[Patch 1.89A] En test sur Pendragon

Répondre
Partager Rechercher
Bonjour,

Rien de révolutionnaire dans ce début de version qui se concentre sur la modification de l'interface :
Citation :
Read on for new interface details and more!


===================================

Dark Age of Camelot
Test Version 1.89a Release Notes
New Features and User Interface Updates
April 19, 2007

===================================

NEW THINGS AND BUG FIXES

- Players no longer need to log out and log back into the game to finalize the changes made using the /xfire (on|off) command. Note: There may be some delay as the Xfire servers are updated. This only affects the live game.

- %t will now work in general chat.

- Added camera snapback functionality to the third person camera view. With this function enabled, while the character is moving, the player can rotate the camera around, it will automatically snap back to its original state. This feature has three adjustable settings: low, medium, and high. This feature is on by default and can be turned on and off by visiting the in-game options menu or by using the /snapback (off|on) command.

- Players may designate a specific camera view to snap back to with the /setcamera command. This view can also be reset with the /resetcamera command.

USER INTERFACE NOTES

With this version, we have begun working on revamping Camelot’s User Interface (UI). Since most of our work is currently behind the scenes, in the meantime we would like to present our players with some artistic changes. We hope that you will enjoy these changes and the revamp changes coming in the future.

As we are transitioning to the new icons, please be aware that we are currently working on widget visibility and bugs with missing icons, blank icons, and/or missing widgets. These issues do not need to be reported for 1.89a.

- The Atlantis interface skin has been given a new artistic look. All windows and UI elements for this skin have been updated for all game clients.

- The trial SI (Catacombs Engine) client now has access to the Atlantis User Interface.

- The Atlantis interface skin has been added to the SI (Catacombs engine) client. This skin is now the default skin for new installs of this client. Players using the SI client will now be able to choose between the Atlantis and Shrouded Isles interface skins, where previously they only had the Shrouded Isles skin.

- All style, spell, item, and ability icons have been graphically updated to be more colorful and detailed. The spell and style widget system has been retained for these icons.

- There no longer is code support for horizontal resize buttons.


Notes for Custom UI writers:

- Custom UI writers must convert any HorizontalResizeButtonDef and HorizontalResizeButtonTemplate which are defined into ButtonDef and ButtonTemplate respectively. The default UIs only use the HorizontalResizeButtonDef in the social window, which is specified in community_window.xml.

- Listbox headers can no longer use HorizontalResizeButtonTemplates.

- The HorizontalResizeButtonTemplates "generic_hr_button" and "listbox_hrbutton" specified in the styles.xml have been removed. The related HorizontalResizeImageTemplates "generic_hr_image_normal," "generic_hr_image_pressed," "generic_hr_image_normalhighlight," "generic_hr_image_disabled," and "listbox_header" were removed as well.

NEW FRONTIERS NOTES

- The Glacier Giant in the Midgard frontier is now resistant to charm spells.

CAMELOT CLASSIC WORLD NOTES

Quests - Albion

- Heart of Albion - Players on step 11 of this quest will now be directed to the correct location of Lady Nimue.

DARKNESS RISING WORLD NOTES

- Scouting the Gnolls - This Royal Expedition Task has been modified. The player must seek out an Outcast Gnoll Leader as opposed to Outcast Gnoll Scruffs. Players on this task need to only slay one leader now as opposed to a number of scruffs.
Concrètement, ça donne ceci (image trouvée sur ce fil des VN-Boards).


Hypsipylae
__________________
http://img19.imageshack.us/img19/2420/signaturenespresso2.gif
Oula , c'est méchamment laid
c'est bien tout ça , les version s'enchaînent bien ^^

pour qu'ils dépensent du temps en R&D ,ça prouve que daoc a encore de la valeur pour Mythic !!!

sinon un peu de changement ça que du bon ^^ et puis ceux qui aiment pas pourront tjs prendre des interface tierces.
La commande snap back m'intéresse.
Bien pratique de toggle sans avoir à rappuyer sur le qbind de recentrage de caméra.
Ca me fera économiser un bouton sur ma souris
Un petit "avant-après" de quelques planches d'icônes, à gauche en 1.87, à droite en 1.89 :

- Styles de combat :
combat1_b.jpg combat3_b.jpg

- Objets :
itm1_b.jpg wpns1_b.jpg

- Sorts :
spl1_b.jpg spl3_b.jpg spl4_b.jpg

- RA :
spl18_b.jpg

- ML :
spl15_b.jpg


EDIT :
Citation :
Publié par Berezina
heu dit moi tu les à toutes les icônes ? ya pas moyen tu les mette à disposition ? sa m'intéresserai de les avoir pour commencer a m'habituer, merci d'avance.
Je viens de mettre un fichier .zip sur FileFront, mais comme tu peux le voir sur la planche des ML, certaines icônes ne sont pas encore faites.


Hypsipylae
Ouh ça change les icônes C'est prometteur disons. Cependant il faudra vraiment qu'ils accentuent les couleurs pour différencier les niveaux des sorts ( gris vert bleu jaune rouge) ... parce-que là c'est limite in-différenciable :-(
Citation :
Publié par Hypsipylae
Un petit "avant-après" de quelques planches d'icônes, à gauche en 1.87, à droite en 1.89 :



Hypsipylae

heu dit moi tu les à toutes les icônes ? ya pas moyen tu les mette à disposition ? sa m'intéresserai de les avoir pour commencer a m'habituer, merci d'avance.
Je ne pense pas que ces icônes soient obligatoire au pire des cas, comme actuellement on peut jouer avec les old icônes grâce à l' UI personnalisée.
Les nouvelles icônes sont pas mal,même si je trouve qu'il y en a trop qui se ressemblent,je sais pas si je ferais l'effort de m'y mettre,ça risque d'être très long avant de tout reconnaître,merci pour le post en tout cas
(need voir l'icône nouvelle version du NS,j'suis p'têt pas bien réveillé mais je ne l'ai pas vu ^^ )
les icônes des objets sont vraiment sympa , çà permet de changer un peu des icônes qu on se tape depuis le début

Par contre celles des styles et des sorts... va falloir un gros temps d adaptation ( même si je regarde plus vraiment les icônes pour savoir quel est le style que je fait comme tlm )

Aller vais essayer de mettre les icônes d objet déjà , elles me plaisent bien
Citation :
Publié par Hypsipylae
Un petit "avant-après" de quelques planches d'icônes, à gauche en 1.87, à droite en 1.89 :


EDIT :
Je viens de mettre un fichier .zip sur FileFront, mais comme tu peux le voir sur la planche des ML, certaines icônes ne sont pas encore faites.


Hypsipylae

Merchi beaucoup et pi c'est po grave pour les ml je les remplacerai pas, elle se ressemble quand meme un peut, encore merci

edit: ha ouai yen manque pas mal en faite
Oula!

Il semble y avoir un consensus sur le fait que ce soit moche...

En prime, c'est nettement moins visuel (notamment pour les styles de combat, pour ce qui est de distinguer les différentes voies) que les anciennes icônes.

Espérons qu'on aura le choix.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés