[News] Ce que nous réserve Guild-Wars pour 2009

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Je me permets de lancer le sujet figurant en tête des news sur le site officiel en ce moment et qui concerne l'avenir de Guild-Wars en 2009 :

Citation :

Mises à jour : que vous réserve 2009 ?

Cette année, l’équipe Live de Guild Wars va améliorer le système de mises à jour de contenu et les maintenances mensuelles.
Le patch mensuel sera simplifié afin de se focaliser sur l’essentiel et le nouveau contenu sera ajouté séparément. Vous voulez en savoir plus ? Lisez la suite.

Il y a six mois, nous avions réuni l’équipe Live de Guild Wars avec l’objectif de maintenir un développement de qualité. Nous avons commencé par de petits changements dans l’IA et un équilibrage de compétences. Nous avons poursuivi avec l’équilibrage des titres et le Héros golem M.O.X. et avons terminé l’année avec le nouveau contenu d’Hivernel. Cette année, notre équipe Live prévoit de simplifier les processus de mises à jour et de créer de nouvelles fonctionnalités ainsi que du contenu encore plus palpitant. Dans cette Annonce des développeurs, nous vous expliquons les raisons de ces changements et vous faisons quelques révélations sur nos projets d’avenir.

Maintenance mensuelle

Tout au long de l’année, nos mises à jour mensuelles incluront les récompenses de tournoi Xunlai, le tonique mensuel du coffre zaishen et les rotations des cartes pour les Tournois Automatisés. Elles intégreront également des changements d’équilibrage de compétences, des modifications de l’IA ou des corrections de bugs, lorsque nécessaire. Nous allons toutefois cesser de vous proposer le Tableau d’utilisation des compétences des Tournois Automatisés sur le site Internet, cette fonctionnalité n’étant pas suffisamment populaire pour justifier le temps que nous lui consacrions.

Mises à jour de contenu

Le nouveau contenu sera ajouté séparément tous les trois à quatre mois. En espaçant les mises à jour de contenu, nous aurons davantage de temps pour nous occuper de projets plus ambitieux et plus complexes, ce qui nous était auparavant impossible. Certaines fonctionnalités qui semblaient inaccessibles pourront désormais être explorées. L’équipe Live s’est également agrandie afin d’offrir une assistance et un contenu de qualité optimale. Grâce à ce nouveau système, nous intégrerons notre contenu lors de mises à jour plus substantielles. Nous voulons que les joueurs soient au courant de ce sur quoi nous œuvrons (même plusieurs mois avant l’implémentation), c’est pourquoi nous allons faire preuve d’un peu plus de transparence quant à notre travail et notre manière de procéder.

A venir

L’équipe Live travaille actuellement sur la première grande mise à jour de contenu de 2009 dont l’implémentation est prévue en avril. Nous avons longuement débattu en fin d’année dernière et nous nous sommes mis d’accord sur une liste de choses à faire et un programme pour les réaliser. A ce stade, nous savons ce que nous réserve cette année et nous espérons que tout le monde sera aussi enthousiasmé par l’avenir que nous le sommes.

Voici quelques-unes des fonctionnalités sur lesquelles nous travaillons pour la mise à jour d’avril :

Augmentation du stockage basé sur le compte

Amélioration du stockage basé sur le personnage

Modifications du Panthéon des Hauts Faits basées sur le compte

Bien que je me soucie également de l'avenir du premier opus sur lequel je passe encore de nombreuses heures, j'aurais préféré avoir des nouvelles sur l'état d'avancement de Guild-Wars 2. Une autre fois peut-être, en espérant que cette reprise de communication par Anet soit un bon présage pour la suite et pour Guild Wars 2. (A quand de vraies informations sur son état de développement ?). Malgré cela, je suis tout de même heureux d'apprendre que les développeurs ne laissent pas de coté Guild-Wars 1.

Concernant le message en lui-même, je suis un peu partagé, le bilan 2008 au niveau des ajouts de contenu ne m'ayant pas réellement contenté je me demande bien ce qui est réellement prévu pour cette année 2009. Beaucoup de "bla-bla" peu de réelles informations...
La mise à jour d'Avril semble quant à elle vouloir répondre aux demandes des joueurs trop longtemps mises de coté. (Stockage/Fusion des titres par compte etc.). Bon point.
Qu'en est-il du reste? Doit-on s'attendre à un possible "Hall de ventes"?

Qu'en pensez-vous?
Un passage rapide pour indiquer deux chose (je lirai le reste des topics la semaine prochaine, y compris les réponses à mon post) :

- Gaile a indiqué dans une conversation dans sa page de discussion (http://wiki.guildwars.com/wiki/User_..._New_Year_2009) que le Nouvel An canthien aurait lieu le w-e du 30 soit après le vrai nouvel an chinois IRL.

- Linsey a indiqué dans son journal que la maj d'avril contiendrait plus de choses que ce qui a été annoncé dans cette dev update (http://wiki.guildwars.com/wiki/User:...urdock/Journal). De plus elle ajouté que le contenu exact en sera bien sur révélé plus tard et probablement au fur et à mesure qu'ils les finalisent (http://wiki.guildwars.com/wiki/User_...l_of_Monuments).

Pour le reste pas vraiment d'info en plus sur le wiki officiel, ce n'est que l'habituel lobbying des joueurs pour nerfer~upper des skill/rajouter~enlever les consommables/drops rares/clé zaishen/miniatures/etc... (rayer les mentions inutiles)... certains vont même à embêter Régina pour lui faire changer son avatar sous prétexte de copyright (elle utilise une icône de Métroid). Bref, vous voulez vous aussi faire perdre leur temps aux employé d'ArenaNet, allez faire du lobbying sur le wiki officiel, c'est le nouveau passe-temps de tout joueur de GW qui se respecte... (cette dernière phrase était ironique bien sur).
Rien qu'à savoir que le stock pourra être augmenté me fait plaisir, reste à savoir comment ils l'agrandiront (ca implique un certain apport en unité de stockage (disques durs) d'où un coût supplémentaire)

Ce me réconforte aussi de savoir qu'ils ne "délaisseront" pas GW1
C'est vrai que ca fait plaisir de voir le stockage augmenté.

Mais bon de la à dire que c'est une "grande" mise à jour, je suis pas d'accord.
Vu qu'ils ont réalisé le système précédemment, ça ne doit pas être fort compliqué à réaliser maintenant.

Enfin bon, ils prennent soin de gw, c'est bien. Par contre, ça fait peur pour gw 2 cette phrase;

"En espaçant les mises à jour de contenu, nous aurons davantage de temps pour nous occuper de projets plus ambitieux et plus complexes, ce qui nous était auparavant impossible."
Citation :
Publié par Infinnity

Enfin bon, ils prennent soin de gw, c'est bien. Par contre, ça fait peur pour gw 2 cette phrase;

"En espaçant les mises à jour de contenu, nous aurons davantage de temps pour nous occuper de projets plus ambitieux et plus complexes, ce qui nous était auparavant impossible."
Je pense qu'ils parlent de mise à jour type M.O.X. ou Mini-Pack de missions et non pas de GW2 . Tout du moins je l'espère.
Citation :
Publié par http://wiki.guildwars.com/wiki/User_talk:Linsey_Murdock#15_Jan_2009_Dev_Update
I totally understand people being guarded about this stuff. Of course we will need to follow through before many people will believe some of the things we talked about. I think that I have proven myself to be fairly trustworthy and honest in the answers I give out. I do feel a sense of responsibility to the Guild Wars players and I do my very best to represent what they need from a design standpoint. So, I can only hope that those who know me will have a little faith and trust this new process until we prove otherwise (which I hope we never do).

Yes, we fully intend on releasing details of some features in development well before build day. I say "some" because we do want there to be some surprises, so it is unlikely that everything will get teased beforehand. Basically, we don't want players to be just sitting around twiddling their thumbs for months on end with no content updates. We really wanted to do updates this new way so that we would have the time to really sink our teeth in and get some bigger projects going but some of us were worried it would make players feel more disconnected from us or even worse, like we really have abandoned Guild Wars as rumor has it. Since what we are doing now is so far the opposite from abandoning this game, we wanted to deepen the connection players have to what we are currently working on. We did not list everything we are working on in the Dev Update because like I said we want there to be some surprises, but more importantly it is hard to tell right now which of those things will definitely be going in to the build. We really really really don't want to promise things that we will not be able to deliver on. It isn't fun for us and it isn't fun for you guys.

Shayne: I would love to give you the answers to those questions, but I don't even know them yet. There are still a lot of hurdles to get through on this stuff and I would hate to tell you something that later on turns out to not be true because of technical limitations we don't know about yet. We will announce details on the various features planned for release once we have final designs nailed down. That does mean that we will need time at the beginning of each builds development cycle to work out design details and technical limitations before we can release info, but please trust me when I say it is coming.

Aba Malatu: Again, we can't tell you guys things that we don't know yet but information will come in time. As to the question of "why? why now?", I ask "why not now?". I know that there are some things that we have said we could not do (like additional storage) but if we can actually find a way to prove that wrong, why not do it?

I wrote up a whole rant about this "damned if you do, damned if you don't" attitude I keep seeing as it completely baffles me that some people are actually annoyed to get what they want, but I'm going to just leave it in my head. But really, what's up with that? - User_Linsey_Murdock_sig.jpgLinsey talk 02:16, 17 January 2009 (UTC)
Grosso-modo Linsey indique qu'elle comprend tout à fait les réactions des joueurs qui restent sur la défensive suite à cette annonce. Ils (Linsey et son équipe) feront le maximum cependant pour annoncer ce qu'ils mettront dans ces maj avant leurs publication ; mais pas trop longtemps avant non-plus, non seulement pour garder un certain effet de surprise mais aussi pour éviter que les joueurs ne soient déçut si certaines choses annoncées ne sont finalement pas publiées. De même il est possible qu'ils n'annoncent pas l'intégralité des choses ajoutées pour aussi laisser un peu de surprise. De plus ils ont pas mal de choses sur leur liste et c'est difficile de savoir déjà si ça sera rajouté ou pas au final (note de moi : pas faisable, demande trop de ressources, temps de devel trop long, besoin de plus de tests avant publication, etc...).

A ceux qui se demandent "pourquoi se lancer dans ce genre de modifs et surtout pourquoi maintenant ?", elle répond "pourquoi pas !".
L'idée de l'équipe est la suivante "si un jour nous trouvons les moyens* de réaliser quelque chose dont auparavant nous disions que c'était impossible, pourquoi ne le ferions nous pas si nous avons les ressources suffisantes et nécessaires pour le réaliser?". Bref, s'ils pensent que c'est possible et qu'ils ont les moyens de le faire, alors ils le font.

* note de moi : techniques (ex concret : espace de BD supplémentaire pour augmenter l'espace de stockage)
Citation :
Publié par http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Linsey_Murdock/Journal
Wednesday, February 4th 2009

After a lovely weekend of bedridden illness with two days out of work following, I am finally back in the office and able to get back on the wiki. Hopefully I'll be able to unlock my talk soon.

As I'm sure you can all guess, I am a little behind on design for the next update at this moment since I was sick. Not the end of the world. See, the funny thing about design is that it all needs to get done (or at least to a certain point) before anyone else can work on something. If the coders don't know what it is they need to code, it's pretty hard for them to do it. And forget QA testing anything! Or loc, localizing! Etcetera and so on. So my schedule is pretty tight right now, but as I hand things off to code it loosens up... until it's time to spawn... oh yeah and then there is the bug fixing... well so basically I am always pretty slammed and if I'm not it is a precious day, days or week. Enough whining, I guess I'm trying to explain why the wiki takes a back seat sometimes. I hope you all understand and know I still <3 you. I just gotta take care of the stuff you will really care about; game updates! Huzzah!

So that was the Linsle update *takes off personal hat*, here's the Linsey update *puts on work hat*:
We've been steadily working away on April's update. I've already handed off the design doc to Joe for one of the larger items on our list and have been working on two other items pretty heavily. One of which is the whole question of storage; character and account. We have been having a lot of meetings, compiling even more data and weighing our options to find the sweet spot between what is best for our players and what is best for our code base.

It is important that we find the right balance in how much data we store as it relates to storage and everything else we add to the game. It directly effects what we are able to do as far as updates to the game goes so it can be quite important that we don't put too many bits into something as it could mean not being able to do something else down the road. All a delicate balance, you see?

I digress. As usual. I'm a tangent kind of person.
So we have been making good progress on storage but there is still a lot of discussion and and research to do.

Joe has been diligently diving head first into his various tasks and accomplishing things that continually impress me. Racing ahead of me as always; I can't design fast enough for this guy!

Today we had a short discussion with James on the Account-based changes to the Hall of Monuments. Since James was the lead designer driving the HoM, I don't have as clear a vision on the feature and Joe is wanting to get started on it. Like I said, way ahead of me! I know the HoM is going to be a little bit of a challenge for Joe since he was never the programmer dedicated to it not to mention the fact that these changes were originally going to be done by one of our lead programmers, MarkY, anyway. BUT I also know that Joe is a freaking ninja, so once he familiarizes himself with the code it will all work out well. He may look young but that man is very good at what he does.

The last two weeks, there have been a lot of discussions between myself, Izzy, the Community team and others on the subject of this past Monthly ATS and the controversy of Rebel Rising [rawr] and Survival Rate [zero] intentionally forcing a tie in the final Swiss round in order to secure Top 16 spots for both teams. We have gone back and forth on this a lot, having at least one discussion on the matter every day I have been at the office since the incident. We want to truly understand the different facets of the issue and make sure that every one feels comfortable with our response to it. I have a decent amount of experience in dealing with a player base and addressing the violation of stated rules as I was a part-time moderator on Magic Online for around three years. This gives me an interesting perspective on this case and how it should be dealt with. An announcement on the subject should be made by the end of the week. We are trying to have it coincide with the Monthly Maintenance Build but like I said, we want everyone involved in the discussion to feel comfortable with the planned response before we make it. There is also localization time needed for the announcement itself. These two things may mean a day or two delay from the builds release but that still remains to be seen.

Speaking of the Monthly Maintenance Build, we also worked today on getting everything ready and over to the staging servers for this build. Unfortunately, some technical issues with those servers prevented us from finishing the testing/bug fixing which is needed before we can push it Live as planned. If the troubles persist for too long into tomorrow we may need to push the build back to Friday so that the proper testing passes can be completed and the content is signed off as ready to publish. These little bumps do crop up on occasion.
Right now my main task at hand is working on another one of our lists larger items as well as quietly working in spare moments on the high end design for another possible update to come later this year. This is while I wait on getting back some data needed for storage design. I've also been doing a lot of correspondence with our Web and Marketing teams to plan out the schedule for this Content Build's release and it's promotion on the website. Speaking of scheduling, I've also been working closely with Mike Z (Guild Wars Live Producer and QA Manager) to assess our resource needs for the year as he undertakes the approval process in securing said assets for the Live Team.

All this planning for the year ahead keeps me hopeful and excited about the work before me. I'm especially excited and proud of the positive attention the Live Team has been getting from the player base, and more importantly, from within the company. I really love that we are getting more resources allocated from throughout the company to expand the Live Team and by default, what we are capable of accomplishing. Of course, I have been accused of being overly excited about stuff that you guys don't care about as much but hey this work is a big part of my life. I can't help but get super excited about it!
So that is most of what has been going on for the Live Team lately. Man, this post has gotten so long! If you are still reading this, you must be either bored or crazy. :P

I know that some folks are desperate for detailed information on what is coming and I am being pretty vague on a few points discussed here but please have patience. It is really hard for us to talk about things that are still so up in the air and we really really don't want to get peoples hopes up or set expectations for something which is then put on hold/cut from the build/had design changed radically or any number of other things that can happen and end up with a boat load of upset players. That situation is never desired or intended. So, when we feel like a feature is to the point of being really solid enough in design and implementation that it is safe to talk about it, we will certainly talk about it. All in due time. With this post, I just wanted to give you all an update on some of the day to day stuff since I've been silent for a little while.

I hope this satisfies the curious.

<3 Linsey

/end epic wall of text

[EDIT] oh monkey! I forgot one thing! Even though I haven't joined the discussion on the building of my FAQ page, I have been reading it! Keep up the good work guys, and I'll try to join the discussion soon!
Exclamation point!
Linsey qui est revenue de son congé maladie nous donne une leçon de design (très intéressante ma foi) et parle entre autre de la planification de la maj d'avril (son design, les difficultés du changement dans le panthéon, le besoin de se coordonner avec l'équipe web -probablement faire un peu de pub comme cela a été fait pour M.O.X. et le lutin de feu-, le planning de l'année à venir), du jugement en suspend dans l'affaire RAWR et ZERO ainsi que de difficultés techniques pour la maj mensuelle de cette semaine.
Citation :
Publié par Faërun Tolundur
Doit-on s'attendre à un possible "Hall de ventes"?
Qu'en pensez-vous?
J'en pense que tout les free tout play en ont 1......a part gw
Citation :
Publié par bangchan
J'en pense que tout les free tout play en ont 1......a part gw
Je me demande bien ce que peut t'avoir fait GW pour que tu le dévalorise comme sa .
Du stockage en plus ? pourquoi pas
N'empêche qu'un hall des ventes sur GW, cela serait une solution de facilité pour les joueurs et cela réduirais les kikoos dans les grandes villes qui savent pas aligner plus de 2 mots en français correct pour vendre leur items...

Pour répondre à bangchan, dans tout les autres F2P, il y'a sans exception une item mall où il faut payer pour se la pêter... donc c'est pas si mieux que ca enfait..

J'espère aussi, qu'il feront ce qu'ils ont dit, à savoir un petit bonus de stockage..
Oui je pense qu'ils le feront pour le stockage.

Maintenant, pour les abrutis qui ne savent pas lire les règles de vente, on ne sait rien faire...Des boulets, il y en aura toujours.

ANet devrait avoir tiré la leçon pour GW 2 sur ce point là.

No comment pour le rageux
Citation :
Publié par http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Linsey_Murdock/Journal
Friday, March 27th 2009

Holy monkey, everyone! I *just* realized that today is my third anniversary at ArenaNet! I almost completely forgot and missed it. So with that in mind, I thought I would take the opportunity to do a journal update since it's been quite a while.

The (still to be named) April content update is only around a month away. For me, this is the home stretch which means a lot of time in the office, but since design is generally done a bit before everyone else, it shouldn't be too much longer like this. Besides, people always say I'm crazy, but crunch like this is always my favorite part of the development cycle. Plus, this week the Live Team got to move into our own pod! Yay! Right now, I have a nice, luxurious command center which is quite the change from being in with the GW2 Systems Designer, all crammed into a little room with 8 other people (I'm sure they are happy to get the space back too). Sadly, I won't get to stretch out for very long. It's likely that more people will be migrating into the Live room in the next couple months.

There is lots of stuff going on in the upcoming weeks. The Live Team members have been nose to the grindstone and people from all over the company are rallying around us, taking on extra work in addition to their already full GW2 schedules. It feels good to see things starting to come together but being in thick of it all makes for stressful days.

Lately, we've been working on polishing up a lot of the projects planned for the build but some are still in design. This weekend is going to be a big one for design as 1.5 of the major build projects need to be handed to code this coming week to get the finishing touches in so that QA can pounce on it. I can feel them in the room next door, crouched and ready to pounce!

We've been working on getting things ready to start publicly talking about the build. There have been a lot of discussions lately about how to do this and when. I hope it will be soon!

We are all learning a lot about this new process. What has worked and what hasn't. How we can improve next time. The beginning is always bound to be rough, but I know that we will only get better and better at this.

And before I get too distracted, I need to get back to work! <3 Linsey
Linsey nous informe que c'était récemment le 3ème anniversaire de ses débuts chez ArenaNet.

Elle nous indique par la-même que la mise à jour d'avril devrait avoir lieu approximativement dans 1 mois (note de moi : avril s'étale du 1er au 30. La maj n'est pas forcée d'être au début du mois) et qu'ils sont en train de faire des tests d'assurance qualité sur le contenu de cette maj. De plus ils ne vont pas tarder à
parler du contenu qui sera rajouté !

De plus l'équipe live va déménager sans son propre bureau et elle quitte donc les 8 designers de GW2 qui partageaient le sien. De plus apparemment leur équipe a provoqué un sacré engouement et elle ne compte plus les gens qui bossent sur des ajouts sur GW1 en dehors de leur temps dédié à GW2. Il est fort possible que l'équipe live s'étoffe dans les mois qui viennent donc elle profite de l'espage disponible dans leur nouveau bureau avant qu'ils ne soientà nouveau compressés comme dans une boite de sardines.
Linsey semble être prolifique ce w-e !

Citation :
Publié par http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Linsey_Murdock/Journal
Saturday, March 28th 2009

Ok, so I'm posting to shed some light on how much effort is going into April's build. I've been talking a bit on my talk page about how much I've been putting in, as many have seen. Since most of the other people who are working on the build aren't active on the wiki, you guys have only been hearing about my work and I think some are getting the wrong idea.

Generally when people think of the Live Team they only think of me and Joe Kimmes, our content programmer. But there are a lot more people that are either working full/part time, weekend warriors, throwing a couple hours worth of work into the build here and there or even just giving feedback on design/issues (which is a valuable service and takes time and thought). So I decided to post an informal list of credits (so far) so that you folks can see how seriously we are taking this project called Live Team and how much we all still love Guild Wars!

In no particular order:
Joe Kimmes
Mike Zadorojny
Regina Buenaobra
Emily Diehl
Chris Lye
Daneen McDermott
Scott McGough
Andrew Patrick
Elijah Miller
Mike O'Brien
John Hargrove
Sean Ferguson
Kim Chase
JoAnna Frazar
Egan Hirvela
Steve Hwang
Ryan Scott
Isaiah Cartwright
James Phinney
Matt Tate
Randy Price
Stephen Clark-Wilson
CS Lim
Kevin
Ehmry Jason
Yu AJ Thompson
Austin Spafford
Brett Vickers
Bob Green
Michael Hradek
Justin Fawcett
Susan Jessup
Mathew Medina
Reagan Wright
Shawn Sharp
Chuck Jackman
Curtis Johnson
Pat Wyatt
Mark Young
and countless others I can't think of at the moment as well as various remote teams and folks around the studio who do "white-glove" testing (that last round of testing for the polished product before it goes out).

So you can see, it's not just me and Joe. Live Team isn't being abandoned and neither is Guild Wars or its community of players! Joe, Regina, Daneen and I all moved into our own pod last week and we have more people who'll be joining us in the coming weeks. A lot of people are putting in extra hours on this but we all choose to work in the game industry knowing that it can come with some late nights and weekends before a release. This is a labor of love.

The point is, Live Team is flourishing and as long as you guys continue to support us, we'll be able to continue supporting Guild Wars and that is a win:win for everyone!

Hopping back to work now, hope this puts peoples minds at ease on at least this score!
<3 Linsey
Linsey nous donne donc une liste non-exhaustive des gens qui participent de près ou de loin à la prochaine maj. Sinon elle (designer) partagera son nouveau bureau avec Joe Kimmes (programmeur), Regina Buenaobra (communauté) et Daneen McDermott (artiste ?).
Même chose venant de Régina qui a été occupée à préparer les textes annoncant la maj. Elle nous parle également de leur déménagement.

Citation :
Publié par http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Regina_Buenaobra/Journal
Preparations - 27 March 2009
We continue to prepare for the April updates: the regular monthly maintenance update, and the content update. Work has been very busy for all of us. Most of us are working extended days, sometimes nights, and even weekends. Much of my increased workload has involved writing for the website. As with many efforts, it is team-based, and the approval process for a piece of written text can take a long time.

I'm sorry that my status has been set to Busy on messenger lately. It's the nature of my workload right now. I need to focus on writing and on trying to hit my deadlines in preparation for the April update. Hopefully things may ease up a little more, but I don't expect them to. Thank you to everyone for being so understanding when I can't reply to your IM immediately (or sometimes not at all, because I am in that Zone of Concentration). =) I really appreciate it.

I've spoken with Linsey about what we can do to address your desire for more information about the April content update. I've made some suggestions to her, and we're going to be discussing these in detail when she's far less busy.

One piece of news that you may or may not find interesting is that Joe, Linsey, and I have moved offices to the other side of the building. The three of us, including a writer who's working on some text production for the Live Team, are now in one room. Linsey, Joe, and I were previously in an extremely cramped room with James Phinney, Isaiah Cartwright, and a bunch of other designers, but eight of us in one room was getting much too... Cozy. :-P

Anyway, that's all for now. Have a great weekend. =)
Citation :
Publié par Eleana_Silverrain
Oui mais ça éviterait tous les boulets qui spamment leurs ventes sur le canal local...
Tu n'as pas du jouer depuis un long moment à GW...
Depuis la règle officielle interdisant le spamm de ventes sur le canal local pour aller exclusivement sur le canal "Echange", ce genre de procédé n'existe plus (ou presque plus).

A peine un gars balance une vente sur le canal local que plusieurs personnes l'agressent presque pour lui dire d'aller sur le bon channel.
Citation :
Publié par roboblate
HDV dans GW non merci ... ont a deja GWshop !!
Si je pouvais éviter de devoir passer par un site tiers pour vendre mes objets ça me dérangerait pas. Puis ça éviterait toutes les mauvaises surprises...
Citation :
Publié par Faelrune
Tu n'as pas du jouer depuis un long moment à GW...
Depuis la règle officielle interdisant le spamm de ventes sur le canal local pour aller exclusivement sur le canal "Echange", ce genre de procédé n'existe plus (ou presque plus).

A peine un gars balance une vente sur le canal local que plusieurs personnes l'agressent presque pour lui dire d'aller sur le bon channel.
Ou pas. Je joue tous les jours et c'est toujours aussi rempli qu'avant. Entre les spam de vente de zkey, d'arme et autres débilités, c'est rare de voir un message intéressant dans le canal tous.
Le rappel à l'ordre par les autres, je l'ai fais un moment mais les mecs s'en tapent tellement que 90% des gens continuent même après l'avoir dit. Donc bon, canal tous décoché quand je dois faire mes emplettes dans les grande villes et que ça dure plus de 5 minutes. Moins je le fais pas mais j'en vois quand même.
Citation :
Publié par Eleana_Silverrain
Ou pas. Je joue tous les jours et c'est toujours aussi rempli qu'avant. Entre les spam de vente de zkey, d'arme et autres débilités, c'est rare de voir un message intéressant dans le canal tous.
Le rappel à l'ordre par les autres, je l'ai fais un moment mais les mecs s'en tapent tellement que 90% des gens continuent même après l'avoir dit. Donc bon, canal tous décoché quand je dois faire mes emplettes dans les grande villes et que ça dure plus de 5 minutes. Moins je le fais pas mais j'en vois quand même.
Ah? xD Je dois avoir de la chance alors. A part les vendeurs d'or ou de compte, le canal tous sert pas à vendre.
Cela dit un HDV ne supprime pas les spams ventes en canal local, il se contente de modifier le message de spam.

Avant HDV...

"Ven epee Ruru GOLD !!!!!! dega max !!! 3K ! C 1 affair profité en !!!!!!!!!!!!!"

Après HDV...

"EPE Ruru GOLD en vente o HDV pr 3K SEULMENT !!!!! C 1 affair allé vite voir le HDV !!!!!!!!"

et niveau sécurité y a du mieux ?

ça fait un bail , mais se connecter pour s'apercevoir que l'on s'est fait dépouiller de TOUS les objets de valeurs sur tous ses persos ça fout un coup au moral

(j'ai d'ailleurs arrêté depuis pour me relog que très peu souvent mais à la seule vue du coffre vide je déco ...)

Si les failles auxquelles ont du faire face les developpeurs ont pu etre fixed j'aimerais bien de nouveau jouer à ce jeu magnifique j'en suis toujours amoureux


GW2... legende urbaine ou bien ? dejà on en parlais à l'époque
Citation :
Publié par sydney losstaroth
Si les failles auxquelles ont du faire face les developpeurs ont pu etre fixed j'aimerais bien de nouveau jouer à ce jeu magnifique j'en suis toujours amoureux
Failles de sécurité ? A part des failles venant de ton PC, mot de passe ou adresse email, je n'ai pas de connaissance particulière de failles spécifiques à GW.

C'est clair que se faire dépouiller çà casse vraiment mais bon du moment que tu as toujours tes persos, l'argent çà reviens vite.

GW2 viendra un jour..... mais il risque d'être plus proche d'un MMO classique.
augmenter le volume de stockage mais pour stocker quoi ?
Il n'a pas d'artisanat, à part garder des teintes, quelques compos pour se faire ses armures et après basta, garder quelques items pour les combiner avec des armes, les coffres ne servent à rien d'autre.

Un système d'hv ou équivalent serait le bienvenu; des boîtes aux lettres et un véritable artisanat !
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