En ce qui concerne le nerf de l'ult riki , je ne pense pas que ça change grd chose.Ce qui est op c'est la priorité des cibles ds son ult , ça tappe tjrs le héro pas les illus etc.

Nerf du bedlam de darkwillow , obligé de passer en shadow realm et se mettre sur la cible pr avoir le full dps si j'ai bien saisi.Pas mal .

j'ai failli oublier le gros nerf du force staff , 100 de mana cost et la recette changée , feelsbad

Dernière modification par Tapss ; 27/04/2018 à 13h44.
ya pas un bug avec le team token challenge ? j'ai vu 2 mecs passer divine 1 et 2 sur une game token , sans parler des nombreuses personnes de ma fl qui font du legend -> ancient 5 en 2jours.

Pr le party mmr je croyais que tu ne pouvais plus up au dessus de ancient 5 ? wtf !?
Bon et bien j'ai eu ma réponse pr le team token challenge, effectivement il y a eu pas mal d'abus et ils ont sortis un patch et réduit le mmr gagné a 50 a la plce de 150.

Du coup ils ont annoncés la nouvelle saison + recalibration pr la semaine prochaine histoire de pas voir des ancients 5 boostés ds tt les sens.( http://www.dota2.com/news/updates/ )

J'ai un peu perdu en mmr solo va falloir aller chercher 200 puntos pr retag divine :/

edit :

http://blog.dota2.com/2018/06/new-ranked-season/

nouvelle saison aujourd'hui

Dernière modification par Tapss ; 06/06/2018 à 13h19.
Et bien disons qu'il y a bcp de jeux qui se figent et dont la méta n'évolue que peu , mais malheureusement pour toi ce n'est pas le cas de dota 2

Il y a eu de très gros changements en 2 ans , je vais surement en oublier mais voici ce qui me vient à l'esprit :

-changement de la map
-rosh n'est plus au mm endroit
-tu as des shrines : à coté de ta t1 offlane et ds ta jungle
-il y a des runes ds la rivières et les bounty sont maintenant ds les jgles respectives . la bounty donne de l'or a tte la team
-nouveaux persos
-effets des spells qui ont pas mal changés + héros rework

et je pense en avoir oublié , le mieux ça reste de faire du normal game pour se rendre compte par soi mm.

Dernière modification par Tapss ; 14/06/2018 à 10h29.
Pas sûr que Gordrim ait connu les runes de bounty, déjà.

Par rapport à ce que dit Tapss, je rajouterais que de nos jours la hardlane n'en est plus une, l'époque est aux dual lanes, tandis que les junglers et les roamers ont été bien nerf. Il y a eu pas mal de nouveaux items également. La vie des supports est bien plus simple de nos jours (consommables moins chers notamment). Les règles du buyback ont bien changé, du coup on peut buyback tout au long de la partie (dès les premières minutes !).
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