[patch note] Awakening go

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Nouveau patch aujourd'hui:

Citation :
Hello Folks,

Latest Patch Notes!

Fixed an issue with spamming the murdercount button.
You now need to the lock picking skill to use lock picks at all.
Fixed a couple of NPC with gravity issues.
Tower sentries should now correctly spawn when the offence of a tower is above 0.

Some changes to the sentries have been made:
-Sentries will attack any blacklisted player if that player is in range of the sentry.
-Sentries will attack anyone attacking it's tower unless that player is a member of the same guild.
-Sentries will attack anyone in their range that is at war with the sentries guild.
-Sentries no longer "upgrade" instead their Ai-Level will be the same as the towers offence, meaning more offence opens up new attacks for the sentry as well as improve its armor and health.
-Sentries in keeps are still split into 3 versions. Each version will also upgrade using the keeps offence as it's level.
-Keeps with old sentries should contact GM's and get them replaced.
Fixed an issue where pets wouldn't grow due to a miscalculations in how much pet points they would cost when levelling up.
Fixed a couple of issues with loyalty not correctly depleting when a player had spent to many pet points.
Fixed skill gain on dual strike.
Dual strike should now correctly give the right damaged based of you skill.
Dual strike should now correctly show up in third person too.
Tripple strike should now correctly calculate its damage and gain xp.
Lock picking have been moved and now has pilfering as it's parent.
You can no longer ride horses that are too young.
Mail should now correctly close when you move away from the mail guy.
Guildstone UI should now correctly close when you move away from the guildstone.
Fixed issue where books that were being read still showed up in the inventory.
Kranesh should now have a Tindremic librarian.
Fixed a couple of workbenches in Tindrem.
You can now correctly trade with the assassin.
Fixed an issue with domination/taming not correctly giving xp.
Taming/Dominations should now give experience in the zoo skill of the creature.
Fixed an issue where some loot could drop twice even thou it was set to only drop once.
Tindremic females now sound like females when they get hit.
Fixed a broker issue that might end up messing up items if they had a space in their item name.
Fixed several issues with broker items not showing up, not being bought or not showing the correct info. Old items that had this bug should now show up again.

More soon!

Thanks

Theia
alors que déjà je pouvais pas faire passer de cheval de mon tamer/butcher vers mes fighters sans passer par une troisième partie... Alors maintenant je vais devoir jouer à pokemon pour monter le level de mon cheval avant de pouvoir le monter ... mais WTF.

Ils voulaient faciliter l'accès au jeu en améliorant la newbie experience, et ben c'est pas gagné ...
Citation :
Publié par paulo fr
alors que déjà je pouvais pas faire passer de cheval de mon tamer/butcher vers mes fighters sans passer par une troisième partie... Alors maintenant je vais devoir jouer à pokemon pour monter le level de mon cheval avant de pouvoir le monter ... mais WTF.

Ils voulaient faciliter l'accès au jeu en améliorant la newbie experience, et ben c'est pas gagné ...
J'ai encore mieux:

Sur mon raffineur, j'ai un cheval qui me sert de mule pour transporter le matos. Seulement, depuis ce patch, ben je peux plus monter dessus (car il est trop jeune). Résultat: je peux plus déco sur ma monture et donc je le perd systématiquement. Elle est pas belle la vie ?

Sérieusement, c'est quoi cette idée bidon qui est passé par la tête de SV ? A quoi ca sert de tamer un cheval si tu ne peux pas le monter ?

C'est nawak sérieusement...
mhhh j'avoue que ce patch est.... original.

il faut un cheval lvl 25 minimum pour le monter ( enfin car ils savaient pas comment fixer la taille des chevaux alors ils ont mit cette règle à la place très certainement... you know... SVed. )

Taming 70 + CC 40 minimum =) pour avoir un cheval, et attendre qu'il up lvl 25 =)
Ils ont tjr 120-200 hp, donc je dirai 4 ou 5 flèches MAX
et il faut emporté 500 de bouffe ( sa coûte rien mais sa fait juste chier ce système...)

je comprends qu'il essaie de faire une new classe de tamer, mais là ça fuck tout le system et sa fait juste chier tout le monde, ils ne devraient pas toucher au chevaux pour MA/MC/FatMage/Farmer/Gatherer. et je ne joue personnellement aucune de ses classes, mais je compatis.

en gros Awakening j'ai l'impression ce qu'ils veulent faire c'est tout le monde a patte et full warrior... donc essayer de mettre une classe pour en détruire 4 ? ;D nice la diversité =D et je ne parle pas de la destruction des hybrids.
Citation :
Publié par Kamy'
je ne parle pas de la destruction des hybrids.
Perso je trouve que c'est une bonne chose, parce que pendant des années, les hybrides c'était: "kikoo, je tape aussi fort qu'un guerrier, je cours plus vite, et en plus je me soigne et te fait des dégâts à distance comme un mage, kikoo, je suis uber".
Citation :
Publié par Artorius
Ca donne moins envie du coup... J'ai vraiment besoin de mes chevaux...

Il est pas possible d'apprivoiser un cheval déja assé haut niveau pour le monter?
Si, mais faut pas mal de primary point mnt pour ca. Moi leur nouveau système de taming me gonfle sérieusement. Tout est déjà compliqué dans MO dès que tu veux faire quoi que ce soit, mais là, imagine il n'y a personne qui vend de chevaux dans la ville où tu vis, comment tu fais ? Moi j'ai trouvé la solution, je déco et je joue plus ^^
Citation :
Publié par Artorius
Ca donne moins envie du coup... J'ai vraiment besoin de mes chevaux...

Il est pas possible d'apprivoiser un cheval déja assé haut niveau pour le monter?
J'ai réussi à tamer un cheval directement lvl 30 avec mon MA. J'ai genre 75 en taming jcrois.
le taming change le type de bestiole que tu peux tamer ( 50 pour ours, 5x steppes etc... ) mais le lvl dépend il me semble sauf bêtise de ma part, des points de CC
donc il faut up créature control

ps: pas vérif, mais c'est ce que j'ai ressenti, car même avec mon mage, 70 en taming, impossible d'avoir un steppe, car pas assez de CC(10CC), alors que mon autre perso 60 en taming je les tamais sans problème (70CC)
En gros, pour tamer un animal il faut:
- Un niveau en taming correspondant à la race et au lvl de l'animal.
- Une connaissance dans la branche de la zoologie de l'animal correspondant lvl de l'animal.
- Assez de point de creature control suivant le lvl et la race de l'animal.

Ex: après awakening avec un perso avec 100 en taming je ne pouvais pas tamer les chevaux lvl 100 (de mémoire je pouvais tamer les lvl 50-60). après avoir monté ma zoologie a 60 dans la branche des équidés, je peux tamer les lvl 100.
voila une photo a paraître bientôt sur le fofo off ceci est un spoil de la prochaine monture de SV après les fourmi hurleuse et la limace de starship ... niveau des primary sa boufe pas mal mais bon on à rien sans rien

Cliquez ce bouton ou survolez le contenu pour afficher le spoiler
http://1.bp.blogspot.com/-EAcSvQ_ARTo/UCnhScB7uII/AAAAAAAAAnk/F2na0sOynEY/s1600/tamagotchi+version+4.jpg
et qu'on me comprenne, avant qu'un fanboy viennent et commente les postes, et qu'on discute d'économie, de population et d'autonomie

Tamer est une très bonne idée, avoir des skills et tout, en faire une classe à part, qui est totalement viable et dure à jouer, et j'en ai personnellement commencer un.

mais nous disons que c'est dommage de le faire au détriment de plein d'autre classe, qui on d'autre chose à faire que de monter un tamer qui prend la moitié d'un slot et qui doit être sur un second account ( yes, no ticket )

Ps: stylé la monture =D neeeeeeeed

Dernière modification par Kamy' ; 07/09/2012 à 14h00.
Les fan-boy ? C'est pas ce qui payent un abo depuis très longtemps, qui ce plaignent que le jeu est bugué et vide à chaque patch et qui font tout pour faire fuir la future communauté MO avec des post inutiles..

Citation :
Publié par Alexander Supertramp
voila une photo a paraître bientôt sur le fofo off ceci est un spoil de la prochaine monture de SV après les fourmi hurleuse et la limace de starship ... niveau des primary sa boufe pas mal mais bon on à rien sans rien

Cliquez ce bouton ou survolez le contenu pour afficher le spoiler
http://1.bp.blogspot.com/-EAcSvQ_ARTo/UCnhScB7uII/AAAAAAAAAnk/F2na0sOynEY/s1600/tamagotchi+version+4.jpg

Dernière modification par vares ; 07/09/2012 à 19h49.
Citation :
Publié par vares
Les fan-boy ? C'est pas ce qui payent un abo depuis très longtemps, qui ce plaignent que le jeu est bugué et vide à chaque patch et qui font tout pour faire fuir la future communauté MO avec des post inutiles..
Non les fan-boys sont ceux qui se plaignent du fait que les autres se plaignent à ce sujet
Citation :
Publié par vares
Les fan-boy ? C'est pas ce qui payent un abo depuis très longtemps, qui ce plaignent que le jeu est bugué et vide à chaque patch et qui font tout pour faire fuir la future communauté MO avec des post inutiles..
lol okay.
je crois que y a rien d'autre à répondre.
Nouveau patch aujourd'hui (assez conséquent) qui semble corrigier les derniers bugs qui restaient depuis Awakening.

Citation :
UI


  • Optimized skill updates to UI transfer.
  • Optimized item updates to UI transfer.
AI


  • Sentries are now blue flagged.
  • Fixed gazzel idle animations not looping correctly
  • Removed the funny NomNomNom response from your pet when you give it good food.
  • Pets leveling has been fixed!
  • Fixed an issue that made it so that the AI didin't release their follow-pos, making it so that ai would be to much inside players when fighting.
  • Ai should now be at a slightly larger distance away from their target if that target is a client, this to avoid them moving inside the player too much.
  • Trade broker listing should now work correctly.
  • Pages on the broker should now work.
  • Fixed issues with old pet recipts not correctly getting removed.
  • Fixed a crash caused by the broker interface.
  • Mobs with ai-attacks that should drop loot will now do that.
  • Pets with dynamic stats (mounts) will show their stats on the desc of the icon, even in the broker.
  • The crafting tutor now gives you one more skill to get your weapon crafting career started.
  • Lynx should now correctly spawn
Housing


  • You now get a error message when you try to transfer a house to someone who allready has a house.
  • You now get a error message when you try to transfer a house but you don't seem to have one to transfer.
  • You should now correctly see the max amount of taxes you can pay in the house ui.
  • House UI has been cleaned up, you can now see how many days you have missed paying taxes.
  • Fixed a minor issue where the house sign wouldn't show the correct cost per day
  • Increased the update rate of house taxes.
  • House stables should now correctly spawn a stable keeper.
Skills


  • You now correctly gain experience in Bribe.
  • You now correctly gain experience in Threathen.
  • You now correctly gain experience in Persuade.
  • Purify now correctly works again.
  • Mindblast now correctly works again.
  • Fulminaton should now work correctly.
  • Corrupt should now work correctly.
  • Dyeing skill should now correctly work and level up.
  • Fixed an issue where new skills wouldn't always correctly get added to the skill book due to skill update overload.
  • Fixed several portables that have the correct skills connected to them.
Crafting


  • You should now be able to build siege weapons again.
  • One handed shaft handles now use the correct skill when crafted.
  • You should now be able to craft handle only weapons too.
  • Fixed a couple of custom-weapons not being connected to the correct skills, making them worse then they should be.
Guild


  • Guild invite popup now UI converted.
  • Fixed a couple of bad guild messages.
Combat


  • Made it slightly easier to pefect block ai.
  • Resynced springbok animations with attack.
  • Perfect blocked ai will now correctly trigger the perfectblock message and a counter chance.
  • Fixed bug when hitting or getting hit that caused a 2s freeze.
Misc.


  • Tindrem is now the default starting location in character creation.
  • Tindrem now has a tutorial section for new players.
  • Player loot decay increased from 900 to 1800. Note that the decay will speed up a lot if there is nothing in the loot.
  • You are now allowed to safely loot the contents of your dead pet without turning grey.
  • World chests now correctly lock again after being picked or opened.
  • World chests closing while you are looting should now correctly close the looting window.
  • Looting world chests should now work a lot better.
  • Using a single lockpick will now correctly destroy it if broken.
  • Update char-creation tips for cities
  • Severly optimized chat to avoid freezes when too much chat has been saved.
  • Fixed a crash where clients would go down if they requested more info on a bag.
  • Fixed an issue where you could stable a infinite amount of pets in a single stable. It's now correctly limited to 5.
  • Stables can now create a receipt for any pet you have stabled there:
  • A receipt will be named after the type of pet and its level.
  • It costs you 50 silver to create a receipt.
  • After a pet is made into a receipt it will no longer count towards your stable limit.
  • If you have receipts that can be used at the stable you are talking to, you will get a "Use a receipt" option. Once you choose to use a receipt the pet in the receipt will be stabled at that stable.
  • Pets stabled using receipts will have a fairly low loyalty when brought back out so make sure you have food ready!
  • The receipt description will give you more info about the pet (works on broker too!)
  • Fixed issues with old pet-receipts not correctly moving to the stables. (This would have to be done by a GM before)
  • Stables will now change you response depending on if you have pets to stable/unstable.
  • You can no longer lockpick when dead.
  • Horse armor should correctly work again.
  • When extracting with a skinning knife the window now says "Skinning"
  • Fixed an issue where portables wouldn't be correctly picked up by the code and couldn't be correctly used.
  • You should now be able to add more items as catalysts for the extractor.
  • Fixed issue where calx powder couldn't correctly be used.
  • Fixed issue with glassblowing not giving the correct item.
Citation :
Publié par Aliwan
Nouveau patch aujourd'hui (assez conséquent) qui semble corrigier les derniers bugs qui restaient depuis Awakening.
plutôt cool reste a voir IG .

J'espere qu'ils ont fix la main gauche anti handle , qu'ils ont revu le prb sur les hammers qui font plus de overhead, les hammer qui font pas de handle

Enfin pas mal de truc relatif au combat ^^'

pour le reste génial
bump pour le patch note d'aujourdhui

Latest Patch notes!

Added tab to target to the tutorial help.
Fixed issues with NPCs that wasn't correctly holding their weapon when doing idle animations.
Fixed defaults in the chat window.
Aggro drop on AI has been slightly decreased.
Vendors can now override the default buy rules.
The Herald in Tindrem should now be able to do this and should therefore buy the Megnaton weapons.
Broker window should now correctly close when you move away.
Fixed issue where axes made using the 2h short handle would count as poleaxe. (alors ça j'attendais ^^) [Yay]
Fixed a bad message when trying to open a loot that was too far away.
The 25s axe that the utility vendor sells should now correctly work.
Fixed it so that the tower UI can no longer send glitched values.
You can no longer have several splits open in the UI.
Fixed a couple of issues with the dynamic coloring of icons.
Found a bug that could cause all kinds of strange UI-saving behaviour.


Thanks

Theia
Ah, la nouvelle extension....


Plus trop le temps de m'y intéresser même si j'ai furieusement envie de venir jouer.

Qui sait ?

Elle a rajouté quoi principalement à part la grande ville ?

Le contenu PVE donne quoi à présent ?

Et, s'agissant du monde ... ?
Citation :
Publié par Schtroumpf Musicien
Ah, la nouvelle extension....


Plus trop le temps de m'y intéresser même si j'ai furieusement envie de venir jouer.

Qui sait ?
TOI ^^

Elle a rajouté quoi principalement à part la grande ville ?
Le client 64 bit un nouveau système de taming et surtout un combat revu au niveau de la vitesse

Le contenu PVE donne quoi à présent ?
PVE ça de vient intéressant avec les bandits les fourmi géante , les minautors ...
Mais surtout le système de lvl pour les animaux et monstres et la possibilité de les perfect block


Et, s'agissant du monde ... ?

Pas grand monde si c'est la question ^^ et sinon nave à peu changé sinon l'ajout de tindrem
au plaisir musicos
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