Nouveautés (Sorts) du Module 9

Répondre
Partager Rechercher
13 nouveaux sorts ont pour l'instant réussit à se frayer un chemin à travers les tests et seront implémentés sur le Module 9:
  • Acid Spray (Level: Sor/Wiz 1) A cone of burning acid shoots forth, damaging targets in the area of the spray for 1d4 damage per caster level (max 5d4). A successful Reflex save reduces the damage by half.
  • Chain Missiles (Level: Sor/Wiz 3) A missile of magical energy darts forth and unerringly strikes its target inflicting 1d4+1 force damage. For every 2 caster levels beyond first you gain an additional missile, up to 10 missiles. After striking your target, the missiles explode outwards, striking other creatures near the primary target.
  • Prismatic Spray (Level: Sor/Wiz 7) A brilliant cone of multicolored light projects from your finger, blinding weak targets and producing one or more random effects.
  • Repair Critical Damage, Mass (Level: Sor/Wiz 8) Transmutes the structure of living construct allies to repair 4d8 +1 per caster level damage.
  • Meteor Swarm (Level: Sor/Wiz 9) Causes four 2-foot-diameter spheres to spring forth and streak in straight lines toward a target, leaving fiery trails of sparks. The meteors explode on impact, dealing fire damage to targets in the area. Unlike most other projectile spells, the caster can arc these meteors if they have no target selected.
  • Mordenkainen’s Disjunction (Level: Sor/Wiz 9) A powerful force disrupts magical effects on the target, removing ongoing spells that have been cast on a target. You must make a caster level check of 1d20 + your caster level (no maximum) versus 11 + the spell's caster level to remove a spell effect, and your target must make a Will save for each equipped item or all magical properties on them are temporarily disabled.
  • Power Word: Kill (Level: Sor/Wiz 9) A single word of power is uttered, instantly killing a target creature with 300 or fewer hit points.
  • Wail of the Banshee (Level: Sor/Wiz 9) A terrible scream kills creatures who hear it. A successful Fortitude save negates this effect.
  • Summon Monster IX (Level: Clr 9, Sor/Wiz 9) Summons a hezrou to fight for you for a brief time. Casting this spell locks out casting any other Summon Monster spell for 5 minutes.
  • Energy Drain (Level: Clr 9, Sor/Wiz 9) A black ray of crackling negative energy suppresses the life force of any living creature it strikes, granting an enemy 2d4 negative levels. If the target has as many negative levels as its hit dice or levels, it dies. Each negative level gives a creature a -1 penalty on attack rolls, saves, skill checks, ability checks, and effective level. Negative levels stack.
  • True Resurrection (Level: Clr 9) Resurrects the target, restores all of the target's hit points, and preserves current spell points.
  • Heal, Mass (Level: Clr 9) Casts Heal on multiple targets. Channels powerful positive energy into allies to wipe away injury and afflictions, restore 10 hit points per caster level (max 250hp), and remove ability damage and the conditions blinded, confused, dazed, dazzled, deafened, diseased, exhausted, fatigued, feebleminded, insanity, nauseated, and poisoned. Against undead this spell acts as Harm. Undead who make a successful Will save reduce the damage by half.
  • Implosion (Level: Clr 9) You create a destructive resonance field around you, causing nearby corporeal enemies to collapse in upon themselves, killing them instantly. A successful Fortitude save negates this effect. Every few seconds, an enemy within your aura will be affected by this spell, but you are free to perform other actions while it is active.
Merci Adiana pour toutes ces infos mais est ce que par hasard tu connaitrais les sorts débloqués pour les bardes ??
__________________
Cliquez ce bouton ou survolez le contenu pour afficher le spoiler
http://fr.miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/2/kiruayeu.png
Citation :
Publié par thorkal
Merci Adiana pour toutes ces infos mais est ce que par hasard tu connaitrais les sorts débloqués pour les bardes ??
Ils ne sont malheureusement pas encore dévoilés (même si beaucoup attendent le sort de charme de masse).

N'oubliez pas qu'il ne s'agit que d'un aperçu, d'autres choses seront encore dévoilés d'ici le lancement du module 9 (date envisagée, vers fin mars).

Par exemple, Phax a indirectement reconnu aujourd'hui qu'une nouvelle fonctionnalité appelée "Bound to Account" (lié au compte) fera son apparition au module 9.
Ces objets seront liés, mais pourront être transférés entre différents personnages d'un même compte. Je ne vous cache pas que je fais pression depuis presque 3 ans pour que cette fonctionnalité arrive enfin....
Citation :
Publié par Adiana
Ils ne sont malheureusement pas encore dévoilés (même si beaucoup attendent le sort de charme de masse).

N'oubliez pas qu'il ne s'agit que d'un aperçu, d'autres choses seront encore dévoilés d'ici le lancement du module 9 (date envisagée, vers fin mars).

Par exemple, Phax a indirectement reconnu aujourd'hui qu'une nouvelle fonctionnalité appelée "Bound to Account" (lié au compte) fera son apparition au module 9.
Ces objets seront liés, mais pourront être transférés entre différents personnages d'un même compte. Je ne vous cache pas que je fais pression depuis presque 3 ans pour que cette fonctionnalité arrive enfin....

Ca c'est du lourd !! j'en rêve....
Citation :
Ils ne sont malheureusement pas encore dévoilés (même si beaucoup attendent le sort de charme de masse).
Charme Monstre de Masse sera de retour dans le Mod 9.
Talking
chouette on pourra enfin charmer les masses de nains en tavernes pour leurs faire boire une chopine d'eau.. sa coutera moins cher, donc on aura plus hydromeil pour nous les elfettes...
Citation :
Publié par noctaris
chouette on pourra enfin charmer les masses de nains en tavernes pour leurs faire boire une chopine d'eau.. sa coutera moins cher, donc on aura plus hydromeil pour nous les elfettes...
Comme si les nains buvaient les boissons d'elfes...
Citation :
Publié par noctaris
chouette on pourra enfin charmer les masses de nains en tavernes pour leurs faire boire une chopine d'eau.. sa coutera moins cher, donc on aura plus hydromeil pour nous les elfettes...

Comme si les Elfes buvaient de l'alcool ^^ (joke- halfelin suisse neutre, je suis pour la paix...pas taper)

Mise à part ça, je viens de débarquer hier sur ddo et je suis déjà assez fan. Et les annonces de contenu sont plutôt aléchantes ;p
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés