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Lion Blanc : mon impresion

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Citation :
Publié par hey Milc
Bonsoir, excusez moi, une simple question:

Déçu du répu, je suis dps de groupe, jouer solo, le monde des fufus ne m'intéressant pas, mais au delà de ça, dèçu en open et de mon rôle en groupe.

Si je joue Lion Blanc, aurais je une survabilité, un gameplay plus dynamique, une utilité supérieur à mon répu, ou dois je abandonner et faire un BF?

Vos avis merci.
En oRvR, c'est pas évident de trouver un role majeur (= aussi déterminant qu'un healeur, un tank, sf -en fort-), en défense de fort tu pleures uhuh)
Citation :
Publié par border_line
En oRvR, c'est pas évident de trouver un role un majeur, en défense de fort tu pleures uhuh)
Pourtant tu peux aisément te balader dans la foule et tuer les healers quand ils sont sur le keep
Citation :
Publié par Diwal // Cedla
Pourtant tu peux aisément te balader dans la foule et tuer les healers quand ils sont sur le keep
Si personne en face oui tu peux, sinon tu ne fera rien, tu n'as pas un deal suffisant pour tuer un healer qui est focus par un autre healer.
Dites donc les LB ça vous fait pas mal au coeur de dire que lors d'une défense de fort, vous vous ennuyez un peu tant que les portes ne sont pas tombées? Vous n'avez jamais songer à investir dans des engins de siège pour aider vos collègues distance?

Mon humble impression à moi de Lion Blanc 35... Au final notre classe demeure un assist, chaque voie offre un assist différents. Assist Dps sur monocible en axeman, assist AoE en chasseur, et improbable assist tank en gardien. Au final, le lion doit jouer ses trois roles avec plus ou moins d'efficacité dans chaque domaine selon sa spécialisation, car son atout maitre reste sa tres grande mobilité.
Mais une idée à ne pas perdre de vue, pour ne pas se faire d'illusion sur le LB et finir par être déçu, ça reste à mon sens un multi assist, l'un de ceux qui doit être le plus vigilant dans la bataille pour aider là où on a besoin de lui au bon moment. Certes c'est le cas pour toutes les classes, mais on pardonnera plus facilement un Répu' qui n'a pu revenir proteger un healer qu'un lion...
En attaque, en effet les armes en dehors du bélier sont peu utiles, sauf si le défenseur en a lui aussi installer plein. En défense c'est quand meme une autre histoire, mais pour cette part du jeu comme pour le reste, cela devient vraiment efficace quand l'effort est coordonné.
Je me permets de retranscrire ici, l'avis qui synthétise au mieux mes propres impressions. Je les partage toutes, avec quelques divergences.
Il s'agit d'un post de Hashmalum (en anglais, si quelqu'un se sent le courage de traduire) dont voici la source.
Puissent certains prendre conscience de certaines réalités sur le Lion Blanc.
Citation :
Pet

* Low Survivability
o Lion estimated to have 2,000 health at level 40. This generally boils down to 2-4 hits before lion perishes in a PvP setting.
o Lion has low armor, low toughness, low resists, low parry, low initiative, low dodge. Even with the appropriate training (Trained to Threaten) or tactics (Full Grown), the Lion is remarkably fragile, and dies even if it isn't explicitly targeted, with the amount of AoE around.
o Lion is difficult for healers to target in a group, should they be so inclined.
o No benefit from master's renown or equipment means pet stays the same as the collective T4 population rises in power. Survivability suffers as a result (enemy armor penetration, strength, ballistic skill, intelligence all rise, lion's toughness remains low).
o White Lion's pet heal is so weak as to be inconsequential.
o Lion gets no benefits from wards, and takes excessively high amounts of damage in endgame dungeons as a result.
* Speed and Movement
o Pet takes curious paths in charging a target (ie. Not a straight line), sometimes taking two to five times as long as it should to reach the foe.
o Pet cannot keep up if kited, making it unable to use attacks, skills or Fetch so long as the enemy player keeps moving. Speed Training tactic fixes this, implying a simple 10% innate speed boost would likely resolve the problem.
o Pet gets no benefit from Feline Grace, making it particularly vulnerable to roots and snares.
o Pet's channeled attack in Trained to Kill makes it stand still, which allows a PvP enemy to move away from it, easily gaining distance from the pet while avoiding the damage that should result.
* Attacks
o With the inability to rise in power as it's opponents get superior renown ranks & equipment, the pet's attacks falter. The pet gets parried and blocked an excessive amount, which makes it's utility and viability that much worse.
* Trainings
o Trained to Hunt
+ Training buffs to WL & Pet are satisfactory.
+ AoE autoattack debuff is rather ineffective.
+ AoE swipe is perhaps the only reason to have pet trained as such.
+ 'Bite' is bland and could use utility.
o Trained to Threaten -
+ Training buff is a little subpar, as the training makes the lion a tank, but doesn't give it the stats to handle the kind of damage that it will take in T3-4. The positional critical hit bonus is fairly unexciting.
+ Leg Tear is good, but due to movement problems listed above, doesn't work on a kiting opponent, which makes the skill ironically ineffective.
+ The armor debuff is okay, but could perhaps have damage added.
+ The threaten needs a PvP application.
o Trained to Kill
+ As with TTT, stat buffs from the training fail to make a notable difference to one's playstyle.
+ DoT and standard attack lack any utility.
+ Channeled pet attack roots pet in place, allowing enemies to move out of range & get a headstart on pet.
* Pet Use
o The Pet takes 2 seconds to summon. WL cannot move while summoning it's pet.
o Pet must be summoned after every dismounting, which leaves the WL especially vulnerable if attacked when mounted.
o Pet must also be summoned several times over the course of any serious battle. This can be as often as every 17 seconds, given the pet's low survivability. The class suffers for the time spent trying to maintain it's companion, and it's no small wonder people simply abandon the pet for Loner.

Effectiveness

* AP Exhaustion -- White Lion has the most expensive attacks in the game, for a melee combatant. We have no attack skills that cost less than 30 AP, where the larger body of other MDPS have regularly usable melee attacks that cost 25 AP.
* Damage Output -- The White Lion has less damage on every one of it's attacks as compared to it's mirror. Naturally, the pet is intended to compensate for this, but the issues under 'Pet' at the top of this post mitigate that.
* Utility
o As compared to Marauder's ~20 utility skills, the WL has 2 without pet --Snare & Shattering Blow's positional strength debuff-- and about 8 with: TTT's snare & armor debuff, TTH's Autoattack debuff, Echoing Roar's interrupt, Thin the Herd's healer debuff, Throat Bite, a tactic with disorient and Fetch. Half the amount.
o So long as our utility is mostly tied up in pet, our class suffers doubly for it's low survivability, see above.
* Redundant Skills
o Hack, Baiting Strike and Sundering Blow are all spammable attacks for 30-35 AP that do the same amount of damage.
o Coordinated Strike, Phantom Blade and 'Pack Assault' are simply 'big damage' skills that are largely outdated at level 37 when the WL gains Tearing Blade.
o Nearly 1/3rd of the WL skills simply do damage with no other benefit.
* Class Role - Very narrow in application. 75% of the class skills don't see regular use either because they're poor, they lack utility or because we have another skill that does the same thing better. Virtually every WL falls into the same Loner Axeman build due to a lack of options. Others (Guardian spec) can get by despite the pet, not because of it.

Core Skills

* Summon Lion - 2 second cast time. Excessive cost (1/5th of the class' AP) makes class AP exhaustion worse.
* Nature's Bond - Too little, too slowly, as heals go.
* Feline Grace - Skill does not affect lion, leaving it rooted and snared. Skill is bugged, and does not (reliably?) grant the 10s of immunity to the White Lion.
* Fetch - Strictly worse than TE in 1.2. This is because it has a prerequisite (Pet being alive) that requires a 2s time investment to be met. It's easier to counter, takes longer to activate and requires far more micromanagement (and arguably a tactic) for results.

Morale

* Level 4 Morales, all - Believed to be rather poor and unexciting as a whole.

Mastery Path: Hunter

* Hack - Standard attack skill. Redundant alongside Sundering Chop and Baiting Strike. AP cost too high?
* Coordinated Strike - Skill is bugged. Believed that pet's share of damage is not granted if pet has recently activated an ability. Skill is not particularly effective as a damage skill at high levels.
* Lion's Fury - Damage is fairly low considering cooldown and prerequisite. Skill is not particularly effective as a damage skill at high levels.
* Whirling Axe - Somewhat redundant and unexciting as a capstone ability for the White Lion's AoE tree.
* Tactic, Lionheart - Benefit too minor.
* Tactic, Hack and Slash - Benefit too minor. Perhaps an AP adjustment to all Path of the Hunter abilities?

Mastery Path: Axeman

* Overall
o Tree seems built around having lion drawing the enemy attention and the WL attacking. However, lion is incapable of tanking in tier 3 and onward, and plethora of positional attacks are baffling, to put it simply.
* Blindside - Damage leaves something to be desired. Positional requirement somewhat baffling, as skill doesn't offer anything to compensate for the drawback, as compared to similar skills.
* Shattering Blow
o Damage is rather low.
o Debuff is weak
o Positional requirement is perplexing.
o Tooltip fails to let player know when the strength debuff occurs.
* Primal Fury - Odd positional requirement, again, as skill doesn't offer anything to compensate for the drawback, as compared to similar skills.
* Thin the Herd - 50% less outgoing healing is strictly worse, as compared to 50% less healing recieved. Positional requirement seems unnecessary.
It's restricted to working on healers, but doesn't work on disciple melee heals (ergo: works on 2.5 classes out of 12)
* Tactic, Threatening Distraction - Has no PvP usage, and minimal use in PvE. Replace, please!

Mastery Path: Guardian

* Overall Concept - For a tree built around having an effective lion, the numerous pet issues are compounded (re: pet speed, pet being delayed while channeling attack, pet survivability, pet's chance to hit). Tree has perhaps the most interesting skills of the three mastery paths, but falls down in execution.
* Baiting Strike - No PvP application.
* Throat Bite - Pet often fails to use this ability in a timely manner (may be tied to mobility issues listed above).
* Force Opportunity - For ability with high cost (40 AP) and requirement (parry) the damage is low, buff is short & not terribly effective given pet's lack of burst.
* Leonine Frenzy - CC immunity of ability is nonexistent.
* Tactic, Stalker - No Pvp application, and unnecessary for PvE. Replace, please!
* Furious Mending - Benefit is so minimal as to be inconsequential.

Aesthetics

* Lack of detail on armor
* Lack of variation between armor in T2 and onward.
* Lack of 'kilts', as many believe the class should not wear robes via. IP.
* T4 mailcoat with straps crossing over breastplate does not dye completely, leaving sleeves blue.
* Distracting clipping issues with robes & legs.
* Distracting clipping issues with unhelmed WL of many hairstyles and most shouldergear.
* Distracting clipping issues with both unhelmed & helmed WL of many hairstyles & endgame shoulders. ('Lionhead' shoulders)
* Trophies and medals are flipped from top to bottom on endgame shoulders. ('Lionhead shoulders')

Updated in anticipation of 1.2. This thread has too much good information to fall by the wayside.
Errf, j'étais parti pour traduire, mais j'ai fermé accidentellement un onglet, ce qui fait que j'ai perdu ce que j'ai écrit!

Bon, je vais faire un petit résumé pour les anglophobes, ou pour les "longspostophobes" :

Citation :
Le Familier :

o On estime les points de vie du lion à 2000 au niveau 40, il faut à peu de choses prêt entre 2 et 4 attaques pour le tuer.
o Le lion a trés peu de défenses (ni résistance, armure, endurance etc.) et se fait souvent tuer rien qu'avec des AOE.
o Le lion est difficile à cible pour les healeurs, mais de toute façon ils ne s'en préoccupent que très rarement.
o Il n'y a aucun moyen d'améliorer le lion mis à part les tactiques, mais celles-ci sont généralement insuffisantes pour faire une différence notable. En gros, plus les joueurs montent en puissance avec le stuff et la renommée, plus le lion devient weak en comparaison. (que ce soit en défense ou en attaque où il stagne)

o Point de vue mobilité, ce n'est guère mieux, le pet a souvent du mal à rattraper les cibles vu qu'il prend parfois des trajets assez bizarres.
o Il se fait kiter facilement, et ne bénéficie pas du deroot du LB.
o Son attaque de canalisation en "trained to kill" le rend immobile, elle est donc peu efficace contre les cibles mobiles et il se fait distancer encore plus facilement.

o Les capacités du pet acquises par les entraînements ne sont pas trés efficaces, et les buffs pas très utiles ou suffisants.

o Le pet doit être réinvoqué après chaque "démonte", ce qui fait que le LB est très vulnérable en monture.


Efficacité de la classe

o Les attaques du LB coûtent beaucoup en PA par rapport aux autres dps
o Les attaques du LB sont globalement moins efficaces que celles du maraudeur. La seule compensation étant le pet, mais on voit les inconvénients de celui-ci juste au dessus.
o 1/3 des attaques font uniquement du dps. En gros, peu d'originalité et de diversité dans les attaques.
o Grâce du félin est buggé, ne marche pas sur le lion et ne nous donne pas l'immunité
o "Va chercher" est désormais largement inférieur au grappin du maraudeur

o Les morales 4 sont toutes moisies


Branche "chasseur" :

o Attaques peu efficaces en général, attaque coordonnée buggée (le pet ne la lance pas s'il vient d'effectuer une attaque spéciale)
o Tactiques peu attrayantes
o Aptitude de fin d'arbre peu originale et attrayante, juste "un énième AOE"

Branche "manieur de hache" :

o Très dépendante du positionnement, d'où plusieurs attaques difficiles à utiliser et peu efficaces par rapport à cette contrainte
o L'aptitude de fin d'arbre cause -50% de soins produits par la cible, ce qui est largement inférieur à -50% de soins
o La tactique qui réduit la menace est inutile en RvR, voire même en RvE

Branche "Gardien" :

o L'idée des aptitudes est bonne en globalité et elles semblent puissantes, mais en pratique elles sont trop difficiles à utiliser car liées au pet. (les handicaps du pet ont déjà été décrits)
o "Force opportunity" n'est pas très puissante, de plus elle nécessite une parade, ce qui est trop situationnel pour être vraiment utile.
o "Leonine Frenzy" : L'immunité aux CC décrite sur le tooltip ne fonctionne pas (NdR : Wait...What?! Oo)
o La tactique qui affecte la menace du pet, grosse blague
o "Furious mending" (NdR : la tactique qui donne de la vie avec le temps) n'est que trop peu efficace pour occuper un slot.

Esthétique :

o Le stuff manque de détails et de variété
o Bugs de clipping au niveau de la robe, avec les jambes, les cheveux et les épaulières dans certains cas

Voilà, j'espère ne pas avoir trop déformé le message d'origine, j'ai essayé d'en garder l'essentiel.

J'ai traduit ce post car j'ai moi aussi joué un LB mais j'ai arrêté pour cause de gameplay "bancal", d'un pet ingérable qui est davantage un boulet qu'autre chose, d'attaques peu originales dans l'ensemble, de branches peu attrayantes...

Il y a un mot qui revient trés souvent dans le message original, c'est "unexciting", en gros ça signifie "peu motivant, peu attrayant", et c'est un peu ce qu'on ressent dés qu'on envisage de jouer à haut niveau avec un LB
Oui c'est aussi le sens que j'en avait tiré, mais torp la flemme de l'écrire perso
Certain truc qu'il debite sont faux tout de meme frenzi chez moi marche tres bien, la purge fonctionne sur le pet si on la lance AVANT de se prendre un root (anticipation pas tjs évidente j'avoue)

Apres pour le reste il est clair que la classe a bcp moins d'interet que les autres aux yeux des dev, ce qui en général end ebut de jeux devrait etre l'inverse (une classe a pet doit etre plus chiante a programmer etc donc forcement plus de probleme)
Citation :
Publié par Zeratul
Certain truc qu'il debite sont faux tout de meme frenzi chez moi marche tres bien, la purge fonctionne sur le pet si on la lance AVANT de se prendre un root (anticipation pas tjs évidente j'avoue)
Donc au final t'es d'accord avec lui. Le tooltip annonce une purge+immune. Hors seul l'immune marche.
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