Landmark - Forum général

[Actu] Mise à jour du 21 mars 2016 de Landmark

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Daynos de Nory a publié le 22 mars 2016 cette actualité sur le site Landmark :

Citation :
https://jolstatic.fr/www/captures/2120/8/113978-240.jpg
La grosse mise à jour printanière est actuellement en cours de déploiement. En conséquence, les serveurs sont fermés pour 24 à 48h. Le patch note est disponible en anglais sur le forum officiel, nous le traduirons dès que possible.



Une réaction ? Une analyse ? Une question ? Ce fil de discussion est à votre disposition.
En attendant la traduction, voici le patch note en VO
Citation :
Bienvenue dans un nouveau monde dans Landmark !

Pour préparer le lancement de Landmark ( attendu ce printemps ), nous apportons une tonne de nouveau contenu, de corrections de bug, de modifications à interfacerl] et une nouvelle expérience de jeu pour rendre Landmark plus amusant et plus accessible à tous, indépendamment du niveau d’expérience.

Le 10 mars à 10:00, les serveurs de Landmark ont été fermés pour cette mise à jour et pourraient le rester pour 24 à 48 heures. Nous allons faire un livestream pour montrer certaines de ces fonctions mardi (details ici). En attendant, voici un aperçu de ce que vous trouverez lors de votre retour dans le jeu !


Bugs !
Il y a des tonnes de choses dans cette mise à jour, ainsi qu'un bon nombre de bugs embêtants que nous connaissons et nous sommes sûrs que vous trouverez beaucoup d'autres ! Nous allons utiliser le fansite tiers dgcissuetracker.com et regarder vos commentaires sur le forum officiel. Nous avons également listé les problèmes connus à la fin de ces notes.

Si vous remontez un bug, les informations les plus utiles que vous pouvez nous donner sont de nous expliquer comment le reproduire à nouveau, étape par étape !

Bienvenue dans notre nouveau monde -- Lumeria !
Landmark a maintenant un thème et une direction plus clairs pour le lancement pour refléter d’avantage la créativité et le talent de nos joueurs et de leurs créations.

Les personnages sont maintenant appelés Luminaries et l'unité de l'imagination est appelée "lumen" ! Les Luminaries acquièrent l'inspiration sous la forme de lumens en complétant les activités quotidiennes et la Lumen Station peut distiller ceux-ci en équipement, ressources et connaissances !

D'autres termes dans le jeu ont également été changés pour respecter le thème et pour plus de clarté auprès des nouveaux joueurs :
  • Islands (Îles ou Continents) sont désormais appelées Landscapes (Paysages)
  • Claims (Terrains) sont désormais appelés Build Sites (Site de construction), et Claim Management (Gestionnaire de terrain) devient Site Management (Gestionnaire de site)
  • Templates (E8le/url]) sont désormais appelés Building Designs (Plans de construction), ou Designs (Plans) en abrégé
  • Les Voxels sont plus communément nommés Blocks (Blocs)
  • Underground caverns (Cavernes souterraines) avec ruines deviennent les Chaos Caverns (Cavernes chaotiques)
  • Achievements (Accomplissements ou Exploits) sont maintenant appelés Goals (Buts ou Objectifs)

Commencer

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  • Les nouveaux personnages ont désormais un curseur de taille pour changer entre petit et grand humain;
  • Les nouveaux personnages choisissent maintenant une tenue de démarrage qui détermine l'apparence de leur armure et arme de démarrage;
  • Les noms liés à des comptes qui ne sont pas connectés depuis avant notre dernier wipe en 2015 seront débloqués et pourront être réclamés à nouveau (Notez que si vous vous êtes connecté sur un compte depuis ce dernier wipe, votre nom précédent sera toujours réservé pour une utilisation sur ce compte seulement).
  • Tout articles d’un pack fondateur et tous les achats effectués sur le Marketplace au cours de la bêta seront ré-attribués au premier nouveau personnage que vous créerez après le wipe printanier, ou remboursés en Lumens afin que vous puissiez racheter ces articles (ou un autre si vous préférez).
  • Rappelez-vous que les éléments échangeables du Marketplace et les Lumens seront SUPPRIMÉS si vous supprimez votre personnage, aussi nous vous conseillons vivement de vous assurer que vous êtes satisfait de votre personnage avant de confirmer sa création.
  • Les nouveaux personnages se verront automatiquement accorder un Building Site (Site de construction), en priorité sur un Pioneer Landscape (Paysage du pionnier) aussi longtemps qu’il y aura un espace libre. En seconde place dans la priorité d’attribution des sites de construction, on trouve les cavernes souterraines d’un Paysage du pionnier. La priorité la plus faible pour le site d’un nouveau joueur est un site sur l'un des paysages classiques, si les îles pionnières sont complètement pleines.
  • Si vous aviez des terrains dans le monde d’avant le wipe, vous constaterez que nous avons créé les Plans de tous vos terrains qui existaient dans ce monde lorsque les serveurs ont été arrêtés. Vous trouverez ces derniers dans votre fenêtre des Plans avec un nom qui correspond au nom du terrain. Si le nombre total de voxel de ces conceptions dépasse votre limite maximale de stockage de voxel, vous aurez cependant besoin de supprimer certains Plans avant de pouvoir en créer de nouveaux.
  • Il est très important pour nous que nous assurer que les nouveaux joueurs ont une bonne expérience de jeu dès le commencement. Donc, une nouvelle série de buts vous guidera au travers des tutoriels de départ - et bien que cela ne soit pas nécessaire à nos joueurs expérimentés de la bêta, nous apprécierions vos commentaires si vous pensez que ceux-ci sont clairs et utiles aux tout nouveaux Luminaries qui nous l’espérons nous rejoindrons au lancement du jeu !
  • Se référer à la FAQ sur le Wipe pour plus information sur les détails de ce wipe si vous jouiez déjà avant.

Le Monde
  • Les nouveaux Paysages du pionnier sont plats, n'ont pas de réseaux de cavernes sous eux, et ne peuvent être revendiqués pour l'instant, sauf par le processus d'attribution automatique lors de la création d'un nouveau personnage. Alors, soyez sûr de vraiment vouloir quitter les lieux avant de libérer votre site de construction sur un Paysage du pionnier, parce que vous ne serez pas en mesure de revenir en arrière ! Nous réservons ces îles pour les tout nouveaux Luminaries pour l'instant, parce qu'elles sont beaucoup plus adaptées pour les nouveaux joueurs qui commencent.
  • Il y a un nouveau menu Teleport (Téléportation) accessible directement à partir de l'interface utilisateur. Cela remplace la nécessité de la Stone of Recall (Pierre de rappel), et vous offrira des options de transports directement vers votre maison, vos amis, les membres de votre guilde, et plus encore.
  • Les Paysages Classiques ont un nouveau type de sous-sol : les Chaos Caverns (Cavernes Chaotiques). Ce sont des réseaux de grottes courts, que vous pouvez rejoindre via le menu téléportation, explorer pour l'aventure et trouver les Lost Cristals (Cristaux perdus) à l'intérieur des ruines qui s'y trouvent.
  • Un Cristal Perdu peut être trouvé dans chaque ruine, mais vous n'obtiendrez des récompenses que du premier que vous trouverez au sein d'un réseau de grottes spécifique. Vous aurez à vous téléporter vers une nouvelle aventure pour trouver votre cristal suivant. Mais ne vous inquiétez pas, les Cavernes Chaotiques sont nombreuses et presque sans fin !
  • Voir notre précédente actualité pour plus de détails sur les paysages et les modifications apportées aux cavernes

Ressources et Récolte
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  • Avec les changements apportés au monde viennent aussi des changements aux ressources récoltables ! Les modifications apportées aux couches souterraines du monde signifient que les ressources minières sont simplement divisés en "surface" et "sous-sol", à la place des cinq couches précédentes de minerai, gemme, et gisements de pierre rare.
  • À la surface, vous trouverez : le marbre, l'amarante, le cuivre, l'étain, l'agate, et le saphir
  • Dans le sous-sol, vous trouverez: l'albâtre, l'obsidienne, l'argent, le fer, l'or, le rubis, l'émeraude et le diamant
  • Les plantes ne sont plus récoltables, et les faucilles ne sont plus utilisés pour quoi que ce soit. Nous n'avions pas l'impression que la récolte des plantes était une partie amusante du jeu, alors maintenant elles sont juste de la décoration.
  • L'exploitation des arbres reste pratiquement inchangée, mais tous les arbres donnent maintenant deux ressources supplémentaires, Tree Fiber (Fibre de bois) et Tree Sap (Sève d'arbre). Celles-ci sont utilisées pour faire des potions et d'autres choses qui provenaient précédemment des plantes.
  • Nous avons également apporté quelques modifications aux ressources gratuites pour la construction. Alors que les matériaux de terrassement (comme la terre et l'herbe que vous voyez dans le monde autour de vous) ne nécessitent généralement pas de ressources pour être utilisés en tant que blocs de construction sur votre site de construction, la plupart des autres matériaux en nécessitent. Ces ressources peuvent inclure les plus communes tels que la terre, la pierre, le sable et la glace. Comme vous vous retrouvez avec beaucoup de terre supplémentaire et autres matériaux de terrassement communs quand vous creuserez à la recherche de minerai et de pierres précieuses, nous espérons que ces ressources seront utilisées à bon escient sans être onéreuses. Cependant, comme avec tout le reste, nous nous attendons à entendre vos commentaires pendant le test !
  • Pioches et Haches ont maintenant des capacités différentes telles que la vitesse ou dommages accrus, ou un bonus de ressources. Choisissez celle qui vous convient le mieux !
  • Il y a aussi une nouvelle gamme d'outils de récolte alimentés par la technologie Pulverizer ! Recherchez la série d'outils NovaTech Extractor dans votre station d'artisanat locale et essayez-la. Ces dernières marchent sur les arbres ainsi que les gisements miniers et chacun un effet spécial additionnel, comme l'augmentation de la vitesse d'exécution, la localisation des ressources, et plus encore.

Build Sites, les Sites de construction (connus jusque-là sous le nom de Claims)
  • L'entretien des Sites de construction reste le même qu'avant cette mise à jour. Un tout nouveau Luminary sur un tout nouveau compte va commencer avec un Site de construction qui restera dans le monde pendant 7 jours. Le Luminary a besoin de se connecter à nouveau avant que le délai se soit écoulé, afin d'éviter que son site de construction n'expire. (Les Sitesde cosntruction expirés seront retirés du monde pour que l'espace puisse être utilisé par quelqu'un d'autre. Un Plan du Site de construction et toutes les ressources seront envoyées au Luminary par courrier dans le jeu afin qu'il puisse replace sa création à son retour). Pour chaque jour unique de connexion que le personnage effectura, un jour supplémentaire s'ajoutera au temps d'expiration de ses sites de construction, jusqu'à un maximum de 90 jours. Se référer à notre ancienne actualité relative au loyer des terrains pour vous rafraîchir la mémoire.
  • Les Luminaries qui ont joué avant cette mise à jour conserveront leur précédent temps d'expiration accru. Il ne sera pas réinitialisé.
  • La taille des Sites de construction a été normalisé, et nous utilisons cette mise à jour pour tester la nouvelle taille de 525x525x450 blocs. Les Sites de construction peuvent être insérés quelque peu dans le sol ou peuvent être quelque peu flottant dans l'air, pour ceux qui souhaitent revendiquer une caverne de surface ou construire un dirigeable.
  • Vous devriez commencer avec autant de Sites de construction disponibles que vous aviez acheté de terrains de base (soit par l'intermédiaire de packs fondateurs ou directement sur le Marketplace) avant le wipe. Après la mise à jour, vous devriez quoi qu'il arrive avoir plus d'espace total à construire que ce que vous aviez avant la mise à jour, vous ne devriez jamais perdre d'espace de construction. Les exceptions à cette règle sont involontaires et devraient être signalés à Daybreak Games !
  • Vous pouvez maintenant placer le Teleport Arrival Point (Point d'arrivée de téléportation) sur votre site en déplaçant le prop Arrival Point (Point d'arrivée). Les Luminaries qui visiteront votre site arriveront là où vous avez placé ce prop. (Si le prop n'est pas dans un endroit accessible ou a été retiré, un autre emplacement aléatoire sera choisi). Vous pouvez trouver cet accessoire dans la section Scripting de la liste de Props.

Gallery
  • Tags for listing your site in the Gallery are now selected from preset drop-downs, rather than freeform. We’ve created some initial lists we think may be useful, but we’ll be looking for your feedback on what these lists should contain as you test the update with us.
  • Gallery entries now include a comments area where you can leave a comment about the site!
  • You can now search for key words in the names of Build SItes in the Gallery (previously, only tags were searched).

Dernière modification par Daynos de Nory ; 23/03/2016 à 23h28.
Suite du patch note : le mode construction
Citation :
Build Mode
  • We have a new Build Mode UI! This is accessed via the menu at the top right, or by pressing Tab. While you can bring it up at any time (in case you want to sort through props or other build features), you can only actually make use of it on a build site where you have access to build.
  • Build mode has four tabs, which can also be toggled between using Shift-1, Shift-2, Shift-3, and Shift-4.
Designs:
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  • This tab shows all the building designs (formerly called templates) that you own, and can be filtered to show which can be placed with your current resources. The tooltips display more information, and for still more detail, right-click the design icon to open the detail window. You can also open the full design management list with the L key or by clicking on the house icon on this tab.
  • New building designs are now created by using the + button on the designs tab. If you click the button without already having a selection volume, a selection volume will automatically be placed around the voxels you most recently worked on.
Props:
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  • This tab shows all the props you currently know how to make. Recipes for new props can be found as you adventure, earned through Goals, or unlocked at the Lumen Station. This tab can be filtered to show only the props you can currently build, or all props you know. This tab also includes some new scripting objects, and creatures to place on your build site. More on these later!
  • We have also added a few new props for you to collect and there should be more coming over the next weeks.
  • Prop categories have been reorganized and we hope the new categories are clear, but if you have any suggestions for improvements we’re happy to hear about them!
  • The way we handle prop limits on claims has been changed. You should no longer be limited by individual type of prop. We can now limit number of props per category. We do not currently have a limit on most prop categories but we may adjust this during testing. Chests are limited to 50 per claim, and creatures are limited to 100 per claim. Again, these numbers may be adjusted during testing so let us know if you have feedback about the limits!
Tints:
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  • The tint tab is a list of tints that can be applied to the props on your site. Many (though not all) props can be tinted so you can color coordinate your creations as you desire.
  • Select a tint and mouse over a prop on your site to preview the new tint; click to confirm.
  • You can also drag the selection volume around a group of props and then tint them all at once!
Building:
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  • This tab contains the original building tools and shaped blocks, as well as the list of available materials. The materials list can be filtered to show only materials you currently have resources to build with, or all materials. The far right panel of this tab will change to display options that apply to the tool currently selected.
  • The building tools are no longer inventory items that need to be placed on a hotkey bar. They can still be accessed with a keypress by using the numbers 1-9, however, at this point they can’t be rearranged in order.
  • We have also changed the default keybindings for switching between modes and axes. Q = translate, E = rotate, R = scale, Z = change axis.
  • While the ability to rearrange the build tool keys may be something we consider in the future, there are many higher priority tasks at the moment. Experienced builders will need to take a little time to re-learn keyboard shortcuts in your muscle memory, but we hope that once you’re used to it you’ll find the new layout convenient.
Tweak mode changes:
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  • Tweak Mode applies to templates, props, and build tools and we’ve made some changes to make this behave more consistently, and to be easier for newer players to find. You will now see a green button at the top of the build mode UI that switches between Tweak Mode and Freeform Placement Mode.
  • Designs and pasted volumes default to starting in Tweak Mode. Everything else defaults to starting in Freeform Placement Mode.
  • Toggle between Tweak Mode and Freeform Placement Mode with the T key or by using the UI button.
Build Settings:
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  • The small cog icon at the top right of the build mode UI allows you to access the advanced settings. This is where you can choose to display or hide trigger areas, set your preferred Field of View number, and set or clear the time on your site.
Camera Modes:

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  • At the top right of the screen you’ll notice new camera controls, as well as the buttons to toggle grid mode and Build Mode on and off. The different camera types can also be accessed using F1 through F4 and will switch between third person, third person fly cam, orbit cam, and freefly cam. More advanced options for these cameras (such as Field of View) may be found in the Build Mode settings.
  • For the Orbit Camera, holding down Ctrl-E allows you to move the orbit point.
  • These camera modes are intended for use while building on a site.Normal third person camera is the only mode available during normal exploration and combat.
Starter Designs:
  • The old Starter Home templates (now known as Building Designs) have been removed; and replaced by a set of modular castle section designs created by beta Luminary Ginsan. You’ll start with a handful of these and earn more through achievements, until you have a full set of modular castle pieces you can mix and match to create a unique castle layout of your own. We hope this will be a friendly introduction to learning to build, and we look forward to your feedback!
  • The old starter designs (circles, lines, etc) are no longer granted to new characters by default, but can still be crafted at the Replicator if desired.

Dernière modification par Daynos de Nory ; 22/03/2016 à 10h00.
Suite du patch note
Citation :
Things to collect and earn!
  • As a new Luminary, you start with a selection of props and creatures you can use on your site.
  • As you travel the world harvesting, earning Goals, or fighting enemies, you’ll unlock recipes for more props, equipment, and creatures!
  • You’ll also earn lumens through regular activities every day, which you can use at the Lumen Station to unlock additional recipes in whatever order you choose.
  • As you receive loot, you’ll notice it now displays briefly in the upper left of your screen as it drops into your inventory, so you can see at a glance what you’re getting. Details are still in the loot tab of your chat window also.
  • Any activity - such as harvesting or combat - that gets you loot has a chance of giving you lumens and recipes.
Goals (formerly Achievements)
  • We’ve revised the list of Goals in your journal, and there are now more to do, with more rewards to earn.
  • Some Goals may be hidden surprises you’ll only find when you do something particular, so don’t be afraid to experiment!
  • There are also daily Goals which will be available each day if you want ideas on something to do, or wish to earn some extra lumens. Find these in your Journal (J) in the Daily section.
  • Let us know what you think as you try these out. We’re looking forward to your feedback on how to keep making these fun!
  • You now have a Luminary score indicating how many Goals you’ve achieved. You can see this in your Journal (J).
Crafting

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  • Crafting is now done at the Replicator, which can be found at each portal spire, or placed on your site.
  • The Replicator is where you can use resources to create new equipment, tools, potions, synthetic materials such as lumicite, and more!
  • There is also a Lumen Station at each portal spire, and which can also be accessed from anywhere in the world by clicking on the lumens icon in your UI. The Lumen Station offers many useful things, including resource bundles, recipes for props, outfits, and more. For example, if you want a particular prop but haven’t found the recipe for it yet, you could choose to use the Lumen Station to convert some lumens into that recipe immediately.
  • The Lumen Station also sells many things that were previously available in the Marketplace. If you had made Marketplace purchases previous to the wipe, your first created new character will be granted more than enough lumens to reacquire the same items (or others, if you prefer) from the Lumen Station. (See also: Wipe Q&A)
  • You may notice some things you can craft on the Replicator can also be obtained from the Lumen Station – the choice is yours whether you wish to use resources to make them on the Replicator, or use lumens to make them at the Lumen Station.
  • In the case of some items, what you are purchasing at the Lumen Station is the recipe, not the item itself, so you may still need to obtain the resources to craft the item at the Replicator after unlocking the recipe. The item on the Lumen Station should be clearly marked Recipe in these cases, but please let us know if you see any cases where you find it unclear.
Inventory/Storage Changes
  • Pre-update Inventory size: 40, max 100
  • New Inventory size: unchanged
  • Pre- update Vault size: 60, max 100
  • New Vault size: 60, max 120
  • Pre- update Collection size: 900,000
  • New Collection size: 24,000,000
  • Pre- update Template Storage size: 6,000,000, max 24,000,000
  • New Template Storage size: 6,000,000, max 48,000,000
  • You can place up to 50 chests on a claim.

Dernière modification par Daynos de Nory ; 22/03/2016 à 10h02.
Patch note (suite)
Citation :
Equipment and Combat

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  • Campfires – for speedy recovery while you’re out fighting, you can place a campfire. If you’re near the campfire while not in combat, you’ll immediately be healed to full. (Campfires have no effect during combat.) All new characters will start with a stack of these, so try them out and let us know what you think! You should have a chance to get campfires any time you get loot; they can also be acquired from the Lumen Station.
  • Weapons, armor, and accessories have a “damage type” indicated by a colored symbol on the tooltip. Equipping a weapon and armor of the same type may grant a bonus in combat. Different damage types indicate a different style of combat.
622.jpg

647.jpg Fire weapons are wild and violent.
  • Erupt: Successful attacks can deal double damage.
  • Frenzy: When activated all attacks are temporarily faster.
  • Burn: Opponents can be set aflame, which temporarily stops their attacks while dealing damage over time.
642.jpg Water weapons are elegant and inevitable.
  • Flow: Successful attacks can temporarily increase maximum energy.
  • Surge: When activated all stored energy is used to deal bonus damage.
  • Freeze: Opponents can be frozen, which temporarily stops their attacks and movement.
644.jpg Lightning weapons are energetic and intense.
  • Energize: Successful Power Attacks can temporarily increase energy regeneration.
  • Supercharge: When activated all Power Attacks temporarily deal more damage and cost more energy.
  • Electrocute: Opponents can be electrocuted, which temporarily stops their attacks and movement.
646.jpg Earth weapons are indomitable and overwhelming..
  • Regrowth: Successful attacks can restore missing life.
  • Harden: When activated the next opponents attack deals reduced damage.
  • Crush: Opponents can be knocked to the ground, which temporarily stops their attacks and movement.
643.jpg Affliction weapons are insidious and persistent.
  • Infect: Successful attacks can temporarily increase damage.
  • Rot: Opponents can temporarily suffer from reduced damage and damage over time.
  • Cripple: Opponents can be crippled, which temporarily slows their movement.
645.jpg Radiance weapons are dazzling and empowering.
  • Rejuvenate: Successful attacks can temporarily increase life regeneration.
  • Exalt: When activated all attacks temporarily deal more damage and all weapon properties are stronger.
  • Illuminate: When activated a shield temporarily intercepts damage from opponents.
641.jpg Shadow weapons are ravenous and punishing.
  • Siphon: Some of the damage dealt on successful Power Attacks is converted to life.
  • Torment: Opponents can temporarily take more damage from all attacks.
  • Condemn: Opponents can be condemned, which temporarily stops their movement.
Citation :
Publié par Domino, post: 586762, member: 385
Creatures on Build Sites
  • Creatures are now available in your props list, and can be placed on build sites
  • Creatures require Monster Essence to place; this is obtained by normal activities in Landmark including killing other monsters, harvesting, and exploring Chaos Caverns.
  • Creatures can be set to ally, neutral, or enemy faction
  • Claims with creatures on them can be set to Play Mode, meaning the creatures will come to life. Enemy creatures will attack players, and may drop rewards! Ally creatures will assist players against enemies. And neutral creatures will simply watch, and can be used to add flavor to your build site.
  • You will start with a set of basic creatures, and will unlock more as you fight, complete Goals, or use lumens at the Lumen Shop.
  • A new set of scripting item props is also available in your props list, including a Text Object which can be used to make your creatures speak, (working on this, but currently some bugs so not available yet!) and Pathing Nodes which tell your creature where to walk.
  • Creatures can also use the Linking and Triggering system to trigger events on their death and spawn.
  • Right-click a creature to access more options such as the creature name and respawn rate.
  • See creature preview post for more!
Other Changes
  • Previous types of crafting station that are no longer used are now available as decorative props for your claim.
  • We have removed PVP game tables. PVP is no longer available.
  • We have removed Sifters.
  • You should notice improvements to the chat windows; direct tell messages sent to you will now appear in their own separate tab so they’re easier to see.
  • Head and hand slot equipment is no longer available
  • Props and materials named for Workshop themes now have new names.
  • The Foundation Museum islands are no longer accessible.
  • Dark Elf, Kerran, Ogre, Halas, Combine, and Takish Workshop winners should log in to find they have been granted a new in-game title.
  • The Designs management window now has a column that clearly indicates if a design is counted against your voxel storage or not.
  • Line tool cursor is always a minimum of 2x2 blocks in size, since 1x1 does not work.
  • Pulverizers no longer exist in their old form, they are now known as the new harvest extractors

Dernière modification par Daynos de Nory ; 22/03/2016 à 10h04.
Problème connus :
Citation :
Known issues

As noted above, there are a number of known issues that we didn't want to delay the update for, but which you will probably encounter. We're working on these, and have a list of the bigger ones below! We'll also try to update this list with any larger issues that Luminaries report once we go live.

We will be using the third-party fansite dgcissuetracker.com as well as watching the forums for your feedback. Since so much has changed in this update, our helpful moderators will be closing all bugs previous to this update on the issue tracker and will start fresh. If an old bug is still an issue after this update, please enter it again with all the details on reproduction steps you can provide. We appreciate your help in tracking those pesky bugs!


  • Wisps have temporarily forgotten how to fly. While this is slightly embarrassing to the wisps, you can still kill them and they can still kill you, so be vigilant.
  • Sometimes when you create a new character, you will get a message saying “unable to create character”. Don’t worry, it’s lying, and your character will be created just fine.
  • Placing templates and pasted selections is not currently defaulting to tweak mode. It should. (Hit T to switch over for now.)
  • Placing templates and pasted selections is not listing Mirror as an option; in the mean time you can still use the V key to do this, but there should be an icon at the bottom right also.
  • "Local" is still showing as an option to travel at the portal spire, but should be removed.
  • You need to equip starter weapons TWICE in order to update the starter Goal.
  • You should be getting the expendable healing version of camp fires as loot, but currently you're getting a camp fire prop which is less useful. This is not intended.
  • The last couple lines of harvest loot that display on your screen overwrite each other.
  • On a server reset, pathing creatures on build sites will not start pathing again until play mode is turned off and on again.
  • Creatures that chase someone off a build site are not always consistent about returning.
  • Some of the lighting props are having trouble lighting. (Intricate chandelier, buccaneer's chandelier are known)
  • Barren type creatures sometimes cannot be damaged at range until they aggro on you.
  • Build Mode UI should turn off by default when you leave your build site.
  • You can only open the detail card for a Goal by clicking the header name, not by clicking the step. Either should open the Goal details.
  • Text of names in the friends list gets smaller if you click on it.
  • Several UI buttons sometimes need to be clicked twice in order to work.
  • Props that are free to place are not included in the "can build" filter
  • Females have extra eyebrow options in character create that don't actually look different and don't tint properly
  • Teleporting from another island to a pioneer island doesn't always place you at the spire
  • Some caverns lack prop decorations
  • Consumables on the hotbar don't show how many are in the stack until after you zone.
  • NPCs don't always aggro the nearest person on a claim, but may decide to attack anyone on the claim
  • A number of props still have tint issues that we're working on
  • Build site time setting display resets in the build settings (although it does remember what the build site time actually is)
  • Water material has vertical streaks
  • Head and hand slots are still shown in the character window even though there is no equipment for these slots any more.
  • We do intend to have a text prop that can be hooked up to Creatures on your claims, but are holding this back for now as there are still some issues to be fixed.
  • If you place a creature too close to a pathing node, it sometimes confuses the creature and it may fail to path.
  • There are definitely still some pathing oddities to be worked out, we are looking into these but reproducible step-by-steps of particular issues you notice are always useful!

Dernière modification par Daynos de Nory ; 22/03/2016 à 10h05.
xD
J'ai pas eu le temps de visionner l'intégralité du stream. Le seul truc que j'ai vu c'est un mec passant au travers des décors te donnant ainsi la localisation des cavernes. Si c'est pas déjà piqué des hannetons ça ^^
Il y a ça. Il y a les 10mn passées à montrer à quel point c'est génial de miner avec les nouvelles pioches. Il y a le Q&A foireux au début. Je pense qu'ils voulaient rassurer avec ce stream, mais en vrai c'est plutôt l'inverse : le peu d'espoir que le patch m'avait donné a été purement et simplement éradiqué.
Allez hop c'est parti pour une mise à jour de 3976MB à... pas très vite par seconde

... pendant ce temps là j'ai traduit rapidement la première partie du patch.

Dernière modification par Daynos de Nory ; 22/03/2016 à 23h19.
J'ai commencé à traduire le patch, mais je n'ai que 24h dans ma journée et beaucoup de choses à y faire rentrer ces derniers temps.

Et effectivement, si quelqu'un a envie de m'aider à traduire, il ou elle est le/la bienvenue .

Sinon vous pouvez aussi vous cotiser pour me payer un salaire qui me permettra de bosser pour JoL à temps plein plutôt qu'en bénévolat sur mon temps libre .
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