X3 com : Terran Conflict

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Pourquoi t'as acheter un m5? on a du te filer 3-4 rapier dans le plot terrien (439m/s en vitesse max)
Citation :
Publié par Vaux
Pourquoi t'as acheter un m5? on a du te filer 3-4 rapier dans le plot terrien (439m/s en vitesse max)
J'ai rien acheté du tout (à part mon Mamba). Je viens de récupérer 3 rapiers dans le plot terrien et j'avais déjà acheté un rapier avant de les chopper dans la mission. Je l'ai choppé à 20k à un random vaisseau qui le proposait abimé.

Sinon je m'y prends bien pour le map sector ou pas ?
Oui, enfin pour la distance je sais plus trop, sinon le mieux c'est de référé à la map: http://eng.x3tc.ru/x3_tc_map/
Citation :
Publié par Vaux
Vous parlez de laquelle? celle de la livraison a argon prime? suffit de bien suivre les ordre normalement
Celle où on te demande de piloter un ts et de scanner un TL.

Citation :
Publié par Jyharl
C'est correct ou je me plante ?
Jamais utilisé mais si ton m5 a fini en moins d'un quart d'heure c'est que t'indique des distances en mètres.
C'est le cas par exemple avec la commande pour se rendre aux coordonnées pour aller à 10, 15, -5 va falloir taper "10000, 15000, -5000".
Avec un scanner triplex tu vois minimum 90% des structures rien qu'en passant dans un secteur d'une gate à l'autre, c'est utile pour une poignée de secteurs qui sont extrêmement grand peut-être, les seules commandes que j'utilise en explo c'est pour poser des satellites et scan les astéroïdes.
Citation :
Publié par Elric
Celle où on te demande de piloter un ts et de scanner un TL.


Jamais utilisé mais si ton m5 a fini en moins d'un quart d'heure c'est que t'indique des distances en mètres.
C'est le cas par exemple avec la commande pour se rendre aux coordonnées pour aller à 10, 15, -5 va falloir taper "10000, 15000, -5000".
Ah oui la grosse galère cette mission, perso j'avais "parqué" un M4 pas loin, j'ai scanné avec le TS, rapidement rejoint le M4 sous les tirs, fait le transfert vite fait (TS pas équipé donc hop dehors en combi), et j'me suis taillé avec le feu aux fesses
Citation :
Publié par Ethann F.
Avec un scanner triplex tu vois minimum 90% des structures rien qu'en passant dans un secteur d'une gate à l'autre, c'est utile pour une poignée de secteurs qui sont extrêmement grand peut-être, les seules commandes que j'utilise en explo c'est pour poser des satellites et scan les astéroïdes.
J'ai eu le triplex un peu tard (après avoir découvert pas mal de secteurs déjà). L'exploration c'est pas trop mon truc et ça handicape pas mal mon UT de manquer autant de stations. Du coup, j'ai deux scouts qui mapent les secteurs.

@Elric : Au moment où il me demande d'entrer le "range" le jeu précise que c'est en "km". T'in, j'espère que c'est bien ça.

Bon, j'arrive pas loin de la mission dont vous parlez je pense. Je dois me faire passer pour un Delivery Freighter. Je m'arrête là pour ce soir. J'en achèterai un autre demain, je vais pas ramener mon UT de l'autre bout de l'univers juste pour une mission. Je vais m'en prendre un moyen que je passerai en MK3 ensuite.

Sinon, je vais probablement faire la technique de Sergul. Surtout que j'ai le téléport à 5km pour jump d'un vaisseau à l'autre alors je sens que mon Mamba va escorter gentiment mon freighter pendant la mission.
Citation :
Publié par Jyharl
@Elric : Au moment où il me demande d'entrer le "range" le jeu précise que c'est en "km". T'in, j'espère que c'est bien ça.
C'est très possible. Beaucoup de commandes aujourd'hui présentes dans le jeu de base étaient à l'origine des mods développés par la communauté donc y'a des moddeurs qui voulaient indiquer des distances en kilomètres pour faire simple et d'autres en mètres pour être précis.
Comme les mods ont été intégrés au jeu tel quel ça devient vite fouilli.

Mais comme l'a dit Ethann F. à part quelques rares secteurs un simple scanner triplex suffit.
Citation :
Publié par Trist - Hin
X-Tented [...] Je passe mon tour en attendant la 2.0
Ayé mon petit bichounours -> 2.2

Citation :
  • Active pirates - Pirates became alive in XTC 2.0, seeking out weak targets, attacking stations and generally being more like pirates than before. Pirates will now build bases in hidden locations and create defences to fend off attacks. Rumor has it that they established a large base somewhere...
  • Active Kha'ak - Kha'ak can now invade sectors that neighbour their own territory. They will overtake them once they eliminated all resistance. Be prepared...
  • Active Xenon - The Xenon hate organic life and will try to destroy it whenever and wherever they can. Xenon will now mount sector attacks, building up their forces and then pouring in through the gates or jumping directly into the sector for surprise attacks. They can also call for heavier ships if things start going bad.
  • Active race military - The military are fed up with being called 'Big girls blouses' and told they are about as effective 'As a chocolate fire-guard', so they now run fast patrol ships in their races territory. These patrols actively watch for enemy forces and once they are spotted radio their position back to HQ. Then HQ sends out ships to deal with the threat....
  • Active sector threat assessment system - The military now monitors sectors for threat assessment. We're all used to sectors having military ships floating about to protect them (usually core sectors), but how often is there a sector that has ships being destroyed all the time and it seems like no-one cares? This is no longer the case, the more ships and/or stations destroyed in a sector, the larger and stronger the military ships patrolling that sector will become. Conversely if a sector becomes quiet again, the amount of ships on constant patrol in it will slowly drop. This assessment is also weighted, an M2 or a station going boom will draw a lot more attention than a couple of M5's - People tend to get annoyed when big, noticeable and, most importantly, expensive stuff gets shredded.
  • Complete set of ship models - In 1.2 there were a lot of ships sharing models due to them not being finished yet. Each ship now has its own unique model.
  • New ships - New ships added to complete the started sets in 1.2 (M2+'s and TS+'s for example). Additionally there is now a complete set of TP+ ships (luxury yachts) for your enjoyment and a set of Orbital Missile Platforms to defend your valuable complexes.
  • Shield system reworked - Added new types of shields. Hardened shield types for extra strength but slower to charge, faster charging shields that are weaker and finally a set of shields that charge faster than normal and are stronger than normal but not as fast or as strong as the specialized shield sets. Add in military versions of these shields as well and you have a total of 48 different shields to choose from now. Additionally reloadrates now depend on the ships powergenerator (which was/is not the case in xtc 1.x and vanilla)
  • New generic missions.
  • Bug fixes and rebalances for current generic missions.
  • More new music.
  • New extended mission sets (plots) that allow you access to certain large and flyable assets....
  • New balance that stays true to the vanilla (X3TC) feeling but is improved in various ways, such as: Increased combat performance, longer fights and alot more. If you want to know more details you can check out the changes we made and the philosophy behind it here.
  • Completely overhauled laser graphic and sound effects. No toy guns anymore that you where used from XTC 1.2
  • Betty now says the name of new softwares, shields, missiles and lasers as good as the available soundfiles permitted.
  • Many smaller changes and additions. For example improved docking capability on complex hubs and more performant complex tube models, better distribution of equipment factories in the universe, ship selfrepair options, missile ballistic computer, ship descriptions list docking options for the ship-in-question and many more.
  • And finally the one thing that has taken more time to do than almost anything else in the mod - Full and complete sets of race specific stations. No longer will Boron, Split, Paranid and Teladi share models with the Argon for the stations in their sectors, each race now has it's own set of stations. From the massive shipyards down to the lowly snail farms they all have their own models - each race sector now looks like it belongs to that race rather than having to make do with Argon cast-offs. Don't believe us? Check out the pictures below.
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