Allez, comme je suis sympa, je vous copie/colle le résumé/trad/commentaires que j'ai posté sur nos forums corpo :
A propos des planètes :
you will need to be a fairly experienced player to fully utilize their potential.
On pourra donc commencer en étant jeune joueur, mais pour en tirer tous les bénéfices il faudra avoir du SP.
You can build infrastructure and interact with almost every planet in the game, regardless of whether someone has something there, already. The problem is that the planets are going to have limited resources.
Donc on pourra être 15k joueurs sur la même planète. Mais les ressources étant limitées sur chaque planète, l'intérêt de s'enfoncer dans les coins reculés devient évident...
And you can interact with each and every one of them. Including those that are in wormhole space, which can actually be quite challenging.
Ou comment valoriser la vie en WH (encore plus diront certains

).
I'm guessing that different planets have different resources and that the harder a planet is to get to, the more rare its resources will be.
Torfi: Of course. And they are all wildly different, which is exciting. We're making really interesting manufacturing and resource trees here, right now. Going over 'what materials are you extracting from gas giants, what are you getting from planets which are pretty much just molten magma. You will actually be able to put down facilities, arcologies, and cloud cities, or really tough units that you can place on very hostile worlds, to extract and manufacture from them. And then rocket the stuff off of them, or move it out with a space elevator. In general, of course, with more risk comes more reward.
Désolé pour le pavé. Donc là pour résumer, il y aura des ressources différentes en fonction des types de planètes. On pourra construire plein de choses différentes, et certaines planètes à environnement hostile demanderont des défenses/infrastructures... Les moyens de récupération des productions pourra se faire soit en envoyant des fusées (pour les récupérer en orbite du coup) soit par des ascenseurs spatiaux. De plus, comme partout dans Eve, plus c'est risqué, plus tu gagnes de sous
Will there be a new set of skills that players will need to master?
Torfi: Yes. Absolutely. Your ability to master a planet, to manufacture, build up, and manage it, will be bound by skills. But again, the barrier of entry is really low.
Donc il y aura de nouvelles skills pour exploiter les planètes, mais les prérequis seront faibles, et on pourra commencer tôt. Comme d'hab, plus tu skills, plus c'est rentable et/ou plus t'as de choix.
And also, I should mention that the planetary interaction should not be thought about as a feature to replace any action that is already going on in EVE, today. It's more augmenting and re-experiencing EVE. It doesn't require you to sit and grind.
Cela ne va pas demander de s'y investir à bloc en temps de jeu, tu pourras profiter et exploiter tout en faisant tes choses habituelles... Il faudra juste passer de temps à autre relancer quelques trucs, récupérer du stuff, voir si tout va bien...
Concernant le PvP et les planètes :
From a PvP perspective, in planetary interaction the conflict is more like too many people hogging the same resource.
Donc pour le moment le seul PvP des planètes reste bien la surexploitation de ressources limitées (et éventuellement le hauling en low/null sec mais cela parait logique...
It should be said, though, that with Dust 514, all of that is going to change. We're not saying that your installation in high-sec is going to get blown to smithereens the day DUST hits the market, but for low-sec and zero-sec, DUST 514 will definitely play a part of allowing you to mess up other peoples' infrastructure
Avec DUST 514, il semble que les planètes High sec ne seront pas touchées, par contre en low/null il est probable que cela castagne au sol, et donc que l'on puisse y perdre des choses...
Mais qu'allons nous produire sur ces foutues planètes ??
One of our goals with planetary interaction is to phase out these NPC created commodities
En gros, des items qui ne sont pas encore productible... Les Trade goods sûrement !
We are not giving out publicly yet which commodities these are. Even once we put it on the public test server, you will not be able to see what these final commodities are going to be.
Mais ils sont vils chez CCP... Même avec Sisi, on ne pourra pas savoir avant la release quels items du NPC Market seront remplacés par des productions planétaires !! Les salauds
We're not expecting to be able to go that much into population control, in this expansion. This iteration is more about scanning for great deposits, mining them, building up infrastructure to refine them, and manufacturing stuff out of them on the surface of the planets. Then launching it into space to be used by players.
Donc pas d'impôts ni taxes, même pas vraiment de contrôle sur la population DANS CETTE EXTENSION (donc sûrement plus tard

). Par contre extraction de ressources, transformation, production, envoi vers l'espace sont au programme !
Et comment je contrôle les planètes ??
In 0.0 systems, we are expecting you to need sovereignty over that system for your infrastructure to function on a planet.
Donc il faut la SOV pour profiter d'une planète en nullsec.
Taking sovereignty really disrupts industry and messes things up.
Si tu piques la SOV, ca fout la merde sur les planètes et les anciens proprios ne peuvent plus en bénéficier
The gameplay in high-sec will generally be more cooperative. The goal is that people will actually be working together on the planets, benefitting from each other. One player will not be able to serve in all roles, or specialize in all roles in the entire manufacturing and mining sector.
En High sec, ils voient plutôt ça par un gameplay coop. Tu ne pourras pas tout faire seul, donc un joueur va miner, et coopérer avec un autre qui va produire, etc etc...
TTH: So it will take some time to set up control and dominance over these planets and resources.
Torfi: Yes, absolutely.
Il faudra donc prendre le contrôle et dominer certaines zones de la planète - peut-être du style de l'influence de Civilization - pour l'exploiter complètement. Et cela prendra du temps !
Mais Mais... Et mon Industrie spatiale alors ??
We are not going to be competing with the industry, research and manufacturing on the stations. And they're not going to be competing with mining. We are not replacing any of these game systems. They will be a separate ecosystem, so to speak.
Je crois que c'est clair ! Rien de faisable en station in space sera faisable au sol ! Deux économies différentes !
Et la Release ? Rush ou pas Rush ?
it will have people flying all over space, deploying satellites and scanning for resources. Also launching command centers and building infrastructure. And also starting to train the skills needed for it, of course.
Il faudra donc scanner les planètes pour connaître leurs ressources. Et il y aura des "Command Centers" à déployer.
Some people will definitely be striking it rich by discovering huge deposits of valuable minerals in remote locations, and trying to keep these a secret for as long as they can.
Il y aura donc des spots de taille et de valeur différentes (on s'en doutait un peu

).
Mais QUAND je pourrais enfin faire mumuse sur les planètes ?
The goal is to have it out on the test server in little more than a week. It's going to be very embryonic.
Donc sur SiSi dans moins de 15 jours !! Mais dans une version très embryonnaire, genre même l'interface sera pas finie toussa toussa...
Voilà voilà, j'espère que cela ne fait pas trop "Wall of text" et que cela aidera la communauté !