[Fusion] Fin de warhammer Online???

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Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan mais merdeuuuuuuuuh !!!!
Ptin chuis trop dégouté là ....
J'aurais mieux fait de rester dans mon coma d'après bac, parce que me lever pour voir une news comùe ça...
En plus, c'était le seul MMORPG que j'attendais, le reste s'avérant pas terrible... bref, suis pas prêt de refoutre les pieds dans un bon MMORPG....
Rah, et le reste de ma côterie va être sur le cul aussi ....
Annuler un jeu pareil ... rah mais merdeuuuuuuuuuuuuh !
Est ce que c a cause de Wow et de Middle earth qu'ils ont arreté ??
Date de sortie trop près de c jeux... c bizarre d'arreter comme sa du jour au lendemain....

Au prix que je paye mes figurines.... ( au tout début il y avait 30 hallebardier pour le mémé prix qu'un blister de 3 hihi ) me faite po croire qu'il manque d'argent maintenant...

Degouté de GW encore
Citation :
30 millions de dollars dans le développement d'un nouveau MMOG, initialement prévus dans l'investissement de serveurs et d'équipes d'animations
le pire c'est que Climax était pret à meme le paquet

kel bande d'hypocrites...
Non il y a eu une erreur d'interprétation pour ces 30M, ils n'ont pas dit qu'ils les avaient.

Voici le texte complet :

Citation :
CLIMAX ISSUES OFFICIAL RESPONSE TO WARHAMMER ONLINE CANCELLATION

UK developer's CEO calls the death of the massively multiplayer title "a deeply sad thing"

13:59 Climax today issued an official statement relating to the demise of Warhammer Online, the MMORPG the UK studio was developing alongside Games Workshop that it was sadly announced yesterday had bitten the dust following a full review of the progress of the game, costs to date and future costs of the project.
Karl Jeffery, Climax's CEO, has commented in some length on the closure of the title, saying: "It was a deeply sad thing for us to have to do after so much hard work and commitment from the entire team, but the costs involved in bringing the Warhammer massively multiplayer online game (MMO) to market meant that we were left with little choice."

Referring to MMOs in general, calling the genre a "very high stakes business" and pointing out the likes of Star Wars Galaxies "costing up to $30 million to launch", Jeffery moved on to the history of the Climax/Games Workshop partnership and the joint venture to develop an MMORPG based on Warhammer before praising the hard work of the faces behind the title:

"Since then [the creation of the joint venture] we have built an incredibly talented team in Nottingham which has developed an extraordinary game: the graphics and animation are stunning, the Leviathan tools and technology are cutting edge and the game world is gritty and realistic in a way never seen before in an MMO," Jeffery said.

He continued: "During the past few months Climax and Games Workshop have been undertaking a comprehensive review of the costs to complete and launch the game. MMO's have a very different business model from traditional (boxed) games and require a huge up front investment in servers, bandwidth and customer support teams.

"The actual cost of rolling out the game was far higher than either partner had anticipated and we have decided that we simply cannot justify it."

Ending on a positive note, however, Jeffery stated: "This decision will not impact Climax's Nottingham studio: we have a second game already in development there and the technology team will continue to advance our Leviathan suite of MMO tools and technology.

"We are now exploring the possibility of bringing in another partner to assist with the roll out, a company with existing MMO experience and infrastructure would be ideal, as this would reduce costs and risk," he added.
Zut alors c'etait l'espoir de voir ce jeu qui me faisait patienter sur daoc. En meme temps cela ne m'etonne guère GW ne voulait surement pas se lancer sur un marché ou finalement il y a une vraie concurrence et ou le retour sur investissement est très loin d'etre équivalent à celui de la figurine. Enfin Gw et le monde du jeu vidéo une vielle histoire pleine de foirages.
Les explications de Climax sont assez consternantes.. "MMOs have a very different business model".. Sans blague Il était temps de le découvrir..

C'est bien d'avoir un super moteur.. Mais ca ne fait pas un MMO. Le reste du communiqué est de la même eau. En gros, Climax explique qu'ils cherchent un partenaire expérimenté dans les MMOs pour faire tout le reste du boulot.

La question étant alors pourquoi diable ledit partenaire ferait plus que de payer une licence ?
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