Everquest IRL

Répondre
Partager Rechercher
Je sais pas si certain d'entre vous on regarde France 5 hier soir vers 23h00 mais je suis tomber completement par hasard sur la vie irl et les jeu de role. Et le jeu revenant sans cesse sur le tapis et Everquest et la mort d'un de ces joueurs devant son ecran d'ordinateur. La mere de cette personne accuse Sony de drogué par un principe d'acoutumence pour remplir les poches du concepteur. Je suis moi meme rôliste mais pas sur Everquest je me poser la question de savoir quelles sont vos avis et réactions vis a vis des accusations de la mere.

Pour ma part le concepteur n'est en rien dans le jeu, puisque ce gamin etait epileptique et ne preneais plus ces medicaments qd il joué a everquest. C'est ca faute c'est tout, cela aurait pus arriver sur n'importe quel autre jeu de role je pense.
Oui il ne parle meme pas de Daoc je trouve ca aussi bizarre mais bon, c'est vrai que qu'ils ont pas etait cherché de petit joueur aussi, ils ont pris des personnes en stade avancer :x
C'est facile de dénigrer quelque chose en prenant un extrême et de démontrer que c'est affreux, qu'il faut absolument interdire ce genre de jeu etc ...
Bref je ne l'ai pas vu mais si le truc principal qui revenait c'était cette histoire de pauvre gars pour démontrer qu'EQ et les MMORPGs en général sont dangereux, ça devait être cautionné par FF encore ...
Quand on est épileptique sans traitement , pas besoin de jeu de rôle pour faire une crise une télé suffit.
Si Sony drogue les joueurs par Everquest interposé que dire alors de toutes ces chaînes de télé avec leurs émissions bidons qui "droguent" des milliers de personnes dans le monde.
Content
Quelqu'un l'as sous un format "informatique" ?
En Californie, j'ai du mal a capter la 5.
Citation :
France 5 diffuse ses programmes de 3h à 19h sur le réseau hertzien, et de 19h à 3h dans les bouquets numériques
C'etait pas plutot arte ?

Citation :
la mort d'un de ces joueurs devant son écran d'ordinateur.
La dernière fois que j'en ai entendu parler, c'était un joueur de CS je croit il y as au moins ! an de cela.
Source : http://www.arte-tv.com/fr/semaine/24...year=2005.html

INFO PROGRAMME

jeudi, 20 janvier 2005 à 22:50
Rediffusions :
24.01.2005 à 01:50

Les enfants de la manette
Réalisé par Monika Halkort
(Allemagne, 2004, 59mn)
SWR

Les vrais accros de jeux vidéo passent entre 40 et 80 heures par semaine dans des mondes imaginaires virtuels. Voyage dans un univers de plus en plus sophistiqué.

SWR © SWR
"Je voulais donner la parole autant aux joueurs qu'aux développeurs", explique la réalisatrice Monika Halkort. Diaboliser les jeux vidéo sans distinction serait aussi malvenu que d'en ignorer les risques." Son film met en scène le scénario futuriste d'une société médiatique mondialisée - mais le futur a déjà commencé - et montre comment les frontières s'estompent entre le virtuel et la vie réelle des mordus de la manette. À 20 ans, le Canadien Guillaume Patry est devenu une star grâce à sa passion du jeu vidéo. Depuis trois ans il est joueur professionnel en Corée du Sud. Les tournois retransmis en direct à la télévision lui rapportent 80 000 dollars par an. La Corée du Sud est un des rares pays à reconnaître le statut de sportif aux joueurs professionnels. Le tapage médiatique fait autour de ces jeunes champions a déclenché une folie du jeu dans tout le pays. Mais partout dans le monde, de plus en plus de fondus du joystick présentent tous les symptômes d'une sérieuse dépendance. Comme Shawn Woolley, qui s'est suicidé il y a deux ans. Alors que le jeune Brandon Whitehead décrit dans un journal vidéo comment les jeux l'ont aidé à vaincre son manque d'assurance et sa dépression, la mère de Shawn est convaincue que certains logiciels ont pour but de rendre les joueurs prisonniers. Elle a entamé une croisade contre l'industrie des jeux.
Les auteurs des jeux ont eux, bien sûr, une tout autre vision des choses. Le "gourou" Peter Molyneux cherche surtout à défier la créativité des joueurs. Fable, sa dernière création, anticipe de manière impressionnante l'avenir du divertissement interactif. Le jeu confronte le joueur à ses désirs secrets, l'amenant vers une réflexion à la fois amusante et intelligente sur lui-même.

(Je continue de chercher + d'info)
Bon le gars était épileptique (sans doute mal dans ça peau aussi).
Il jouait 12 heures par jours et juste avant de faire sa dernière connerie il avait jouer 36 heure d'affiler.
Vue que le lien demande de s'enregistrer je pose l'article trouver ici, pardon si il est un peut long
http://www.jsonline.com/news/state/mar02/31536.asp

Citation :
Death of a game addict
Ill Hudson man took own life after long hours on Web
By STANLEY A. MILLER II
of the Journal Sentinel staff
Last Updated: March 30, 2002

Shawn Woolley loved an online computer game so much that he played it just minutes before his suicide.
10851EverQuest
Photo/Family
Elizabeth Woolley, who says her son, Shawn, was addicted to EverQuest, wants to sue the makers.
EverQuest is played by more than 400,000 people worldwide.

The 21-year-old Hudson man was addicted to EverQuest, says his mother, Elizabeth Woolley of Osceola. He sacrificed everything so he could play for hours, ignoring his family, quitting his job and losing himself in a 3-D virtual world where more than 400,000 people worldwide adventure in a never-ending fantasy.
On Thanksgiving morning last year, Shawn Woolley shot himself to death at his apartment in Hudson. His mother blames the game for her son's suicide. She is angry that Sony Online Entertainment, which owns EverQuest, won't give her the answers she desires. She has hired an attorney who plans to sue the company in an effort to get warning labels put on the games.
"It's like any other addiction," Elizabeth Woolley said last week. "Either you die, go insane or you quit. My son died."
In the virtual world of EverQuest, players control their characters through treasure-gathering, monster-slaying missions called quests. Success makes the characters stronger as they interact with other players from all over the real world.
Woolley has tried tracing her son's EverQuest identity to discover what might have pushed him over the edge. Sony Online cites its privacy policy in refusing to unlock the secrets held in her son's account.
She has a list of names her son scrawled while playing the game: "Phargun." "Occuler." "Cybernine." But Woolley is not sure if they are names of online friends, places he explored in the game or treasures his character may have captured in quests.
"Shawn was playing 12 hours a day, and he wasn't supposed to because he was epileptic, and the game would cause seizures," she said. "Probably the last eight times he had seizures were because of stints on the computer."
Woolley knows her son had problems beyond EverQuest, and she tried to get him help by contacting a mental health program and trying to get him to live in a group home. A psychologist diagnosed him with depression and schizoid personality disorder, symptoms of which include a lack of desire for social relationships, little or no sex drive and a limited range of emotions in social settings.
"This fed right into the EverQuest playing," Woolley said. "It was the perfect escape."

Vulnerable to addiction
Jay Parker, a chemical dependency counselor and co-founder of Internet/Computer Addiction Services in Redmond, Wash., said Woolley's mental health problems put him in a category of people more likely to be at risk of getting addicted to online games.
Parker said people who are isolated, prone to boredom, lonely or sexually anorexic are much more susceptible to becoming addicted to online games. Having low self-esteem or poor body image are also important factors, he said.
"The manufacturer of EverQuest purposely made it in such a way that it is more intriguing to the addict," Parker said. "It could be created in a less addictive way, but (that) would be the difference between powdered cocaine and crack cocaine."
Parker doesn't make the narcotics analogy lightly. One client - a 21-year-old college student - stopped going to class within eight weeks after he started playing EverQuest his senior year.
After playing the game for 36 hours straight, he had a psychotic break because of sleep deprivation, Parker said.
"He thought the characters had come out of the game and were chasing him," Parker said. "He was running through his neighborhood having hallucinations. I can't think of a drug he could have taken where he would have disintegrated in 15 weeks."

Common warning signs
There are several questions people who think they are addicted to computers and the Internet can ask themselves to see whether they might have a problem, Parker said, including whether they can predict the amount of time they spend on the computer or have failed trying to control their computer use for an extended period of time.
Parker said that any traumatic setback to Shawn Woolley's character in EverQuest could have traumatized an already vulnerable young man.
It may be that the character was slain in combat and Woolley had trouble recovering him. Or, he could have lost a treasured artifact or massive wealth, or been cast out of one of the game's social clubs, called guilds.
"The social component is big because it gives players a false sense of relationships and identity," Parker said. "They say they have friends, but they don't know their names."
Elizabeth Woolley remembers when her son was betrayed by an EverQuest associate he had been adventuring with for six months. Shawn's online brother-in-arms stole all the money from his character and refused to give it back.
"He was so upset, he was in tears," she said. "He was so depressed, and I was trying to say, 'Shawn, it's only a game.' I said he couldn't trust those people."
Sony Online Entertainment declined to comment for this story, but EverQuest fans say the game is a fun diversion that is much better than watching television.

'It's like an adult playground'
Donna Cox of Schaumburg, Ill., has played for about two years and enjoys the adventuring and socializing. Cox and her husband, Bob, play together and team up against the game's challenges.
"It's like an adult playground," said Donna Cox, a professional who manages a team of computer programmers. "You can become anything you want. People only see the side of you that you want them to see."
Cox played about 40 hours a week at the height of her gaming but now plays only a couple of times a week. "Once you get into the high-end game, it takes a a lot of time," she said.
Dody Gonzales of Milwaukee has played the game for about three years and has more than a dozen characters spread across the EverQuest realm. Gonzales, who plays about four hours a night, knows EverQuest has been blamed for people's problems because it's a topic discussed in the online community.
Said player Vincent Frederico of Rochester, N.Y.: "It's almost like a drug. If you are not happy with your real life, you can always go in. . . . Someone who lacks social skills, they could find it much easier just to play the game instead of going out to a bar."

A game without end
How does it pull people in?
One key component is that the game can be played indefinitely, and there are always people populating the online world. EverQuest and other online games also have a social structure.
"The graphics are absolutely thrilling. They just haul you in," said Parker, who has treated several people for EverQuest addiction. "The other piece is that it takes time to leave the game. You have to find a place to hide to get out, and that makes people want to play longer."
For people who are unhappy, socially awkward or feel unattractive, online games provide a way to reinvent themselves.
Shawn Woolley - who was overweight, worked in a pizza restaurant and lived alone in an apartment the last months of his life - may have depended on EverQuest to provide the life he really wanted to live.
"People like to create new personas," Parker said. "You see a lot of gender-bending."

Hooked on 'EverCrack'
Interest in online games grew in 1997 with Origin Systems' Ultima Online, now with about 225,000 players. Microsoft's Asheron's Call, with around 100,000 subscribers, provides a virtual world similar to EverQuest's. Most online games require an initial software purchase plus monthly fees of about $10.
The games have roots in Dungeons & Dragons, the role-playing game created in 1974 by TSR Games in Lake Geneva. But D&D requires human contact to play; its digital counterparts do not.
David Walsh, president of the National Institute on Media and the Family in Minneapolis, said many EverQuest players refer to it as "EverCrack."
Walsh, who didn't know the details of Woolley's suicide, thinks mental health problems linked to playing online games, especially EverQuest, are growing.
"Could a person get so engrossed that they become so distressed and distraught that it could put them over the edge?" Walsh said. "It probably has something to do with the game. But your average person or average gamer won't do this. It's a coming together of a number of circumstances."
Walsh and Parker both said online games as a whole are not inherently bad, and Walsh compared playing online games to drinking alcohol. Both can be harmful if abused.

A call for warning labels
"I've seen a lot of wreckage because of EverQuest," Parker said. "But they are all the same. It's like cigarettes. They need to come with a warning label. 'Warning, extensive playing could be hazardous to your health.' "
Warning labels are exactly what Jack Thompson, a Miami attorney and vocal critic of the entertainment industry, wants to result from a lawsuit he plans to file against Sony Online Entertainment for Elizabeth Woolley.
"We're trying to whack them with a verdict significantly large so that they, out of fiscal self-interest, will put warning labels on," he said. "We're trying to get them to act responsibly. They know this is an addictive game."
"I am sure we are going to find things akin to the tobacco industry memos where they say nicotine is addictive," he said. "There is a possibility of a class-action lawsuit."
John Kircher, a professor at Marquette University Law School and expert in personal injury law, said a negligence action might be won if plaintiffs could successfully argue EverQuest's publishers "should have foreseen an unreasonable risk of harm, that people could potentially hurt themselves.
"Then there is the issue of First Amendment rights," Kircher said. "Does the First Amendment right trump the rights of the plaintiff? If the Internet is a form of publication . . . there is a balance the courts try to strike, and it's not an easy question."
Journal Sentinel correspondent Joe Winter contributed to this story.

EverQuest's Web site is everquest.station.sony.com. The Web site for the National Institute on Media and the Family is www.mediaandthefamily.org. Internet/Computer Addiction Services is at www.icaservices.com.
J'ai vu le truc, come dh'abitude c'est generaliser a mort.
Moi ce que j'ai trouver plus choquant c'est le truc sur la corée du sud.
Les mecs qui payent des joueurs 8 dollars de l'heure pour choper des items lineage. Les mecs qui sont payer sont loger dans des apart de fortune, je trouve sa plus choquant.
Parceque les2 accros qu'ils ont montrer, voila quoi everquest n'etait pas la seul raison de leur deraillement, ils avaient tous deux des problemes familiaux, et a mon avis si ils avaient pas eu eq ils auraient sombrer dans la delinquance plus que autre chose, mais bon c'es mon avis a moi.
Ca me rappelle une vieille émission de Mirelle Dumas sur les jeux de rôle.
Ses invités étaient les malheureux parent d'un ado qui jouait avec quelques amis en internat et s'est suicidé.

Bien sur, la bonne mireille, sont équipe et le reportage ont bien mis l'accent sur l'aspect immersif et addictif du grand Satan donjons et dragons...

Moi j'ai surtout vu que le père cognais son môme (il l'avait avoué à demi mot dans le reportage sous des prétextes de discipline) que la mère n'avait d'yeux que pour le petit dernier, que ses profs ne lui faisaient pas de cadeaux parce qu'il n'était pas un élève modèle, que c'était un ados très refermé sur lui même, timide même et qui n'avait presque aucun amis etc.
En bref, ce môme n'était pas aimé. Ses compagnons de jeu ont clairement dit dans l'interview que c'est leur petit groupe d'amis soudés par les JdR qui l'a empêché de se foutre en l'air bien plus tôt.

Sans commentaire.

La télé raconte souvent que des conneries ; le seul et unique but de la télé est de faire de l'audimat que ce soit des chaînes publics ou privées.
Le spectaculaire à toujours le pas sur l'information.
L'information n'est JAMAIS objective et très rarement pertinente.
Mince j'aurais bien voulus le voir.

J'ai connu une personne dans ma première guilde sur EQ, qui était accro a un point qu'il a perdu travail femme .

De toute façon vaut mieux jouer aux jeux vidéo, que picoler, conduire une voiture, partir à la chasse, c'est moins dangereux .

Je peux pas dire que j'ai une vie social idéal (célibataire depuis mal de temps déjà..... une copine ??? euh c'est quoi déjà, j'ai un trou de mémoire ). mais le fait d'être en contact ne serait-ce que par écran interposé permet de ne pas être isolé je pense, et permet justement de rester en contact avec l'IRL car les personnages sur l'écran son piloté par des joueurs en chair et en os.

Bien que des fois on préférais avoir des NPC contrôlé par ordinateur.
Citation :
Publié par Leoville
Quand on est épileptique sans traitement , pas besoin de jeu de rôle pour faire une crise une télé suffit.
Si Sony drogue les joueurs par Everquest interposé que dire alors de toutes ces chaînes de télé avec leurs émissions bidons qui "droguent" des milliers de personnes dans le monde.
C'est pas fo, mais fo admettre que EQ1 a ete une drogue... s'acrement violente....
Plus jaais rien connu de tel fo dire ^^
moi je pense surtout que c facil pr la mere de reprocher a everquest d avoir "tuer" son fils

comme vous l avez dit plus haut le gamin ete epileptique et avait arreter son traitment et jouer a everquest des heurs durant

donc c comme si elle avait laisser un gamin aveugle jouer au balon au bord de l autoroute , tu vas pas attaquer la societe d autoroute pr autan! faut s occuper de ses gosses un peut !!!!

je sais que personnellement si mon gamin est epileptique le jour ou je le laisserai arreter ses medicaments ce sera le 38 janviers et les heurs d everquest seron controlé tt les jours
je veut pas non plus accabler trop cette pauvre femme perdre son enfant sa doit etre ce qu il y a de pire dans une vie , mais chercher d autre responsable pr avoir la conscience tranquille je trouve pas sa tres tres PETIT
Répondre

Connectés sur ce fil

1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés