Dev Blogs

Répondre
Partager Rechercher
Kickstarter community Q&A et Jacobs: 'I don't want F2P/B2P items in Camelot Unchained'

Citation :
Right now, we are focused on getting the funding for CU while doing a lot of concept art and early modeling on some of the realms. Andrew has also been working on a side-project that ties into the game, and that we hope to show during the Kickstarter. It's not a demo but it's pretty cool.
Citation :
ecision on our stealth-type classes has been made, mainly because we have a new mechanic to use for stealth that we want feedback from our backers on. What I can say though is that we will not have a class capable of going into stealth instantly, popping out, having a strong opener/long-range DD and then instantly popping right back in. Also, we want to include a scout class if we meet one of our stretch goals. It would be designed, as the name implies, to be very strong at scouting but not at long-range damage dealing.
Citation :
. One other thing to keep in mind is that the level progression in Camelot Unchained is not like in most current MMORPGs; you won’t “ding gratz” every half hour and quickly out-level your items.
Citation :
For “two for one” tiers, the answer is yes. For those that come with extra copies as a bonus (high-level boxes, guild tiers), the answer is no. The additional copies will essentially be treated as entry-level ones (with all the associated perks), and the pledge owner can choose to share some additional FPs with the people who use the other copies if he/she chooses to.
Citation :
Saevel: I'd like to know about the top tiers, the 5000$, 10000$ ones.

Mark Jacobs: Currently, at those levels, you can buy things such as a private server that allows you to change some of the game’s settings, your own inn, your own island, and on the 10K tier, a week-long visit to the studio including the chance to throw a fruit pie at Mark Jacobs, complete with a YouTube posting of the glorious event.
Citation :
Bordog: What is the discounted sub going to look like? I may be interested in that if I knew what sort of discount we are talking about.

Mark Jacobs: Right now we are looking at between 5% to 10% a month but I’m still running the numbers on it. It isn’t designed to be a silver bullet (many posters know how much I hate that approach) for a tier, but simply another nice perk to put in. I’m wary of lower-priced, higher-volume tiers that have “The one perk to rule them all!” (Simply because if that thing isn’t good, you waste the higher-volume tier), but as another bonus item to throw in, I like it so much better.

Dernière modification par Dif' ; 27/03/2013 à 09h10.
Citation :
Squiggie: For the $150 tier, do both digital copies get ALL of the rewards?

Mark Jacobs: For “two for one” tiers, the answer is yes. For those that come with extra copies as a bonus (high-level boxes, guild tiers), the answer is no.
Là-dedans je comprends que les copies supplémentaires auront juste l'accès au jeu à la release et rien d'autre.
Je ne pense pas pour la beta et les tiers de guilde (ça serai clairement une erreur sauf si il ne veut pas en vendre car moins rentable...), peut être un accès plus tardif.
Mais effectivement ce n' est pas très clair.
Citation :
Publié par Aeodo
MJ a répondu à ma question sur mmorpg.com et affirme que pour les paliers de guilde, tous les membres auront l'accès beta ^^
Ouaip, merci, j'ai eu un peu peur :/ En tout cas, j'espère que y'aura vraiment des bonus chouettes pour inciter les GU à se lier !
On r'met ça, nouvelle interview.

Citation :
Several designers have taken to inXile Entertainment’s Kicking It Forward project where successfully funded projects pledge to put 5% of their profit toward funding other Kickstarter projects. Is this something you’ve considered?

It’s already in our Kickstarter. I worked with Brian Fargo’s Interplay/Engage years ago and I’m absolutely planning to back his initiative. Frankly, I think it’s the least anyone can do who is successfully funded on Kickstarter. If we are, I hope CSE ends up backing more projects than anyone else does; that would be a wonderful legacy for Camelot Unchained.
Bonne initiative de la part de CSE*de rejoindre le mouvement Kicking It Forward.

Dernière modification par Dif' ; 27/03/2013 à 21h59.
Citation :
Publié par o rly?
Je suis un peu noyé avec toutes les informations, mais y a-t-il eu des infos sur le nombre de personnes par groupe ?
Need 8 ! Marre des groupes réduits...
Citation :
Publié par Fur
Need 8 ! Marre des groupes réduits...
j'avoue, j'ai souvent espéré des groupes plus grands que 5 à chaque fois que j'ai atterri sur un nouveau mmo
Bah clairement, c'est pour ça que je voulais savoir si la question avait été posé à MJ ou pas, car c'est quand même un point important à mes yeux.
Le nombre de personne dans un groupe c'est le genre de mécanique que tu peux tester et modifier en bêta en fonction de ce qu'ils auront comme classe et comme équilibrage. J'aimerai aussi des grands groupes mais je suis pas sûr que CSE*prenne une décision là dessus aussi tôt dans le dev.
Ouai ok, j'peux comprendre, mais j’espère qu'il a quand même une idée de la dynamique du jeu. Car entre des groupes de 3-5-8-10 il y a une très grosse différence de gameplay/teamplay/dynamique etc...
Citation :
Publié par o rly?
Ouai ok, j'peux comprendre, mais j’espère qu'il a quand même une idée de la dynamique du jeu. Car entre des groupes de 3-5-8-10 il y a une très grosse différence de gameplay/teamplay/dynamique etc...
Ce que je veux surtout éviter c'est une interface warband pour regrouper plus d'un groupe. Ca encourage vraiment le bus, dans le sens où tu peux healer à droite à gauche sans que ça pose un souci majeur... Mais ouais, 8, c'est bien
L'idéal, ce serait qu'il y est des paliers: 5-10-20-30...

Et que chaque pallier dépassé entraînerait une pénalité de vitesse de déplacement de 10% (chiffres donnés à titre d'exemple). Voir d'autres pénalités.

Dans la réalité, les armées se déplacent beaucoup plus lentement que les groupes d’assaut.

Je trouverais ça excellent personnellement.
Le bus que l'on aime ou pas, ça entre aussi dans la dynamique du RvR et de l'identification au royaume.

Beaucoup vont dans le sens d'un système où tous les avantages vont au groupe, les solos et le bus n'ont qu'à passer leur chemin.
Je peux comprendre que le Team vs Team soit pour beaucoup, comme ça l'est pour moi, la pratique du PvP la plus intéressante, mais si le RvR doit se résumer à ça ... autant les arènes que vous décriez tant.

Ce qui a donné à DAoC une dimension épique à son RvR, ce n'est pas les 8 vs 8 dans des endroits reculés, mais bien les combats de masse pour le contrôle des structures.

Le battlegroup, le groupe, le solo tout le monde doit avoir sa place dans le RvR.
+1
De toute leur malus serai inutile et n' empêcherai pas le bus qui deviendrai une "grappe" de groupes.
Par contre j' espère que l' xp sera bien faite et un petit peu pénalisante pour le bus car si ça va plus vite en bus....
Répondre

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés