1.06 sur les serveurs test !

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Citation :
Publié par ESN_Defense
Je fais pas de rupture, ni de caca nerveux, mais les insatisfaits perpétuel comme toi me les brisent, car ces gens sont toujours a chercher le petit truc pour dire que le travail est mal fait que si la personne avait autre chose se serrait mieux.
Mis a part paraitre pour un rageux fan boy ou alors tu dois avoir du mal a comprendre des textes en langue francaise, je pense que c'est un mélange des deux puisque tu refais exactement la meme chose sur le sujet recemment fermé que j'avais ouvert, je t'invite vraiment à me relire parceque mon topic félicite clairement ce prochain patch, et c'est pas parceque je precise qu'il est regrettable de ne pas voir tel chose dans le patch, que ca veut dire que j'ai dit que le travail était mal fait. Franchement fait toi soigner je sais pas mais fait quelque chose, ou [...]

Citation :
Publié par ESN_Defense
Maintenant ce patch c'est pas l'olympe qu'on nous amène sur un plateau de platine, mais il va apporter pas mal de chose en plus a faire. Et ce patch arrive et c'est de bon augure pour ceux qui reste!!
Ha bon, pourtant sur le recent sondage de Parki concernant la 1.06 qu'est ce ce qu'on peut voir ?
ESN_Defense a voté "Le patch 1.06 c'est inintéréssant "

Contradiction.

[Parki : HS]
Arff j'ai foiré mon vote en lissant intéressante

Comme je dis, ce patch va amener du nouveau et du contenue et il va nous permettre de plus perdre de membre et aussi de compter sur des retours.

Sur ce bon jeu a toi
Citation :
Publié par Alexia Ombrepierre
Je n'avais lu que le message de Crippius...
Veux-tu dire qu'à la place des morceaux d'armure violets, ce sont des jetons qui seront proposées ?

Vaknar> Un peu de respect pour Rukh, qui est sans nul doute l'un des joueurs dont les propos sont les plus intéressants sur le forum officiel, même s'il paraît broyer du noir ces derniers mois...
Et puis, il est très cultivé, ce qui ne gâche rien : p

Je ne met nullement en doute la culture de Rukh, je n'insulte encore moins la personne qu'il doit être, j'appuie simplement sur le faite que c'est le plus grand râleur que j'ai pu voir et je peux comprendre ce qu'il peut ressentir.

Mais en aucun cas je ne veut lui manquer de respect que cela soit à lui ou à autrui. Mais faut avouer qu'il râle beaucoup et concernant AoC (ou autres) un jeu continue dans le temps avec son contenue (PvEPvP) qui doit être riche en tout genre.

Pour moi le PvP c'est quoi ? Des joueurs qui s'impliquent à se taper dessus, rien de plus donc rien d'extraordinaire pour le PvP.

Cordialement.
Citation :
Publié par Vaknar
Pour moi le PvP c'est quoi ? Des joueurs qui s'impliquent à se taper dessus, rien de plus donc rien d'extraordinaire pour le PvP.
et le pve c'est tapper sur des mobs scriptés pas plus

Bon j'vais pas faire mon troll non plus.

Chui bien content si ca relance un peu le jeu! surtout pour tous ceux qui sont restés accrochés ...maintenant , comme j'étais sur stygia, chui pas sur que les bastons de tavernes suffisent (quoique j'ai cru voir qu'il y avait aussi une nouvelle arene).

Après pour Rukh, respect! ...meme pour ses coups de gueules. Apres, son propos c'est le pvp sauvage dans aoc ..il est là pour ca et que pour ca. Je comprend si il est décu: ils parlaient pas de mettre des prises de position dans les royaumes frontaliers pour cette maj? (y'a pas mal de mois de ca)

Bon jeu a tous!

Digitalhyn / Icks.
Citation :
Publié par laurentfo
ils parlaient pas de mettre des prises de position dans les royaumes frontaliers pour cette maj? (y'a pas mal de mois de ca)
c'est toujours prevu, surement pour la 1.06.2
Citation :
Publié par Chadxc
c'est toujours prevu, surement pour la 1.06.2


Ou ptêtre la 1.06.3 voir la 1.06.4 voir même....

On peut aller loin comme cà

Hey ptêtre même que cà sera avec l'addon qui sait
Je trouve le système de renommé de guilde et de ses récompenses génial, par contre le système de jeton pour les raids est un peu ridicule. Quand on ouvre le coffre avec hâte même si on sait qu'il n'y a peu de chance que l'objet voulu tombe, on espère toujours. Bref ces jetons ça va un peu gâcher ces récompenses de raid, finalement on enchaine les raids à la suite, plus besoin de s'informer sur qui lâche quoi... Je ne suis vraiment pas convaincu par ce système ^^
Sinon vivement les news concernant le pvp
Citation :
Publié par cronos339
Je trouve le système de renommé de guilde et de ses récompenses génial, par contre le système de jeton pour les raids est un peu ridicule. Quand on ouvre le coffre avec hâte même si on sait qu'il n'y a peu de chance que l'objet voulu tombe, on espère toujours. Bref ces jetons ça va un peu gâcher ces récompenses de raid, finalement on enchaine les raids à la suite, plus besoin de s'informer sur qui lâche quoi... Je ne suis vraiment pas convaincu par ce système ^^
Sinon vivement les news concernant le pvp
certains farm une pièce ou 2 qu'ils n'ont pas toutes les semaines depuis 6 mois ou 1 ans.
Le pve hl ne devient que du farm aléatoire, je trouve que c'est une bonne idée, ce sera encore du farm mais finalement on sera sur d'avoir une récompense à la fin.
merci Anakior

J'ai testé aussi et même si je ne suis pas reoleplay ça m'a interessé. J'espere que l'on pourra avoir des vêtements sociaux au dessus de son equipement assez tôt apres la 1.6 comme prévu (enfin le tôt de funcom...)
TESTLIVE
* Fate should now be able to teleport you to the new arenas.
* Fate should now offer tradepost access.
* Characters can now use their dance ability again.

GENERAL
* Fixed an issue where running Conan through Steam could result in a infinite loop of patching itself.
* PVP Armor Vendors and Token Vendors should no longer, under very rare circumstances, spawn multiple times.
* City buildings no longer rebuild when the playfield comes up.

GUILD RENOWN
* Many improvements and fixes completed for guild cities.
* Tier 3 raid normal mobs should now give guild renown. \o/
* Tatianus the Crier should now advertise your guild correctly.
* Megalith should now be available at level 10 renown.
* NPCs should appear in guild cities.

CLASSES
BARBARIAN
* Blood Crazed is now called Blood Fury, and has been changed to be a clickable which consumes 5 stacks of Blood Rage for a small DPS boost. (Update : This did not make today's patch due to an error. Leaving note up as a preview for players)
* Back in the Fray has been slightly buffed.
* Changed tooltip for Reaver Stance so it accurately reflects maximum stack size.

CONQUEROR
* Crushing Onslaught will now apply two separate debuffs - one for the snare effect and another for the damage debuff. The snare effect will follow all normal rules for crowd control immunities. This is to support raid encounters where a boss needs to have only one of the immunities.

DARK TEMPLAR
* Blood Hex will now do increased healing when in Frenzy Stance.
* Invulnerable Soul should reapply its buff effect after resurrecting from a PvP death.

RANGER
* Traps have been given an overhaul, and should now behave more reliably.

PVP
* The Coils of the Serpent arena now supports up to four different sides.
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"I'm too old for this shit."
La 1.06 ne sortira pas avant le 2 fevrier.

Citation :
La première étape sera la suppression des personnages (décrite plus en détail ici) et aura lieu pendant la période de maintenance prévue pour le 19 janvier. Nous avons prévu de fusionner les serveurs environ une semaine plus tard.
.../... concernant la mise à jour 1.06 nous prévoyons qu’elle gagne les serveurs live peu de temps après la fusion.
http://forums-fr.ageofconan.com/showthread.php?t=140235

Avec un peu de chance, je vois bien cette mise a jour sortir pour le mardi 9 fevrier.
Et surtout des changements sur les CC à venir pour ce patch. Cela vient d'être posté sur le forum test :

Citation :
Based on ongoing feedback from players concerning crowd control abilities, and the impact of these abilities specifically in PvP scenarios, a number of improvements have been made to how crowd control behaves in Age of Conan. These are changes which have generally been evaluated and considered for some time, and we feel 1.06 is the right patch to deliver these to players, due to other CC changes also going in the same patch.

The changes outlined below will generally improve game-play by reducing the total time a character may exist in a continuously controlled state, and thus address what is known to players as “cc-locks.” This behavior can be seen in certain PvP situations, but also in PvE where mobs in some areas may chain crowd control the player. The following changes do not preclude future adjustments to crowd control, nor do they conflict with the existing changes already on the TestLive servers.

For organizational purposes, we have thematically grouped crowd control into two divisions. Major Crowd Control, where the character is completely incapacitated, and Minor Crowd Control where only some aspects of character control is impacted. These two groups will now follow slightly different rules for immunities and cc-breaks.
  • Major Crowd Control – Stun, Fear, Charm, Knockback
  • Minor Crowd Control – Root, Snare, Silence
Major Crowd Control Rules

As the crowd control in this category include the more powerful varieties, after any player is affected by a Stun, Fear, Charm there will be applied to the player a 3 second global immunity to all forms of Major Crowd Control (Stun, Fear, Charm or Knockback). After Knockback this will be 5 seconds from when the animation starts, because Knockback cannot be broken by anti-cc (so after the animation ends it will be roughly 3 seconds). With the exception of knockback, this 3 second immunity takes affect after the crowd control effect ends, regardless of the means by which the it does so (naturally expires, via cc-break, etc). This 3 second global immunity will be in addition to other type-specific immunities which may possibly be conferred.

In addition, the Major Crowd Control affects have been made mutually exclusive with each other, so that a player cannot be affected by one Major Crowd Control while he is under the influence of another. Note this does not apply to Minor Crowd Control effects.

So for example, a player may be Feared, Rooted and Snared. But he cannot be Stunned until after the Fear has ended (since both Stun and Fear are Major Crowd Control), and of course also until after the 3 second Major Crowd Control global immunity has worn off. But during any of this time, a Silence may be applied, since Silence is not a Major Crowd Control ability.

Currently on live when a player uses a CC break which breaks multiple crowd control types, the player loses all immunities he may have running for any of those types. For example, if a player is feared after the fear expires he has a long term fear immunity. If the player is then charmed, using Agile Mind will cause the player to lose his long term fear immunity. So one other change we have made is that when a combination CC break is used, other immunities than the type which is actively broken will no longer be removed. Thus, under the new system, if a player is hit with a fear and it naturally expires so that the player receives a long term fear immunity, and is subsequently charmed, using Agile Mind will not remove the fear immunity as it currently does now on Live.

Minor Crowd Control Rules

As currently exists, snare, root and silence can always be cross-stacked with each other. This will continue to remain true, as Minor Crowd Control are the less potent varieties and no combination of them will completely incapacitate the character.

The current behavior on the Live servers is that after a cc-break is a applied, the subsequent immunity granted to that type is substantially less than what it would be if the cc wore off naturally. Moving forward, abilities that break Minor Crowd Control have had their cc-specific immunity extended to greater than what they currently are, but still less than the immunity which would be granted if the cc wore off naturally. Note that unlike Major Crowd Control, an effect in the Minor Crowd Control category confers no global immunity, and only confers an immunity to its own type, as what currently exists on the Live servers. Other than this, abilities that break Minor Crowd Control such as Escape Artist will continue to function as they do on Live.

Also note that while currently there is no silence break, we have the option of adding one in the future, and such an ability would follow the rules for Minor Crowd Control.

Other Changes

The following changes have been made to class abilities, in addition to the global changes above:

Overwhelming Shout - cool-down reduced to 3m, stun reduced to 5s, fear to 8s, stun and fear now follow normal cc breaking rules. (% of health rather than % chance to break when taking damage).
Condemn – is now instant cast.
Exorcism - cooldown reduced to 1 minute, cast time made instant
Agile Mind – stun break has been added to the other crowd control break functions of fear and charm.


An Extended Example

Note that abilities such as Avatar of Death, Lotus Overdose, and Excellent Balance which confer long duration immunities may "stack" with the global immunity mentioned in the above sections.

So for example, consider a player who activates Avatar of Death (using the revamped Assassin) and is therefore immune to charm, knockback, root and snare for 15 seconds. He may be subsequently stunned, and then activate Agile Mind for the stun break. For three seconds after stun has ended, the player is additionally immune to fear, stun, charm and knockback from the global immunity (although the knockback and charm immunities are already conferred by Avatar of Death), on top of the immunities he already has. Note that obtaining this global immunity does not impact the duration of the immunities conferred by Avatar of Death. Also, the Assassin could technically be silenced at any point (just as an illustration of how immunities work), and the resultant immunity would be in addition to any other immunities the Assassin already has running.
Citation :
Publié par Anakior
Et surtout des changements sur les CC à venir pour ce patch. Cela vient d'être posté sur le forum test :
C'est bizzarre, voila encore une des choses dont j'ai parlé recemment et qui va etre prochainement revu.
Je sais pas si je delire, ou si ce n'est qu'un simple hasard ....
Les CC c'est une bonne chose,
Par contre je suis un peut outré qu'on retire les popo d'endu au mago.

Je m'explique avant de que tout les CaC de JoL me jettent des pierres
Que l'endu soit retiré en PVP pas de soucis, ca ne me dérange pas, cela pourra peut etre rééquilibrer la donne. Mais en zone PVE ca va être la misère pour se déplacer d'un point A a un point B d'une Map.
Oui il existe des TP a prendre, mais ca coute en point de vétéran et j'ai pas envis de les utilisé pour cela. ( j'ai pris ceux que je trouvais super utile et pas les autres )
J'aurais préféré un système ou la course coute plus cher a un mago que la suppression pur et simple de la regen endu.
Enfin bref a cause des ouiiinages on va encore devoir revoir ca tacon de jouer
Citation :
Publié par aldaron57
C'est bizzarre, voila encore une des choses dont j'ai parlé recemment et qui va etre prochainement revu.
Je sais pas si je delire, ou si ce n'est qu'un simple hasard ....
Ni l'un ni l'autre, t'inquiète, c'est un feedback général qui traîne depuis des mois (plus d'un an même je dirais)
N'empeche que depuis ces 3 dernieres semaines j'ai parlais de reamenagement des comptes, de revue de la qualité des serveurs qui lag, de revue des CC pour un meilleur equilibre, et depuis ces 3 dernieres semaines, Fc annonce prochainement des changement a ce niveau la.

Qui nous ne dit pas que Craig est ici meme en train de nous lire ?

Craig si tu m'entends !! T'es sur le bon chemin
Ah ben clairement, les forums AoC de JoL, c'est *LA* référence dès qu'on parle technique.
D'ailleurs je soupçonne tous les devs et le GD de passer régulièrement mettre un coup de google translator sur les messages ici pour puiser dans cette mine de conseils avisés !

En plus, les forums officiels, c'est nul, il n'y a que des gens qui ont un abonnement actif. Alors qu'ici, on a toute la richesse d'une communauté, même ceux qui ne jouent pas/plus, même ceux qui n'aiment pas, leur voix est entendue, rien de tel pour perfectionner AoC, et oui mon bon môssieur.
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"I'm too old for this shit."
L'update d'hier avec (miracle) des corrections d'aggro (notamment pour l'assassin)


TESTLIVE FIXES
* Automatic token distribution in raids is now more intuitive.
* You can now build a tavern in the northern Lacheish player city.
* Guilds with Tier 3 cities on TestLive should now be able to see and use their decoration nodes.
* Group members will now be notified about your dice rolls.
* The price of renting a room in both the Serpent's Head Inn and Green Man Tavern has been reduced by half.
* Siege camps should be more reliable now.
* There are now an Alchemical Appraiser and Armor Appraiser in Old Tarantia.
* When promoting a player in your guild via the new Guild window, you will now get a message if you are going to promote someone past yourself. Also, many other fixes and tweaks for the guild management window.
* Fortuitous Vittles (renown level 12) will only buff the user now.

Thoth-Amon's Stronghold
* Hathor-Ka no longer targets pets after teleporting.
* Harbinger of Death no longer casts "Final Blow" straight after spawning.
* Added a small cast time to Hathor-Ka's Miasma spell.

COMBAT
* Changes to crowd contol are now on Test Live. You can read about the changes more in depth here.
* Fixed an issue where damage from offhand attacks was granting too much hate for multi-hit combo finishers
* Fixed various issues regarding hate and aggro management.
* Necromancer / Demonologist : Pets should now have out of combat health regeneration.

CLASSES
Assassin
* New Ability: Crimson Lotus Pollen. This ability is granted at level 40 to all Assassins. When used, it will reduce the Assassin's hate on a single target by 25%. This ability costs 3 Soul Fragments to use.
* Critical hits with Miasma abilities should no longer trigger Lotus Overload.
* Crystallized Lotus Extract should now always award Soul Fragments.
* Crow Shadow Stalkers should no longer use Face Stab on players.
* Snap Kick should now only cost 1 Fragment, regardless of a hit or miss.
* Assassins should no longer be able to resist the Soul Fragment costs of abilities.
* Dull Pain should now have a lotus leaf type particle effect while active.
* Lotus-Coated Dart should now have a visual effect when used.
* The additional Face Stab that accompanies a Stealth Attack should now receive benefits from both the Unholy Stabs feat and the Necrosis feat.

Conqueror
* Thunderhead Banner now does an AoE mana burn (similar to how Fireweave Banner works) in addition to its current effects.

Demonologist
* Increased the proc rate of Incinerate from the third rank of Blazing Fire. This should allow Incinerate to always apply when Combustion is feated.

Herald of Xotli
* Hellfire Breath and Demonic Fortitude have been given a new instant-cast animation that resembles the non-instant casting animations for the same spells.

Necromancer
* Necromancers are only able to have one Frozen Hatred. Instead of a new Frozen Hatred spawning, the duration of the pet will increase by 60 seconds for every fatality. This is capped at 5 minutes. To visualize the duration, the Fronzen hatred will grow and shrink based on the time remaining. Larger means longer duration.
* Necromancers get a new spell from level 1 called "Frozen Hatred". This spell works like a stance applying a buff that persists over death and can be deactivated by casting it again. This buff needs to be active for the Frozen Hatred to appear when you or your group members do a fatality. This way necromancers can choose when they want these frozen giants to appear.
* Touch of Winter should now apply snare immunity when affecting players.

Priest of Mitra
* Removed the casting time of the Condemn spell. This spell will now apply its stun effect instantaneously.
* Reduced the cast time of Repudiate to 1 second.
* Repudiate will now follow the normal rules for crowd control breaking (breaks on % health loss instead of a % chance when taking damage).

PVP
* There is now new PvP content in Border Kingdoms: Cimmerian End. You can read more about this new content here. PLEASE NOTE : This new addition will require extensive player testing while on Testlive, and it is unlikely that these changes will go to Live with the 1.06 update.

Massive PvP
* Spellweaving players now properly get affected by knockback when getting hit by enemy siege weapons.
sympa tout ca comme perspective
sympa tout ca comme perspective.
Ca va bien chainer avec l'extension.

on dirait que aoc est un mmo qui a su tirer de bonnes leçons du passé, mais si certains disent que ca arrive un tard.

Les déçus de AIon et l'absence de gros MMO en sortie relancent les serveurs on dirait.

bon jeux
pax
Citation :
Publié par aldaron57
N'empeche que depuis ces 3 dernieres semaines j'ai parlais de reamenagement des comptes, de revue de la qualité des serveurs qui lag, de revue des CC pour un meilleur equilibre, et depuis ces 3 dernieres semaines, Fc annonce prochainement des changement a ce niveau la.

Qui nous ne dit pas que Craig est ici meme en train de nous lire ?

Craig si tu m'entends !! T'es sur le bon chemin
C'est ça les devs ils font tout ce que tu dit, car t'est trop bon

C'est bizarre que Funcom ne t'ai toujours pas demander de devenir le nouveau GD

faut que tu arréte la moquette mec, ce que tu dit tout le monde le dit depuis longtemps
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