DAoC - Albion

[Moine] Template 1.87

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Précisions au cas ou il y aurait eu des doutes ou des compréhension partielle.

Quand il est dit que le Hot peut être lancé en combat, c'est vraiment en combat c'est à dire pendant qu'on tape, comme une griffe de séide.

Certains ont peut être pensé qu'il s'agissait comme les résist de pouvoir l'incanter simplement en mouvement et sans être interrompu mais non c'est carrément même en frappant sans avoir à ranger son arme.
Le mien me servent surtout pour le pve, etant pour l instant 50béné, 34baton, 25guer, je pense que je le passerais avec 1.8pts/lvl :49bene, 39baton, 34guer.
Une modif des styles pour avoir une chaine apres parade serait cool.
La chaine anytime (me rappelle plus du nom, je crois que le deuxieme style c est "coup rapide") par exemple qui ne sert à rien(en tout cas pour moi) pourrait passer sur parade et avec un proc heal sur le deuxième style.
Citation :
Publié par isidre
Le mien me servent surtout pour le pve, etant pour l instant 50béné, 34baton, 25guer, je pense que je le passerais avec 1.8pts/lvl :49bene, 39baton, 34guer.
Je vois que tu compte baisser la béné de 50 à 49, tu trouves que 50 en béné ca vaut pas le coup ?
Citation :
Publié par tnicolasfr
Je vois que tu compte baisser la béné de 50 à 49, tu trouves que 50 en béné ca vaut pas le coup ?
Tout dépend de ce que ça t'empêche de prendre ça vaut clairement plus que quelques points de parades je trouve moi^^. Mais si ça empêche d'avoir un style ou un sort supérieur en spé soin, là non.



Sinon la chaine furie du défenseur-coup rapide est bien pourri, d'ailleurs elle fait partie du feedback que je compte envoyé sous peu à Mythic.

Furie du défenseur est un anytime à gr 0.40 à peu près, qui debuff hate de 15-20% à peu près, avec un bonus toucher bas et sa suite est juste un coup à gr 0.6 avec AUCUN bonus de toucher. Du coup en pvm ça miss énormément et le moine ferait mieux de continuer à spam son Don du moine...

Il y a coup double dont l'utilité peut sembler douteuse aussi, de toute façon les proc heal sur style baton surtout à bas niveau sont vraiment peu utile je trouve, enfin celui de grand huit est déjà bien...

Fureur du moine qui ne sert à rien... Niveau dégats grand huit= contre évasion, autant enchainer grand huit si on cherche à deal. De fait contre évasion est là pour snare, si on snare c'est pour se barrer pas pour taper juste après et casser le snare avec un style qui ne fait pas plus mal que grand huit et qui proc juste un soin en cône valeur 75...

Je pense que l'on pourrait récupérer coup double( lvl15) et fureur du moine(lvl39) pour en faire des styles plus utiles.
Oui c est vrai que je pourrais faire 50bene 39baton 34gue, en fait ca dépend si ils font quelques chose pour la parade.
furie du défenseur-coup rapide passer en parade, avec un up du GR et coup rapide avec un proc heal de 40 en pbae par exemple.
Le style lvl 39 (fureur du moine) un style de dos avec snare. . Bon le snare serait abuse, mais un style de dos serait sympa aussi.
Pourquoi cela serai abusé, ca rendrai le moine attractif dans une assist !!! je trouve pas ca excessif les tank mid spe marteau ou un style snare de dos comme les classe ADC sur hib.

Si il n'y a pas de modification sur les styles du moine je compte me spe 49 béné 44 soin 29 baton car dans ce cas la le moine aura un role de soutien .... sinon je pense que ca serai bien qu'on est acces au bouclier moyen .... cela permettrai d'accentué le coté soutien, on pourrai faire des sc avec le boubou ML7 clerc
Citation :
Publié par Ysie
Pourquoi cela serai abusé, ca rendrai le moine attractif dans une assist !!! je trouve pas ca excessif les tank mid spe marteau ou un style snare de dos comme les classe ADC sur hib.

Si il n'y a pas de modification sur les styles du moine je compte me spe 49 béné 44 soin 29 baton car dans ce cas la le moine aura un role de soutien .... sinon je pense que ca serai bien qu'on est acces au bouclier moyen .... cela permettrai d'accentué le coté soutien, on pourrai faire des sc avec le boubou ML7 clerc

Clairement, tu fais bien de parler de ces boucliers, je vais rajouter ça dans mon feedback je l'avais zappé, je pense l'envoyer ce soir ou demain soir .

Le fait que le moine j'ai pas accès aux loots de type bouclier/armure du soigneur primaire du royaume lui rend la tache difficile pour les bonus type soutien, la ou la sentinelle porte meme armure et bouclier que le druide, et le chaman meme armure, meme bouclier que le guérisseur...
Citation :
Publié par Eorill
tu nous feras profiter de ton feedback avant de l'envoyer dit hin !
Avec l'âge je me fais timide !

Syndrome du vieil ermite toussa!

[edit: Je finis de rédiger un truc et je le post, mais il restera à faire une mise en page différente car les feedback ne permettent pas de conserver les msies en page word :/ ce serait plutot du Bloc-note...]]
Citation :
Publié par Asham[Démon Gardien]
Avec l'âge je me fais timide !

Syndrome du vieil ermite toussa!
Oui mais meme si Eorill mord moi je mord pas .... gogo nous poster ca :P

Sinon je suis content me serai rendu utile :P, je posterai plus souvent
Citation :
Happy New Year to All the Team !

1.87 patch is not finished but, as friar’s community has been waiting for ages for a serious look to
be done at their class, we obviously wonder if friar review is over already.

The community thanks you for the job you’ve done with the first series of 1.87 patch.
However friars are still waiting for major changes, let’s say major Fixes.

The 2 biggest are Staff spec and Toa bonuses in friar Items.

Other points would be Parry spec and Rejuv spec and some small changes into Enhance Spec.

If not for 1.87, Community would thank you a lot if you could announce if you plan to continue to look at friar class an if you are aware of what the class still needs.


STAFF SPEC :

· The side combo HAS to be revised.


The third hit is very hard to land because of movements and lags, because of all melee defenses
that exist. This third hit is the heart of the combo : the only long duration stun a friar could use.

Suggestions :

Get rid of the 2nd hit ( Banish) and make the side combo a 2hit combo ( friar’s friend+ stunning wrath=> Snare+8sec stun)

OR

Move the stun to banish ( make it a 5-6sec stun) and give stunning wrath a dps function ( high delve dd proc ). This would be a great way for staff specced friar to dps but not overpowered because it would be a 3rd hit of a side combo. It would no improve Solo ability as side combo are not easy to land when the opponent is facing you.
(Snare+5sec stun+ dd proc)

OR

Move the stun to banish ( as proposed above) but move Stunning wrath out of this combo to make it a independent style of part of a new combo


· Lack of Rear Style

Most friars would love to have a rear stun or rear snare. If this seems too much, at least give a useful and adequate rear style, we are the only class in the game with NO rear style AT ALL.
The idea would be a rear style with a good Growth rate or with a cool offensive effect.
- Celerity proc would have been a great idea but mauler already got it,
- Maybe a weaponskill buff could be the way to go (duration and value would have to be tested)

2 Styles that seems useless or redundant :

Double strike : Figure eight already have friar’s ally to chain with, double strike could be more useful as another style ( parry style, rear style)

Friar’s Fury : This style doesn’t make sense to me, It chains of a reactionary snare. If after evade a friar use counter-evade it’s to snare is enemy and then take some distance otherwise the friar would simply use figure eight or Holystaff+Exco combo. After a counter evade a friar have NO INTEREST into hit again and then break the snare

Those 2 styles could be used to give friar a rear combo, some would like parry combo but it’s not as important as a rear one.

Plus, if the side combo excludes banish or stunning wrath, it would free 3 styles.

Suggestion is :

A 2 hit rear combo with dps goal (dd proc, ws proc, shear effect, anything that increase dps or weakens enemy, like Snare/root/stun/sort of disease but not healings procs, we already have to much of theses.)

One parry style with almost defensive( and groupfriendly?) effect ( high % ae ablative maybe, radius 350), could be useful when friar is body guarding and then get hitten by tank.


· Friar’s defender and Quick strike combo

This combo is the first anytime combo of the friar.
Friar’s defender has very low damage AND a low to hit bonus.
Quick strike have medium damage ( equal to most anytime style growth rate) and NO to hit bonus at all. This seems to much drawback for being an anytime combo. At least give medium to Hit or increase growth rate ( I’d rather have better to hit)


TOA BONUSES ON FRIAR’S ITEMS

Friar is a particular type of hybrid, Fighter and Healer one.

Before Toa Melee ability was under pure fighter and healing ability under main healer ones. That was perfectly normal the proportion seemed good enough to friar be a “jack of all trade” with enough skill in each aspect to prove actively himself useful.

ToA enhanced specialisation effect.

A pure dmg dealer only have to get melee dmg, melee style and melee speed bonuses.
A main healer have to get Speed cast, healing bonuses, Buff bonuses and powerpool %.

Those type of classes increase a lot their potential while friar can’t actually increase both side and then the proportion seems to be to low to be a decent “Jack of all trades”.

It’s hard to have a good set of toa bonuses for a friar especially because friar wear Leather and share items with infiltrator so we usually have strengh decap , melee bonuses but less frequently dext decap and Speed cast bonuses especially.

Previously answered No, I keep asking for a review of Guard of Valor Chest for friar can have adequate bonuses on hit. ( melee damage, melee style, speed cast at least )

Secondary consequence of wearing leather, warden and shaman can use their primary healer set of items : artefacts, armor loot, AND shields. This allow them to have easy access to ToA support bonus where friar have to make drastic selection of item to try to have the same confort.
AT LEAST give access to medium shield to friar so they can use cleric’shields. It won’t increase defense of friar, but it would allow them to have a little confort, still less than other secondary healers.
I don’t count heretic cause they are not real healer since they have no spec heal at all, Plus they wear cloth that let them use caster versions of most items.



PARRY SPEC


Most classes feels that Parry spec is not worth it.

Some ideas have been read over several boards, make a alternative form of guard based on parry for example. This is a good idea but player don’t want every spec finally become identical.

I suggest a sort of counter-attack part, as parry is by mean made with a weapon.

At different levels in Parry : give a special combat mode. The character would have a boost to parry % ( not as much as a shield user block while engaging but the % would be confortable enough to be worth it), he couldn’t be able to attack. The gain would be a % of chance of counter attack when a hit would successfully be parried, maybe this % could depend on on weapon type. Some weapon can be used very well for defense.

- Staves have two heads when you parry with one you can hit back with the other.
- With a flex weapon you can block with the body of the weapon and make a move for the whip part hit your enemy.
- Schyte could block with the “staff part” and a circular movement to hit back
- Etc etc


REJUVENATION SPEC



While recent changes will increase friar impact when it comes with Healing its group While fighting, some problem still remains.

All secondary healer lack of “superior rez”. Paladins and valkyrie got 25%:25% rez which is better than the best rez a warden, a shaman, a bard or a friar can get (30/15%)

Secondary healers should when they spec high into rejuv have access to better rez ( 40/30% at 35-40 rejuv would seems fair).

When a shaman, a friar or a warden out of melee try to heal their group they have no way to heal group quickly without Line of sight. The Hot is a good way to heal over time ( That the name of the spell!) but a spec group heal would be a real plus to all secondary healer not only Bard.

Some player want a sort of baby spread heal, it is a good idea if the delve/power is inferior to primary healer. It wouldn’t replace primary healer but it would enhance heals, make fights longer. If possible make this baby spread heal the group except the caster ( like Vehement Renewal)


ENHANCE SPEC

While 1.87 seems to address most of the big problem of this line, there still are some things to do.

· Friar Taunt : 1350 range could seems ok if it was not coupled with a long timer ( 30sec)



Suggestions :
- Increase the range to 1500 and decrease timer to 20ec (like paladin with who we shared the taunt from the creation of the spell)
OR
- Increase the range to 1500+ (1750 seems fair) and keep timer to 30sec
OR
- Decrease timer to 15sec and keep the range.
OR
- Keep those stats and Add an effect to the taunt (single disarm, snare, dd, Silence, short af debuff) all effect based over duration should be short duration of course.
Or
- Give a second instant 30sec timer, and 1000 range with a lesser effect.


· Instant buffs

Friar have enough heal procs and they should be into rejuvenation spec only.
1.87 will bring more points so friar will have a decent rejuv spec or high rejuv if the want.
Pbae heal procs from Enhance spec seems redundant and increase solo ability of friar a lot without giving real fun or originality. Transform them into alternate effect and keep the instant buff system.

Suggestions

-The haste can’t coexist with theurgist haste. A friar that want to get benefit from his haste while grouped has to overwrite theurgist one for 30sec and then keep the fight with no Haste at all. Keep the 3min timered haste and add a secondary haste into instant buff concept:
15sec timered, 15sec duration, equivalent to theurgist delve(20% at higher level).
- Friar complains a lot about the lack of cc ( by styles or other means), give them instant buff that give offensive proc that could fire a short duration snare ( friar would aim legs to annoy his target with a head of the staff and hit it with the other head)

Every useful/group friendly idea will be welcome. Of course those instant buff would all be on the same timer so friar could only have one at the same time.



· Defensive Heal Proc

This proc is good but redundant with cleric ones even if it’s better due to proc rate the effect is similar. Suggest to give this spell to clerics and give us another type of group proc buff.
.If it got to be defensive an ablative proc would be original for albion realm. If it could be offensive ramdom shear offensive proc or Offensive celerity proc could be good Ideas.
Voilà pour le moment ce que j'ai écrit.

Je compte Mp Arow sur Drunken Friar ( ou sur les VN bord si je peux pour qu'il puisse éventuellement tirer ce qui lui semble intéressant)
Non.

Sur et certain pour guérison sauvage.

Par déduction pour maitre guérisseur vu que les bonus toa en soin n'affectent pas le Hot.


J' en profite pour signaler qu'il semble que finalement le up de régénération n'affecte pas les Hot et que certains qui avait testé sur le mauler avait confondu son Hot et son Frigg( vu qu'il a les deux.)
je viens de lire une grande partie de ce fil,

et quasiment tout le monde s'acorde à dire que moine c'est forcement un bdg,

Foutaises !!!

le moine 50 bâton se doit d'être visio , bien plus utile à un groupe ^^

osef des magos en carton , qui implosent au dd !

la force du moine c'est sa résistance globale, donc par défaut le moine est spé CHIEUR et pas vraiment fait pour jouer aux assist tank ou aux clerc bdg

le moine est quand même la seule classe du jeu qui frape fort , soigne correctement, encaisse bien au cac/magie et qui a des bons buffs de groupe

regardez les ra du moine c'est spé chieur, tempête statique et ih de groupe

quoi de plus fun à jouer ?

(mais un vrai chieur est spé bdg, mais ne bdg jamais)


sinon je vois bien un template 50 45 25 x pour un moine de groupe et 50 batôn 42 buff 30 parade x soins pour un solo
Citation :
Publié par song
Perso, dans nos groupes , on ne groupe un moine que s'il est spé heal et bg !
Et ca marche super bien quoi .
Vous en pensez quoi ?
Ca dépend de ce que tu appelles spé heal .

quoiqu'il en soit ça ne sera plus tout à fait d'actualité avec les 1.8pts spec de la 1.87
Citation :
Publié par tnicolasfr
spécialisé bg ou bdg ca veut dire quoi ?
Bonsoir,

Bg et Bdg = body guard (garde du corp), c'est une compétence (master level) dans la ligne 'Battlemaster' (maître des batailles) permettant de protéger une personne du groupe aux attaques cac selon certaines conditions.
Une chose sympa à obtenir serait que le regen endu self est la meme valeur que celle de la senti car le notre est vraiment pourri.
Depuis infatigable, je l utilise bc moins et avec les nouvelle popo regen endu, encore moins.
Si j ai bien compris, vous voudrez que la parade ressemble à garde de la spe bouclier (mon anglais étant mauvais je me trompe peu etre).
Je trouve ca bien, voir abusé.
Citation :
Publié par aterus
( ou un spread <rêve> )
Sans aller aussi loin si deja on pouvai avoir celui du barde se serai deja une évolution sympa

Citation :
Publié par Asham[Démon Gardien]
Truc en anglais que j'ai mis 20 min à comprendre
C'est pas mal tout ça, bonne idée
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