[patch note] Awakening go

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Citation :
Publié par Saymeth
C'est une blague Aliwan ? Je bosse dans le même métier donc je pense connaître mais si je devais parler en détails de leur communication de merde je risquerai d'y passer la journée.
Non c'est pas une blague mais une vrai question, qu'est ce qui te fait dire qu'ils ont une communication de merde ?

Moi perso, j'ai jamais vu aucune boite annoncer exactement les bugs qu'il y aura avant la sortie de l'extension, en étant transparent genre: "oui il va y avoir des bugs, mais donnez nous un peu de temps, on les corrigera". Perso, je préfère ce genre de communication honnête plutôt que du "epic, amazing awsome @SWTOR".

Aussi, il y'a le TS public de Mortal où tu peux parler à Henrik, les dev et les GM directement. Le jour de déploiement du patch, Henrik à répondu aux questions des joueurs pendants des heures. Il y'a aussi l'IRC où tu peux parler à n'importe quel GM quand tu veux.

Avant de sortir un patch, ils demandent l'avis des joueurs via le focus group. Les joueurs testent, donnent leurs avis, et les dev corrige en fonction. Bref, tout ca pour dire que Star Vault est vraiment très proche de sa communauté, excuse moi mais niveau communication, y'a pire quand même. Attention, je suis loin d'être un fanboy, mais faut quand même voir les choses en face. Un boite de 15 personnes communique mieux qu'une grosse entreprise de 4000 personnes.

Donc répond à ma question qui n'est pas une blague
Voilà déjà le premier hotfix qui règle pas mal de bug. On ne peut pas dire que Star Vault se repose sur ses lauriers

Citation :
Hello all!


First of many patches incomming. More very soon!!


Version 1.70.00.03




1.Added a lot of new characters to the valid-chat text - Some issues still there but improved.
2.Fixed socket issues for several NPCs that were not holding weapons correctly.
3.Fixed armored axe wielding minotaur animations.
4.You can no longer spam the stable and get a messed up UI.
5.Fixed speak for town criers.
6.The Potion Ticket Vendor has been fixed.
7.Chapliains in keeps should now correctly work. Might have to be replaced in some cases, ask for gm assistance if issues arise.
8.Splitting stacks now works as intended.
9.Fixed an issue with AI line of sight.
10.Fixed issues with AI not correctly using their follow offset.
11.Minotaur now regenerate more HP.
12.Sound volume for Megnaton now reduced.
13.Fixed an issue with pets trying to stand on top of you resulting in a hilarious headspin type of behavior. Improved.
14.Fixed issues with equipping while mounted.
15.Removed equipment restrictions when mounted.
16.Fixed a weapon switching crashes.
17.Removed the gate from Fabernum (didn't work as intended)
18.Fixed several issues where you wouldn't see players in the correct mounted/unmounted state.
19.Fixed "undefined" in petinfo.
20.Fixed issues that made it so that some loot items never ended up in their lootbag.
21.Enlarged serverside collision of some animals to avoid having them run into you when fighting.Improved.
22.Fixed several issues with humanoid animations (bandit floating when attacking etc.)
23.Fixed tutor interaction strings.
24.Gathering tutors should now work again.
25.Fixed a couple of broken chat channels.
26.Fixed whispers to work as intended.
27.Possible fix for the mount crashing.
HEY! Tu gonfle Aliwan!!!!!!!! MÊME PAS LE TEMPS DE TRADUIRE!!!!!!!!!!!

Le premier correctif est tombé;
Citation :
Version 1.70.00.03


1.Added a lot of new characters to the valid-chat text - Some issues still there but improved.
Ajout de beaucoup de caractères pour le texte de chat mais il y a encore quelques problèmes.
2.Fixed socket issues for several NPCs that were not holding weapons correctly.
Correction de problèmes de socket pour plusieurs PNJ qui ne tenais pas leurs armes correctement.
3.Fixed armored axe wielding minotaur animations.
Correction des animations du minotaur qui utilise une hache.
4.You can no longer spam the stable and get a messed up UI.
Spammer l'écurie ne devrais plus causer de problèmes avec l'Interface Utilisateur.
5.Fixed speak for town criers.
Parole corrigé pour les "crieurs publiques"
6.The Potion Ticket Vendor has been fixed.
Le vendeur de ticket de potion à été corrigé.
7.Chapliains in keeps should now correctly work. Might have to be replaced in some cases, ask for gm assistance if issues arise.
Les Chaplains dans les keep devrait maintenant fonctionné, il ce peut qu'ils doivent être remplacé dans certains cas, demandé à MJ si nécessaire.
8.Splitting stacks now works as intended.
La séparation de stack fonctionne désormais.
9.Fixed an issue with AI line of sight.
Correction d'un problème avec la ligne de vue de l'IA.
10.Fixed issues with AI not correctly using their follow offset.
Correction de problèmes avec l'IA qui n'utilisais pas correctement leur fonction de poursuite?
11.Minotaur now regenerate more HP.
Les Minotaurs régénère plus de HP
12.Sound volume for Megnaton now reduced.
Le volume du son de Megnaton réduis.
13.Fixed an issue with pets trying to stand on top of you resulting in a hilarious headspin type of behavior. Improved.
Correction d'une animation de pet qui vous grimpe dessus.
14.Fixed issues with equipping while mounted.
Correction d'un problème d'équipement sur monture.
15.Removed equipment restrictions when mounted.
Restrictions d'équipement lorsque monté retirées.
16.Fixed a weapon switching crashes.
Correction d'un crash lors du changement d'armes.
17.Removed the gate from Fabernum (didn't work as intended)
Porte de Fabernum retirée.
18.Fixed several issues where you wouldn't see players in the correct mounted/unmounted state.
Correction de problèmes d'affichage des joueurs monté/non monté.
19.Fixed "undefined" in petinfo.
Correction "undefinifed" dans votre "petinfo"
20.Fixed issues that made it so that some loot items never ended up in their lootbag.
Correction d'un problème de lootbag vides.
21.Enlarged serverside collision of some animals to avoid having them run into you when fighting.Improved.
Collision de certains animaux augmenté pour évité qu'ils vous rentre dedans.
22.Fixed several issues with humanoid animations (bandit floating when attacking etc.)
Correction de plusieurs problèmes d'animations avec humanoids.
23.Fixed tutor interaction strings.
Correction de problèmes d'interaction avec tuteurs.
24.Gathering tutors should now work again.
Les tuteurs de récolte devrait de nouveau fonctionné.
25.Fixed a couple of broken chat channels.
Quelques canaux de chat réparés.
26.Fixed whispers to work as intended.
Murmures corrigés.
27.Possible fix for the mount crashing.
Possible correction du crash de monture.
Nouveau patch aujourd'hui, ils bossent bien chez star vault, un hotfix par jour ^^.

Par contre, il est annoncé que ce patch mettra plus de temps à être déployé.

Citation :
Hello Folks,

More patch notes for today.

Version 17.00.00.04

UPDATE: OK so we've found a couple of issues which means we're going to take more time on this update (sorry). To be clear and let you all know so you're not wasting your time waiting we think it's going to beseveral hours at least from now (10:57 GMT) . Thanks


Reduce skill now works correctly.
Fixed issues with the yell command.
Fixed another mount loading crash.
Old jungle horses should now correctly convert.
Added a lost gate in Tindrem.
Knockdown for mounts has changed. You now need to be at least 80% of the mounts max speed and the mount must be in boost mode.
Fixed a couple of issues with strange characters crashing chat.
Fixed issues with skills not updating correctly in the UI unless you relog.
Book timer now correctly comes back on relog.
Fixed an issue with offhand weapons having a strange arch.
Fixed an issue where the armor of your horse wouldn't correctly be shown when you mounted it.
Dismounting a pet will no longer visually remove the armor of the pet.
Open Bags in the pet equipment window now works correctly.

Thanks all! Especially to the Focus Group who are testing and not playing!
Nouveau patch aujourd'hui:

Citation :
Hello Everybody!

More lovely patch notes! Thanks to the Focus Group who worked through the night to confirm the fixes! And (of course) to Mr. Sebbe for the continued effort! Remember we might still have issues once this is ported to Live!!


Thorax projectile effect now correctly works.
Fixed a couple of Insectoid sound fx issues.
Moving items directly from equipment into a bank no longer causes the item to go invisible.
Thievery tutor typo in name fixed.
Reagent typos fixed.
Fixed issues with "swapping" items in the inventory/bank.
Fixed several issues with UI causing item(s) desyncing.
Stacking items should now be more responsive.
Attribute locks now correctly reflect the state of the attribute.
New pickaxes now look like pickaxes (checking this)
Fixed a couple of wrong channel messages for guilds.
Pressing use should no longer remove the crosshair when AlwaysTarget is true.
Max sell for each broker with no skills increased to 7.
Fixed minor issues with trade broker items not correctly showing up upon server restart.
Toggle pet window correctly labelled in key binds.
Bull Horse spawner now correctly spawn the correct horse.
Max tax days changed to 15 (incorrect info in previous notes).
Fixed magistrates not correctly updating their owned guild.
Fixed issues with towns not correctly pushing tower AOE.
Treasurers no longer have an upkeep.
Keep priests should now correctly be able to rez you again.
Fixed several issues with "game" messages.
Fixed issues with new AI not correctly seeing player houses as valid ground.
Fixed an issue where mounted players wouldn't be stopped 100% of the time by a palisade wall.
Mounted players should now be able to ride on bridges again.
Max inventory weight for pets is now correctly used.
Fixed several issues with the treasurer.
Made some optimizations to the skill tree to avoid hiccups when the tree is closed but skills update.
Terror birds are now hunters.


Thanks all!

Theia
+1 paulo

clairement ...

Thorax projectile effect now correctly works. trop important !! ah ouaip mais si on peu pas raffiner pour avoir des armes on se bat au poing contre le thorax ? ^^

oufff j'avais pas lu : New pickaxes now look like pickaxes (checking this) il aura peut etre peur des nouvelles pickaxes

dsiclamer:
troll.jpg
Encore un patch note aujourd'hui, au programme: correction des pet, AI, refining, craft, UI, bref, tout à l'air de fonctionner comme il faut mnt
Citation :
Hello Folks,

SV presents our latest patch. We already have visibility of the next one for the test server (first thing tomorrow) so please any feedback from the community on these fixes, much appreciated.


Fixed issues with mobs spawning in the air.
NPCs should now move back to their original spot much more quickly.
Fixed some issues with the roaming of the ai that made them pick bad spots to move to.
Fixed a client crash when refining without adding all the materials.
Fixed message issues with refining.
Refining should now correctly work again.
Armor benches in houses should now work.
Weapon benches in houses should now work.
Bow Benches in houses should now work.
Shield Benches in houses should now work.
Place workbenches is now working correctly using the new UI.
Added more cooking vendors.
Updated rotation on a couple of vendors.
Domination now correctly levels up.
Taming now correctly levels up.
Fixed a UI crash with pets.
Fixed crash when mounting a mount and having other pets.
Fixed issues that made it so that you no longer could create axes. (still some work to do here)
Fixed issues where you couldn't snoop more then once without relogging.
Moving a banked item on top of an inventory item or in reverse.
Fixed another issue with item swapping from bank to inventory.
AI tweaks on various mobs, mounts , bandits and guards!

Thanks

Theia
Citation :
Publié par Aliwan
Encore un patch note aujourd'hui
Bon ben en tout cas, les patches s'enchainent, donc ça bosse sec. C'est déjà ça, et c'est plutôt encourageant.

J'espère que ça a corrigé les soucis les plus graves et donc les plus urgents.
Citation :
Publié par Artorius
Ouin... de ce que je peut lire sur les forums officiels il à vraiment beaucoup de problèmes, à ce demander ce qu'ils fouttent sur le serveur test, m'enfin... patience hein.
Tiens au passage, je voulais te répondre sur le forum offi mais je vais le faire la vu que je t'ai vu poser la question ^^

Le truc avec les serveurs de test et les serveur live, et ce quel que soit le mmo, c'est que t'auras souvent des trucs qui auront pas le même résultat rien qu'avec le nombre de personnes en plus qui commencent à triturer sur le code en arrière plan.

C'est un peu con, mais certaines choses ne peuvent se déclencher sans y lancer un gros projectile dessus, ce que souvent on arrive pas à recréer dan un univers de serveur de test ou y'a moins de monde.

Après je dis pas que SV à aussi de la peine a coder surtout avec ce foutu Unreal Engine, mais y'a des trucs qui vont juste sortir de leur contrôle. C'est pareil avec les beta de plus grosses boîtes comme TSW ou même GW2, ou t'as à chaque fois des éléments imprévisibles qui s'amènent simplement à cause de la masse de joueurs qui tapent ci et la et font des trucs inattendus.
yes et pis les quelques premiers jours étaient difficile à play, mtn ça va très bien, il n'y a plus vraiment de bug bien méchant ni de gros problème, pas plus que dab.



PS: Artorius, si tu n'as pas tenté le jeu, je ne pense pas que se soit très utile de donner un avis sur la question, plus encore si je ne me trompe pas tu fesais partit du FG ? comme dit et répété le FG à fait de son mieux pour répertorier les bugs et aider SV, plutôt que de passer du temps à farmer PO et à se faire plaiz à pvp, perso j'aurai pas voulu.
Le jeu est patché casiment tout les jours pour corrigé les quelques problèmes qui sont passé sur le live. no need QQs et tout. le jeu est déjà TOTALEMENT jouable. malgré le faite que les quelques premier jours on repoussé la vague de sub qui avait pop. le jeu est aussi vide qu'avant awakening, ou presque.
Totalement jouable ? Non, je peux toujours pas faire du steel ^^ (je peux pas mettre de catalyst dans l'atractor pour extraire mon granum, et il semblerait que le refining soit toujours buggé malgré le patch). Ca fait une semaine que j’attends de passer mon granum à l'attractor et ca marche pas .
Citation :
Publié par Aliwan
Totalement jouable ? Non, je peux toujours pas faire du steel ^^ (je peux pas mettre de catalyst dans l'atractor pour extraire mon granum, et il semblerait que le refining soit toujours buggé malgré le patch). Ca fait une semaine que j’attends de passer mon granum à l'attractor et ca marche pas .
comme disait Gulit faut peut etre des lore pour les catalyses mtn .... à tester
c'est sûr que pour ceux qui ont resub c'est plus hard,
je ne l'ai pas senti car pour le reste ça ne change pas des masses ( encore 40 weaps stocké )

Dernière modification par Kamy' ; 31/08/2012 à 02h09.
Citation :
Hello Community - here are today's Patch notes, thanks to the team for addressing so many problems this week!! More soon(tm). We'll be patching in a few hours from now.

Fixed all book icons.
Archery from mounts should now correctly work again.
Clicking the book icon in the lower right will now also show what book you are reading.
Whispers are no longer parsed using ghost parse.
Player keep rename to keep.
Player_House renamed to house.
You can now safely use the new transfer house functions to transfer your house.
You should now be able to sell illegal items to those who want them.
Fixed several icons.
Food effects will now show up in the tooltips it's currently the raw numbers but this will be changed in the future.
You can now correctly use all the slots in potion making given that you have the skill for it.
The quick-menu that comes up when you R something that can be used for several skills should now work as intended.
Changed skill up for taming and domination based on the creature level to use a mod-factor instead of the level of the creature as the input xp.
You should now be able to use all valid items when refining.
Fixed yet another mount crash when mounting a horse.
Fixed name of a librarian from zoo to crafter.
The rare collector in Tindrem should now correctly open a vendor window.
Starting swords should now correctly have an icon.
Torches should now have their correct icon.
Guild chatting no longer gives off a "invalid command"
Fixed several issue with the guild chat.
Guild commands should now work as intended again.
Guild chatting no longer show 2 entries when you talk.
Sorted some UI issues with bags and banks.
Fixed issues where items in banked bags wouldn't correctly calculate their item count.
Size of pickaxes have been decreased.
Increased the aggro drop on all AI.
Rebalanced a ton of mobs.
By popular demand the female Tindremic commoners are now in the game (more female npc to be added later).
Hop petit patch note ^^

correction des commandes de guilde,
correction du MA
correction du refining

=) que demande le peuple
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