Article sur le potentiel de Solotage...

Répondre
Partager Rechercher
Yop.
Bon j'ai trouvé un article plutôt intéressant sur le potentiel de solotage de chaque classes dans TERA, donc je vous le fais partager.

Citation :
Tera, the most anticipated MMOG in 2010, has entered the second Focus Group Test in North America. Although very few lucky players have opportunities to join the test, most of the TERA fans are willing to know the game more. Today, we will analyze different classes' potential in SOLO part. Let's start!

Berserker:
Berserkers are the incarnation of strength, capable of dealing massive damage. Owning high defense and defensive skills without cooldown, berserkers always make players' blood boil and thirst for creating a brand new era. Among eight solo classes, berserkers are the only all-round class that has no difficulty in dealing with a single or a group of monsters. However, casting skills slowly is their great shortcoming.

SOLO ★★★★★
Attack ★★★★★
Agility ★★
Single PK ★★★★★
Group PK ★★★★★
Survival Ability ★★★★

solo4.jpg
solo11.jpg

Archer:
Archers are definitely a magical class in TERA instead of a class between physical attack and magical attack in other MMORPGs, because even their innate common skills will consume MP. As TERA employs lots of real physical characteristics, players cannot control archers to shoot while jumping and running, but they are likely to realize it by using skill later. Shooting and moving speed will play an important role in archers' survival.

SOLO ★★★★★
Attack ★★★★
Agility ★★★★
Single PK ★★★★★
Group PK ★★★★
Survival Ability ★★★

solo10.jpg
solo16.jpg

Warrior:
Warriors are doubtlessly the most popular class with high agility and high damage in TERA. They may become horrific killers if they make reasonable use of their movement and dodge skills. Players will be certain to enjoy the smooth gameplay brought by warriors.
SOLO ★★★★★
Attack ★★★★
Agility ★★★★★
Single PK ★★★★★
Group PK ★★★
Survival Ability ★★★

solo3.jpg
solo9.jpg

Slayer:
Slayers feature AOE skills. They also have dodge skills which require 3 sec cooldown. Indeed, their single PK ability is worse than the above classes but their cast speed is higher than berserkers.
SOLO ★★★★
Attack ★★★★
Agility ★★★★
Single PK ★★★★
Group PK ★★★★★
Survival Ability ★★★★

solo12.jpg
solo5.jpg

Elementalist:
Level 8 Elementalists have AOE skills and various buffs and can produce HP potions that can recover full HP instantly. They always throw a pile of HP potions on the ground before attacking Bosses or staging a PK, but there is an effective period. Besides, they have an imposing AOE skill which can deal double damage if their staff points at monsters directly.
SOLO ★★★★
Attack ★★★★
Agility ★★★★
Single PK ★★★★
Group PK ★★★★★
Survival Ability ★★★★

solo6.jpg
solo15.jpg

Lancer:
Lancers are a traditional main tank class, capable of casting defensive skills without cooldown. It takes players much time to train a lancer before reaching level 8, yet few skills are acquired like Level 8 archers. Thus, no more comments will be given here. What can be said is that straight attack is a characteristic of lancers.
SOLO ★★★
Attack ★★★
Agility ★★
Single PK ★★★
Group PK ★★★
Survival Ability ★★★★★

solo1.jpg
solo8.jpg

Priest:
Priests are the most troublesome solo class before level 8. They have weak attacks at the first levels. Of course, it is reasonable, for priests are always designed as a healing class. Nevertheless, in terms of solo ability, they are not satisfactory. It is unknown whether they will make progress in that aspect after reaching a high level.
SOLO ★★
Attack ★★
Agility ★★
Single PK ★★★
Group PK ★★★
Survival Ability ★★★★

solo13.jpg
solo14.jpg

Sorcerer:
Sorcerers are the representatives of magic, dealing considerable magical damage upon both one and more targets with flowery effects. They even have an interesting skill which is attached with rebound or sputtering effects. Players who have low-end computers should consider carefully before playing this class.
SOLO ★★★★★
Attack ★★★★★
Agility ★★★★
Single PK ★★★★★
Group PK ★★★★★
Survival Ability ★★★

newcharacter12.jpg
newcharacter15.jpg

-----------------------------------------------------------------

Classes that need the least time to level up before level 8 :

1. Berserker
  2. Warrior
  3. Slayer
  4. Elementalist
  5. Sorcerer
  6. Archer
  7. Lancer
  8. Priest

Conclusion:
With the increase of characters' levels, classes with high potential will come to the fore gradually. However, initially powerful classes may not feel easy to cope with stronger monsters later. In the last days in newbie villages, it is very necessary for newbies to team up and practice together. TERA is a good game that has many laudable aspects, especially the performance of monster AI. Monsters in newbie villages are even endowed with diverse attack modes and are able to use easy tactics, which can be seen from videos. Furthermore, seamless scene maps make up of a whole world. Currently, TERA can be considered as a hardware killer. It is highly expected that this game will be optimized better in the future.
Source : http://news.mmosite.com/content/2010...o_king,1.shtml

Citation :
Publié par zaraki de kenpachi
Qui Veut faire MOI Lancier PEU ONU décue de Devoir tjr Groupé versez faire mes quetes Mais bon C'est pas Définitif
Soit je ne suis pas bien réveillé, soit j'ai loupé quelque chose.
Traduction ? :P
Citation :
Qui Veut faire MOI Lancier PEU ONU décue de Devoir tjr Groupé versez faire mes quetes Mais bon C'est pas Définitif
Damn, c'est violent.
Citation :
J'ai compris : Moi qui veut peut-être faire un Lancier! On est déçu de devoir toujours grouper pour faire nos quêtes, mais bon c'est pas définitif

(Avoir été modo sur le Bar de la Taverne, ça aide )
Citation :
Publié par Daynos de Nory
T'as l'habitude des clients bourrés !

---------
Enfin en même temps c'est normal de devoir grouper pour un tank, ça dps comme une moule puisque c'est fait pour encaisser heing ! Par contre le heal, si c'est bien comme décrit comme cet article, a également sa place, pas comme sur certains jeux où il est overpowered (qui a dit Aion ? ).

Mais à part ces deux là ça fait pas mal de classes qui semblent pouvoir se démerder seules (comme d'hab)... à quand le jeu où les uns dépendent des autres ? (remarque ça plaît pas à tout le monde vu que la tendance veut pouvoir jouer en groupe ET solo... sauf qu'on est censés être sur un MMO pas un jeu solo donc j'emm**** la "tendance" )
Wesh on est des Rebelz vis-à-vis de la société des MMO d'aujourd'hui TaVu gros ?!
... omg quelle triste vérité T-T ...

( et j'avoue que le post de Zaraki était violent merci Daynos pour la Trad )

En tout cas j'suis rassuré de voir que le Warrior se démerde bien dans quasi tout les domaine ^^ .
Je n'y croit pas çà ses "chiffres"

Deja que le warrior a + d'HP que le lancer dans les premiers lvl ... le comble du comble.

De plus, le lancer a que une attaque en un point, devant lui, et pas très rapide, qui le rend vraiment très dur a jouer en pvp

Encore un point : Les boubou ne donne aucun bonus de défense ou blocage, lol

Ma note sur le Lancer :

SOLO ★★★
Attack ★★★
Agility ★★
Single PK ★★
Group PK ★★
Survival Ability ★★★★
Bah prend le comme tel : un comparatif sur les 8 premiers levels.

C'est pas un drame non plus d'en faire un, qui a dit que les comparatifs devaient être forcément au level max ?

Après le seul soucis ici c'est que ça relate rien de nouveau :s
Citation :
Publié par Jinou
Bah prend le comme tel : un comparatif sur les 8 premiers levels.

C'est pas un drame non plus d'en faire un, qui a dit que les comparatifs devaient être forcément au level max ?

Après le seul soucis ici c'est que ça relate rien de nouveau :s
Ah, thanks pour la compréhension.
Hodac à raison c'est naze comme info, et c'est un article coréen btw traduit par MMOsite donc rien à voir avec le FGT2

Je pige toujours pas pourquoi un MMO devrait proposer des class qui doivent à tout prix soloter constamment...
Surtout que quand tu choisi de play un support, un healer ou un Tank si tes pas trop con ton but c'est pas de jouer tout seul pendant 60 Lv, le but d'un MMO étant de jouer avec une communauté donc en groupe, après on s'étonne d'avoir des MMOs au communauté de merde comme WoW, cherché pas plus loin quand on lit vos commentaire vous êtes les principaux responsable de cette débâcle MMOesque

Et de toute façon soloté du script sur TERA c'est aussi passionnant qu'un épisode de Dérrick un dimanche après midi par temps de pluie
Citation :
...cherché pas plus loin quand on lit vos commentaire vous êtes les principaux responsable de cette débâcle MMOesque...
Ou pas j'ai envie de dire.

J'ai cité un article d'un site, rien de plus. En aucun cas j'ai dit que je jouais en Solo. Idem pour les autres ils ont juste lus.

(Qui plus est, habitué aux classes de healeurs, je joue rarement en solo.)
Citation :
Publié par Daynos de Nory
Citation :
J'ai compris : Moi qui veut peut-être faire un Lancier! On est déçu de devoir toujours grouper pour faire nos quêtes, mais bon c'est pas définitif

C'est excellent, c'est une des raisons qui font que je lis JOL
pourquoi noter avec 5 étoile sachant que au minimum il ny a que 2 étoiles dans les note. sa aurait été plus logique de noter sur 4 étoile je pense.(juste histoire d optimiser)
Citation :
Publié par kreyd
cherché pas plus loin quand on lit vos commentaire vous êtes les principaux responsable de cette débâcle mmoesque

+1
[QUOTE=Daynos de Nory;20529518]J'ai compris : Moi qui veut peut-être faire un Lancier! On est déçu de devoir toujours grouper pour faire nos quêtes, mais bon c'est pas définitif

Lol éffectivement c'est violent je ne me suis même pas relue et en plus le clavier a merder je ne sais pas ou !!
Répondre

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés