News du Vendredi 11/1/2008 (Source US)

 
Partager Rechercher
Citation :
Patch Update
On Thursday we made a new build for version 1.4 (1.4.2) for the Public Test Server. Currently, it’s going through final testing before it hits the PTS. Many of the concerns we had for 1.4 have been corrected in this new version and our goal for 1.4.2 is to have it out sometime next week. When 1.4 goes to PTS, the Orion player database will be copied to the Test Server. Stay tuned to the website for updates!

Patch Note Preview
Added new Operation: Sanctus Grotto (Level 50) Will open 1/25/08.
This Forean spiritual retreat is rumored to contain a hidden subterranean temple containing an ancient and valuable Eloh relic. Join in a desperate race to locate the temple, solve the riddle that will open its seal, and retrieve the relic for the AFS. But hurry, the Bane have also heard about the relic, and they’re racing to get there first!

Chinese New Year
Players will get special treats on February 7th for Chinese New Year. Black Cat, Blue, Orange, Red, and Yellow fireworks will be in your backpack when you log in. Remember – Safety First: Do not light these fireworks with your fire propellant gun!

3 month Veteran Reward
Several players have been wondering what we have in store for our 3 month veterans. Well, if you are familiar with some of the earlier concepts of Tabula Rasa, you may just recognize our first reward, an old school Tabula Rasa “Kirin” mask. Players will also be able to show their dance skills with a /robot emote.

Player Questions from Feedback Form
Player Question: I originally had my account created with credit card billing, due to some bills and such I moved to a game card for one month and moved back to credit card billing this month (for the January billing cycle.) By moving my account back and forth like this have I reset my veteran's reward time?
Answer: Players will be rewarded for their number of months with an active account, whether they were paid for via credit card or game time card. Remember, the rewards are for the number of months with an active paid account. Changing the billing on the account will not affect the number of months you've already paid.

Player Question: Will TR ever have Game Cards available? I'm not a big fan of using Credit Cards.

Answer: We now have a PlayNC Game Time Card. This game time card is good for most NCsoft games, including City of Heroes/Villains, Tabula Rasa, Lineage II and more!


Player Question: With regards to the attribute changes mentioned in last week's Feedback Friday, two questions. 1) Are those changes in addition to the effects that the attributes currently have, or instead of? 2) Will your attributes still stay the same across all clones, across all subsequent clones, or will we now be able to respec attributes as well as skills when we clone?
Answer:
1) The attribute changes mentioned here are a replacement of the attributes’ current functionality.
2) You will not be able to respec your attributes on each clone unless you are given a global respec with an update.
source : http://www.playtr.com/community/comm...y_1112008.html

Donc rapidement...
- Bientôt le nouveau patch sur le serveur Test.
- Le 25/1 d'une nouvelle instance Sanctus Grotto (Level 50)
- Le 07/2 Nouvel an chinois
- Nouvelle Récompense des vétérans (3 mois)
Merci Nothan pour ces nouvelles fraîches

Que du bon en perspective, finalement ils bossent dur pour nous fournir quelque chose Enfin wait and see comme on dit.

A+
Updates on TR Vault! Check em out!

Class Information Updates

Alpha Wolf Tommythetomcat has been busy updating the Demolitionist Class Information Page with pictures and information. Make sure to check it out! Don't forget to check out all the other class gateways for information here!

http://vnmedia.ign.com/tabularasavault.ign.com/images/player/Soahl.jpg

Link: Codie, Soahl
Citation :
Coût des munitions - Les armes coûteuses à utiliser telle que la Mitrailleuse, le Fusil Oxydoréducteur, le Fusil Polarisant et le Fusil Disperseur pourront maintenant utiliser des munitions de plus basse qualité à plus haut niveau.
Quelqu'un pour expliciter ça ? je saisis pas trop le principe.

En gros on pourra utiliser des munitions de rang1 ( standard ) mais au détriment du DPS ?
hum je dirais
que pour une arme "normale" qui utilise le niveau 3 (par exemple) des munitions, une arme "chère" de même niveau utiliserait les munitions en dessous ( niveau 2 par exemple )

Enfin c'est comme ça que je vois le truc.

et merci pour la traduction
__________________
http://www.onyxe.net/mmo/screen/avatar/tcm.jpg
Sauf que... on ne sait pas quand on pourra tester, vu que c'est le serveur Orion qui va être copié sur le PTS du coup la copie de centaurus va dégager aussi je suppose...
je n'ai pas encore très bien saisi le systeme de clone de serveur pour le PTS.
nous allons voir avec cette fois comment cela fonctionne exactement, à savoir un bete clone d'1 serveur (qui effacerait les persos d'un ancien clone de serveur) ou bien un clone qui conserve les anciens personnages.
__________________
http://www.onyxe.net/mmo/screen/avatar/technomancia.jpg
Sans vouloir être pessimiste mais le plus simple pour eux est de faire un copier coller d'un serveur écrasant l'ancien par la mm occasion. Du moins c'est ce que j'ai compris. Qui vivra verra.
Citation :
Publié par Ombreloup
Nop, c'est juste qu'on aura nos vieux perso sur le PTS ^^

Enfin si j'ai bien compris l'explication de la dernière fois.
Pareil j'ai compris comme ça aussi par rapport à la dernière fois. Du coup on devrait avoir les perso du serveur euro et du serveur Orion.
Citation :
Publié par pignouf
Sans vouloir être pessimiste mais le plus simple pour eux est de faire un copier coller d'un serveur écrasant l'ancien par la mm occasion. Du moins c'est ce que j'ai compris. Qui vivra verra.
c'est sur ça semble être le plus simple, mais j'ai fait un tour sur le pts la semaine dernière et j'avais les persos d'il y a un mois dessus.... donc peut être qu'ils n'écrasent pas
les persos d'il y a un mois sont la car le dernier serveur à avoir été cloné est Centaurus

techniquement, c'est sur que c'est sûrement beaucoup plus simple de prendre la base de persos d'un serveur et de virer l'ancienne.
imaginons un fou furieux qui a 15 persos sur centaurus et 15 persos sur Orion, ça serait difficilement gérable.
__________________
http://www.onyxe.net/mmo/screen/avatar/technomancia.jpg
autant pour moi alors, je pensais que depuis le temps le serveur test avait du être remis au moins une fois à zéro... mais c'est vrai que tout a été très calme depuis un mois sur tabula rasa
Hier soir RG est intervenu pour dire que le patch serait peut être prêt pour aujourd'hui* ( super info lol ) mais bon quelqu'un a des infos complémentaires ?

(* pour le serveur de test )
Enfin on se console car la seule date connue est le Noël chinois, et cela nous fait une belle jambe. Je comprend l'expression du "Wait & See" : c'est une véritable institution.
Citation :
Publié par NOTHAN
Enfin on se console car la seule date connue est le Noël chinois, et cela nous fait une belle jambe.
Tu oublies la nouvelle opération annoncée pour le 25/01/2008.
 

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés