[Fusion] Serveur test "Roheryn" (questions et patch notes)

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Bah Dark Age of Camelot a aussi un serveur de test US et EU.

Je suppose qu'on aura un serveur de test LOTRO européen aussi, à l'arrivée de gros patches par exemples pour beta tester les traductions...
Citation :
Publié par Grossbaf
On ne peut pas jouer sur les serveurs US avec un compte Euro.

Ce qui est possible, c'est d'acheter une boite US, et de jouer depuis l'Europe sur les serveurs US en ayant créé un compte US. (et inversement jouer sur serveur Euro depuis les US en achetant une boite euro).

C'est cela qui devait être impossible au départ (par une vérification de l'IP du joueur pour bloquer l'inscription de la clé si le joueur n'était pas dans la bonne zone géographique), et c'est ce point sur lequel Turbine et Codemasters sont revenus en arrière avant la release suite aux protestations des joueurs.
.
Voilà, c'est à ça que je pensais, et je m'étais mélangé les pinceaux, merci
Citation :
Publié par lolox
Il ouvre à 2PM EDT aujourd'hui...ce qui fait pour chez nous ???
ce qui devrait faire 20 heures chez nous (à priori cela à l'air d'être east time, donc 6 heures de décalage). si ils ouvrent à l'heure et si tu peux de ton compte euro aller faire un tour dessus ce qui m'étonnerai, tiens nous au courant
Regardez moi le patch qu'ils ont sur leur serveur test...


http://forums.lotro.com/showthread.php?t=63576


Yaaattaaaaa !

Citation :
Farming/Cooking:
  • Brewing is in! Farmers can now purchase recipes and materials and grow crops necessary to produce beer. Yay beer!
  • Pipe-weed seed recipes that award seeds which cannot be purchased from vendors will produce a total of two seeds per recipe execution. PLEASE NOTE: This will be changed to 3 seeds by the time the Shores of Evendim goes live.
  • Decreased the quantity of Fertilizer, Earth of Erebor, and seeds needed to create all pipe-weed and vegetable "field" recipes.
  • All tier 4 and 5 farming recipes that previously required superior workbench facilities now require normal workbench facilities.
  • Crop tracking is back! Farmers can now toggle the 'Track Crops' skill, just like the 'Track Wood' and 'Track Mines' skills. Tracking crops will allow all landscape crop spawns to appear on your minimap.
  • Adjusted the experience values for all farming recipes. Recipes that produce vegetables, fruit, and pipe-weed have had their experience rewards increased slightly. Recipes that produce harvestable fields, and recipes that produce seed have had their experience rewards decreased slightly.
  • Novice and Expert cook NPCs no longer sell Blueberries, Cabbage, Taters, Green Onions, Broccoli, Strawberries, Blackberries, or Raspberries.
  • Lowered the cost of seeds used by farmers to produce items used by cooks.
  • Lowered prices of all cooking ingredients.
  • Rebalanced the required ingredient quantities for many cooking recipes. For the majority of recipes, the number of required ingredients has been reduced.
  • New recipes for lute strings have been added to Cooking! Cooks may now create lute strings for Minstrels that temporarily reduce threat generated when healing.
Scholar
  • Scholar potion recipes now have the chance to produce an improved potion when a critical result is achieved. Previously, two regular potions were produced on a critical success.
  • Novice scholars now sell the "Hand-Bound Journal" item needed for some journeyman scholar recipes.
*enlève la poussière et refait chauffer ses fourneaux*
Citation :
Publié par Lilium
ça a l'air sympa d'après le peux que j'en est compris grâce au traducteur google
Je vois qu on a le même traducteur

Mais bon par moment j ai du mal a comprendre ce qu il tente de traduire
Alors si quelqu un pouvais le traduire ca serais hautement agréable merci d avance a celui qui le fera
Vite fait les points les plus importants à mon gout :
Pour cuisinié :
- Introduction de la bière. Les fermiers peuvent maintenant faire de la bière (pas beaucoup plus d'explications)
- un radar à ingrédients (crop) à été (ré ?)introduit.
- Gros balancement des prix des ingrédients, nombres d'ingrédients nécessaire, etc...
- Les cuisinier pourront faire un "luth string" (je vois pas du tout de quoi il s'agit) qui pourra être utilisé par les ménestrels pour générer moins d'aggressivité quand ils soignent.

Pour les érudits :
- les critiques sur les potions donneront une potion amélioré plutôt que 2 potions.
Monster play - evolution-
Je n'ai pas pu vérifier l'origine de la source.

(from here -> http://forums.lotro.com/showthread.php?t=63576 )

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Monster Play - Additional Player Incentives

High level items/equipment gated by player Rank.
Players will find they have access to cool new items as they gain Ranks in PvMP. Look around Glân Vraig for this new vendor.

Updated Token of Valor Chest Rewards.
The chests in the Ettenmoors that hand out treasure have been updated with many new and more powerful items. These chests have a higher cost, but are well worth it!

Additional player quests: Vectors to Ettenmoors.
New quests have been added to inform and compel players to engage in conflict in the Ettenmoors. These new quests are available in Bree-town, Rivendell, Thorin's Hall and Michel Delving.

Additional quests have been added and some have been tweaked to better guide players around the Ettenmoors and help them learn the lay of the land quicker.

Tweaks and polish to our current MP classes.
Various changes have been made to all monster play classes (in particular the Weaver) to better allow them to compete with player characters during PvMP and make power costs and timers more reasonable:

Some high-effectiveness skills have had their power costs increased.

Spider Weaver:
The Spider has learned to spit! She now has a ranged auto-attack! Her 'Tainted Bite' is now 'Tainted Kiss' and is usable at range. 'Tainted Kiss' has also become more deadly.
The Weaver's "Trapdoor Sanctuary" has gotten better. Now the spider can stay below ground for up to 60 seconds (but can leave their sanctuaries earlier if they wish).
Weavers, like their spider-bretheren, now have a slightly enhanced chance to detect stealth.

Orc Reaver:
Reaver base damage has been improved by approximately 5%

Uruk Blackarrow:
Blackarrow base damage has been lowered by about 5%.
"Flaming Arrow" was dealing damage twice on application. Now only the effect deals an initial, larger burst than its subsequent damage ticks.

Uruk Warleader:
The power cost of his group heal has been reduced.

Warg Stalker
:
The Stalker's "Sprint" skill recovery time is increased from 5m to 10m (reducible back to 5m with a trait).

Ils commencent à nerfer les monstres, j'en reviens pas vu la nullité à laquelle ils culminent déjà (hop -> trappe à troll)...
Pour le reste les incentive pour les heros c est trés bien.
J'ai fusionné et nettoyé les 2 fils parlant des notes du patch venant d'être appliqué sur le serveur de test.

Tant que cela reste un patch lié à ce serveur (ce ne sont donc pas les notes du patch définitif), essayons de rester sur ce fil unique pour éviter d'en mettre partout.
Voici les notes complètes du patch appliqué sur le serveur de test.

Source : http://forums.lotro.com/showthread.php?t=63576

Citation :
Roheryn Release Notes - May 30, 2007

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Welcome Roheryn players!

Following are the release notes for content which is currently available on the Roheryn Preview Server as of May 30th. Please note that all content is subject to change before release to the live servers, and there are a multitude of other tweaks and bug fixes which are not mentioned in this abridged document. Complete release notes will be published when the Shores of Evendim update goes live in June.

New World Content

We've added an entire new region to the game: Evendim! Roughly the size of the Shire, players can venture here beginning in their late level 20's. Located north of the Shire and west of Fornost, this new region has loads of new quests, monsters, items and more! See below for more details. Here are some cool facts on this brand new region:
  • Dúnedain of the North once inhabited the lands of Evendim. In fact, it is here that the capital of Arnor, Annúminas is built by Elendil after the fall of Númenor.
  • The great city sprawls along the southern shore and islands of Lake Evendim, or Nenuial as it is sometimes called.
  • At some point the city was abandoned by the Dúnedain of the North, although when this happened is not spelled out in the text of The Lord of the Rings. We are proposing, though, that it fell in the year 861, when the kingdom of Arnor was sundered into three realms: Arthedain, Cardolan and Rhudaur.
  • The reason for this sundering involves a dispute between the three sons of Eärendur. There is no record of what this dispute was about, but we are proposing that the dispute involved the actual abandonment of Annúminas..
  • Since the city did not fall in war, but was abandoned, many of its ruins remain nearly intact and rumors of great wealth are told throughout Eriador. This attracts many unsavory types to Evendim.
  • Angmar is not ignorant of Annúminas, and has sent a few scouts to discern if there is anything of value to them.
  • At the same time, in Rivendell the Fellowship continues its preparations to leave and Aragorn decides that now is the time to re-forge Narsil. For the light to be returned to this blade, a great gem, long since missing from the hilt, must be replaced. Such a gem may reside in the tombs of Annúminas.

New Instances

Deep in the northern regions of the Misty Mountains lies Helegrod, LOTRO's first 24 person raid!

The ancient keep of Helegrod was once home to mighty dwarves during the times of Moria. The dragon Thorog coveted the riches that lay within and assaulted the city, slaying dwarves beyond count. Durin the Fifth strapped to his back Mírdanant, a gift of Eregion to his grandsire which passed from father to son through the long years. He strode with a small company of dwarves to the gates of Helegrod. Durin bellowed a challenge, and Thorog responded in kind! The battle was joined! So fierce was the fighting between dragon and dwarf that the very gates of Helegrod were split asunder.

After weary days and nights, Durin began at length to tire; all those in his company lay dead or dying, save Bruni who was called Yellowbeard in later years, whose wounds were too severe for him to continue waging battle. Still, mighty Thorog fought on, refusing to surrender the treasures of Helegrod to their rightful masters. Thorog prepared a white-hot jet of flame with which to roast Durin, whom he judged to be near death, but too late he realized his error. Too late! For lo! Durin swung Mírdanant with all that remained of his strength, and there ended Thorog's cruel reign.
But Durin would not live to see victory, for Thorog's final gout of flame proved too strong for the dwarf’s stout shield, and he was ended. Mírdanant was lost with Durin; it remains to this day buried in the neck of Thorog’s corpse.

Additional new instances in this update include:
  • The Tomb of Elendil
  • The Blade that was Broken
  • Twisted-heart
  • Barad Gûlaran
  • A Formal Complaint
  • Thief-taker's Bane
  • Amarthiel's Friends
  • Oakheart's Might

New Quests & Deeds
Over 100 new quests (including over 75 in Evendim) and over 20 new Deeds have been added! New quest arcs include:
  • Book 9: The Twilight Shores
  • The Reforging of Narsil
  • Farmer's Bane
  • A Formal Complaint
  • Missing the Meeting
  • Threat from the North
  • Befuddled Titans
  • The Twisted Forest
  • Breakfast in the Ruins
  • A Plague of Efts
  • Treasure Hunt
  • Plus over 20 new Deeds

Champion Update

Six new skills are added for the Champion. Their first new skill is available at level 40 and then every other level thereafter until 50. These new skills really help expand the Champion's role and abilities during combat. (PLEASE NOTE: The changes to the Champion class are still in the balancing stage and should not be considered final.)
  • Heroics
    Your heroic actions inspire your fellows restoring their power, while sapping yours.
  • Blocking Blades
    Increases your parry rate.
  • Glory
    Your threat generation and Power regeneration are increased at the expense of damage output.
  • Red Haze
    Adds a fervour pip when cast, and an additional fervour pip every 15 seconds.
  • Ebbing Ire"
    "This skill takes threat away from the Champion and gives it to a fellowship member.
  • Rising Ire
    This skill takes threat away from a fellowship member and gives it to the Champion.

Updated Champion skills:
  • Ferocious Strikes has had its critical damage multiplier increased, its power cost slightly increased, and its reset time increased to 30 seconds. Ferocious Strikes previously blocked all skill actions for a long time after use. This time has been reduced significantly.

Guardian Skills
  • The Guardian has had Catch a Breath's reset time increased to 60 seconds

Introducing 7 sets of Epic Armour!
  • Each class now has a unique set of class specific Epic Armor! Each set is specifically tailored to the class giving them great bonuses to the stats that mean the most.
  • Numerous additional sets are also available at lower levels, ranging from level 30 to 50.
  • The new sets of Epic Armor come in the form of "sets". As you gain more pieces of the set, new bonuses are automatically unlocked for your character. Now, being statistically cool also means you are visually cool!

Raid UI Revamp

  • Improved Fellowship to Raid conversion
    Fellowship to a Raid conversion has been made easier by the addition of a button on the Raid Panel. Just click and go!
  • “Tank Target” Window
    A new button on the Raid UI pulls up an additional UI panel that you can use to highlight key Raid members and what they are targeting, better allowing players to follow the action and attack, heal, cure, etc. the proper targets.
  • Additional Display Options
    Additional options added to the Raid UI to toggle the display of dispellable buffs and castable buffs, color coded names by class, show/hide pets, and show "target of my target."
  • Improved Raid Lock handling and display
    Improved display of the overall group locking situation as well as information on the status of each individual Raid member for all Raids they have underway.
  • Raid Vitals improvements
    Improved Raid display for members who are defeated or linkdead. Players can toggle the display of Pet Vitals in the Raid UI as well.
  • Master Looter Improvements
    A confirmation box allows the Master Looter to confirm the assignment of items they are handing out to prevent accidentally assigning it to the wrong person.
    Additionally, we've replaced 'Roll' with options for Need and Greed to enable players to more accurately disburse items.
  • Target Marking
    Raid and fellowship leaders can access the ability to mark targets with special UI indicators to help identify them to their fellow Raid and fellowship members. This works for both monsters and fellow players.
  • New commands:
    /raidshout allows the Raid Leader to make announcements to the entire Raid that will show up as text directly on the players’ screens. This allows clear announcements that won't get lost in the chat channel.
    /readycheck allows the Raid Leader to check on the status of all the Raid members. A dialogue box will pop up allowing each member to confirm or deny the readiness to begin or continue. This information is then available to the Raid Leader so he/she knows the exact status of each member.
    /roll has been added to allow players to easily generate random numbers in game, primarily for the purposes of loot disbursement after a Raid.
  • Improvements to Voice Chat
    A Raid is now one single chat channel allowing everyone to communicate directly. The Leader also has the ability to silence individuals as needed.

Music System Enhancements

  • Sustained notes for wind and brass instruments
    Players now have the ability to create sustained notes while playing wind and brass instruments! Simply holding down the key will play the note until it is released.
  • Option to toggle “snap to grid” on and off
    Players can choose to either use the "snap to grid" function to gain assistance in timing their notes better, or disable it for the freedom of timing notes as they please.
  • Options to change server synchronization
    Depending on latency, players are allowed to either synchronize their notes with the server, or hear their note instantly. The later option should be appealing to solo musicians.
  • A notation player that will allow you to playback music written outside the game.
    Players can create their own music files using the "ABC" ASCII music notation standard in a text file and then play it back later in game at their leisure. Essentially, players can pre-record music via any text editor and then play it back in game whenever they want.
  • 3 full octaves for all instruments, configurable with new key mappings
    Players now have access to 3 full octaves for all the musical instruments. They are all configurable via key mapping and the default keymap has been updated to be more musician friendly.
  • New instruments: Drum and Bass (Theorbo)
Players now have access to two additional music instruments: Drums and Bass (Theorbo)!

Monster Play - Additional Player Incentives
  • High level items/equipment gated by player Rank.
    Players will find they have access to cool new items as they gain Ranks in PvMP. Look around Glân Vraig for this new vendor.
  • Updated Token of Valor Chest Rewards.
  • The chests in the Ettenmoors that hand out treasure have been updated with many new and more powerful items. These chests have a higher cost, but are well worth it!
  • Additional player quests: Vectors to Ettenmoors.
    New quests have been added to inform and compel players to engage in conflict in the Ettenmoors. These new quests are available in Bree-town, Rivendell, Thorin's Hall and Michel Delving.
    Additional quests have been added and some have been tweaked to better guide players around the Ettenmoors and help them learn the lay of the land quicker.
  • Tweaks and polish to our current MP classes.
    Various changes have been made to all monster play classes (in particular the Weaver) to better allow them to compete with player characters during PvMP and make power costs and timers more reasonable:
  • Some high-effectiveness skills have had their power costs increased.
    Spider Weaver:
    The Spider has learned to spit! She now has a ranged auto-attack! Her 'Tainted Bite' is now 'Tainted Kiss' and is usable at range. 'Tainted Kiss' has also become more deadly.
    The Weaver's "Trapdoor Sanctuary" has gotten better. Now the spider can stay below ground for up to 60 seconds (but can leave their sanctuaries earlier if they wish).
    Weavers, like their spider-bretheren, now have a slightly enhanced chance to detect stealth.
    Orc Reaver:
    Reaver base damage has been improved by approximately 5%
    Uruk Blackarrow:
    Blackarrow base damage has been lowered by about 5%.
    "Flaming Arrow" was dealing damage twice on application. Now only the effect deals an initial, larger burst than its subsequent damage ticks.
    Uruk Warleader:
    The power cost of his group heal has been reduced.
    Warg Stalker:
    The Stalker's "Sprint" skill recovery time is increased from 5m to 10m (reducible back to 5m with a trait).

New Monsters


Rogmul
The Regmyl are lesser fire demons enthralled to the will of the Belryg. While they are in fact lesser spirits, they are among the mightiest . . . great brutes of evil will and fierce strength. Wherever a Balrog is found, it can be wagered that a Rogmul or two is not far away.
Limrafn
There are many spirits that remain from Morgoth’s rule in the First Age which have also flocked to his banner. The sorcerers of the Angmarim have recently been able to summon only a small fraction of the stronger spirits, but lesser spirits abound. The Limraifn are one of the singularly strangest of these. They appear as wisps of light, floating harmlessly through the air. While individually, a Limrafn is of little consequence, in great numbers, their presence can begin to weigh upon the hearts of the unwary.
Kergrim
A ghoulish creature that lurks near crypts and tombs, gnawing on the bones of those long dead.
Boggart
A small creature related to goblins. It is rarely seen alone, preferring to attack in packs.
Gauradan
A large brutal man who worships the wolf, taking on the mannerisms of a wolf and wearing the skins of the beasts.
Stone Giant
A giant who delights in uprooting trees and despoiling the land.
Fire-fly
Insects who make the Twilight Hills their home.
Stag
A large and noble beast which makes Evendim its home.
Black Númenórean
These men are of Westernesse descent, but unlike Aragorn and other Dúnadan, are servants of Sauron.
Salamander
The salamander is a member of the draconic race; not as highly intelligent as the Greater Dragons or even the drakes, but not as insipidly stupid as worms. Adventurers would be wise to beware their breath.

Crafting
Many, many changes have been made to crafting. A (very) partial list is:

General
  • Added more descriptive descriptions to all crafting recipe scrolls!Profession name, profession difficulty, and recipe type (where applicable) are now given in each recipe scroll's description
  • Fixed an issue where several professions did not unlock tier 5 mastery after completion of tier 5 proficiency.
  • The cost of Tier 1 & 2 recipes has been reduced.
Farming/Cooking:
  • Brewing is in! Farmers can now purchase recipes and materials and grow crops necessary to produce beer. Yay beer!
  • Pipe-weed seed recipes that award seeds which cannot be purchased from vendors will produce a total of two seeds per recipe execution. PLEASE NOTE: This will be changed to 3 seeds by the time the Shores of Evendim goes live.
  • Decreased the quantity of Fertilizer, Earth of Erebor, and seeds needed to create all pipe-weed and vegetable "field" recipes.
  • All tier 4 and 5 farming recipes that previously required superior workbench facilities now require normal workbench facilities.
  • Crop tracking is back! Farmers can now toggle the 'Track Crops' skill, just like the 'Track Wood' and 'Track Mines' skills. Tracking crops will allow all landscape crop spawns to appear on your minimap.
  • Adjusted the experience values for all farming recipes. Recipes that produce vegetables, fruit, and pipe-weed have had their experience rewards increased slightly. Recipes that produce harvestable fields, and recipes that produce seed have had their experience rewards decreased slightly.
  • Novice and Expert cook NPCs no longer sell Blueberries, Cabbage, Taters, Green Onions, Broccoli, Strawberries, Blackberries, or Raspberries.
  • Lowered the cost of seeds used by farmers to produce items used by cooks.
  • Lowered prices of all cooking ingredients.
  • Rebalanced the required ingredient quantities for many cooking recipes. For the majority of recipes, the number of required ingredients has been reduced.
  • New recipes for lute strings have been added to Cooking! Cooks may now create lute strings for Minstrels that temporarily reduce threat generated when healing.

Scholar
  • Scholar potion recipes now have the chance to produce an improved potion when a critical result is achieved. Previously, two regular potions were produced on a critical success.
  • Novice scholars now sell the "Hand-Bound Journal" item needed for some journeyman scholar recipes.
  • Changed the ingredients for all scholar power and morale potion recipes, reducing the focus on rare-drop scholar components and shifting that focus more over to store-bought ingredients.
  • Scholar resource nodes can no longer be tracked using the Forestry "Track Wood" skill.
  • Increased production quantities for Fire and Light Oil recipes.

Metalworking
  • Increased the level requirements for all tier 2 metalworking crafted heavy armour sets

Jeweller
  • Execution of Jeweller recipes no longer requires the player to be near a Study or Superior Study. These recipes now require the player to be near a Workbench or Superior Workbench.

Character Generation and Selection Screen
  • Racial Characteristics in Character Generation
  • Players can now see racial characteristics during character generation! When selecting a race for your character, all of the characteristics of that race will appear in the racial description panel. You can tooltip over each characteristic for additional information.
  • Show last character location at Character Selection
    Your character’s current location is now conveniently displayed at the character selection screen. Simply look at the last line of character information for where you were when you last logged out.
  • Default to last character played at Character Selection
    At the character selection screen the game will now default to highlighting the last character you played. This will make it more convenient for people whose main character is not in the first character slot.

Additional new features:

CoD Mail
CoD is now provided as an option when sending mail.

Mail time stamp
Open Letters inside of the Mail UI will now display their sent date and time below the Reply Button.

Usable Equipped Items
Items have been added that players can use directly to grant effects. e.g. right-clicking your boots for a short speed boost.

Monster play specific Option defaults
Monster players now default to more suitable options settings. For example, the Destiny Point Wallet is now off for them since only players can make use of that functionality.

New stats on Character Panel
As we increase the depth of our combat system, new statistics have been added to the character panel to keep the players more fully informed. For example, your critical chance is now broken out into three elements: Melee, Ranged and Tactical. The layout of this section has also been improved. Additionally, Skill information has been updated to tell you which category it falls into: Melee, Ranged or Tactical.

Global Skill Reset Timer Display
Added a global skill reset timer display to better indicate to players when their skills are available. This defaults to "off," but can easily be turned on in the Options Panel.

Travel System Improvements
  • Travel System: Improved Feedback
  • Better discovery notification
  • Better feedback on having purchased fast travel
  • Destinations not marked in red (don't show desinations that are not unlocked)

Upgrade loot functionality
Players should now find less occurrences of opening empty loot containers. Additionally, resource nodes can no longer be "ninja looted." If you tapped it, it’s yours.

CSM support for player names in chat window
You can now right click player names in any chat communication and get a CSM (context- sensitive menu).

Crafting updates
  • Added support for searching/ filtering crafting recipes
  • Better support for making multiples of a recipe

New Trainer filter option added
Added an option to show only trainable skills in the skill trainer window.

CSM added for Adoption
You can now right click selected players get a CSM (context-sensitive menu) for Adoption.

Auction updates
Added 4 hour auction support; removed 72 hours auctions.

Better skill examination
When examining a skill that has a minimum level above your current level, it will now show stats relative to that minimum level instead of your current level.

Keymapping improvements
More options have been added to what you can keymap, including the dressing room and Loot All. You should also now get a warning when you try to bind a key that is currently mapped to something else.

Enhancements and fixes to mouse-look
  • Object selection hover cue is now active during mouse look mode (RMB or LMB)
  • The UI now keeps track of the last thing (NPC, object, etc) the mouse was over, even when in mouselook.

Tactical Criticals added
We have added greater depth to how critical hits work in the game. The critical type of Tactical has been added, which bases its critical chance off of Fate instead of Agility (as with Melee and Ranged). Lore-masters, for example, will be keen to note this change as their crits fall under the Tactical category.

Updates to Stealth detection
  • Stealth detection distances have been updated slightly. Now, the distances that Players detect AI-Monsters who are close to or below their level has been slightly increased. AI-Monsters will also alert to Players at a slightly increased distance.
  • Additionally, we now support separate detection distances for PvMP stealth detection. Players should find stealth detection has a much better balance now.

Mapnote enhancements. We have made a ton of fixes and improvements in this area:
  • Fog of War (and mapnote interaction)
  • Fixed issues with disappearing mapnotes
  • Mousing over mapnotes
  • Better tracking of interactions with mapnotes
  • Greater ability to use mapnote filters

More obvious quest failure notice
You will now see an effect played when you fail a quest.

Crafting animation fix
When crafting multiple items in a row, the animations will no longer glitch.

Mount falling damage
You should now properly take damage and dismount after falling large distances.

Craft 'Make' countdown now updates properly
When crafting multiple items at a time, the "make" number will now properly count down, rather than simply reset back to 1.

Deed Sets
In the Deed Log you can now toggle the 'Set Rewards' option to show you the complete set of related Deeds. This allows you to see what lies ahead for that particular Deed path.

Improved Trait reward display
Traits that give multiple rewards will now display these rewards properly.

UI Skinning / Scaling
We now allow position and size replacement of the UI. More keywords have been added to the SkinDefinition.xml file to allow you to change the default location and size of many elements on the screen.

Better support has been added for AFK, Anon and RP flags.
  • An AFK auto-reply message can be created
  • An AFK notice is appended to your floaty name, toolip, /who search and also LFF and Kinship Panels.
  • Players will now automatically go AFK after 10 minutes of inactivity.
  • /Anon now bars inspection of your character and reduces tooltip information
  • /Anon excludes your character from /who, LFF Panel, Friends Panel and Kinship Panel.
  • /rp causes a changes in the text color for your character’s floaty name and adds an RP notice to your tooltip

Deed UI Revamp
Better organization of Deed Log. We have added Tabs to the UI and organized it more like the rest of our user interface. Two rewards can now be displayed at the same time with a scroll bar if more than two are present.

Quest cooldown timer support
Quest Ring Support (able to show special iconic if now other type of quest is available)
NPC Picker shows repeatable quests with a countdown time in NPC picker
Cooldown timer can be applied on Failure and Abandon

In game time indicator
An indicator for the time of day (in-game) has been added to the radar ring. Mouse hovering over it will give you more detailed information on the local time and game time. Additionally, /time will now properly display the local time.

New "Repair Equipped" Button
You asked for it, you got it! We now give you an easy button option to only repair the items you are wearing and not items in your bags.

Skill Queue UI Updates
We’ve updated the way the UI displays both the currently playing skill and the next skill in your queue.
NdT : Voici la partie consacrée au craft. J'essaierai de traduire le reste du patch petit à petit. Désolé pour les erreurs de traduction.


Beaucoup de changements ont été apportés au crafting, voici une liste non exhaustive !

General
  • Rajout de descriptions plus détaillées sur les parchemins de recettes d'artisanat. Le nom de la profession, le niveau de profession et le type de recette (quand applicable) sont maintenant écrit sur la recette.
  • Résolution d'un bug qui faisait qu'une majorité de professions ne débloquaient pas le niveau maîtrise du tiers 5 après avoir terminé le niveau inférieur (NdT : je ne craft pas, et je ne me rappelle pas le nom du niveau en dessous de maîtrise ^^ )
  • Le coût des recettes de tiers 1 et 2 ont été réduits
Ferme / Cuisine
  • Le "brassage" apparaît ! Les fermiers peuvent maintenant acheter du matériel et des recettes et récolter les ingrédients nécessaires au brassage de la bière ! Yay bière !
  • Les recettes de graines d'herbe à pipe qui donnent des graines ne pouvant être achetées auprès du vendeur produiront maintenant 2 graines par exécution de la recette. NOTEZ BIEN : Ceci sera changé à 3 graines par exécution lors de la sortie officielle des "Berges de l'Erendim"
  • Les quantités d'engrais, de terre (terreau) de l'erebor et de graines qui étaient nécessaires pour toutes les recettes d'herbe à pipe et de "légumes des champs" ont été réduites.
  • Toutes les recettes de fermier qui jusqu'ici demandaient la présence d'un "établi supérieur" requièrent maintenant un établi "normal".
  • La recherche de récolte est de retour ! Les fermiers pourront maintenant activer une compétence de recherche de récoltes comme il en existe déjà pour les mineurs et les forestiers. Cette compétence fera apparaître toutes les récoltes du paysage sur votre mini-carte.
  • Ajustement des valeurs d'expérience de toutes les recettes pour fermiers. Les recettes qui produisent des légumes, des fruits et de l'herbe à pipe ont vu leurs valeur d'expérience légèrement augmentées. Les recettes qui produisent des "champs à récolter" et des graines ont vu leur exp légèrement réduite.
  • Les PNJ marchants (apprentis et experts) ne vendent plus de myrtilles, salade, patates, oignons verts, brocolis, fraises, mûres et framboises
  • Réduction du coût des graines qui permettent aux fermiers de produire les composants utilisés par les cuisiniers.
  • Les prix de tous les ingrédients de cuisine ont été réduits.
  • Les quantités d'ingrédients nécessaires à une majorité des recettes de cuisine ont été revus. Pour un grand nombre de ces recettes, ces quantités ont été réduites.
  • De nouvelles recettes pour la création de cordes de luth ont été rajoutées à la cuisine ( NdT : oO ) ! Les cuisiniers sont maintenant capables de créer des cordes de luth qui diminuent temporairement l'aggro généré par les heals des ménestrels.
Erudits
  • Les recettes de potions ont maintenant une chance de produire une potion améliorée lors d'un résultat d'artisanat critique. Jusqu'à maintenant un résultat critique produisait 2 potions normales.
  • Les erudits débutants (marchants) vendent maintenant le journal relié à la main requis pour quelques recettes de compagnon érudit.
  • Les ingrédients pour les recettes de moral et de pouvoir ont été changés : réduction des quantités de composants de drops rares et augmentation des quantités de composants achetés aux marchants.
  • Les emplacements des ressources pour les érudits ne seront plus detectés par la compétence de recherche de bois des forestiers
  • Les quantités produites d'huile de feu et d'huile de lumière ont été augmentées.
Ferroniers
  • Le niveau requis pour la création de tous les sets d'armure lourde du tiers 2 a été augmenté
Bijoutier
  • L'exécution des recettes de bijouterie ne demande plus d'être à côté d'une étude ou d'une étude supérieure. Il faudra dorénavant être à côté d'un établi / établi supérieur.
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A noter que la liste n'est pas exhaustive.
Il y a un sujet d'un joueur sur le même forum qui indique d'autres changements remarqués par les joueurs et non documentés : http://forums.lotro.com/showthread.php?t=63587

Pour l'instant, le changement le plus intéressant indiqué est la possibilité de faire des capes avec le métier de tisserand.
NdT : Voici la traduction de la première partie des patchs notes. J'ai juste coupé le début où il rappelle que ce ne sont pas des patchs notes définitives, mais des patchs de serveur test.



Nouveau contenu pour le monde

Nous avons ajouté au jeu une nouvelle région : l'Evendim ! Cette région fait à peu près de la taille de la Comté et les joueurs pourront commencer à s'y rendre un peu avant le niveau 30 (27+ ?). Située au Nord de la Comté et à l'Ouest de Fornost, cette nouvelle région renferme un grand nombre de nouvelles quêtes, de nouveaux monstres, objets et plus encore ! Voir ci-dessous pour plus de détail. Voici quelques chouettes infos à propos de cette nouvelle région.
  • Les Dunedains du Nord ont à une époque habité les terres de l'Evendim. En fait c'est même là que la capitale de l'Arnor, Annuminas, fut construite par Elendil après la chute de Numenor.
  • La grande cité s'étend sur les rives sud et les îles du Lac Evendim, aussi appellé Nenuial.
  • A un point de son histoire, la cité fut abandonnée par les Dunedains du Nord, même si la date de cet évènement n'est pas donnée dans Le Seigneur des Anneaux. Nous proposons cependant qu'elle soit tombée en l'an de grâce 861, lorsque le royaume d'Anor fut morcelé en 3 parties : Arthedain, Cardolan et Rhudaur.
  • La raison de cette séparation est entre autres la dispute entre les 3 fils de Earendur. On ne sait quelle était la cause de cette dispute mais nous proposons qu'elle soit l'élément déclencheur de l'abandon d'Annuminas.
  • Comme la ville n'est pas tombé lors d'une guerre mais qu'elle fut abandonnée, un bon nombre de celle-ci est encore intacte et des rumeurs de grande richesse se sont propagées en Eriador. Ces rumeurs attirent un bon nombre de personnages répugnants ...
  • Angmar n'ignore rien d'Annuminas et a envoyé des quelques scouts pour discerner s'il y avait là des choses de quelconque valeur pour leur cause.
  • Au même moment, à Fondcombre, comme la Communauté continue ses préparatifs de départ, Aragorn décide qu'il est temps de reforger Narsil. Pour que la lumière revienne dans sa lame, une gemme de qualité exceptionnelle, manquante à la garde de l'épée, doit être replacée. Une gemme de cette qualité pourrait être trouvée dans les tombes d'Annuminas ....
Nouvelles instances :

Au plus profonds des régions nord des Monts Brumeux se trouve Helegrod, la première instance de raid à 24 de LOTRO !

L'ancienne place-forte d'Helegrod, fut la demeure de puissants nains au temps de la Moria. Mais le dragon Thorog convoita les richesses sises là, et attaqua la cité, tuant un nombre incalculable de nains. Durin le cinquième attacha dans son dos Mirdanant, cadeau d'Eregion à ses ancêtres et passée de père en fils pendant de longues années, et partit à la tête d'une petite compagnie de nains vers les portes d'Helegrod. Là il défia Thorog, et le dragon lui répondit de même manière. Alors la bataille commença ! Si violent était le combat entre dragon et nain que les portes même de la place-forte furent entièrement brisées.

Après de longues journées, Durin commença à se fatiguer ; tous les membres de sa compagnie étaient déjà mort ou mourants... Tous sauf Bruni, connu des années plus tard sous le nom de Barbe Jaune, qui arborait cependant des blessures si profondes qu'elles l'empêchaient de prendre part au combat. Pourtant, le puissant Thorog continuait de se battre, refusant d'abandonner les trésors d'Helegrod à leurs légitimes propriétaires. Thorog prépara un jet de flamme ardentes avec lequel il projetait bien de rôtir Durin, qu'il pensait déjà à l'article de la mort, mais il ne réalisa son erreur que trop tard... Durin balança Mirdanant avec ses dernières forces et ainsi se termina le règne de terreur de Thorog.
Mais Durin ne devait pas profiter de sa victoire, car le dernier jet de flamme de Thorog se révéla trop puissant pour le bouclier du nain, et ce fut la fin. Mirdanant fut perdue, avec Durin, et repose encore aujourd'hui dans la gorge du dragon défunt.

Les nouvelles instances présentes dans ce patch sont :
  • La Tombe d'Elendil
  • L'Epée qui fur brisée
  • Coeur-Perverti
  • Barad Gûlaran
  • Une complainte formelle
  • Le fléau des voleurs (NdT : j'ai un peu de mal à traduire Thief-take Bane...)
  • Les amis d'Amarthiel
  • La force de Coeur de Chêne
Nouvelles quêtes et accomplissements

Plus de 100 nouvelles quêtes, dont plus de 75 en Evendim, et plus de 20 nouveaux accomplissements ont été rajoutés ! Voici quelques chaînes de quètes :
  • Livre 9 : Les rives écarlates
  • La refonte de Narsil
  • Le fléau des fermiers
  • Une complainte formelle
  • En ratant le rendez-vous
  • La menace venue du nord
  • Les titans désorientés
  • La forêt pervertie
  • Petit-déjeuner dans les ruines
  • Une peste des efts (NdT: elfes avec une faute de frappe ?)
  • Chasse au trésor
  • ...
NdT : Il est bien évident qu'un bon nombre de ces noms ne seront pas traduits de la même manière mais j'ai quand même voulu les traduire pour donner une idée...
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Citation :
Guardian Skills
The Guardian has had Catch a Breath's reset time increased to 60 seconds
Ah ouais, trop classe.. il est deja de 60 secondes.
Enfin, ca pourrait etre pire, ils pourraient l'augmenter encore.
Citation :
Publié par Thaxlsyssilyaan
Ah ouais, trop classe.. il est deja de 60 secondes.
Ils ont réussi à me faire douter, merci Bobby (Tu permets que je t'appelle Bobby, même sur AC2 j'ai jamais pu me faire à ton nom, je vais pas commencer maintenant ) de confirmer qu'on va subir un nerf énorme de notre heal puisque son recast est augmenté de 0%
NdT : Voici la suite du patch, en commençant par les changements pour les champions.


Changements pour les champions

6 nouvelles compétences ont été ajoutées pour le champion. La première de ces compétences est accessible au level 40 et durant les niveaux suivant jusqu'au 50. Ces changements aident vraiment à étendre le rôle du champion et ses capacités durant un combat. NOTEZ QUE : les changements annoncés pour les champions en sont encore à la période d'équilibrage et ne sont donc pas la version finale.

Nouveautés :
  • Faits héroïques : Vos actions héroïques inspirent vos compagnons et leur redonne du pouvoir, au dépend du votre.
  • Lames "bloquantes" : Augmente votre score de parade.
  • Gloire : Vos générations de menace (aggro) et de pouvoir sont augmentées aux prix de vos dommages. (NdT : c'est une compétence comme ferveur, qui donne de la regen pouvoir, 1 point de ferveur toutes les 7 sec, et qui augmente le niveau de menace en réduisant les dmgs du champion... Il est évidemment possible d'esquiver, bloquer et parer sous "gloire").
  • Brume rouge : Donne un point de ferveur quand activé et un autre point de ferveur toutes les 15 sec.
  • Réduction du courroux : Cette compétence enlève la menace du champion pour la donner à un autre membre du groupe.
  • Augmentation du courroux : Cette compétence enlève la menace d'un membre du groupe pour la donner au champion.
Changements :
  • "Attaques féroces" a vu son multiplicateur de dégâts lors d'un critique augmenté, son pouvoir légèrement rehaussé, et son cooldown passé (augmenté) à 30 sec. Attaques féroces bloquait auparavant les autres compétences pendant un long moment. Ce délai a été considérablement réduit.
Compétences de gardiens :
  • Les gardiens ont leur timer de "Reprendre son souffle" augmenté et porté à 60 sec.
Apparition de 7 sets d'armure épique !
  • Chaque classe a maintenant un set d'armure épique unique ! Chaque set est ainsi fait sur mesure pour apporter à chaque classe les stats et bonus dont ils ont le plus besoin !
  • Un bon nombre de nouveaux sets sont aussi accessibles pour les niveaux inférieurs. Ces sets vont du niveau 30 au 50.
  • Les nouveaux sets d'armure épique sont réellement des "sets" : quand vous gagnez de pièces du set, de nouveaux bonus sont débloqués pour votre personnage. Mais attention, avoir des stats qui en jettent va bien sûr de pair avec un visuel qui en jette aussi !
Refonte de l'UI de raid (NdT : certains de ces changements, profondément inspirés de l'expérience d'anciens MMORPG, et entre autres de quivoussavez, ne concernent PAS QUE les raids)
  • Amélioration du passage groupe / raid : La conversion de groupe en raid a été facilitée par la création d'un bouton dans la fenêtre de raid. Cliquez et c'est parti !
  • Panneau "Cible du tank" (ndt : mais pas que) : un nouveau bouton de l'interface de raid fait apparaître une fenêtre que vous pouvez utiliser pour mettre en évidence les personnes clefs du raid et leurs cibles, ce qui permet aux joueurs de mieux suivre l'action et de soigner, frapper, guérir, etc, la bonne cible.
  • Options d'affichage additionnelles : De nouvelles options d'affichage ont été ajouté à l'interface de raid pour pouvoir paramétrer la vision de buffs dissipables et / ou lançables, de choisir des codes de couleur pour les classes, voir ou non les pets, et voir la "cible de la cible".
  • Amélioration du verrouillage du raid : Amélioration de l'affichage général de la situation de verrouillage des groupes (ndt : ??? ) ainsi que des informations concernant le statu de chacun des membres du raid et des raids qu'ils ont "en cours"
  • Amélioration des points vitaux : L'affichage raid des membres décédés ou déconnectés a été amélioré. Les joueurs peuvent aussi choisir de masquer les barres de vies pets dans l'interface de raid.
  • Amélioration de la fonction "Maître du butin" : Une fenêtre de confirmation permet au maître du butin de prendre le temps de vérifier qu'il donne bien le butin à la personne souhaitée afin de prévenir d'éventuels problèmes.
  • De plus, nous avons remplacés le bouton "lancer les dés", par les boutons besoin et cupidité afin de permettre aux joueurs de répartir le butin de manière plus précise.
  • Marquage de cible : Les leaders du raid ou du groupe seront maintenant à même de marquer les cibles avec des symboles spéciaux afin de permettre aux autres joueurs de les repérer plus facilement. Celà marche sur les monstres et les joueurs.
  • Nouvelles commandes : - /raidshout (je ne peux pas encore traduire les commandes, désolé ^^) Cette commande permet au raid leader de passer des annonces qui seront visibles directement dans l'écran de jeu de tous les membres du raid. (et non dans le chat). Celà permet de passer des annonces claires qui ne seront pas perdues dans les chats. - /readycheck Permet au raid leader de vérifier le statu de chacun des membres du raid. Une fenêtre de dialogue apparait sur l'écran de chaque membre leur permettant de notifier s'ils sont prêts à poursuivre ou non, le raid leader ayant accès au résultat du vote. - /roll A été ajoutée afin de permettre aux joueurs de générer aléatoirement des nombres dans le jeu, particulièrement pour pouvoir mieux distribuer le butin après un raid.
  • Améliorations chat vocal : Le canal de raid est maintenant un seul est même canal, ce qui permet à tout le monde de communiquer directement. Le leader du raid peu cependant réduire individuellement les joueurs au silence.
Changements du système musical
  • Notes continues pour les instruments à vent et les cuivres : Les joueurs auront dorénavant la possibilité d'émettre des notes continues à partir de leurs instruments à vents et leurs cuivres. Laisser simplement appuyer sur la touche fera durer la note jusqu'au moment ou la touche sera relâchée.
  • Fonction "battre la grille" (je présume que ça doit ressembler à un métronome, to snap voulant aussi dire claquer des doigts). Les joueurs pourront décider d'activer cette fonction afin de pouvoir les aider à mieux "timer" leurs notes, ou le désactiver pour la liberté de jouer comme ils le veulent.
  • Options pour changer la synchronisation du serveur : Suivant la latence, les joueurs auront la possibilité de synchroniser leurs notes avec le serveur ou de les entendre instantanément. Cette dernière devrait surtout attirer les musiciens solistes.
  • Un "joueur de partition" qui pourra lire de la musique venant de l'extérieur du jeu : Les joueurs pourront écrire leurs propres partitions de musique en utilisant le langage standard ABC ASCII (langage musical américain) dans des fichiers textes puis les jouer plus tard comme ils le souhaitent. En résumé les joueurs peuvent pré-enregistrer de la musique en format texte et la jouer quand ils le veulent dans lotro !
  • 3 octaves pour les instruments : Tous les instruments des joueurs auront accès à 3 octaves complets. Les touches correspondantes seront entièrement reconfigurable, et la configuration par défaut a été revue pour convenir mieux au jeu des musiciens (dites moi qu'on pourra enfin jouer des dièse avec des notes normales ! ).
  • 2 nouveaux instruments : Les joueurs auront accès à 2 nouveaux instruments, les percussions (je ne pense pas qu'il s'agisse à proprement parler de batterie) et la basse (théorbe) (==> pour ceux qui ne savent pas voilà ce qu'est un théorbe ^^ : Click !
NdT : La suite arrive dans une petite heure !
PS : Pas de quoi Collos, j'avais pas envie de bosser aujourd'hui de toute façon ^^
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Citation :
Publié par Nargrim
L'upgrade du système de musique est fort plaisante . Je suis impatient de pouvoir l'essayer.

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Bah, j'aurais dit l'inverse, ce patch c'est : Vive les scripts kiddies ...
Plus aucun intérêt à cause de ce système de script externe au jeu.
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