Patchs & Hotfixes : récapitulatif

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Hotfix 1.11.2 (07/05/15)

Citation :
MISSIONS
Tour Orochi
  • À l'assaut de la Tour Orochi : correction d'un souci qui empêchait parfois d'être crédité de la mort du Pacificateur.
  • À l'assaut de la Tour Orochi : le fait d'utiliser la boîte à fusibles de la tourelle ou l'appareil démoniaque résout dorénavant l'objectif, dans la mission principale comme dans sa version répétable.
  • Le serpent à huit têtes : le lecteur de cartes magnétiques de l'ascenseur de la salle de réception de Váli devrait désormais fonctionner.
  • Confrontations et révélations : le service marketing d'Orochi a déterminé que les cadres de la société aimaient tout autant le Zagan Cola que n'importe qui d'autre. Un distributeur de boissons gazeuses a donc été installé dans la salle de réunion sur ses recommandations.
  • Confrontations et révélations : les voix des acteurs devraient désormais toujours être audibles dans le penthouse.
  • Éléments hostiles : correction d'un souci qui empêchait la réalisation des missions à l'étage alpha de Manticore.
SUCCÈS
  • Danse de la mort offre désormais le bon objet. Si vous avez déjà ce succès, vous devriez recevoir le moule de Lame d'Inaba dans vos objets à récupérer.
Hotfix 1.11.2 (13/05/15)

Citation :
GÉNÉRALITÉS
  • Correction d'un problème qui assombrissait parfois fortement l'environnement.
  • Le moule de Lame d'Inaba devrait désormais être lié quand on l'obtient.
  • Plusieurs canaux de discussion ont été ajoutés pour les zones de jeu de la Tour Orochi.

INTERFACE
  • Correction d'un souci faisant que les interfaces JcJ et de la ruche des compétences refusaient parfois de s'ouvrir quand on mourait.
  • Au niveau de l'interface de rédaction de courrier, le bouton permettant d'accéder aux listes d'amis et de membres de la cabale devrait à présent fonctionner correctement pour les joueurs ayant plus de dix personnes dans au moins une des deux listes.
  • Dans l'outil de suivi des missions, le texte des missions inactives devrait désormais s'aligner à droite des icônes lorsque l'outil est positionné sur la gauche de l'écran.
  • Correction d'un problème qui empêchait de s'équiper correctement d'un pouvoir ultime quand on l'obtenait.

COMBAT
Pouvoirs ultimes
  • Correction d'un souci qui empêchait l'animus de continuer à se charger quand on mourait.
  • Les pouvoirs ultimes peuvent désormais réussir des coups critiques.

MISSIONS
Tour Orochi
  • À l'assaut de la Tour Orochi : lorsque vous devez accomplir l'objectif "Retournez au tunnel", un symbole sur la carte vous indique à présent par où passer pour revenir à l'entrée du tunnel.
  • Confrontations et révélations : le délai d'incantation d'Uta la démoniaque est désormais de 30 secondes à partir du moment où le bouclier est détruit.
  • Confrontations et révélations : la musique de combat a été désactivée dans la majeure partie de la salle de réunion afin de rendre les voix plus audibles et plus compréhensives.

Dernière modification par Peredur ; 08/06/2015 à 20h31.
1.11.3 (03/06/15)

Citation :
NEW!!
Custom Sprints
  • Further customize your character with all new custom sprint effects! A new collection UI houses all of your custom sprint options, and you’ll be able to select which you’d like to use primarily or let the game choose a random sprint effect upon use. Additionally, Sprint VI will be purchasable through your Faction's Advanced Faction Fixer, providing a 150% boost. The custom sprints that will debut with this feature are the Franken-Chopper motorbike, The Athlete, Fleet of Flame, and Dead Fast.
The Penthouse
  • A new mission is available to those that own or purchase Issue #11. Pick up “The Penthouse” mission from Kaidan and the Orochi tower lobby. Experience the penthouse encounters like never before and collect unique rewards in this Nightmare difficulty! This won’t be for the faint of heart and will be extremely difficult: you’ve been warned.

GENERAL
  • Fixed a very specific case where an incorrect Ultimate ability was awarded at the end of Confrontations and Revelations. This affected a very small percentage of characters.
Citation :
Tilty says...
We came across an issue where a small amount of players received the Ophanim of the Celestial(ie. the gold wings) instead of Ophanim of the Unchained (ie. The blue wings).
This only affects players that:
  • Rejected the gift in the first Dreaming Prison
  • Confronted the effigy in the second Dreaming Prison
  • Attacked the prison in the third Dreaming Prison
If your character was affected by this issue, you will automatically receive one Continuity Re-Evaluator as part of your Delivered Items.
This item will allow you to update your ultimate ability one time and receive the correct one. You can choose whether or not you want to use the item.
We apologize for any inconvenience this may have caused.
  • Added a new hotkey for casting the default Sprint (Ctrl + X).
  • A new vendor has appeared in each of the Hub cities offering an assortment of goods to players based on their achievement score.
Citation :
Tilty says...
The mysterious figure of Doctor Caligari has manifested in London, New York, and Seoul. He offers a variety of rewards ranging from titles, clothing, gadgets, and pets -- goods available to anyone who has acquired a specific amount of Achievement points.
The Doctor uses your Achievement score to determine which trinkets you deserve. The Achievement points themselves are not consumed upon purchase.
In future update notes, we’ll announce when Doctor Caligari's stash will update.
  • Fixed an issue with the invert simple ground targeting option where it would not take effect until the first time you hit ctrl after loading the client.

GUI
  • Added lockout for Orochi Tower Penthouse (Nightmare) to the lockout UI.
  • Added a sprint toggle button to the TopBar menu.
  • Added effects and notifications for unlocking new mounts.
  • Added a new GUI option for disabling mount unlock notifications.
  • Fixed a case where some icons in the pet UI were misshapen or misaligned.
  • Made the Pet UI slightly larger vertically.

ACHIEVEMENTS
  • Oh Hi Mark! will no longer fail to award to players who died after putting on their clothing.
  • Added a new achievement to Transylvania: Speedhax 2. Good luck and godspeed!

COMBAT
General
  • Ophanim abilities can now actually critically hit.

MISSIONS
The Besieged Farmlands
  • Deathless - Leaving the area during Tier 2 will now properly return the player to the previous step.
  • Breached - Updated the computer report to use localized text.
Kaidan
  • Pirating the Signal - The scanner can now be turned off by using it a second time.
  • Message to Hell - Fixed an issue which could prevent the mission from solving and the camp from respawning properly.
  • The Tenebrous Sky - Adjusted the map marker for the tagging rifle.
Orochi Tower
  • Characters should no longer incorrectly be ejected to Kaidan on dying inside some Orochi Tower instances.
  • Added maps for all floors of the Orochi Tower.
  • The Eight-Headed Serpent - Updated Anansi Alpha and Omega floors with minor fixes when teams are split up.
  • The Eight-Headed Serpent - Barrier damage and AIMEE's Telekinesis can no longer hurt people outside the centre room.
  • The Eight-Headed Serpent - Fixed an issue where the Faust Omega riddles were not displaying properly in French and German.
  • The Eight-Headed Serpent - Added the interaction UI to the Beta Security Keycard on Vali Alpha.
  • The Eight-Headed Serpent - Fixed a situation in which the elevator button and card reader for the Orochi Tower could become unusable.
  • Confrontations and Revelations - The entrance elevator door has had a stern talking to, and should no longer lock people inside.
  • Portability - The Portable Anima Wells in the final encounter now can be scanned while active.
[Je met la version anglais car elle est plus complète. Mais la version française est disponible ici.]
Hotfix 1.11.3 (05/06/15)

Citation :
MISSIONS
Kingsmouth
  • Un bout de route : le texto reçu de la part de Moose quand on achète la mission du Frankenchopper ne disparaît plus si l'on change de zone.
  • Un bout de route : correction d'un souci qui empêchait de recevoir certains SMS durant la mission.
  • Un bout de route : il n'est plus possible d'annuler Effet imprévu.
  • Un bout de route : il n'est plus possible de remonter sur la moto en plein combat.
  • Un bout de route : l'écran n'est plus pris de secousses lorsque vous vous trouvez à côté de quelqu'un qui chevauche la moto utilisée pour cette mission.

DONJONS
Le Penthouse (cauchemar)
  • Les groupes de discussion ont été corrigés.
  • Dégorgement de Souillure a été modifié et applique désormais un important effet de dégâts de Souillure dans le temps au lieu de causer autant de dégâts dans le temps dans toute la zone.
  • La puissance globale du bouclier AEGIS de plusieurs PNJ a été réduite pour le dernier combat.
  • Les effets d'invulnérabilité ne permettent plus de survivre à Vent de désolation.

Hotfix 1.11.3 (10/06/15)

Citation :
GENERAL
  • Changed the mount type of the Franken-Chopper to Classic.
  • Autonomous motorbikes have been removed from cinematics, pending a safety review.

MISSIONS
The Scorched Desert
  • The Prisoner - Fixed an issue where using the Flute while on this mission could break the hotbar.

DUNGEONS
The Penthouse (Nightmare)
  • Fixed an issue that could cause players to become unable to take damage from filth.

Hotfix 1.11.3 (01/07/15)

Citation :
GENERAL
  • It is no longer possible to ride a mount inside London's Bartleby & Daughters bank.
  • Kaidan - The Patchwork Horror may now also be encountered on the Kaidan docks.

GUI
  • Fixed an issue where dragging aegis modules to the bottom slot would place them in the top slot.

ITEMS
  • AP Boosts and Injectors are now stackable up to 100.

COMBAT
General
  • In an effort to improve performance in our large 'Mega Boss' style fights (Guardians of Gaia, Vestige of Nameless Days, etc.), we've reduced the maximum number of players allowed in each instance of the adventure zones where these bosses appear. We've tweaked the health and other encounter parameters accordingly to match with the reduced number of players.
  • Fixed an issue which caused Critical Rating and Penetration Rating to not be able to exist at the same time.

Blood
  • Fixed an issue where My Bloody Valentine could remove the sprint buff from players.

DUNGEONS
The Penthouse
  • Added a new difficulty to The Penthouse mini-dungeon: Elite. Good luck!
  • Ninja Evasion can no longer be interrupted.
  • Fixed an issue that could cause the Sisterly Bonds buff to incorrectly not display a number before engaging Uta.
  • Fixed a few cases where equipment could suffer double durability damage on death.
  • Filthy Amalgam's basic attack now obeys Minor Ward, Major Ward, Fleeting Fortress, Signet of Ablation, and any other effects that reduce damage taken by a percentage. In conjunction with this change, the damage of Filthy Amalgam's basic attack has been increased by 12.5% on Nightmare.
  • (Elite) Desolation Winds now obeys damage immunity effects on Elite. This ability is unchanged on Nightmare.
  • (Nightmare) Ninja Retaliation now increases damage dealt by Uta by +150%, up from +30%. Additionally, Uta will now afflict her victim with 2 stacks of Exposed Vein on each attack, up from 1 stack. This ability is unchanged on Elite.

Hotfix 1.11.3 (02/07/15)

Citation :
ITEMS
  • Adjusted the rarity of the following items to match what is displayed on the Bohemian Grab Bag and Bohemian Party Sack tooltips:
    • Woven headband, green
    • Woven headband, red
    • Woven headband, purple

DUNGEONS
The Penthouse
  • Fixed an issue with the Filthy Amalgam's basic attack.

Dernière modification par Peredur ; 06/07/2015 à 09h49.
1.12 (20/08/15)

Citation :
NEW!
  • Daily Challenges: Enjoy many new challenges which update every day and week to reap powerful rewards which allow you to improve the best gear in the game even further!
  • New Token System: All tokens in the game have been combined and you now only need Black Bullion or Marks of the Pantheon.
  • Two Fresh Raids: The Bird of the Zero Point Pathogen (Flappy) and the Eidolon of the Outer Dark are now ten man Raids which can be done every three days.
  • Massive World Bosses: The final tier of the Lair system now lets you battle huge World Bosses in New England, Egypt and Transylvania.
  • Improved Social Window: It is now much easier to use the Social window to find groups for any activity in the game.

GENERAL
Citation :
Publié par Tilty
Over the years we have added one too many currencies to the game, making things a little bit convoluted.
With this update, we re-evaluated the need for all those currencies and decided to combine most of the existing ones into two: Black Bullions and Marks of the Pantheons.
Most activities in the game will reward you with either currency, or both.
Vendors that will trade their special goods for those currencies can be found in all hubs.
  • A cap has been placed on the amount of Black Bullion a player can carry.
  • Marks of the Pantheon have been added. Players can earn a limited amount of this new currency per week, and can only carry up to a certain amount at any time.
  • Shortened the distance at which test dummies in the training rooms lose aggro to the player from 21m to 15m.
  • It is no longer possible to purchase the Signal Hunter title if you already have it.
  • The emote dance_hitman_lean will now work with the Shoes of Synchronicity.
  • The "/cabal remove" command will now accept a player name, and can be used to remove both online and offline players from a cabal.
  • It is no longer possible to delete a mail while it still has items attached.

GUI
Citation :
Publié par Tilty
We've completely revamped the LFG window and increased its overall usefulness!
You will now be able to add a comment next to your entry. Its functionality has also been expanded beyond simply looking for dungeon or raid groups.
You can use the Social window to advertise any event you might be holding.
Check it out often, and if you find something you are interested in joining, simply meet-up or send a message to the person by right-clicking their name.
  • The Looking For Group UI has been overhauled into the Social UI.
  • Signing up through the Social UI now allows you to select an activity, location, and difficulty level in addition to Roles.
  • Signing up through the Social UI now allows you to add a comment up to 120 characters that will be displayed to other players.
  • The Social UI now displays name, roles, activity, location, and comment for players currently signed up.
  • Added Tabula Rasa as a location for social activities in the Social UI.
  • A filters button has been added to the Social UI to filter the results shown.
  • Players can filter results by activity and difficulty.
  • Players can update their entry in the Social UI without removing themselves from the listing by using the update button on an existing listing.
  • Meet Up has been added to the right click and player menu in the Social UI.
  • View Entry has been added to the right click and player menu in the Social UI.
  • View Entry in the Social UI can be used to show you additional information about an entry, including difficulty and full length comment.
  • The Social UI will no longer display entries for players who are on your ignore list.
  • The Social UI will now run a background search every 15 minutes and display how many players are signed up matching your filters in system chat.
  • Added a "Show Social Reminders" option under Notifications to enable or disable the 15 minute background search.
  • Added a new interface option under Advanced -> Privacy that blocks incoming group join requests.
  • Show Sign Up Notifications option has been split into Show Social Notifications and Show PvP Notifications.
  • Joining a team no longer prevents you from signing up for the Social UI, nor does it remove your listing if you are already signed up.
  • Requesting to join the party of someone in a full team on a raid will send the request to the group leader of the first team that has an open space.
  • Players signed up for the Dungeon activity will be automatically removed when their team size reaches 5.
  • Players signed up for the Raid activity will be automatically removed when their raid size reaches 10.
  • Added an overlay on the castbar of uninterruptable attacks.
  • Fixed an issue where swapped hotbar abilities would not visually enable or disable properly.
  • Fixed an issue where some abilities would not be disabled in the GUI when they were locked.
  • Updated the shop, tokens, world domination, and PvP scoreboard UIs with new token icons for black bullion and marks of the pantheon.
  • World Domination UI no longer displays tick based rewards for Fusang Projects.
  • Updated the rewards display in the World Domination UI to show new rewards.
  • Updated the rewards display in the PvP Scoreboard to show new rewards.
  • Fixed an issue where rewards would display incorrectly on the PvP Scoreboard.
  • Updated the Tokens UI to display caps, weekly gain, and weekly caps.
  • Removed dungeons tab from Lockouts UI.
  • Updated Agartha's minimap to reflect the recent growth.
Citation :
Publié par Tilty
Issue #12 introduces a brand new feature: Challenges.
Completing them will grant you bonus rewards, so make sure you check out what new challenges are available every day and try to complete the ones you like.
The daily challenges will reset everyday at 10:00 GMT, and weekly challenges reset every Tuesday morning at the same time.
  • A new window has been added to display challenges. You can access this window from the top menu or by pressing shift+J.
  • Added a new get effect animation for when challenges are completed.
  • Added a new notification icon for when challenges are completed.
  • Added new icons for challenges in the Challenge Journal.
  • Added a new option under notifications to display or hide challenge completion notifications.
  • Added an option under General Interface Options to open the challenge journal on login if new challenges are available.
  • Added an option to show reminders periodically when there are unclaimed pending rewards.
  • Makeup selection box for the barber shop is now a static size. This will prevent it from falling off the top and bottom of the screen for players with lots of makeup options playing at low resolutions.
  • Fixed an issue where text could be cut off on the radio button selection UI.
  • The following windows will now remember their last position when opened:
    • Token UI
    • Lockout Timers UI
    • Pets UI
    • Cabal UI
    • Friends UI
    • Claim UI

ITEMS
  • All Venice items have been updated and converted to Custom items. They will now function just as their Custom counterparts for the purposes of upgrading.
  • The Contrivance vendor in the faction HQs will now sell a Contrivance upgrade toolkit which will allow a blue Contrivance to be upgraded to a purple one. This item costs 950 Black Bullion and requires Battle Rank 4 or higher to purchase.
  • Nightwatch Glyph toolkits have been added to the Nightwatch vendors.
  • Criterion Upgrade and Astral Fuse have been added to the Nightwatch vendors.
  • Weapons and Talismans bought from the PvP Vendors in faction hubs can now be disassembled.
  • The Deep Mystery Box has been updated to include the new Mark of the Pantheon.
  • Blue and Green signet items now describe how you can upgrade them by combining 10 of them.
  • Fixed an issue that threw a FIFO error message the second time players use the remuneration field in the same playfield.
  • The Multichromatic Cardinal is no longer able to be purchased if you have already learnt it.
  • Fixed an issue which caused groups which had formed into a raid to not receive Black Bullion in certain cases.
  • Removed the vendor who sold Epic gear from The Sunken Library in Venice. This vendor has been replaced by a Nightwatch Weapon Dealer and a Nightwatch Equipment Dealer.
  • Fixed an issue which caused the Auxiliary weapon (Mod) tooltip to not appear on Whips.
  • Black Bullion which drops in Lair or Nightmare camps has been changed to Uncommon rarity to allow groups to roll on them.

ACHIEVEMENTS
  • Reaping the Whirlwind achievements have received a new icon.
  • Rear Windows can once again be obtained.
  • Annalist now requires all The Black Signal lore from its specified categories.

MISSIONS
General
  • Updated several missions which did not award any tokens to now award Black Bullion.
  • The first mission of Issue 9, Issue 10, and Issue 11 are now visible in the game world, even if the Issue has not been purchased. These missions still require purchasing the relevant Issue.
  • Relocated several missions from the void and placed them into proper zone categories:
    • City of the Sun God - The Binding
    • City of the Sun God - The Black Pharaoh's Guard
    • Scorched Desert - O Tempora! O Mores!
    • Scorched Desert - A Time to Every Purpose
    • Scorched Desert - From Carthage to Cairo
    • Seoul - Rogue Agent, and its Templar counterpart To Catch a Thief
    • Kaidan - Nightmare in the Dream Palace
    • New York - Crossroad of the Worlds (and Revisited variant)
    • London - Harvesting the Sun (mission availability has not changed)
    • Agartha - Enter the Filth Phase 3 (mission availability has not changed)
    • Blue Mountain - Picking Up the Pieces
    • Blue Mountain - The House Always Wins
    • Blue Mountain - Ghosts and the Darkness
    • Savage Coast - Hell Hath No Vacancy
    • Carpathian Fangs - You Only Die Twice
    • Carpathian Fangs - Panic Room
Kingsmouth Town
  • Flame Away - It is no longer necessary to change zones or relog to be able to pick up Cans of gasoline after completing the mission.
Kaidan
  • Reduced the amount of Black Bullion gained when doing story missions in Kaidan for the first time. Instead, finishing the final story mission for issues 9 and 10 for the first time will now also reward a MkI Memory Expansion Module. Finishing the issue 11 story for the first time will award a MkII Memory Expansion Module.
  • The Pagans - The bounty has been removed from Aoi's head. She should no longer vanish from the zone.
  • Runaway Circus - No longer incorrectly displays as a Nightmare mission.

COMBAT
General
  • Most enemies now finish executing a current ability before they turn against a target they hate more.
  • Damage reduction effects which last until the next hit, such as Saving Grace, Fleeting Fortress, and Art of War, will now be triggered when any health is lost.
Elementalism
  • Updated the short description of Critical Control to correctly state that it increases critical rating.
Assault Rifles
  • Fixed an issue where Shot of Anima would not be treated as a resource consumer in some cases.
  • Fixed an issue where Anima Outbreak would not be treated as a resource consumer in some cases.
Pistols
  • Fixed an issue where Killer Flow could generate secondary weapon resources when not hitting a target.
Fists
  • Gore should now deal damage properly when having the duration refreshed rapidly by multiple attackers.
  • Hot Iron should now trigger for each tick of the Scarlet Arts channel that it is able to.

DUNGEONS AND RAIDS
General
  • The final bosses of Elite difficulty dungeons will now drop Black Bullion.
  • The final bosses of Nightmare difficulty dungeons will now drop Marks of the Pantheon.
  • Elite raid bosses will now drop Marks of the Pantheon.
  • Nightmare dungeons no longer have lockout timers.
  • Swapping AEGIS shields will no longer fail the Master Planner achievement.
The Polaris
  • Fixed issue that occasionally caused Haugbui Mother not to respawn after a team wipe.
  • Haugbui Mother will drop loot even when she's killed extremely fast.
Citation :
Publié par Tilty
The Eidolon of the Outer Dark is no longer part of the Lair progression, we replaced him with the ability to summon new World Bosses.
Combining the Ritual Fragments (Head, Heart and Hand) will now reward you with Summoning Ritual Materials, which will grant you the ability to summon a World Boss either in New England, Egypt, or Transylvania.
Those world bosses will require the help of the entire zone to defeat and will reward every participants individually, as well as dropping additional epic rewards for the original summoners.
Eidolon of the Outer Dark
  • The Eidolon of the Outer Dark no longer requires a lair key to open the raid portal, or access loot.
  • The Eidolon of the Outer Dark has become more dangerous while Strength from Beyond is active.
  • The Eidolon of the Outer Dark no longer removes players from the anima well halfway through the fight.
Agartha Defiled
  • Agartha Defiled has returned! It may be accessed from a low branch in Agartha. This raid has been designed for 10 players.
The Penthouse
  • Filthy Amalgam's basic attack now does Physical damage. Additionally, its damage on Nightmare has been further tweaked.

SCENARIOS
General
  • The final bosses of Nightmare difficulty scenarios will now drop Marks of the Pantheon.

PVP
General
  • Significantly increased the overall power of the Equal Footing effect.
  • Black Bullion rewards in PvP Minigames and Fusang are now scaled based on the participants Faction Rank. The winning team members additionally win a Mark of the Pantheon.
  • Obsolete tokens are no longer awarded in PvP.
  • Distinctions of the Council have been removed, and will no longer be given out when increasing Battle Rank.
  • Battle Rank requirements have been added to the PvP Uniforms. These uniforms are available at the Contrivance Quartermaster.
  • Reduced the penetration mitigation provided by PvP Uniforms to 10% (was 20%).
  • The High-Powered Weaponry uniform has received the following changes:
    • Increased the damage reduction provided by the suit to 5% (was 2%).
    • Increased the penalty on heal, barrier, and leech effects provided by the suit to -15% (was -5%).
    • Increased the glance reduction bonus provided by the suit to 4% (was 3%).
    • Increased the damage bonus provided by the suit to 8% (was 5%).
  • The Reinforced Armour uniform has received the following changes:
    • Increased the penalty on heal, barrier, and leech effects provided by the suit to -15% (was -5%).
    • Increased the damage reduction effect provided by the suit to 10% (was 5%).
  • The Integrated Anima Conduits uniform has received the following change:
    • Increased the penalty to damage dealt provided by the suit to -10% (was -6%).
Fusang
  • Removed the tick based reward system from Fusang Projects. Instead, there is a new set of missions which can be taken from any Anima Well, Facility, or home base. These missions will change every 5 minutes and offer different activities to perform while in Fusang.
  • Removed the button that repairs the gate/turret around the outer facilities in Fusang Projects. The only way to repair the turret is now to take the facility it was guarding.
  • Added Pax rewards to all Fusang rotating missions.
  • Added Mark of the Pantheon reward to Complex Fusang rotating missions.
  • The Underdog mission is available only at the underdog custodian now.
  • Kill credit for the 'Defeat' missions is now awarded to anyone on the killing player's faction who is nearby the person killed.
cf http://www.thesecretworld.com/news/update_notes_1.12
(en anglais, en attendant la traduction (si elle arrive un jour))
Voilà la trad
Citation :
NOUVEAU!

Défis quotidiens : relevez de nombreux nouveaux défis qui se mettent à jour quotidiennement et hebdomadairement pour gagner de fabuleuses récompenses qui vous permettront d'améliorer plus encore la qualité du meilleur équipement du jeu !
Nouveau système de jetons : tous les jetons du jeu ont été regroupés et vous n'avez désormais plus besoin que de lingots noirs ou de marques du panthéon.
Deux nouveaux raids : l'oiseau de l'agent pathogène du point zéro (Flappy) et l'Eidolon des Ténèbres Extérieures sont désormais des raids à 10 joueurs pouvant être faits tous les trois jours.
Boss en monde ouvert colossaux : la difficulté supérieure du système de raids vous permet à présent d'affronter des boss en monde ouvert terrifiants en Nouvelle-Angleterre, en Égypte et en Transylvanie.
Fenêtre sociale améliorée : il est désormais plus facile d'utiliser la fenêtre sociale afin de trouver un groupe, quelle que soit l'activité que vous souhaitez pratiquer.

GÉNÉRALITÉS

La distance à laquelle les mannequins de test des salles d'entraînement perdent l'agro des joueurs a été réduite pour passer à 15 mètres (au lieu de 21 mètres).
Il n'est plus possible d'acheter le titre Chasseur de signal si vous l'avez déjà.
L'e-mote danse_hitman_lean fonctionne à présent avec les chaussures de synchronicité.
Une limite maximale a été ajoutée à la quantité de lingots noirs qu'il est possible d'avoir sur soi.
Les marques du panthéon ont été ajoutées au jeu. Il est possible d'en gagner une quantité limitée chaque semaine (notez que la quantité que vous pouvez avoir sur vous à tout moment est elle aussi limitée).
Changer de bouclier AEGIS ne fait plus échouer les succès du Maître planificateur.
Il n'est plus possible de supprimer un courrier tant qu'il comprend encore des pièces jointes.

INTERFACE


Correction d'un souci empêchant les récompenses de s'afficher correctement sur le tableau des scores JcJ.
Ajout d'une option dans la catégorie des options de l'interface générale ouvrant automatiquement le journal des défis lors de la connexion si de nouveaux défis sont disponibles.
Correction d'un problème qui coupait le texte de l'interface de sélection de radio.
Ajout d'une option permettant de recevoir des rappels de manière périodique lorsqu'il vous reste des récompenses à récupérer.
Il n'est plus possible de supprimer un courrier tant qu'il comprend encore des pièces jointes.
Une nouvelle fenêtre a été ajoutée à l'affichage des défis. Vous pouvez y accéder à partir du menu supérieur, ou en appuyant sur Maj+J.
Ajout d'une nouvelle animation d'effet pour quand vous réalisez un défi.
Ajout d'une nouvelle icône de notification pour quand vous réalisez un défi.
Ajout de nouvelles icônes dans le journal des défis.
Ajout d'une nouvelle option dans les notifications, permettant d'afficher ou de masquer les notifications indiquant qu'un défi a été réalisé.
La boîte de sélection du barbier a désormais une taille fixe, ce afin de l'empêcher de dépasser de l'écran pour les joueurs ayant beaucoup d'options de maquillage et jouant à basse résolution.
Les interfaces de boutique, des jetons, de domination mondiale et des tableaux des scores JcJ ont été mises à jour. Elles proposent dorénavant de nouvelles icônes pour les lingots noirs et les marques du panthéon.
Ajout d'un élément superposé à la barre d'incantation des attaques pouvant être interrompues.
L'interface de recherche de groupe a été intégrée à l'interface sociale.
Vous inscrire à l'interface sociale vous permet désormais de sélectionner une activité, un lieu et un niveau de difficulté en plus d'un ou plusieurs rôles.
En vous inscrivant à l'interface sociale, vous pouvez également ajouter un commentaire (de 120 caractères maximum) à l'attention des autres joueurs.
L'interface sociale affiche désormais le nom, les rôles, l'activité, le lieu et les commentaires des joueurs inscrits.
Tabula Rasa a été ajouté comme lieu d'activités sociales dans l'interface sociale.
Un bouton de filtrage a été ajouté à l'interface sociale afin de vous permettre de filtrer les résultats affichés.
Vous pouvez filtrer les résultats par activité et par difficulté.
Il est possible de mettre votre entrée à jour dans l'interface sociale sans pour autant vous retirer de la liste, en utilisant le bouton de mise à jour d'une liste existante.
L'option "Rendez-vous" a été ajoutée aux options proposées sur un clic droit, ainsi qu'au menu joueur de l'interface sociale.
L'option "Voir l'entrée" a été ajoutée aux options proposées sur un clic droit, ainsi qu'au menu joueur de l'interface sociale.
L'option "Voir l'entrée" de l'interface sociale peut vous permettre d'obtenir des informations supplémentaires sur une entrée donnée, y compris la difficulté et le commentaire complet.
L'interface sociale n'affiche plus les entrées des joueurs figurant sur votre liste de joueurs à ignorer.
L'interface sociale effectue à présent une recherche toutes les 15 minutes afin d'afficher tous les joueurs inscrits correspondant à vos filtres dans le canal de discussion.
Ajout de l'option "Afficher les rappels sociaux" dans la catégorie Notifications, afin de vous permettre d'activer ou de désactiver la recherche automatique toutes les 15 minutes.
Ajout d'une nouvelle option d'interface à la rubrique Avancées -> Intimité permettant de bloquer les demande de groupe émanant des autres joueurs.
L'option Afficher les annonces d'inscription a été scindée en deux : Afficher les notifications sociales et Afficher les notifications JcJ.
Rejoindre un groupe ne vous empêche plus de vous inscrire à l'interface sociale, pas plus que cela ne vous désinscrit si vous êtes déjà inscrit.
Lorsque vous demandez à rejoindre un groupe de raid et que le groupe en question est complet, votre demande est automatiquement envoyée au chef du premier groupe dans lequel il y a une place libre.
Les joueurs inscrits à l'activité Donjon sont automatiquement retirés de la liste dès que leur groupe comprend 5 personnes.
Les joueurs inscrits à l'activité Raid sont automatiquement retirés de la liste dès que leur groupe comprend 10 personnes.
Correction d'un problème faisant que les pouvoirs que l'on changeait de place sur les barres d'accès rapide ne s'activaient pas ou ne se désactivaient pas correctement.
Correction d'un souci qui empêchait de désactiver des pouvoirs dans l'interface quand ils étaient verrouillés.
L'interface de domination mondiale n'indique plus les récompenses récurrentes pour le site du Projet Fusang.
L'affichage des récompenses de l'interface de domination mondiale a été mis à jour ; il comprend désormais de nouvelles récompenses.
L'affichage des récompenses du tableau des scores JcJ a lui aussi été mis à jour, et pour la même raison : il vous propose dorénavant de nouvelles récompenses.
L'interface des jetons a également été mise à jour. Elle montre désormais les limites maximales, le gain hebdomadaire et la limite hebdomadaire.
L'onglet des donjons a été retiré de l'interface des verrouillages.
La mini-carte de l'Agartha a été mise à jour afin de prendre en compte l'agrandissement récent de la zone.
Les fenêtres suivantes se rappellent désormais de leur dernière position quand on les ouvre :
Interface des jetons
Interface des cycles de verrouillage
Interface des compagnons
Interface de cabale
Interface des amis
Interface de récupération d'objet

top
OBJETS

Le marchand qui vendait de l'équipement épique dans la Bibliothèque affaissée de Venise a été remplacé par un vendeur d'armes et un vendeur d'équipement de la Garde nocturne.
Armes et talismans achetés auprès des vendeurs JcJ des centres de faction peuvent désormais être désassemblés.
Correction d'un problème qui empêchait l'aide contextuelle des armes auxiliaires de ne pas apparaître avec les fouets.
Les lingots noirs qu'on trouve dans les antres et les camps de cauchemar sont désormais d'une rareté peu courante afin de faire l'objet d'un tirage pour les groupes.
Il n'est plus possible d'acheter Cardinal multichromatique quand on l'a déjà appris.
Correction d'un souci faisant que certains groupes qui avaient constitué un raid ne recevaient pas de lingots noirs dans certains cas de figure.
Tous les objets de Venise ont été mis à jour et convertis en objets customisés. Pour ce qui est de leur amélioration, ils fonctionnent désormais comme tous les autres objets customisés.
Le vendeur de bidules de chaque QG de faction propose désormais des outils d'amélioration de bidule permettant d'améliorer un bidule bleu pour le rendre violet. Ces outils coûtent 950 lingots noirs et ne peuvent être achetés qu'au rang de bataille 4 ou plus.
Les marchands de la Garde nocturne vous proposent à présent des outils d'amélioration de glyphe de la Garde nocturne.
Des améliorations de critère et des mèches astrales ont également été ajoutées à leur inventaire.
La boîte du grand mystère a été mise à jour. On peut dorénavant y trouver les toutes nouvelles marques du panthéon.
Les objets à insignes verts ou bleus indiquent désormais comment il est possible de les améliorer en en combinant 10.
Correction d'un souci qui envoyait un message d'erreur la deuxième fois que l'on utilisait le champ de rémunération dans la même zone de jeu.

top
SUCCÈS

Les succès de Qui sème le vent... ont désormais une nouvelle icône.
Il est de nouveau possible d'obtenir Fenêtres sur cour.
Le succès "Analyste" a changé de nom pour devenir "Annaliste". De plus, il nécessite désormais de récupérer toutes les entrées du Compendium relatives au Signal Noir dans les catégories spécifiées.

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Combat
Généralités

Les effets de réduction des dégâts durant jusqu'au coup suivant, comme Rachat, Forteresse évanescente et L'art de la guerre se déclenchent désormais dès que vous perdez de la santé.
La plupart des ennemis finissent à présent de lancer leur pouvoir en cours avant de changer de cible s'ils éprouvent davantage de haine pour celle-ci.

Pistolets

Correction d'un problème faisant que, dans certains cas, Flux meurtrier pouvait générer des ressources d'arme secondaire même sans toucher la cible.

Fusil d'assaut

Correction d'un souci faisant que, dans certains cas, Injection d'anima n'était pas traité comme un pouvoir consommateur de ressources.
Correction d'un souci faisant que, dans certains cas, Vague d'anima n'était pas traité comme un pouvoir consommateur de ressources.

Élémentalisme

La brève description de Contrôle critique a été mise à jour. Elle indique désormais que ce pouvoir augmente la valeur de critique.

Arme de main

Fer rouge se déclenche à présent chaque fois qu'il le devrait grâce à la canalisation d'Arts écarlates.
Fureur du sanglier devrait à présent infliger les dégâts souhaités lorsque sa durée est rafraîchie rapidement par de multiples attaquants.

top
DONJONS ET RAIDS
Généralités

Les boss finaux des donjons d'élite lâchent désormais des lingots noirs.
Les boss finaux des donjons de cauchemar lâchent quant à eux des marques du panthéon.
Les boss de raid d'élite lâchent eux aussi des marques du panthéon.
Enfin, les donjons de cauchemar n'ont plus de cycle de verrouillage.
Changer de bouclier AEGIS ne fait plus échouer les succès du Maître planificateur.

Polaris

Correction d'un problème qui empêchait parfois la Mère haugbui de se réinitialiser après la mort du groupe.

Eidolon des Ténèbres Extérieures

L'Eidolon des Ténèbres Extérieures ne nécessite plus une clé de l'antre pour ouvrir le portail du raid ou accéder au butin.
L'Eidolon des Ténèbres Extérieures est désormais plus dangereux tant que Force de l'au-delà fait effet.
L'Eidolon des Ténèbres Extérieures ne retire plus les joueurs du puits d'anima au milieu du combat.

Agartha profanée

L'Agartha profanée est de retour. Vous pouvez y accéder à partir d'une branche basse de l'Agartha. Ce raid a été conçu pour 10 joueurs. L'épisode 12 est nécessaire pour pouvoir le jouer.

Penthouse

L'attaque de base de l'Amalgame souillé fait dorénavant des dégâts physiques. De plus, ses dégâts en mode cauchemar ont de nouveau été ajustés.

top
Missions
Généralités

Plusieurs missions qui ne donnaient pas de jetons ont été mises à jour. Elles offrent désormais des lingots noirs.
La première mission des épisodes 9, 10 et 11 est désormais visible dans le monde de jeu, même si l'épisode correspondant n'a pas été acheté. Notez qu'il vous faudra tout de même acquérir l'épisode pour pouvoir jouer la mission.
Certaines missions mal situées se trouvent à présent dans la bonne zone de jeu :
Cité du Dieu Solaire : "L'attachement"
Cité du Dieu Solaire : "La garde du Pharaon Noir"
Désert Brûlé : "O tempora, o mores !"
Désert Brûlé : "Chaque chose en son temps"
Désert Brûlé : "De Carthage au Caire"
Séoul : "Le renégat" et son pendant chez les Templiers, "Chasse au voleur"
Kaidan : "Cauchemar au palais des rêves"
New York : "La croisée des mondes" (ainsi que sa variante "Le retour de la croisée des mondes")
Londres : "Une moisson de soleil" (la disponibilité de la mission n'a pas changé)
Agartha : "Face à la Souillure", phase 3 (la disponibilité de la mission n'a pas changé)
Montagne Bleue : "Morceau par morceau"
Montagne Bleue : "La banque gagne à tous les coups"
Montagne Bleue : "Fantômes dans les ténèbres"
Côte Sauvage : "L'enfer est complet en cette saison"
Crocs des Carpates : On ne meurt que deux fois
Crocs des Carpates : "La pièce blindée"
Kingsmouth

Tout feu tout flamme : il n'est plus nécessaire de changer de zone ou de se reconnecter pour pouvoir ramasser des bidons d'essence après avoir réussi la mission.

Kaidan

Le nombre de lingots noirs que l'on gagne en accomplissant les missions narratives de Kaidan pour la première fois a été réduit. Au lieu de cela, terminer pour la première fois la mission narrative finale des épisodes 9 et 10 vous permet désormais de gagner également un module d'extension de mémoire Mk I. Et en terminant l'histoire de l'épisode 11 pour la première fois, vous gagnez un module d'extension de mémoire Mk II.
Les Pagans : la tête d'Aoi n'est plus mise à prix, et elle ne devrait plus disparaître de la zone.
Le cirque de la fin du monde : indiquait à tort qu'il s'agissait d'une mission de cauchemar. Cela a été corrigé.

top
SCÉNARIOS
Généralités

Les boss finaux des scénarios de cauchemar lâchent désormais des marques du panthéon.

top
JcJ
Généralités

Le nombre de lingots noirs gagnés dans les mini-jeux JcJ et la zone du Projet Fusang dépend désormais du rang de faction des participants. De plus, les membres de l'équipe victorieuse gagnent chacun une marque du panthéon.
On ne peut plus gagner de jetons obsolètes en JcJ.
La puissance globale de l'effet de Sur un pied d'égalité a été augmentée de manière significative.
Les distinctions du Conseil de Venise ont été supprimées. Vous n'en recevez plus lorsque votre rang de bataille augmente.
Les uniformes JcJ (disponibles auprès des intendants des bibelots) nécessitent à présent un certain rang de bataille.
La réduction de pénétration des uniformes JcJ a été réduite à 10% (au lieu de 20%).
Les changements suivants ont été apportés à l'uniforme "armes à forte puissance" :
Augmentation de la réduction des dégâts conférée par l'uniforme, qui passe à 5% (au lieu de 2%).
Augmentation du malus aux effets de soins, de barrière ou de ponction, qui passe à -15% (au lieu de -5%).
Augmentation du bonus de réduction des coups déviés, qui passe à 4% (au lieu de 3%).
Augmentation du bonus aux dégâts, qui passe à 8% (au lieu de 5%).
Les changements suivants ont été apportés à l'uniforme "armure renforcée" :
Augmentation du malus aux effets de soins, de barrière ou de ponction, qui passe à -15% (au lieu de -5%).
Augmentation de la réduction de dégâts, qui passe à 10% (au lieu 5%).
Les changements suivants ont été apportés à l'uniforme "répartiteur d'anima intégré" :
Augmentation du malus aux dégâts infligés, qui passe à -10% (au lieu -6%).

Projet Fusang

Le système de récompense au temps de la zone du Projet Fusang a été supprimé. Au lieu de cela, vous pouvez désormais prendre de nouvelles missions au niveau des puits d'anima, des complexes et de votre base. Ces missions changent toutes les 5 minutes et vous proposent diverses activités tant que vous êtes dans la zone du Projet Fusang.
Le bouton permettant de réparer les tourelles des complexes extérieurs a été supprimé. Le seul moyen de réparer une tourelle est désormais de prendre le contrôle du complexe qu'elle défend.
La mission "Les challengers" ne peut plus être prise qu'au niveau du protecteur des challengers.
Les missions demandant d'éliminer des ennemis sont désormais comptabilisées pour tous les membres de la faction du joueur vainqueur suffisamment proches du joueur vaincu.
Ajout de récompenses à base de pax romana à toutes les missions tournantes du site du Projet Fusang.
Ajout de récompenses à base de marques du panthéon aux missions tournantes du complexe du site du Projet Fusang.
Hotfix 1.12 (25/08/15)

Citation :
INTERFACE
  • Les missions de défi ne s'affichent plus à la rubrique des missions achevées dans le journal des missions.
  • Ajout du visuel indiquant que les incantations ne peuvent pas être interrompues sur la barre d'incantation de divers ennemis dans les antres.
  • Il est désormais possible de modifier la taille de l'interface sociale en cliquant en bas à droite et en faisant glisser.
  • De nouvelles cases à cocher ont été ajoutées au panneau des filtres de l'interface sociale. Elles permettent d'activer ou de désactiver les diverses activités et difficultés d'un seul clic.
  • Les commentaires dans l'interface sociale ne peuvent plus faire plusieurs lignes.

OBJETS
  • Lorsque vous recevez plusieurs objets de même type, le journal de discussion mentionne désormais combien il y en a.
  • Les sacoches de pureté donnent à présent de 7 à 20 ingrédients purs quand on les ouvre.

SUCCÈS
  • L'aide contextuelle des récompenses a été mise à jour pour ce qui concerne l'épisode 2 : Soif de connaissance et l'épisode 3 : Le Dieu Chat. Elle affiche dorénavant la totalité des récompenses.

COMBAT
Arme de poing
  • Correction d'un souci qui empêchait Fureur animale de s'appliquer correctement aux cibles affectées par Muselière ou Charge de la brousse.

DÉFIS
  • Le nombre de missions annexes quotidiennes requises sur le site du Projet Fusang a été réduit de 3 à 2.
  • La mission de sabotage de Nouvelle-Angleterre donne désormais des marques du panthéon, des pax romana et des lingots noirs.
  • Correction d'un problème qui empêchait parfois de se voir créditer les défis correspondants quand on achevait les donjons suivants en mode élite :
    • La Manufacture
    • L'Abattoir
    • L'Enfer éternel
    • Le Complexe

DONJONS ET RAIDS
Généralités
  • Le Cerbère n'exige plus d'avoir terminé les donjons d'élite après la Transylvanie.
Eidolon des Ténèbres Extérieures
  • Correction du cycle de verrouillage de l'Eidolon.
Agartha profanée
  • Correction d'un problème faisant qu'on pouvait parfois se retrouver coincé dans les bulles.
Manufacture
  • Correction d'un souci qui incitait le commandant de char à cesser le combat sans que la porte s'ouvre.
  • Les cyborgs (autres que les boss) de la zone de production n'ont plus de laisse.

JcJ
Généralités
  • Sur un pied d'égalité prend désormais en compte les caractéristiques des glyphes des deux armes, le cas échéant, et les bonus conférés s'ajustent en conséquence.
Projet Fusang
  • Lorsqu'un puits d'anima est pris, tous les joueurs suffisamment proches sont crédités de sa capture.
  • On ne se fait plus créditer qu'une seule fois de la mission "Capture de 2 puits d'anima" quand on prend un puits.
  • Quelques missions du site du Projet Fusang ont changé de nom, généralement afin de les raccourcir.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1957871

Dernière modification par Peredur ; 03/09/2015 à 19h43.
1.12.1 (27/08/15)

Citation :
GÉNÉRALITÉS
  • Puits et Pendule ont donné quelques petits cours de formation à tous les gardes des Templiers. À l'avenir, ceux-ci ne se montreront plus aussi amicaux avec les membres du Dragon ou des Illuminati, et ils seront moins méfiants envers les Templiers.
  • Les gains de jetons hebdomadaires sont désormais réinitialisés le mardi à 10h00 UTC.

INTERFACE
  • Correction d'un souci d'affichage du temps restant avant la réinitialisation hebdomadaire dans le journal des défis.
  • Il y a désormais une limite au nombre de recherches que l'on peut effectuer dans la fenêtre sociale dans un court laps de temps.
  • Le journal des défis indique à présent votre progression dans chaque catégorie.
  • Correction d'un problème au niveau du tableau des scores JcJ, qui indiquait parfois des informations liées à un match précédent, et non à celui en cours.

DÉFIS
  • Les défis de mission quotidienne de type mission d'action, de sabotage et d'investigation à Kaidan s'accompagnent désormais de missions narratives et de missions narratives répétables dans le thème.
  • Ajout d'un nouveau défi quotidien : donjon en mode cauchemar à Kaidan.

DONJONS ET RAIDS
Généralités
  • Les donjons se réinitialisent désormais instantanément une fois que tous les joueurs ont quitté la zone.
Manufacture
  • La Manufacture (cauchemar) est à présent disponible !
  • Char d'assaut Manticore : la séquence de restauration d'AEGIS restaure désormais tous les boucliers AEGIS valides de la cible.
  • Amalgame de drones : une attaque de zone pouvant être évitée s'accompagnait jusque-là d'un avertissement indiquant la mauvaise aire d'effet. Ceci a été corrigé.
  • Amalgame de drones : les drones à charge utile AEGIS instable ne devraient plus pouvoir exploser à plusieurs reprises.
  • Amalgame de drones : l'utilité des caméras mortelles a été améliorée.
  • Les Mitsubachi : l'utilité des caméras mortelles a été améliorée.
Abattoir
  • Le Psycho-assaillant et l'Obyekt 279 ne conservent plus 10 000 volts après avoir éliminé tout le groupe.
Eidolon des Ténèbres Extérieures
  • L'aperçu visuel de Douleur personnelle a été corrigé.

BOSS D'ANTRE
Horreur abyssopélagique
  • Le rayon d'effet de Souffle des profondeurs a été modifié afin de mieux correspondre à son effet visuel.
Bunica Padurii
  • Réduction du rayon nécessaire pour que le follet d'un Padurii puisse se relier à son maître. Il devrait désormais être plus facile de déplacer un Padurii une fois que tous ses follets sont entravés et qu'ils ont commencé à lancer Union avec la forêt.
  • Les follets de Bunica Padurii ne devraient plus retirer aléatoirement les buffs qu'ils lui confèrent tant qu'ils sont vivants et liés à elle. De la même manière, ils ne lui laissent plus aléatoirement leurs buffs une fois morts ou quand ils retournent dans la forêt.
  • Bunica Padurii a épuisé sa réserve infinie de follets. Dorénavant, elle n'en appelle plus que le nombre prévu.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1957876

Dernière modification par Peredur ; 03/09/2015 à 19h39.
Hotfix 1.12.1 (01/09/15)

Citation :
GÉNÉRALITÉS
  • Ajout d'une nouvelle vendeuse à Venise, l'augmentatrice mystérieuse du Conseil. Elle vend des objets conférant une augmentation aléatoire de qualité bleue ou mieux d'un type spécifique : dégâts, soins, soutien ou survie.
  • Ajout d'un nouveau vendeur à chaque QG de faction. Ces vendeurs vendent des composants purs et se trouvent à côté des vendeurs de bibelots et de composés.
  • Une fois la limite (hebdomadaire ou totale) de marques du panthéon atteinte, si vous vous retrouvez en situation d'en gagner d'autres, vous obtenez des lingots noirs à la place. La quantité de lingots dépend de la difficulté de l'activité pratiquée. Par exemple, si vous terrassez le boss final du Polaris alors que vous avez atteint le maximum de marques du panthéon, vous gagnez 30 lingots noirs à la place des marques du panthéon que ce boss aurait normalement dû vous rapporter.

INTERFACE
  • Correction d'un souci qui causait parfois des ralentissements au niveau du client quand on approchait d'un PNJ donneur de missions.

OBJETS
  • Correction d'un problème qui empêchait d'améliorer certains talismans customisés.
  • Le sac d'insignes a été retiré de la liste d'objets vendus par les envoyés de la Ca' d'Oro. Cet objet est désormais vendu par l'augmentatrice mystérieuse du Conseil, à Venise, et il ne nécessite plus d'avoir acheté des épisodes. De plus, il a désormais un coût en pax.
  • L'amulette de contrôle des nanites, talisman de la Manufacture, n'est plus signalée comme étant un talisman customisé.

MISSIONS
Généralités
  • Les missions de raid de la Zone d'exclusion de Manhattan, de l'Agartha profanée, et de N'gha-Pei, l'Île aux Cadavres ne s'accompagnent plus du symbole de cauchemar, afin de bien indiquer qu'il s'agit de raids d'élite. Leur difficulté n'a pas changé.
Kaidan
  • Braquage à la japonaise : le succès "Attrape-moi si tu peux" est désormais attribué à tous les joueurs du groupe pouvant y prétendre, et non plus à une seule personne.

DÉFIS
  • Le nombre de marques du panthéon pouvant être gagné grâce aux défis de donjon quotidiens a été réduit (il est désormais de 10).

COMBAT
Généralités
  • La formule de l'augmentation décroissante des bonus a été modifiée pour la valeur d'attaque et la valeur de guérison. Au-delà d'un certain seuil, ces deux valeurs bénéficient désormais d'une augmentation régulière, et non plus de plus en plus faible.
Fusil d'assaut
  • Correction d'un souci faisant que l'effet de soins direct de Rafale d'anima n'était pas affecté par Œil d'aigle, Rafales meurtrières ou les autres effets similaires.
  • Correction d'un souci faisant que l'effet de soins direct d'Anima concentrée n'était pas affecté par Œil d'aigle ou les autres effets similaires.

DONJONS ET RAIDS
Généralités
  • Le nombre de marques du panthéon que l'on gagne sur le dernier boss des donjons de cauchemar a été augmenté. Les donjons de Nouvelle-Angleterre permettent désormais d'en gagner 2, ceux d'Égypte, 3, ceux de Transylvanie, 4, et ceux de Tokyo, 8.
Le Complexe
  • Correction d'un problème faisant que ce n'était pas le bon boss qui donnait des marques du panthéon dans la version de cauchemar du Complexe.
La Manufacture
  • Correction d'un souci faisant que l'amalgame de drones mourait parfois sans donner de butin et sans que la mission soit mise à jour.
  • Augmentation du nombre de lingots noirs lâchés par les boss dans la version de cauchemar de la Manufacture.
  • Les boss de la version de cauchemar de la Manufacture ne lâchent plus d'échantillons de Souillure verts.
  • Correction d'un souci qui empêchait parfois l'attribution du succès "Production interrompue (élite)".
L'Agartha profanée
  • La santé de l'oiseau de l'agent pathogène du point zéro a été réduite.
  • L'interface indiquait que l'agent pathogène du point zéro était un boss de cauchemar. Cela a été corrigé.
  • Le comportement de l'agent pathogène du point zéro a été ajusté sur la plateforme supérieure.

SCÉNARIOS
Le château
  • La tempête de neige n'est plus visible quand on se trouve au premier étage du château.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1958981


Hotfix 1.12.1 (03/09/15)

Citation :
COMBAT
Généralités
  • Ajout de la description de base des pouvoirs ultimes.

DÉFIS
  • Les récompenses monétaires des défis (pax) ne sont plus partagées entre les membres du groupe.
  • Le défi quotidien 3 missions annexes à Kaidan offre désormais les bonnes récompenses.
  • Les marques du panthéon attribuées en réussissant des défis sont à présent offertes même aux personnages morts, et elles ne prennent plus de place dans l'inventaire.

DONJONS ET RAIDS
Le Complexe
  • Correction d'un souci faisant que les scientifiques lâchaient parfois plusieurs sacs de butin.
La Manufacture
  • Correction d'un problème qui empêchait parfois les sphères d'énergie d'apparaître.
  • Correction d'un problème qui pouvait empêcher l'amalgame de drones et les Mitsubachi de se réinitialiser correctement après un échec du groupe.
  • Les Mitsubachi ne peuvent plus faire échouer le succès Maître planificateur.
L'Agartha profanée
  • Correction d'un problème qui pouvait empêcher l'oiseau de l'agent pathogène du point zéro de se réinitialiser correctement après un échec du groupe.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1959298


Hotfix 1.12.1 (08/09/15)

Citation :
GUI
  • Fixed an issue where the PvP scoreboard could become unresponsive and cause framerate issues.

COMBAT
General
  • Fixed an issue that could cause critical healing effects to apply passives when they should not and on targets they should not be affecting.

CHALLENGES
  • Fixed an issue which could prevent players from receiving new weekly challenges.

DUNGEONS AND RAIDS
The Manufactory
  • (Nightmare) Fixed an issue where the Cyborg Trio was spawning too weak the first time they emerge.

LAIR BOSSES
  • Fixed an issue that could cause Lair bosses to become unresponsive.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1960352


Hotfix 1.12.1 (17/09/15)

Citation :
GENERAL
  • Added a new currency, the Lucky Coin, which can be used to purchase choice items found in Lucky Bags from Mr. Knickknack, Vendor of Lucky Baubles. Mr
  • Knickknack has setup shop in the Darkside of London.

GUI
  • Added a column for Difficulty to the Social UI.
  • Fixed an issue that could cause tooltips to occasionally not clean up properly. This may increase game performance over time for some players.
  • Fixed an issue where players who had not unlocked elite or nightmare dungeons would be unable to see those difficulties when viewing other players' entries.
  • Cleaned up some text in the Challenge Journal to better support French and German localizations.
  • Adjusted the sizes of some text fields in the Challenge Journal to better accommodate localized text.
  • Filter and Sign Up prompts in the social GUI will now be centered even if your Social GUI has been resized.

Hotfix 1.12.1 (23/09/15)

Citation :
GENERAL
  • Made some minor adjustments to the "Stand at Attention" emote.

GUI
  • Added a map marker for Mr. Knickknack.

DUNGEONS AND RAIDS
Agartha Defiled
  • The Bird of the Zero Point Pathogen raid encounter will now always drop an Epic quality gadget when defeated.

LAIR BOSSES
  • Fixed another issue that could cause Lair bosses to become unresponsive.

Dernière modification par Peredur ; 14/10/2015 à 20h36.
1.12.5 (14/10/15)

Citation :
GENERAL
  • Fixed an issue that caused some monsters to incorrectly provide Monster race kill achievement credit when they should not have.
  • Using the Dismount ability on a premium mount will no longer trigger the global cooldown.
  • Agartha - Gaia has granted those who have bested the Gatekeeper access to another Agartha branch, where Nightmare Raid entrances are located. This branch is accessed from the dungeon branch.

GUI
  • Tokyo - Orochi Tower - Corrected the ordering of repeatable story missions in the mission pick-up UI at the tower entrance.
  • The skills UI has been reorganized to be more in line with the order in which players unlock new skills.
  • Added new categories and item types for Cosmetic items, including Clothing, Makeup, Pets, Mounts, Emotes, and Titles.
  • Added new search filters to the auction house for the new Cosmetic item categories.
  • Fixed a case where the buff UI on team members and defensive targets could become unresponsive.
  • Improved performance of buff displays.
  • Fixed a case where player's role icons for PvP in the team UI would not appear properly.
  • Added The Manufactory: Breached to the Social UI.
  • Manhattan Exclusion Zone (Nightmare) has been added to the lockouts UI.
  • Updated combat power and healing power in the Character Sheet UI to show the correct values for high values of attack and heal rating.
  • Reorganized the Interface Options screen to be easier to navigate.
  • Difficulty dropdown is now enabled for Raid activities in the Social UI.
  • Fixed a case where skills for aux weapons that had not been unlocked yet would animate strangely in the skills page.

ITEMS
  • Increased the amount of Attack Rating and Heal Rating given by epic quality Stimulants.
  • Custom items are now tinted with an anima hue in order to make them easier to distinguish from non-upgradeable items at a glance.
  • Custom weapons now have a different background color to differentiate them from non-custom weapons.
  • Container bosses in Kaidan will now drop Uncommon quality Black Bullion to help prevent accidental looting by team members.
  • The Orochi Researcher in Kaidan and the Nightwatch Engineer in faction hubs now sells AEGIS Firmware Upgrade v2.0 kits for Black Bullion and Marks of the Pantheon.
  • Nightwatch Engineers in all faction hubs now sell Superior auxiliary weapon upgrade toolkits. These toolkits will allow an Epic auxiliary weapon to be improved in power even further. The toolkit will only upgrade an auxiliary weapon which has been upgraded to Epic.

COMBAT
General
  • All weapon and talisman skills now go up to rank 11.
  • Friendly spells cast using simple ground targeting will now center on the defensive target rather than the offensive target.
  • Made many creatures switch targets more quickly if they hate someone else more.
  • Resolved issues with a number of enemy dash abilities that could cause them to incorrectly fixate on a target before casting.
  • Fixed an issue which could cause ultimate abilities to be interrupted by movement before they lock you in place.
  • Monsters - Onryo - Spirits of Vengeance and Spirits of Sorrow will now be expire when their summoner dies.
  • Monsters - Onryo - Spirit of Sorrow's radius of effect has been reduced by 33%.
  • Monsters - Deathless - Midnight Mass will no longer incorrectly display a mummy at the center of its effect.
  • Monsters - Padurii - Wisps will no longer reconnect to Padurii once the initial connection is broken.
Blood
  • Plague and Left Hand of Darkness are now affected by effects such as Blood Offering and Thicker Than Water.
Fists
  • Fixed an issue which caused Thrill of the Chase to not trigger if multiple people with the ability equipped attacked the same enemy.

MISSIONS
The Shadowy Forest
  • The Man with the Silver Tongue - Spectre ambushes while using the shovel no longer incorrectly show as Nightmare in the UI.
Kaidan
  • The Bank Heist - Issue fixed where the mission does not update if you pick up the Droid Arm too early.
  • The Right Round - Completing this mission will now provide all three disruptive AEGIS controllers, rather than picking one at a time.
  • Tower Defence - Completing this mission will now provide all three disruptive AEGIS controllers, rather than picking one at a time.
  • Nightmare in the Dream Palace - Fixed Intoxication.
  • The following item missions are no longer incorrectly flagged as Nightmare in the UI:
    • Hell of a Blow
    • Population of Filth
    • Chasing Bad Luck
    • Samurai Robots Can Happen to Anyone
    • The Ghost Lord

DUNGEONS AND RAIDS
General
  • Updated the loot dropped in Elite Raids to include guaranteed weapon and talisman upgrade toolkits.
  • Increased the amount of Marks of the Pantheon dropped in Elite raids to 12.
  • Increased the amount of Marks of the Pantheon dropped from the final boss in Egypt Nightmare dungeons to 4.
Darkness War
  • (Nightmare) Correction made to the tooltip on Wayeb-Xul's Underworld Ward buff.
  • The Hound of the Nameless Days is less absolutely intent on killing the first thing he sees after arriving.
Hell Eternal
  • Flagellatrix Superior's range has been increased from 5m to 6m to fix an issue where she was visually rubberbanding.
Hell Raised
  • (Nightmare) Increased the amount of Marks of the Pantheon dropped from the final boss to 3.
The Facility
  • (Nightmare) Increased the amount of Marks of the Pantheon dropped from the final boss to 7.
The Manufactory
  • Resolved an issue that caused the final fight not to reset properly and therefore not spawn loot on death.
  • It will no longer take up to 30 seconds for the loot to spawn from the Mitsubachi encounter.
  • Resolved an issue in the minion spawning during the final boss encounter where they could appear too close to one another.
Eidolon of the Outer Dark
  • Eidolon of the Outer Dark's decision-making process changed slightly following some of his abilities to make him more manageable.
  • The Eidolon's ability "Call to the Depths" is now properly displayed as not being interruptable.
Manhattan Exclusion Zone
  • Fixed a case where The Unutterable Lurker's fist pound could deal damage outside of its preview area.
  • Fixed several cases where Whisper of Darkness could instantly kill its target when it should not.
  • Resolved an issue where multiple people could receive Whisper of Darkness at the same time when entering phase 3.
  • Guardians in the final fight should no longer sometimes be invisible during the first 10 seconds of combat.
  • It should no longer be possible to be visibly knocked out of a Mouth of Montauk.
  • Pure Filth will no longer select a target who is trapped inside of a Mouth of Montauk.
  • Resolved an issue where when an ally died, the ally could sometimes become stuck in an invalid state.
  • Access to the encounter arena is now restricted once the encounter has started.
  • Resolved an issue where The Unutterable Lurker would repeatedly cast Final Resort and spam FIFO messages when it should not have.
Agartha Defiled
  • Reduced the health of all enemies in the Bird of the Zero Point Pathogen raid encounter.
  • Improved the loot dropped by the Bird of the Zero Point Pathogen.

LAIR BOSSES
Kenememti the Fear Eater
  • Reduced the damage dealt by Kenememti the Fear Eater's attacks: Bling Blang and Horror Unleashed.
Bunica Padurii
  • Improved server performance when fighting Bunica Padurii.
The Abyssopelagic Horror
  • Reduced the damage dealt by The Abyssopelagic Horror's Deep Blast.
  • The Abyssopelagic Horror's Charged Hack ability now only requires a single impair to interrupt.

SCENARIOS
General
  • Increased the amount of Black Bullion dropped by bosses in scenarios.
  • The rare final boss will now always appear in scenarios when achieving a platinum rating.
  • Increased the base chance for a rare final boss to appear in scenarios when survivors have been lost.
  • Increased augment drop rates across the board for all difficulties and group sizes.
  • Increased the amount of Marks of the Pantheon dropped from the final boss in Nightmare scenarios to 8.
  • The final boss in elite scenarios will now drop 2 Marks of the Pantheon.
  • The final boss in normal scenarios will now drop 1 Mark of the Pantheon.
The Castle
  • Fixed an issue which caused the Elite Group version of the Castle scenario to award the incorrect amount of Black Bullion.

PVP
General
  • Equal Footing will now be removed when applying permanent effects which alter Attack Rating, Heal Rating, or Max HP.
  • Equal Footing will now take your Auxiliary weapon's power into consideration when applying weapon power increases.
  • Attempting to use /reset while in a PvP match will now display a chat message indicating that this command is not possible.
  • Increased the weapon power granted by Equal Footing to be equivalent to a QL 11 weapon.
  • Reduced the amount of Marks of the Pantheon gained from daily PvP challenges to 10.
Fusang
  • Increased the amount of Marks of the Pantheon received from Complex missions in Fusang to 4.
Stonehenge
  • Increased the amount of Marks of the Pantheon gained from winning in Stonehenge to 3.
El Dorado
  • Increased the amount of Marks of the Pantheon gained from winning in El Dorado to 3.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1969653
Hotfix 1.12.5 (15/10/15)

Citation :
ITEMS
  • It is now possible to make moulds from the weapons dropped in Manufactory: Breached.

DUNGEONS AND RAIDS
Manufactory: Breached
  • Fixed an issue that could cause characters to resurrect at the wrong boss.
  • Corrected lore awarded during the Gauntlet.
  • The Savage Dream will lose his charge effect if killed during his charge.
  • Fixed an issue that meant players were hit by laser fences further away than they should be.
  • Trash monsters will now have a chance to drop the intended cat ear colors.
  • Trash monsters will now drop AEGIS XP.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1970294


Hotfix 1.12.5 (22/10/15)

Citation :
GUI
  • Fixed an issue where the Team/Buff UI could cause a significant decrease in FPS.

DUNGEONS AND RAIDS
Manufactory: Breached
  • Fixed an issue that could cause characters to resurrect at the wrong boss.

Dernière modification par Peredur ; 18/12/2015 à 09h58.
1.12.6 (27/10/15)

Citation :
GENERAL
  • Reduced the distance at which practice targets in the training rooms forget about the player.
  • Increased the base out of combat health regeneration rate for player characters.
  • AEGIS modules and capacitors can now be disassembled to gain research data for AEGIS controllers. The amount of research data gained is based on the rarity of the module or capacitor. Ensure the controllers which are meant to gain the research data are active and equipped when disassembling these items.

GUI
  • Fixed an issue where the raid UI could display improperly for some players.
  • Improved performance of the Team and Buffs UI.
  • Did some optimizations on the way that buffs are displayed and updated.

COMBAT
General
  • Adjusted a couple of monsters' susceptibility to being pulled towards the player with abilities.
  • Each point of Critical Rating will now give a bigger increase to Critical Chance.
Assault Rifles
  • Fixed a typo in the French client for Demolition, Man.
Quantum
  • Fixed an issue where certain Quantum weapon abilities could cause friendly NPCs to attack you.


MISSIONS

Kingsmouth
  • For a Fistful of Zombies - This mission now awards some tacos with a description stating where to purchase more.
Shadowy Forest
  • Siren's Lake Valerian now only highlights when on the appropriate mission.
Kaidan
  • Back to the Beginning - Adjusted a waypoint to make it more accurate.

DUNGEONS AND RAIDS
Manufactory
  • Increased the frequency of AEGIS upgrade toolkit drops.
Manufactory: Breached
  • Bypass modules now trigger on the Savage Dream.
  • Fixed an issue where the Haunt debuff would trigger its damage under the wrong conditions.
  • Fixed an issue where completing this dungeon would not give credit for the Elite Dungeons challenge under certain conditions.
  • Increased the frequency of AEGIS upgrade toolkit drops.


PVP

General
  • The scoreboard for PvP minigames will now show the correct amount of Marks of the Pantheon that have been awarded.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1972848
Hotfix 1.12.6 (28/10/15)

Citation :
GENERAL
  • Kingsmouth Town - Ladders once again obey the laws of physics.

ACHIEVEMENTS
  • Way 2spooky's reward description now matches the name of the emote.

ITEMS
  • Morph suit, black will now grant the proper item in the wardrobe when used.
  • Geist Rider is no longer unique, and can now be traded. However, it has lost its tooltip description temporarily.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1973246


Hotfix 1.12.6 (29/10/15)

Citation :
ITEMS
  • Changed the way The Woodcutter's Sorrow talisman functions. When healing an ally, it will now provide a heal equal to 2x the strength of an existing barrier, if one exists on that target. This effect has a 100% chance to trigger and a 4 second cooldown.
  • Fixed the missing text for the Geist Rider tooltip.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1973601


Hotfix 1.12.6 (4/11/15)

Citation :
GENERAL
  • Fixed an issue where female characters could not wear the Ragged robe and Shriek mask at the same time.
  • Fixed an issue where players were unable to use the Stand at attention emote.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1974998
1.12.7 (12/11/15)

Citation :
NEW!
  • The Corrupted Agartha Nightmare Raid and The Corpse Island Nightmare Raid are both now live! Assemble a team of agents brave enough to face the challenges these new nightmarish raids bring!

GUI
  • Fixed a case where multiple sources applying the same buffs to a target could cause the buff to become stuck in the buff display.
  • Added lockouts for Corpse Island nightmare and Corrupted Agartha Nightmare to lockouts UI.
  • Fixed an issue where the time remaining for claim items could be displayed incorrectly.

COMBAT
General
  • When receiving AEGIS damage that is in excess of a player's current AEGIS shield strength, the remaining damage will now be applied to the player's health.
Fists
  • See Red now deals half of its total damage dealt over time instantly if a player uses a spell or item to escape before its channel ends.
Chainsaws
  • The Carver's Art now deals half of its total damage dealt over time instantly if a player uses a spell or item to escape before its channel ends.
Flamethrower
  • Incendiary Expertise will now trigger Gross Anatomy upon expiry.

MISSIONS
The Scorched Desert
  • The City Before Us - Fixed an issue that could prevent group members from getting proper mission credit if they are too far away from each other.
  • Demolition Man - Marya Warriors' shotguns will no longer deal friendly fire damage.
The Besieged Farmlands
  • Scarecrows for Dummies - It is now much easier to interact with the scarecrow heads.
  • Sins of the Father - Fixed some crates in the instance not properly blocking camera line of sight.
  • Sins of the Father - Fixed an issue where tiers 4 and 5 of this mission could be completed in the wrong order.
  • Deathless - Corrected tooltips for the shrines.
The Carpathian Fangs
  • Icebreaker - The zombie will no longer ambush if you are watching a cinematic.
Kaidan
  • Pirating the Signal - The scanner is now working.

DUNGEONS AND RAIDS
Manufactory: Breached
  • The Lab Tech has been sent to anger management, and her cursing will no longer become more frequent with each wipe.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1974998
Hotfix 1.12.7 (24/11/15)

Citation :
CLOTHING
  • Anubis Headress, Obsidian should no longer clip with hats.
  • Fixed a tooltip error with the Samedi Coat, black.

DUNGEONS AND RAIDS
Agartha Defiled
  • Fixed an issue where the wrong lockout could be applied when completing the Elite or Nightmare versions of this encounter.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1978615
1.13 (17/12/15)

Citation :
NEW!
  • The Orochi tower may have been conquered, but Kaidan’s survivors still need your aid. In Issue #13: Trail of Shadows, new missions await from your favorite characters, including Harumi & Yuichi, Ricky Pagan, and more!
  • Introducing Gifting from the Item Store! For the first time ever, you can send select items to agents on your friends list. If you have any questions about gifting, please visit this thread.

GENERAL
  • Doctor Caligari no longer sells blue surgical gloves. Instead, he now sells black and white surgical gloves at the same price.
  • Mrs. Knickknack now sells pink and teal surgical gloves.
  • Mr. and Mrs. Knickknack have now set up shop in New York and Seoul.
  • The holiday vendor has also moved, and now resides near Mr. and Mrs. Knickknack in each hub.
  • Sprint icons have been updated.
  • Scorched Desert - Mortars now show the correct 5m radius preview when targeting.
  • Scorched Desert - Mortars no longer damage unintended targets.

GUI
  • Computer interface will now return to the top of an entry whenever a new entry is selected.
  • Fixed a case where lines of text on computer displays could be cut off when scrolling.

ITEMS
  • Fixed an issue where the Lycanthrope Bone Powder item was providing the Laceration effect instead of the Breaching effect.
  • Fixed an issue where the Manticore Cyber-Link Chain could not be sold.
  • Fixed a number of chainsaws so they will properly display on the back.
  • The Woodcutter's Wrath talisman's special effect "Mother's Wrath" now has a 6 second cooldown. This cooldown is applied when the effect is successfully gained, and no counters can be gained until this cooldown expires.
  • Reduced the Penetration Chance gained from the Woodcutter's Wrath talisman's special effect "Mother's Wrath" to 40%.

CLOTHING
  • Fixed some clipping issues with the Flight Attendant blouse and neckerchief.
  • Fixed an issue where the Surgeon's scrub caps did not play nicely with certain female hairstyles.

COMBAT
Chaos
  • Increased Domino Effect's cooldown from 30 seconds to 45 seconds.
Shotguns
  • Perjury now requires two consecutive penetrating hits to cleanse with penetration.
Fists
  • Any item or spell that removes crowd control effects now allows players to remove See Red.
Chainsaws
  • Any item or spell that removes Hinders now allows players to remove The Carver's Art.

MISSIONS
The Scorched Desert
  • Demolition Man - Removed the second activation bar when firing the mortar on tier 3.
City of the Sun God
  • Halls of Lost Records - Picking up the keys now requires a free inventory space.
  • The Stained Oasis - There can now only be 1 Sefu's Akh present at a time, it will not stray too far from its corpse, and it will not persist as long when not engaged in combat.
  • Blood and Fire - Fixed a rare case that could prevent the Statue of the Voice of Aten from resetting properly.
  • A Modest Proposal - Improved usability of the EMP Grenade.
  • Dust Devils - It is no longer possible to enter the hell portal before the mission is on the correct stage.

PVP
General
  • You may change your combat role after joining a match by using the role selectors in the starting area.
Stonehenge
  • Your faction's starting position is now chosen randomly when the match commences.
El Dorado
  • Your faction's starting position is now chosen randomly when the match commences.
  • Relics in El Dorado no longer provide beneficial effects to the nearby members of the owning team. Instead, when a player is near two or more owned relics, they will receive a 5% penalty to their mitigation, max health, damage, and healing. This penalty stacks per relic up to a maximum of 15%.
  • Holding a relic in El Dorado will now cause the carrier to take 1% increased damage for every second it is held.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1981813
Hotfix 1.13 (21/12/2015)

Citation :
MISSIONS
Kaidan
  • Elements of Control - Fixed an issue where the Prototype Orochi Smiler Mark 0.6 may duplicate over time, preventing advancement.

ACHIEVEMENTS
  • Fixed an issue that prevented Sharing is Caring and The Generous from displaying their full description. These achievements are account-wide, and are received via Delivered Items after relogging.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1982447
1.13.1 (13/01/2016)

Citation :
GENERAL
  • Issue 13's Side Missions "Furious Road", "Pieces of Jack", "The Corpse and the Key", and "A Little Bit Me, A Little Bit Jung", are now available!
  • Two new rare bosses can now be found inside the crates on the Kaidan docks!
  • Cleaned up an errant radio in the City of the Sun God.
  • Orochi Sky Drones and Buckler Drones should now animate and behave properly in all cases.
  • Fixed an issue with the Drifting Onryo ability XX_Loosely Bound showing up in the combat log.
  • Improved player interaction with climbable trusses.

GUI
  • Fixed an issue where the role icon in the Team UI would not display properly.

ITEMS
  • Police Motor Unit and Hermes MT600 should now show up properly in Auction House searches.
  • Dalmatian pet now correctly states that it is acquired from Mrs. Knickknack.
  • Niflheim Tiny and Holiday Devil will now increase the counter of number of pets collected. Characters who have already obtained these pets have had their pets collected stat adjusted during the downtime.
  • One blue rarity AE Capacitor was claiming to be a higher QL than it ought to be. This has been corrected and the corresponding equip requirement has been adjusted.
  • Green Rejuvenation signets should no longer show a black icon when triggered.
  • Fixed an issue which caused Signet of Subjugation to cause friendly targets to attack players.
  • Corrupted and Heavily Corrupted Biohazard containers can now grant capacitors and modules when opened.

COMBAT
Hammers
  • Fixed an animation issue that could occur with male character arms when using Ground Pound in rapid succession.
Shotguns
  • Fixed an issue which caused Heavy Recoil to not deal damage and expend resources in some situations. This change will cause Heavy Recoil to deal damage and consume resources even if you are unable to take advantage of the backwards movement component of the ability.
Assault Rifles
  • Anima Shot now has a 1 second cast time.

DUNGEONS AND RAIDS
Manhattan Exclusion Zone
  • (Nightmare) Rose, Mei Ling, Alex, and Zuberi are no longer targeted by player healing and cleansing effects.
  • (Nightmare) Fixed an issue that could cause Gaia Incarnate to not properly pulse.

MISSIONS
Savage Coast
  • The Man in the Ebony Tower - Fixed an issue that could prevent players from being able to pick up this mission.
Carpathian Fangs
  • Exit Strategy - Fixed an issue that could prevent completion of this mission if players leave the area during the final goal.
Kaidan
  • Updated all Kaidan main missions that provide AEGIS container rewards to provide Heavily Corrupted Biohazard Containers.
  • Updated all Kaidan side missions that provide AEIGS container rewards to provide Corrupted Biohazard Containers.
  • Elements of Control - Increased the area in which the Suspicious Automaton will fight.
  • Elements of Control - The Battle Ordinance Bot (aka BOB) should now be properly hackable.
  • Wetware - Dying after removing the battery from the crashed van will no longer prevent progress.
  • Wetware - If control of the drone companion is lost and unable to be re-obtained due to obstacles or death, the companion will return to the lobby.
  • Wetware - Improved the collision around the bridge.
  • Wetware - Fixed an issue where Rebar could trap exceptionally tall characters.
  • The Shadow - Updated waypoints to be a bit more accurate.
  • The Chrome Steed - Fixed an issue where the cooldown was not functioning properly on the Landmine ability.
  • The Chrome Steed - Rad Tunes will also apply a moderate Heal over Time effect to the caster.
  • Batteries Not Included - Fixed a case where it was not possible to power up the cyborg.
  • The Latest Version - Security Five will no longer spam text messages if you have already retrieved the firmware.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1985146
Hotfix 1.13.1 (20/01/2016)

Citation :
General
  • All abilities which build resources will no longer slow down the player during activation.

Combat
Blades
  • Reduced the cooldown of Surging Blades to 12 seconds (was 15 seconds).
  • Reduced the cooldown of Spiral of Death to 15 seconds (was 20 seconds).
  • Reduced the cooldown of Saving Grade to 15 seconds (was 20 seconds).
Hammers
  • Reduced the cooldown of Touchdown! to 12 seconds (was 15 seconds).
  • Reduced the cooldown of Trucker to 20 seconds (was 25 seconds).
Fists
  • Reduced the cooldown of Bushwhack to 35 seconds (was 45 seconds).
  • Reduced the cooldown of Gore to 20 seconds (was 25 seconds).
Chaos
  • Reduced the cooldown of Helter Skelter to 35 seconds (was 45 seconds).
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1986500
1.13.2 (28/01/2016)

Citation :
NEW!
  • The Group Finder makes its debut! This system allows agents to queue up and automatically be placed alongside like-minded individuals who wish to tackle the same content. New achievements, challenges, and rewards await those who utilize this new feature!
  • The Shambala combat scenario is now available for all active agents. This new PvP warzone pits two factionless teams against each other, as players vie to be the last person standing for their group. Players may queue for this new warzone from either the World Domination UI, or from the Scenario console in Venice.

GENERAL
  • The Blue Mountain - Deconstructed Workers now provide XP when killed.
  • The Blue Mountain - Corrected the health and damage of Deconstructed Workers in the Golden Wigwam to the standard lair monster curve.
  • Fixed a typo in the Winter's Majesty - Cervine Headdress item.
  • Weapons and Talismans from Elite Raids should now disassemble properly.

GUI
General
  • A Vote Kick option has been added to teams.
  • Players who are kicked from a team while in a dungeon or raid will be removed from the area.
  • Changed the order of mission selection in the mission tracker when the current mission is completed.
  • Added a button to the top bar to open the item store.
  • Buffs should more reliably update in the Team UI.
  • Added a display to the Team UI to mark players who are no longer in the fight.
  • Fixed a case where auxiliary active abilities could not be dragged from the search pane into the active ability bar.
  • Added a get effect for when a team enters a dungeon with a player who has not completed that dungeon previously.
  • Issue 13 item mission locations have been added to the map.
  • Players who have died in Shambala and in dungeon boss fights are now indicated on the Team UI.
  • Moved option for showing challenges on login from Interaction -> World to Hud Functionality -> Notifications
Group Finder
  • Added a new GUI window to access the Group Finder tool (Shift+V).
  • Group Finder has been added to the Main Menu.
  • Added a notification for when players are queued in the Group Finder.
  • Added an option to show or hide Group Finder queue notifications.
  • Players cannot use the Group Finder until after they discover Jack Boone.
  • Players are prompted for role when their team leader signs them up for the Group Finder.
  • Confirmation popup for the Group Finder will display the role and activity that has been selected for you.
  • When in a Group Finder dungeon, players can right click themselves in the Team UI to start a vote to retreat. If the majority of the group votes to retreat, the group will be disbanded and all players will be removed from the dungeon.
PvP
  • The Leave Group option should no longer be available in the right click menu for teams in PvP, since you cannot leave those groups anyway.
  • Added a new GUI for claiming PvP Rewards.
  • A button to access the PvP Spoils UI has been added to the bottom right corner of the World Domination Map.
  • The PvP Spoils button on the World Domination UI will flash when new rewards are available.
  • Added a new notification for when new PvP Rewards are added to your character
  • Added a new option for disabling PvP Reward notifications.
  • A new objective type for PvP battles has been added to the scenario activation console in Venice.
  • Updated the PvP scoreboard to support two-team factionless minigames.
  • Updated the rewards of El Dorado, Stonehenge, and Fusang Projects in the World Domination screen to properly show that they award Marks of the Pantheon.

SIGNETS AND GADGETS
  • Signets which increase subtype damage (Blast, Burst, Focus, Chain, Frenzy, Strike) now increase damage by 1.5% / 3% / 4.5% (was 1%/2%/3%) for green / blue / purple versions of this signet.
  • Signet tooltips should now all use a consistent color for variables.
  • Fixed an issue where Thirst and Equilibrium signets could affect enemy targets in specific cases.
  • Fixed The Osmium Configuration stating two durations and incorrectly stating its effects in the buff applied by the Curiosity.

COMBAT
Assault Rifles
  • Increased Anima Shot's damage by 10%.
Pistols
  • Bond, Strong Bond's cast time has been increased to 3 seconds. The channeling interval of this ability has not been changed, meaning that it now hits 10 times instead of 5.
Blood
  • Cold Blooded will no longer affect players who have died in Shambala and dungeon encounters.

MISSIONS
Tokyo Flashback
  • Ground Zero - Logging out during Ground Zero will no longer leave new characters unable to progress.
New York
  • The Animate Clay - Fixed an issue that could prevent re-entering The Creature's Abode.
Kingsmouth Town
  • Horror Show - Fixed a camera seeing through walls.
  • The Captain's Playlist - This mission is now repeatable.
The Savage Coast
  • Taking the Purple - Reduced mission region to prevent confusing Tier 4 and Tier 5 cameras.
City of the Sun God
  • Dust Devils - Corrected placement of the waypoint to The Howling.
  • Dust Devils - Resuming on Tier 3 will now properly allow disrupting the Hellrift.
The Besieged Farmlands
  • Of the Forest - Disconnecting or leaving the zone during the Tier 4 defense will now properly fail the event.
  • Ripples - Headless Terror should now reset properly.
Kaidan
  • My Bloody Valentine - Fixed an issue that could prevent mission credit in the kitchen when in a team.
Challenges
  • Added a new daily challenge to complete a dungeon through any of the Group Finder's Randomisers.
  • Added a new daily challenge to win a game in Shambala and claim the Champion's Cache from the PvP spoils window.
  • Daily PvP challenges for El Dorado and Stonehenge now require reaching a score of 125,000 on the final scoreboard. This change should not affect challenge completion for anyone who actively helps to play the minigame.
  • The weekly PvP challenge may now be completed by winning and surviving a Shambala match.
  • The weekly challenge Nightmare Dungeons has been split into 2 challenges:
  • Classic Nightmare Dungeons - Complete each classic/pre-Tokyo Nightmare Dungeon once.
  • Tokyo Nightmare Dungeons - Complete each Tokyo Nightmare Dungeon once. This challenge also includes The Penthouse.
  • You may see which dungeons have yet to be completed this week by zoning into any Nightmare dungeon. This will place a buff on your character which displays this information.

DUNGEONS AND RAIDS
General
  • The Strange Totem will no longer linger in an invisible state at the start of Nightmare dungeons.
  • The first time a character completes a dungeon on Elite or Nightmare difficulty, all players in the group will receive a bonus reward:
  • Elite: 1 Mark of the Pantheon and 16 Black Bullion
  • Nightmare: 6 Marks of the Pantheon and 50 Black Bullion
  • All players in the team will receive a notification upon or shortly after entering the dungeon if the bonus is active.
  • If all characters who have not yet completed the dungeon are kicked or leave before the dungeon is completed, the bonus will be lost.
Manhattan Exclusion Zone
  • The lockout barrier should always be removed when the encounter is completed.
  • Significantly reduced the likelihood of Guardians being invisible.

LAIR BOSSES
Cta-Tha
  • Call the Huskarl now properly stacks to 10, and now has a 5 second cooldown after calling an ally before more stacks will generate.

SCENARIOS
General
  • Infected Effigy's should no longer sometimes appear in a "T-Pose" after death.

PVP
General
  • Fixed an issue that could prevent players from being teleported into a minigame after accepting the game invite.
  • Fixed a case where it was possible to request to join a one player PvP team.
  • Players who have been vote kicked from their team will be immediately removed from any PvP matches they are participating in.
  • Barriers should now properly count towards PvP healing score for the player that cast them.
  • Reflect damage should now properly count towards PvP damage score for the player that cast the reflect.
  • Leech heals should now properly count towards PvP healing score for the player that cast the effect.
  • Self healing should now count towards PvP healing score.
  • It is no longer possible to use Glamour items in PvP areas.
  • Kills no longer count towards the total score on the PvP scoreboard.
  • Deaths no longer count against the total score on the PvP Scoreboard.
  • Minigame specific points, such as relic and domination points, should now be added to the total score on the PvP scoreboard.
  • Warmup countdown messages should now display more consistently and accurately.
Fusang
  • Removed the council support and custodian rewards from Fusang Projects in the World Domination screen, as these are game mechanics, not rewards.
Shambala
  • Shambala has been added to World Domination UI.
  • Shambala has been added to the scenario activation console in Venice.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1987608
Hotfix 1.13.2 (03/02/2016)

Citation :
RECHERCHE DE GROUPE
  • Correction d'un problème qui envoyait parfois certains joueurs au mauvais donjon.
  • Correction d'un souci qui envoyait parfois trop de joueurs au même donjon.
  • Correction d'un problème lié à la file d'attente, qui pouvait provoquer un plantage serveur dans certaines circonstances.

MISSIONS
Missions narratives
  • L'aube d'une nuit sans fin : il est de nouveau possible de progresser jusqu'à la phase 6 de cette mission dans les tunnels de maintenance.

DÉFIS
  • Les défis de donjon hebdomadaires se mettent désormais correctement à jour même si vous êtes mort.
  • Les résultats liés au générateur de groupe aléatoire sont à présent pris en compte pour ce qui est des méta-défis.

JcJ
Shambala
  • Correction d'un souci faisant que, dans certaines circonstances, les effets du vent et du froid ne s'activaient pas à Shambala.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1989449
1.13.3 (09/02/2016)

Citation :
GÉNÉRALITÉS
  • Les nouvelles récompenses et les nouveaux avantages des membres ont désormais été intégrés au jeu !
  • La banque Bartleby & Daughters a trouvé un accord avec les Templiers, les Illuminati et le Dragon. Chacune des trois factions accueille désormais un représentant de la banque à son QG.

INTERFACE
  • Ajout d'un nouveau bouton sur la barre supérieure, qui détaille les bénéfices des membres et explique comment devenir membre.
  • Plusieurs interfaces ont été mises à jour afin d'afficher les bonus conférés par le statut de membre.

GADGETS
  • Le temps de rechargement de La configuration ignée a été réduit à 20 secondes.

MISSIONS
Kingsmouth
  • La mission "Un paquet à récupérer" nécessite désormais d'avoir accompli "L'aube d'une nuit sans fin" jusqu'à la phase 7. Si vous ne parvenez pas à progresser dans les tunnels de maintenance, contactez notre assistance clients grâce à l'instruction /pétition.

DONJONS ET RAIDS
Zone d'exclusion de Manhattan
  • Les bouches de Montauk ne peuvent plus être déplacées.

JcJ
Shambala
  • Les cassettes de récompense de Shambala offrant des marques du panthéon donnent désormais des lingots noirs si vous avez atteint la limite de marques du panthéon.
  • Les objets dont vous êtes équipé ne perdent plus de durabilité lorsque vous mourez à cause des effets du climat.
cf https://forums.thesecretworld.com/sh...=1#post1990671
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