J'ai hésité à faire un autre sujet, celui-ci étant vieux et moche, mais non.
(la video semble cassée sur JoL mais fonctionne là :
http://www.youtube.com/watch?v=Mek62ftcd6o)
Bon, le temps de tester un peu par moi-même et de trouver le jeu intéressant, voilà que les développeurs sortent une mise à jour. Juste là, maintenant ! Pfff...
Donc, 0.4 : un nouveau district entier, nouvelle interface, système de ventilation pour s'introduire en douce... Pas testé la 0.4, j'étais en 2.11 à l'instant.
Image de Steam, avec la nouvelle interface :
New District Released! Update to Version 0.4
7 MARCH - MITCH
After a long wait, we've finally got a new update for you, and it's a doozy! We've got an entirely new district, which doubles the previous size of the game world.
Industrial District
Introducing the Industrial District! This is primarily the turf of the Uzy Korporatsiya, or Uzy Korp, a Russian-based organisation. They control the city's imports, exports, and are big on armour manufacturing, so you'll want to keep your plasma weapons handy.
New Factions
New corporations now patrol the streets and compounds of the city. The previously mentioned Uzy Korp are located throughout the Industrial District, as well as in the compounds operated by their subsidiaries in Downtown, such as Ronin Industries.
The Eternals make their first appearance as well. A corporation born from a religious movement, they own and operate the City Surveillance Authority, and can be found patrolling their respective compounds.
New User Interface
While it's still very much a work in progress, you're going to see some big improvements in the UI, both visually and functionally. The in-game HUD is being revamped, and the menus have been overhauled as well. There's still more to go, but it's already looking great!
Streaming System
With the introduction of a new district, and wanting to have a full city without any loading screens, we've now got a system to stream the world into memory dynamically. Again, it's still a work in progress, but it has come with some nice benefits, including reduced GPU memory usage.
New Civilian System
You'll likely notice more people wandering around the city now. This is thanks to a completely new approach to populating the city. Previously, there were lots of people in memory, but they were often outside of the actual gameplay area. Now, there are people to be found all over!
New Tactical Opportunities
You'll now have new tools at your disposal to break your way into the various compounds throughout the city. The Hardwire ability allows for more of a brute-force approach to getting through security.
Ventilation systems can also now be exploited by your agents as a new way to sneak around. But, make sure you've evacuated any noxious fumes they might be funnelling.
Updates to OpenGL mode
Various bugs in OpenGL mode have been fixed, which should hopefully make things easier on our Mac and Linux users. As always, let us know if you come across anything that looks a bit funny.
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There are still known issues in this build, some of which we plan to have fixes for shortly. We just wanted to get this in your hands as soon as possible!
We're also 20% off for the next week, so now's a better time than ever to jump in and give Satellite Reign a spin!
Le jeu est à 22,39 euros au lieu de 29,99 ce week-end, pour festoyer autour de la sortie de la version 0.4
http://store.steampowered.com/app/268870/
Mon avis un peu plus détaillé, sur la version précédente 2.11 donc :
+ C'est beau,
- mais je dois jouer avec pas trop de détails pour avoir 25 FPS. Ca tombe sous 20 FPS en cas de combat contre plusieurs flics.
- L'interface est un peu lourde et moche (revu en 0.4 pas testé encore).
+ Sentiment de Blade Runner immédiat.
+ La ville est grande, avec des escaliers, des couloirs, des ruelles, des boulevards, des places...
- On ne peut pas choisir ses agents, ils sont prédéfinis et fonctionnent par classe.
+ Finalement ce n'est pas gênant, ça fait penser un peu à Commando où chacun a sa place complémentaire.
+ Le gameplay me fait d'ailleurs globalement bien pensé à un Commado cyberpunk, plus permissif, sur une belle carte ouverte.
+ On peut se balader sans combattre tant qu'on est en zone publique.
+ On peut assassiner les passants.
+ On peut se faire arrêter plutôt que tuer, mais j'ignore ce qu'il se passe ensuite. Je me suis fait arrêter un agent (mains en l'air, il avance doucement vers une voiture de flic), mais les autres agents l'ont libéré rapidement à coup de flingue.
+ On gagne de l'argent notamment en piratant définitivement des distributeurs de banque, ce qui installe un virus qui pompe du fric lentement et alimente le compte de l'équipe.
- Pas compris comment on gagne de l'XP. J'ai eu des points de compétence mais je ne sais pas comment, si c'est en tuant, en faisant des missions, en piratant des banques...
+- Le système de sauvegarde fait que l'on peut sauver n'importe où en zone publique, mais pas en zone de conflit ou en combat. Quand on recharge, l'équipe se retrouve sur un checkpoint spécial (un réseau de téléportation qui permet aussi de gérer des trucs d'inventaire), et non pas au point exacte de sauvegarde.
+ Du coup en mission, soit en recommence tout, soit on assume.
Globalement c'est beaucoup mieux que ce à quoi je m'attendais, et j'ai plaisir à jouer.