Pas mal d'infos sur les futurs contenus avec images ou videos

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Citation :
Publié par Rasetsu [Men]
Ils se seraient épargnéspas mal de tracas en patchant au moins en début de semaine prochaine.
C'est le cas, patch mardi. Dans 3 jours.
Monday update :

Citation :
Hey folks,
This week, we're planning to patch tomorrow, August 30th.

Tomorrow's patch contains some fixes for End of Summer event drop behavior, as well as Angela changes & fixes that didn't quite make her release. The patch also has some necessary event data, so that we can swap over to the Civil War event this upcoming Friday, with the End of Summer event running until then (through Thursday until midnight).

For next week, a number of visual updates are working through the pipeline and multiple VUs may wind up shipping with the following patch. Hulk, Dr. Strange, and Wolverine default VUs are progressing nicely and could all see a release late next week. A new Elektra costume is also coming through around the same time, as well as a Captain America costume that I suspect folks will not be able to predict!

For those wondering about our big upcoming announcements... soon™. To be more specific, we're expecting around the end of next week for the first of a number of dev blogs detailing some of the big changes coming to Marvel Heroes. We're looking forward to finally being able to discuss some of these changes with you folks!

As always, feel free to leave any questions or comments, and I'll try to respond to what I can.
Have a great week!
Retrait des bonus du mode histoire :
Citation :
These bonuses are being removed as we move forward with Story Mode revisions. We've already ensured that this will be clarified in tomorrow's patch notes, but going forward we want to remove these kind of "mandatory" bonuses from Story Mode as players add new heroes to their roster.
Citation :
They will be retroactively removed from heroes that previously completed those missions.
Citation :
As far as power points, by the time we need to actually cross that particular bridge, the change will make more sense. For now, this will only apply to Chapter 1's permanent Health bonus until the other Chapter revisions make their way into the game.
"Wait and see" je suppose.

Ils ont vraiment des soucis de communication actuellement. Ils sont en gros passés par 3 phases durant les 12 derniers mois :
- Phase 1 (plus ou moins de l'arrivée de Doomsaw jusqu'à son départ) : On tente de mettre la hype pour à peu près tout, peu importe que ça n'ait pas passé le stade du brainstorming (Team-up synergy), au risque que ça soit grandement modifié entre temps, relégué au second plan et donc avec un temps d'attente important, voir même carrément abandonné. (J'attends toujours 95% des trucs de la liste contenue dans les patchnotes du début de l'année dernière. Je ne pense pas qu'ils aient tout abandonné de manière stricto sensus et j'espère que les "gros changements" dont ils parlent depuis un moment contiendront justement des éléments modifiés de la dite liste)
- Phase 2 (Ryolnir reprenant les rennes) : On ne dit plus rien, au moins on ne peut plus nous reprocher de faire monter volontairement la pression etc.
- Phase 3 : On ne dit rien mais on laisse sous-entendre qu'on a quelque chose quand même. On fait monter la hype mais sans donner de détail (Ce qui n'est pas forcement une bonne idée, ça combine les défauts de la phase 1 et de la phase 2):
Citation :
Oh don't you worry. We're already way beyond the expectations of this thread.
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Parce que là, concrètement, je vais partir du principe qu'au final il n'y aura pas de nerf et que la perte des bonus du mode histoire sera compensée par un autre moyen. Donc pourquoi faire ça maintenant sans qu'ils puissent parler de ce qu'ils ont en stock pour justement compenser ? ça donne l'impression aux joueurs qu'il y aura un nerf alors que pas forcement et même si c'est temporaire, ça revient à prêter le flanc à la critique de manière inutile.

Dernière modification par Rasetsu [Men] ; 30/08/2016 à 10h16.
https://forums.marvelheroes.com/disc...omment_3807416
Réponse des devs aux gens qui ont peur d'etre nerfé avec 75 pts de vie de moins (sur des persos qui en ont, dans le pire des cas, 25.000)

Citation :
- Player said:
So this will be another thread that will have +15-25 pages of speculations, and then some devs will arrive and reply "calm down, everything will be fine" and then they will receive tons of "awesomes"?
Nice. ;P

- Asros (dev):
"calm down, everything will be fine"
In all seriousness, I see where players are coming from without the overall context of the changes coming down the line and thats on us. As @AgentVapor said, we are shooting to start talking about those in the next week or two, so hopefully you'll have more context on what is coming.
As with everything we release, we always solicit, review and consider feedback from players. It is a huge part of our iteration process and that will never change.
"so hopefully you'll have more context on what is coming."
Là par contre, je le trouve vachement optimiste. Je crois qu'il se fait des illusions le pauvre vieux, si il pense que ca va empêcher les joueurs de gueuler quand même, quoi qu'ils puissent dire, même si les joueurs connaissent leur plan. En tout cas, je le trouve genial ce thread, manquerait plus que Dink pour nous montrer un skin de Jean avec les cheveux courts et tout plats pour les remonter à bloc et là on serait au nirvana.

Dernière modification par Associal ; 30/08/2016 à 17h05.
Citation :
Publié par Associal
https://forums.marvelheroes.com/disc...omment_3807416
Réponse des devs aux gens qui ont peur d'etre nerfé avec 75 pts de vie de moins (sur des persos qui en ont, dans le pire des cas, 25.000)
Je dirais qu'ils ont plutôt peur pour leurs 18 points de compétence et leurs 75 points de spirit (sur certains persos ça peut représenter un pourcentage non négligeable de leur pool de spirit, et pour d'autres comme notamment juggernaut c'est un boost de dégat assez conséquent). Effectivement 375 points de vie ça ne représente rien.
Citation :
Publié par Rasetsu [Men]
Je dirais qu'ils ont plutôt peur pour leurs 18 points de compétence et leurs 75 points de spirit (sur certains persos ça peut représenter un pourcentage non négligeable de leur pool de spirit, et pour d'autres comme notamment juggernaut c'est un boost de dégat assez conséquent). Effectivement 375 points de vie ça ne représente rien.
Bof.
T'as déjà vu Gaz, Partisans du no-nerf le plus possible, déjà faire des nerfs drastiques ?
En toute conscience, en tant que joueur éclairé, tu penses vraiment qu'ils vont faire perdre autant de pts de comps aux joueurs? On sait tous les deux que non, et que d'une façon ou d'une autre, on va les récupérer ailleurs et que leur but est bien comme ils le disent de ne pas forcer les joueurs à faire la campagne, ou du moins certaines quêtes de la campagne à chaque perso. (Ils se sont assez plaints de ca d'ailleurs ces mêmes joueurs, de mettre entre 20mns et 1 heure pour les joueurs les plus lents, à récupérer ces bonus).
Les pv représentent on est d'accord même pas 2% et seront récupérés ailleurs aussi. Et quand bien même, on vient d'avoir des révisions d'uniques où ils ont rajoutés des pools de +2000 pvs à tours de bras. Ils seraient toujours gagnants même avec le "nerf" qui n'en sera sùrement pas un.
Et la mana, je n'en parle même pas, lors des Qol ils ont fait en sorte que les joueurs n'aient même plus à mettre des items pour en récupérer, les persos font tourner leur rotation sans plus en avoir besoin.

Bref, moi je les laisse se plaindre si ca les amuse. D'une, je serais prêt à miser un salaire entier que les joueurs ne seront pas nerf ou alors dans une mesure ridicule, et ce même pour les pts de compétences, que les joueurs n'ont aucune vision d'ensemble et ne voient qu'a court terme et voient rouge des qu'on leur parle de leur retirer ou diminuer le moindre truc même insignifiant. De toute façon le gars a raison, ce n'est pas la 1ere fois qu'on voit ca, les mecs chouinent et dans une ou deux semaines, Gaz va expliquer, certains chialeront encore, et l'autre partie collera des centaines d'awesomes au dev qui leur aura expliqué que leurs petits persos chéris ne seront pas nerfés. L'histoire est un éternel recommencement. Cela ne me bouleverse pas le moins du monde. Tu verras dans 15 jours, je t'en fais le pari.
Pas difficile comme pari, et il y en a déjà qui t'on doublé en indiquant la même chose sur le forum officiel.
Après c'est leur choix (j'espere) de faire cette erreur grossière, en préférant taire le fait qu'ils ne suppriment pas, mais déplacent ces bonus. Cependant ils s'épargneraient pas mal de tracas et de boulot à agir autrement.
Après, je suppose que ça va avec le fait d'utiliser le serveur live comme un test bis
D'autres l'ont déjà dit ? Ah ben c'est cool alors. Comme quoi tout n'est pas désespéré, il y a encore des gens un peu patients, intelligents et qui ne passent pas leur temps à trembler du cul et à chialer partout pour rien. Il y a encore un peu d'espoir dans l'être humain alors, tu me rassures. Merci Sadyre.

Et en passant, je viens de repasser lire un peu les posts violets (des devs) pour me tenir au courant (parceque les autres posts, ouais j'avoue, j'en ai pas grand chose à cirer).
Et devine sur quoi je tombe ?
Ils ont lu tes pensées dis donc, (et aussi des autres, tous en meme temps) si si je t'assure. Regarde, plus la peine d'esperer qu'ils fassent cette erreur grossiere de leur plein gré, ils t'ont entendu. Ils se sont dit: "oh stop les mecs, Sadyre trouve qu'on va faire une connerie de les changer de place sans rien dire (ou pire, peut etre tenter de nerfer les joueurs en tout retirant ces bonus définitivement comme le pense nos forumeurs), rassemblement les gars, tous en reunion, faut qu'on trouve quelque chose de toute urgence", et hop, 57 mns 41 secondes et 12 cafés plus tard, le temps de convoquer toutes les chaines de télé, discours éléctoral (ou bien mieux, ils ont repensé tout leur planning des mois à venir et ont revu la façon dont ils avaient envisagé la disparition pure et dure de tous les bonus, en mode tavu comme on vous a tous niké 10% de vos pts de comps, on est trop forts chez Gaz, trololol):

Citation :
Hey folks,
First off, we apologize for these plans not being clearly communicated in the original patch notes for the Chapter 1 update. We should have done a better job making sure folks understood this was happening and why, and we clearly didn't do that. That's on us, and it's something we'll ensure doesn't happen in the future.
To be clear as possible - the main goal here, as indicated in today's patch notes, is that we don't feel Story Mode mission rewards are the ideal place for these kind of permanent hero bonuses, and we are planning on moving them out of this reward system as we move forward with our Story Mode chapter updates. Permanent stat bonuses are virtually compulsory - your hero really isn't "maxed" even at level 60 if you haven't completed these bonuses - and we don't necessarily like the resulting checklist of Story Mode steps that needs to be repeated for each hero that you have in your roster.
When it comes to these kind of tuning adjustments, naturally we're going to make changes that we feel provide the best experience for all of our players. However, that does not mean that we plan to simply discard these kinds of rewards altogether. We want to change what game systems permanent hero bonuses are coming from in the future, in order to allow players more freedom to choose where they play. In this case, though, we definitely didn't communicate clearly and in turn caused some unnecessary concern and confusion. We'll own our part in that, and be clearer going forward. Once those future chapter updates are closer we'll talk about the details of how those stat bonuses will work.
Mais haut les cœurs, ils se sont excusés de ne pas avoir assez communiqué avec vous et de vous avoir causés des inquiétudes et apporté de la confusion dans vos cœurs fébriles pendant ces 6 dernieres heures. Vous pouvez dormir tranquille maintenant chers joueurs, un dev a passé 10 mns qu'il aurait pu passer autrement à travailler sur le jeu à répondre à des conneries que les joueurs auraient pu connaitre dans 7 ou 14 jours. Si tant est qu'en 2 mns de réflexion, ils n'auraient pu déjà s'en douter par eux mêmes. Hourra.

Pour l'extension des tests sur le live, j'ai peur de ne rien pouvoir faire pour toi. Envoie leur ta these par MP sur la bonne façon de bosser à quelques lignes de codes sur un logiciel commercial ou banquaire dans une PME, peut être cela les interessera t'il. Mieux les formera pour qu'ils deviennent peut être un jour des professionnels.
Moi je vais continuer de profiter de l'été en me touchant pendant que de l'autre main je bois un mojito, parceque je pense qu'ils en ont pas grand chose à foutre en fait. Ils viennent juste d'avoir le certificat d'étude et c'était ca ou caissier au supermarché. Du coup ils se contentent de faire un logiciel international de plusieurs milliers (oui je super gentil et pas tres genereux ce soir, vous n'aviez pas remarqué? ) de lignes de codes juste pour s'occuper le temps de trouver mieux.
Sur ce, bonne nuit les gars.

Edit: ouais non, tout bien considéré je laisse tomber l'adoucissement sinon ca ne serait pas franc et fidele à ce que je pense. Et j'aime le cynisme et l'ironie. Un passage correctif d'orthographe suffira amplement.

Dernière modification par Associal ; 31/08/2016 à 01h19.
Planning des events pour le mois de septembre, ce post ne concernant que les events et seulement les events. (Bien que l'on puisse noter dans le texte la présence de la refonte holosim indiquée pour la fin du mois 1) parceque le dev qui s'occupe des events gère l'équipe qui s'occupe des modifications des récompenses des modes de jeux et 2) parceque l'holo sim est thématique avec le shield et donc l'event le concernant.) :

Citation :
Hello all!
It is that time again, time to talk about September's event schedule! We have some exciting things in store!
This month, we have a lot of MCU things going on! Marvel's Captain America: Civil War comes out digitally on this Friday and on Blu-ray and DVD on 9/13. We also have the season premiere of Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. on ABC on 9/20 and Marvel's Luke Cage on Netflix on 9/30!
We are excited to announce that we have some new event content for all of these!

Our Civil War event will be returning on Friday, September 2nd at 12:01am Pacific and run until we patch on Tuesday, September 20th. We will allow players to change sides on Friday, September 9th at Noon Pacific and Friday September 16th at Noon Pacific.

After we patch on Tuesday, September 20th, we will be have our first Agents of S.H.I.E.L.D event! More details will be coming, but we have some very cool things coming to coincide with the season premiere. Holo-Sim is getting some love, including a new, more challenging level 60 only version with a full loot review, some new rewards and new achievements. We will be running this event until Friday, September 30th. The new level 60 version of Holo-Sim should be on Test Center fairly soon to test out.

Friday, September 30th, we will deploy another patch, and once it comes up - our Luke Cage event will begin! This event will be fairly similar in scope with our Daredevil event back in the spring and will focus on celebrating Luke Cage's comic history as well as his brand new Netflix show. I hear the Diablos are back in town and causing problems! New achievements, a tournament, new items and some experience boosts are in store!

Remember, this is just talking about the gameplay elements of these different events. As we get closer to each one, we will have more info on some new exciting things coming to the store, including sales and new items!
I can't wait for you all to get your hands on this content, September is shaping up to be a great month.
Then, October. Man. October is going to be fun in a whole different way.

Dernière modification par Associal ; 01/09/2016 à 02h28.
Une bonne et une mauvaise nouvelle:

- La mauvaise: La refonte Holo sim ne sera pas prête pour le 20 septembre comme prévu. Elle est repoussée dû aux choses sur lesquels ils sont en train de travailler.
- La bonne: On devrait savoir bientôt ce qui va arriver. Le grand jour des annonces semble être prévu pour ce soir/cette nuit/demain matin (avec le décalage horaire pour les européens).

En attendant, quelques teases pour nous mettre sur la voie:

Citation :
- Player 1 said: With the removal of the stat bonuses from each chapter will the excess skill points be removed from those checkpoints as well? The wording is kind of ambiguous.
- Player 2 said: I believe the dev answer was "Yes, but it will make way more sense once we start making these announcements".
Which is one of the reasons that I think a massive overhaul to the way skill trees and power points work is in these upcoming announcements

- Dev (Asros): This guy. He's smart.
Citation :
- Player said: Hero uniques moving away from stat sticks that only matter because of ranks would be great.
Like imagine if every hero unique actually changed how the build functioned :O

- Dev (Asros): Yep. Imagine.
Citation :
- Player 1: I'll happily re-gear 1000 heroes if it means we finally get loot that's interesting.
Right now I'm laying on a cloud, imagining a version of Marvel Heroes where I don't automatically slot 3 of the same 5 boss uniques on every new release.

- Dev: I think you'll like the future.
Night all. Tomorrow is the big day. Can't wait to share it with you.
Révélations d'ici moins de 24 heures.
Citation :
Publié par Associal
- La mauvaise: La refonte Holo sim ne sera pas prête pour le 20 septembre comme prévu. Elle est repoussée dû aux choses sur lesquels ils sont en train de travailler.
les "gens" se sont surtout emballés pour rien, ça n'était pas une refonte, juste un peu de tuning (améliorer les récompenses des coffres via des ajouts d'artefacts visuels par exemple et une augmentation de la difficulté plus rapide pour les persos 60.) Les joueurs leur ont fait comprendre que ça ne servait à rien si derrière le mode en lui même ne changeait pas.

Concernant les tease, il y avait déjà eu quelques spéculations concernant justement certaines déclarations des devs. Là ils ont l'air de confirmer qu'effectivement ils pourraient virer le système de Rank sur les compétences (ça cite pas mal Diablo 3 en exemple en la matière, je n'y ai personnellement pas joué) et modifier en profondeur le système d'équipement (en se rapprochant d'un système plus traditionnel pour les H&S à priori). On va voir ce que ça va donner, de prime abord le changement sur les rank ne me passionne pas spécialement. En revanche tout ce qui peut botter le cul du système d'équipement actuel est bon à prendre. (et je préfère encore qu'ils prennent le risque de "bousiller l'équilibrage" et de "frustrer les joueurs" si en contrepartie on a de vrais équipements intéressants, avec une vraie diversité en fonction des persos et par conséquent du loot hunt digne de ce nom.)

Les déclarations sur le fait que les changements vont rendre les QoL plus facile à gérer me laissent pantois (Sauf s'il s'agit d'une extension de la formule actuelle de dégât et de tag avec une approche d'équilibrage de survie et de DPS comme Doomsaw l'avait envisagé il y a 2 ans, mais dans ce cas ça n'engloberait pas le coté gameplay revisté qui est plus ou moins l'aspect le plus important d'une QoL) Donc wait and see. (Dans tout les cas rien que le fait qu'on va peut être enfin être débarrassé de l'ulti de loki me réjouit ... s'ils pouvaient faire la même chose pour l’entièreté de l'arbre Frost ...)

Dernière modification par Rasetsu [Men] ; 14/09/2016 à 15h51.
Citation :
Publié par Rasetsu [Men]
les "gens" se sont surtout emballés pour rien, ça n'était pas une refonte, juste un peu de tuning (améliorer les récompenses des coffres via des ajouts d'artefacts visuels par exemple et une augmentation de la difficulté plus rapide pour les persos 60.) Les joueurs leur ont fait comprendre que ça ne servait à rien si derrière le mode en lui même ne changeait pas.
Oui je sais. Comme indiqué en gras 5 posts plus haut, c'était une revue des loots avec des nouvelles récompenses et quelques nouveaux achievements. J'entendais par refonte holosim, refonte des loots.
Et c'est là, ou je suis de nouveau en désaccord avec les joueurs. Ca ne sera pas la 1ere ni la derniere d'ailleurs. C'est que l'holosim, tout comme xdef, demande surtout un update des loots plutôt qu'une refonte.
Ils peuvent peut etre ameliorer le mode de jeu, certes, mais on s'en fout un peu. Ce qui fait surtout qu'il n'est pas joué, c'est qu'il ne rapporte quasi rien comparé aux autres modes. Grâce aux joueurs, une fois de plus, au lieu d'avoir un mode perfectible mais au moins utile, on continuera à avoir un mode totalement inutile jusqu'à la prochaine update complete, dieu sait quand...
Bref, tant pis.

Pour les uniques et les skills je n'en parlerais pas et ne donnerait pas d'avis sur ce qu'ils vont faire, tant que nous ne sauront pas ce qui est prévu réellement. J'espere justement que ce ne sera pas un système a la D3 avec 8 skills dans la barre qui peuvent etre modifiées (mais je ne pense pas, trop de persos et de skills ici comparé a D3 pour qu'ils se lancent la dedans).
Pour les uniques par contre, pourquoi pas, c'est peut etre la seule chose pour moi que D3 fait de mieux que MH, qui est un peu léger en la matière. (Sachant quand même que MH est bien au dessus niveau personnalisation sur plein d'autres points que D3, D3 etant tout automatisé pour la plupart, skills (pas de points), stats (pas de choix), etc..).
MH est plus complet que D3, malgré certaines choses qui sont à ameliorer. J'espere justement qu'ils garderont leur système actuel aussi complet qu'il soit, et se contenter de l'ameliorer, au lieu de faire une simplification, devrais je peut être dire régression, à la D2 => D3. Ca serait fort dommage.
Nous le saurons bientôt de toute façon.

Dernière modification par Associal ; 14/09/2016 à 18h50.
Bof, dégager le système d'arbres dépassé ne serait pas forcément une mauvaise chose (vous la sentez l'objectivité ). Cette horreur demande beaucoup de travail aux GD pour un résultat proche du néant en terme de personnalisation une fois la première semaine passée (PTR compris) vu que la très grande majorité des talents que des types se sont fait chier pendant plusieurs heures à imaginer puis à coder ne serviront jamais à rien. C'était déjà vrai dans D2, ça l'est encore plus dans MH qui propose trop de personnages pour qu'il y ait un jour une chance que l'équipe prenne le temps nécessaire pour offrir une vraie personnalisation aux arbres.

Au niveau holo sim, je suis complètement d'accord : ce mode a juste besoin d'une revue des loots de temps en temps.
Et voilà, le 1er des devs blogs à propos des changements à venir, celui ci est consacré aux persos, d'autres suivront:
Je le mets ici aussi pour laisser une trace des évolutions du jeu dans la durée, mais pour en discuter sur Jol, c'est par ici, sur le sujet de Rasetsu: https://forums.jeuxonline.info/showthread.php?t=1339314


Citation :
Greetings!

Are you ready for the biggest systems update in the history of Marvel Heroes 2016?
I am TheArtofRawr, Lead Systems Designer for Marvel Heroes 2016, and it is my special privilege to tell you about some of the exciting new developments we have under way. We’ve been quietly cooking up a storm here on the design team, and we will be revealing a host of great upgrades across many systems in the coming weeks. Did I mention that this will be the biggest systems update in the history of the game? Well, it is, and we are quite excited about what’s in store. Over the course of several game updates (and associated blogs explaining them in more detail), we will be modifying or retrofitting these core game systems:
  • Hero Power Updates
  • Item Updates
  • Omega System Updates
  • Personal Difficulty Slider
Today, we wanted to take a moment to share with you about the flagship for this fleet of upgrades – the Hero Power Updates.


Overview

“Quality of Life” updates have been the topic of discussion for almost the entire lifetime of Marvel Heroes. Over the years, we continually update Heroes as we develop new ideas and new technologies. This was done most notably for our “Level 52 Reviews,” and we’ve executed others for some heroes on a more occasional basis. But for this update, every Hero is being updated at once, in one single patch.
That’s right. Every single Hero in the game will be receiving a design update. All. At. Once. Naturally, we are spending more time on this project than most of our previous updates. In this post, we will be discussing three systems involved in this endeavor: Power Points, Talents, and Traits. Let’s start with Power Points.


Power Points

One of our main design goals for this suite of Hero updates is to offer more meaningful choices in character builds, and we want players to be able to understand and make those choices easily. In other words, we want to enable you to more quickly dive into playing your Heroes the way you want to play them, without spending a lot of time “balancing your Power Point checkbook.”
With that in mind, we’ve made things as direct and simple as possible. Powers will now have the benefits of maximum Power Points allotment incorporated directly into their base stats (scaling with your level), rendering Power Points obsolete. With this change, all Powers will be fully viable immediately upon unlock. When you unlock a Power, you don’t need to re-allocate Power Points to try it out at full potency. With this system, just slot it on your Power bar and go to town!
But what about Items? With the removal of Powers Points from Heroes, those types of bonus are being removed from all items, and all of those items are being updated with other types of bonuses to ensure that their relative power stays fairly constant. There are many other exciting additions in store for Items, but more details regarding that are coming in the Items Update blog, so stay tuned!


Talents

One of the most successful features in Heroes is Specializations, which you may recall are modifiers to Powers that can radically change the way a Power functions, both mechanically and visually. In this update, we’re taking that notion a step further by introducing Talents. Instead of one or two Specializations, every Hero will have 5 sets of Talents. The combination of Talents you choose from each set will result in all new customization possibilities for each Hero.
So with the update, Talents have effectively replaced Specializations, ensuring all Heroes have an enticing number of progression and customization options available, though the details of what their Talents do will vary wildly from Hero to Hero.
Talents will unlock as you level your Hero, offering choices over time as you learn the nuances of your abilities. They can range from passive bonuses, to mechanic changes, to completely removing a Power from your Power tree and replacing it with a new one. These Talents occupy the Hero’s third Power tree, with all Active skills being migrated to the first two trees.


Traits

Traits are passives “native” to a Hero at level one and remain constant throughout their progression. These serve to help reinforce the theme of the character by outlining their power set, and also serve as itemization vectors by giving you an idea of what item affixes you should seek out. All Heroes will have one Defensive and Offensive Trait. In the last year or more of Hero updates, we’ve been trending toward this system already, merging passives together so the source of passive power for a given goal (DPS or survivability) is visible in one place. Traits are the new expression of these passives, but are in a common location for all heroes, easing the understanding of a new character.
Defensive Traits contain the defensive “archetype” of a Hero, which was established in the Defense System Update last year–a bonus multiplier to two scaling defensive layers (Defense, Deflect, Dodge), and a bit of those ratings to get you started. They also house the Melee or Hybrid damage reduction mechanics normally found in defensive passives. Lastly, each Defensive Trait will also contain one flavorful affix for the Hero, reinforcing the character theme.
Offensive Traits contain a new offensive “archetype”, similar to the defensive ones that were set up last year. Each Hero will have two Attributes selected for them, and all damage output will be increased based on how high you are able to scale those two Attributes. This means that Heroes will be able to itemize for the Attributes that are flavorful to the Hero and be rewarded for doing so. While Fighting will still be the baseline best for pure offense, characters like The Hulk should probably itemize for Durability and Strength since he will get much more damage as a result, which makes the most sense for the character. The values for Attributes will also be changing with this update, with the goal of making all Attributes useful for all Heroes, so you don’t mind if you end up focusing on something other than Fighting.
Offense Traits will also contain a flavorful offensive affix based on the Hero’s former offensive passives. Critical Rating will not be included as part of these Traits – instead, all Heroes now have a base chance to critically hit at level 1.
Finally, some Heroes may also have a Mechanic Trait, which serves as a better method of explaining alternate Primary Resources, Secondary Resources, or just complicated mechanics that deserve a dedicated Power to explain them. These Mechanic Traits only serve to establish how a Hero's unique mechanics work, and do not confer any actual stats or effects.


Examples

Let’s take a look at some concrete examples. First off, the Human Torch:
jPmmvus.png
Torch’s new Offensive Trait encourages him to itemize for Energy and Speed, which are his best innate Attributes (and the most iconic for someone of his Power set), and his Defensive Trait has combined two former passives into one, increasing his Deflect and Dodge ratings.
In the center of those lies a Trait to explain his new Mechanic, an all-new Primary Resource called Heat.
Heat is a new type of resource unique to Human Torch. By default, no powers ever spend heat–you can use anything, anytime, unrestricted (much like Deadpool or Hulk). Heat starts off empty, and builds up over time when any enemy is burning from Human Torch’s burn effects. When Heat reaches maximum, Torch enters an Overheat state, and most of his powers will now spend heat to perform additional effects. While Overheated, Torch moves faster and leaves behind a trail of fire wherever he goes, but cannot generate more Heat while in this state. After Heat has been completely spent, Torch returns to normal and begins building up towards Overheat again.
Below the Traits, Human Torch now has 5 sets of Talents, which can augment powers, change his Heat mechanics, passively provide bonuses, and much more. Let’s take a look at a couple:
Flame Wave transforms Scorching Wall into a different power, which sends forth a wide wave of flame, coating enemies in fire. This is a talent for those who may not enjoy Scorching Wall’s static placement and who prefer a more active playstyle.
https://media.giphy.com/media/l2SpSYythQp60WPLy/giphy.gif
Human Torch’s Fiery Uppercut has been upgraded in his Talent Update to Flame Tornado - a powerful mid-range attack, with a far greater radius than its former punch version.
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If Flame Tornado is a power you enjoy using, consider augmenting it with the Cyclone talent, which spawns a moving Flame Tornado for a short duration, incinerating enemies at it travels.
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By utilizing Talents to tailor your Hero to your unique preferences and playstyle, you can customize your Human Torch to play very differently than someone else’s Human Torch.
As mentioned before, new Ultimate powers are also on the table as part of a Hero’s Talent Update. Here’s a preview of one of my personal favorites–Luke Cage’s brand new Ultimate power.
https://media.giphy.com/media/l2SqcSeOsoJGz29rO/giphy.gif
Lastly, we’ll show you some of the changes to a Hero who has been on the lower end of the hero quality spectrum for a while: Loki.
Loki has received more updates than most Heroes given his age and length of time from his last patch. He’s been granted a brand new first tree, incorporating many magic sources from the Nine Realms - not just Jotunheim. New spells, sourced from the magics of Muspelheim, Asgard, and Hel help to round out Loki’s power kit. One example is Spirits of the Dead, a spell which conjures dark magic spirits from Hel to seek out enemies.
https://media.giphy.com/media/26ufkKkhklkeTlv8c/giphy.gif
Spirits of the Dead, among other powers, enchant his sword–Laevateinn–with magic, creating an all-new potential Melee build for Loki.
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If fire is more your style, try out the Searing Embers talent, which transforms Spirits of the Dead into a Muspelheim-fire-flinging version of the same power, which hits multiple enemies at a time.
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And of course, enchants Laevateinn with a fiery effect.
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And to top it all off, Loki’s Frost Giant Form has been replaced with a new Ultimate, utilizing the grandiose power of the Norn Stones to devastate enemies.
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As you can see, we are talking about an extensive set of changes for this update, and many Heroes have received all new mechanics as a result, which takes us to our next talking point...


Streamlined Design

While we’re in the process of such a broad update, this is a perfect time to streamline a major base underlying system to enhance the usability of these brand new Talent choices, while simultaneously shepherding our Heroes into a far better state of balance.
In the last year or more of Hero designs, we have been using a combination of shared cooldowns, Power effects that do not stack (damage over time, buffs, debuffs), antirequisite Powers, and Specializations that lock layers behind them in order to put a skill cap on Hero Power rotations. To put it simply, we do not feel that needing to press more than 8 active buttons in a rotation is enjoyable for the vast majority of players, and it needlessly adds complexity without adding any real depth. It also makes balance impossible when some Heroes have access to far more layers of damage than others in a given build. Let me explain that last bit with a design question:
“Ignoring melee/ranged differences and mobility, purely theoretically - If Doctor Strange uses 11 different power buttons, and Colossus uses 6, should Doctor Strange deal more damage?”
Either answer to this question is unhealthy for the game’s balance. If the answer is yes, Doctor Strange will always be strictly better than Colossus. If the answer is no, then Doctor Strange has to utilize more brainspace and perfect skill in order to get the same output as Colossus, since his maximum damage potential is only realized if he uses all 11 buttons given to him. Real balance becomes nigh impossible to attain so long as this problem is present. We want to make awesome Powers for every Hero, but we don’t want you to feel like you have to use every single one in order to be at maximum effectiveness.
The solution was clear, and has been clear for some time, but it could only be paired with a very large-scale Hero design change such as these Hero Talent Updates. The restrictions we had been trying to install on a per-Hero basis needed to be a clear part of the game’s mechanics, so we can freely design Heroes without trying to solve core game issues in the Powers system.
The intended play dynamic from the Hero Talent Updates is to choose and slot eight Powers that you enjoy and want to use, and five Talents that will support those decisions. This will get you to the meat of the game much faster than tediously assigning Power points and scrolling through multiple action bars during combat.
With those things in mind, we have removed the second and third action bars, but in the same breath, removed almost all cases of shared cooldowns, non-stacking effects, Specializations locking Powers, and antirequisites. You have full freedom to choose the 8 Powers you want to use, and the Talents to create your build in total. We’ve already removed Travel Powers as a Power bar slot, and in this pass, have also done the same with Cleanse Powers. Movement Powers (such as Dashes and Teleports) will now immediately free you of crowd control effects, so there is no more need for a dedicated active slot for Cleanse effects.
The Hero Talent Updates project is being spearheaded by @MichaelMayhem and the Powers design team, who have a solid track record of performing Hero updates in the past. As we proceed forward, he’ll be answering questions and detailing some of the upcoming changes to specific Heroes.


When Is It Coming?

This is just the first of many holistic, game-wide upgrades in the works, each aimed at engendering more meaningful choices for each Hero and reinforcing visceral gameplay. The sum of these changes will unequivocally be the biggest update since launch! In the coming weeks, we’ll be sharing a lot more dev blogs like this about the other updates on the docket. Next on our list: Items!
As for the actual Hero updates themselves, we plan to open up a Test Center build with many (if not all) Heroes available to test in October. This timeline may change, but we wanted to give you some insights about what is in the works. Keep an eye out for the next dev blog to find out more details!
-Rawr
Dataminage, pour l'event Agent of Shield, 2 nouveaux team up :

- Roberto (dit Robby) Reyes (Intéressant puisque normalement il utilise une voiture et non pas une moto, donc à voir à quoi vont ressembler les animations. ça pourrait aussi être un pas de plus pour son introduction en tant qu'enhanced costume):
f_teamup_robbiereyes.png

- Quake :
f_teamup_quake.png
Citation :
Hey folks, The Agents of S.H.I.E.L.D. event will be enabled in today's Test Center for testing and feedback.
The key elements of this event are:

  • S.H.I.E.L.D. vs Hydra - Talk to Hydra Agent Baron Von Lind or S.H.I.E.L.D. Agent Rose Solomon in the Avengers Tower, at the base of the staircases leading up to the event vendors, to choose which side you want your Hero to work for. Once chosen, you will be granted a buff that will allow for bounty targets to drop off of bosses in Patrol modes. Once you gain a bounty buff, go to the specified location and defeat the boss to get a loot explosion. The loot explosions will have special S.H.I.E.L.D. & Hydra themed rewards!
  • New Achievements - 3 new Achievements will be available during this event!
  • New Items - Exclusive S.H.I.E.L.D. and Hydra themed items will be available during the Agents of S.H.I.E.L.D. event, including new Spotlights, Medals, Artifacts, Rings and even a new Legendary!
  • S.H.I.E.L.D. Experimental Potions - Upon successfully completing a bounty, you'll receive one of these experimental consumables designed by S.H.I.E.L.D. that grant your hero a significant stat boost! These potions only last for a short period and do not stack in any fashion, so be sure to use them when you need to take down an especially dangerous target.
  • Tournament - During the event, a Tournament will track your individual progress regardless of which side you have chosen. Points are earned by taking down bosses in Patrol zones, as well as acquiring the S.H.I.E.L.D. Experimental Potions recovered from key bounty targets:
    • Patrol Boss - 1 Point
    • Cosmic Patrol Boss - 3 Points
    • S.H.I.E.L.D. Experimental Potion acquired - 10 Points

These Tournaments will run for 4 hours each throughout the duration of the event.
Please use this thread for any feedback or bug reports for the Agents of S.H.I.E.L.D. event currently on Test Center.
Thanks!
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Dernière modification par Rasetsu [Men] ; 16/09/2016 à 23h31.
Quelques questions réponses des devs sur des points importants du jeu.

Craft:
Citation :
Player: Is there any chance of implementing an option to reroll specific affixes on a piece of gear so that you can get absolutly 100% optimal gear, similar to the costume affix reroll option?

Dev: Yes This is something we have in the works. Not for this update, but for a month or two after(current plan, things can always change, etc)
It also wont be cheap to do, since its really boring to min/max in a game by standing in front of a crafter. We want players to go out and play.
Difficulté:
Citation :
Player: Basically they were universal bumps that took a lot of time to unlock and were mandatory for late game content - so where does that go?

Dev: Late game content as a whole will be changing with Difficulty Slider. When you control the difficulty, anything is late game content.
Citation :
Player: The difficulty slider, is this going to be something similar along the lines of what D3 has? The higher the torment, the more xp/better the loot?

Dev: For the most part, yes. It will be somewhat different in design, but that is the general idea.
Uniques et items en général: (je vous laisse interpréter vous même, la réponse donnée)
Citation :
Player: Are the items going to focus more on stats or will there be any items that focus on specifically enhancing individual skills or groups of skills? Ex: Item A gives +20% damage to bleed powers. Ex2: Item B increases the radius of skill "Hulk Smash" by 300%.

Dev: Boy, that 2nd example looks pretty amazing and build defining, don't you think?
Citation :
Player: Any plans to add procs/effects to items that will either add to gameplay or help shape a build? Currently, the procs we have pale in comparison to our actual abilities. Having Any Hero Uniques with actual procs would make them more sought after. Or perhaps these sort of procs should be reserved for the Omega revamp?

Dev: I've touched on this a little in my previous posts in this thread, but short answer is "Oh yes." Long answer is "IVE SAID TOO MUCH ALREADY".
Un autre pour la route:

Citation :
Player: I know I'll likely not get an answer to this one, but is there a new item type/tier coming?. Something higher up/different than Uniques for slots 1-5? Ultimate gear maybe? I remember loooong ago that some players found some "red" items on the TC that never came to fruition.

Dev: You'll find out soon enough!
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