[Wiki] Carrières - Lion Blanc

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Vous trouverez ici toutes les informations connues sur les Carrières (ou classes) de Warhammer Online. Ces informations proviennent des informations données par le jeu et des retours d’expérience des joueurs de la bêta européennes et américaines.

Attention cependant, les compétences et par conséquence le rôle des Carrières peuvent encore un peu changer durant la béta, et nous pouvons nous attendre à ce qu'elles subissent également des modifications après la release, comme tout bon MMO qui se respecte...

Les compétences présentées sont toutes celles que peut posséder une carrière donnée au niveau 40, ceci comprenant les compétences de bases et celles de spécialisations.

Les valeurs des compétences, données à titre d'indication, sont celles de personnages de niveau 31 avec 5 points dans chaque voie de Maitrise, issus de la version 3.2 de la Beta.


Description générale


http://img249.imageshack.us/img249/5278/wljolhg4.jpg

- Points Forts
  • Gros dégâts de mêlée
  • Des compétences de zone efficaces
  • Potentiel du pet (selon la spé)

- Points Faibles
  • Peu de Crowd Control
  • Utilisation assez délicate du pet en RvR

- Apport de la classe au groupe

*Côté PvE :

Guardian : En spé Guardian, le Lion Blanc "tank" naturellement mieux, car il bénéficie de buff armure et de detaunt pour ses alliés. Cependant, si un tank est déjà présent, le Lion Blanc fera du DPS correct sans être exceptionnel, car son DPS est concentré sur son pet, qui sera une véritable machine à tuer !

Axeman : Avoir un Axeman, c'est bénéficier de son DPS monocible important très appréciable, et du debuff armure tout aussi important de son pet, ainsi que de son taunt : le mob taunt fait -30% de dégâts à tout le monde, sauf au pet, mais s'il y a un tank, le pet n'a jamais l'aggro, et le tank encaisse toujours 30% de dégâts en moins (Très appréciable pour les healers)

Hunter : Un Lion Blanc Hunter est le ROI du PvE : Ses multiples AEs surpuissant, font de lui l'homme de la situation pour vite pexer.
Petite explication : Sur un QP de phase 1, il est demandé de tuer 100 elfes noirs. Pas de problème pour notre LB et son groupe.. Un bon gros pull de 20 mobs (de préférence de +1 lvl pour bénéficier de la Killing Spree) et c'est parti ! Chain AEs, résultat : 20 mobs morts, pour l'équivalent, en temps, d'un mob tué solo. Bien sur, il faut que les healers focusent le LB, qui aura sur le dos tout les mobs... mais c'est l'histoire d'une vingtaine de seconde, voire moins.

*Coté RvR :

Quelques soit la spé, le Lion Blanc apporte son DPS, en AEs ou monocible, et a peu de Crowd control, ( snare, silence, root, et un stun dans la spé guardian ( le pet ) . Le Lion Blanc n'est quasiment là que pour taper, taper, taper, et encore taper.

S'il est spé Hunter, son rôle sera celui du brawler de base : foncer dans le tas de healers / magos, et lancer les AEs (Et regarder fuir les vilains)

En Axeman, son rôle sera du DPS brute, en positional : Les pas-beaux apprendront à ne jamais tourner le dos à un Axeman.

En Guardian, le DPS repose sur le pet : le joueur ne fais qu'assister / faire peur aux autres PJs, en servant d'appât, pendant que le lion tape. Mais comme expliqué avant, avec le pathing de merde.. jouer un Guardian, dans l'état actuel des choses, c'est soit être fou, soit être courageux !

- Gameplay de la classe

*Le gameplay de base du Lion Blanc seul est assez basique et se résume à faire du dégats,et c'est en fait par la spécialité et le rôle que l'on veut donner au Lion qui l'accompagne que le gameplay s'étoffe : soit on gère le pet et ses cibles (voie du Guardian), soit on joue le fourbe pour placer toujours ses coups positionnels (voie du Axeman), soit on joue le guerrier de base, en fonçant dans le tas (voie du Hunter)

*la voie du Hunter, donnant autant de poids au joueur qu'à son pet au niveau des dégats, est clairement orientée vers les dégats de zone. Très efficace en PvE, cette voie est également utile et polyvalente en RvR mais plus dans un rôle de gêneur que de bucheron sanguinaire : on fonce au milieu d'un groupe d'ennemis en tissus, on lance les AEs, et on les regarde fuir (donc inactif, pas de dégâts / pas de heal) ce qui peut permettre de prendre l'avantage pour les alliés.
En petit comité ou duel, cette voie présente un DPS assez important et surtout constant dans le temps, contrairement à la voie du Axeman.

*la voie du Axeman est une orientation monocible plus classique basée sur les coups positionnels du joueur, et où le lion ne sert qu'à se prendre des coups à se place et distraire l'ennemi.
En combat de masses en RvR, c'est très puissant quand on peut être de dos/flanc, et alors les ennemis en deuxième ligne tombent comme des mouches.
Par contre en petit comité (duel, ou combats a 2-3), il devient bien plus difficle de ne mettre que des coups postionnels et alors le joueur perd en DPS et en efficacité s'il n'arrive à bouger et se placer parfaitement

*dans la Voie du Guardian, le lion est très puissant et décime à lui tout seul les classes ennemies en tissus sans que le joueur n'ait besoin d 'aller au contact. La définition de cette voie, qui est principalement un descriptif PvE, se retrouve en RvR, car les ennemis ont tendance à cibler le joueur alors que c'est le pet qui fait le gros des dégats.

- Voies de Maitrise
*The Hunter : Le Lion Blanc a accès a un grand nombre de compétences de zones.
*The Axeman : le Lion de Guerre gêne l'ennemi pendant que le Lion Blanc fait de gros dégats
*The Guardian : le Lion Blanc seconde son Lion de Guerre pendant que celui-ci fait des dégats


Compétences


Baiting Strike
30 Action Points - 5 ft range - Instant cast
An attack which momentarily distracts your enemy, dealing 75 damage to them. Your targeted groupmate, or your War Lion if you do not have one, will cause 25% less hatred in all enemy monsters for 5 seconds.

Blindside
30 Action Points - 5 ft range - Instant cast - 5s cooldown - Must be at your target's side or rear
You attack your enemy at a vulnerable spot, dealing 75 damage immediately and inflicting them with an Ailment which deals an additional 165 damage over 9 seconds.

Brutal Pounce
20 Action Points - 150 ft range - Instant cast - 30s cooldown - Requires an active pet
You command your pet to attack without mercy! Your War Lion's next attack within 20 seconds will deal an additional 125 damage and will stun its victim for 3 seconds.

Bypass Defenses
No Cost - 3s cast - 300s cooldown
You bolster yourself for 30 seconds, allowing you to bypass the defenses of an enemy keep's postern door, porting you inside.

Charge!
No Cost - Instant cast - 30s cooldown
You and your War Lion charge into the thick of battle, increasing your movement speed by 50 for 7 seconds. If you or your War Lion use any abilities, this effect will immediately end.

Cleave Limb
50 Action Points - 5 ft range - Instant cast - 5s cooldown
A sundering blow which deals 75 damage and inflicts your victim with an Ailment which reduces their autoattack speed by 20% for 10 seconds.

Coordinated Strike
50 Action Points - 5 ft range - Instant cast - 10s cooldown
You and your War Lion attack as a pack, ravaging your enemies. You strike your target for 51 damage, and your pet strikes its target for 51 damage. If you are within 10 feet of your pet's target, you will also strike that enemy for 51 damage, and likewise, if your pet is within 10 feet of your target, it will also strike your enemy for 51 damage as well.

Cull The Weak
30 Action Points - Instant cast - 10s cooldown - Target must be below 50% health
A ruthless attack which deals 250 damage to a wounded foe.

Echoing Roar
40 Action Points - Instant cast - 10s cooldown
You and your War Lion each unleash a blasting shout, interrupting any enemies within 15 feet of either one of you and inflicting an Ailment which causes 310 Spirit damage over 15 seconds to all affected enemies.

Faultfinder
No Cost - 3s cast - 300s cooldown
Increases melee damage done to keep doors by 10% for 30 seconds

Feline Grace
50 Action Points - Instant cast - 60s cooldown
Your training and Elven grace allows you to removes all roots and snares from yourself. For the next 10 seconds, roots and snares will have no effect on you.

Fetch!
50 Action Points - 150 ft range - Instant cast - 10s cooldown - Requires an active pet
You command your War Lion to toss its target through the air, knocking them closer to you.

Fey Illusion
40 Action Points - 5 ft range - Instant cast - 10s cooldown - Target must be facing you
You invoke a minor bit of Elven power and attack your target with a befuddling strike, dealing 150 damage. Enemy monsters will become confused and will believe that your selected groupmate, or your War Lion if you do not have one, struck the blow.

Force Opportunity
45 Action Points - Instant cast - 5s cooldown - Requires Parry
You strike back at your enemy with a brutal attack which causes 100 damage and can not be defended against. Your War Lion is inspired by your viciousness, and for the next 10 seconds, its chance to critically hit is increased by 20%.

Leonine Frenzy
45 Action Points - 100 ft range - Instant cast - 30s cooldown - Requires an active pet
At your command, your War Lion goes berserk with a killing frenzy! All root, snare, and stun effects are removed from your pet, and it becomes immune to them for the next 10 seconds. During this time, your pet will deal an additional 100 damage every time it strikes an enemy.

Lion's Fury
40 Action Points - 5 ft range - Instant cast - 5s cooldown - Target must be Ailing
You draw upon your mystical Elven heritage and furiously attack your target, dealing 103 Spirit damage.

Nature's Bond
30 Action Points - 150 ft range - Instant cast
Your War Lion regains 600 health over 15 seconds.

Pack Assault
30 Action Points - 5 ft range - Instant cast - 10s cooldown
A feral attack which deals 100 damage and inspires your groupmates to hunt as a pack. Within the next 5 seconds, everyone in your group will deal an additional 100 damage with their next attack.

Pounce
45 Action Points - Instant cast
You pounce forwards, leaping approximately 20 feet through the air and causing 180 damage to all enemies within 20 feet when you land.

Primal Fury
50 Action Points - Instant cast - 60s cooldown
For the next 10 seconds, you will deal 25% more damage any time you strike an enemy in the sides or back.

Shattering Blow
25 Action Points - 5 ft range - Instant cast
A powerful attack which shatters your enemy's bones, inflicting an Ailment which deals 168 damage over 9 seconds. If you attack an enemy from the sides or back, then you will also reduce their Strength by 75 for 9 seconds.

Siege Wrecker
No Cost - 65 ft range - 3s cast - 300s cooldown - Only usable on Siege Engines
You sabotage a siege engine, causing 300 damage to the engine and all players within 30 feet. Can use while moving.

Slashing Blade
55 Action Points - Instant cast - 5s cooldown
A broad sweep of your axe which deals 129 damage to all enemies in front of you, up to 30 feet away.

Submission
55 Action Points - Instant cast - 10s cooldown
You cower submissively, causing all enemies within 30 feet to hate you less and deal 50% less damage to you for 5 seconds. For the next 5 seconds, you will cause 25% less hate in all enemy monsters. If you attack anyone that you've Detaunted, the effect will immediately fade from them.

Sundering Chop
40 Action Points - 5 ft range - Instant cast
A powerful axe chop which deals 75 damage. If you are behind the enemy, then this attack will ignore 50% of their armor.

Thin The Herd
25 Action Points - Instant cast - 10s cooldown - Must be at your target's side or rear
You call forth a small bit of power as you attack your enemy, dealing 125 damage and causing all healing that they use within the next 10 seconds to become 50% less effective.

Throat Bite
25 Action Points - 150 ft range - Instant cast - 20s cooldown - Requires an active pet
You command your pet to go for the throat! Your War Lion's next attack within 20 seconds will deal an additional 100 damage and will Silence its victim, making them unable to use magic for 5 seconds.

Trained To Hunt
No Cost - Instant cast
You train your pet to hunt with you, increasing its autoattack speed by 20% and chance to critically hit by 10%. Any time either you or your War Lion strikes an enemy, there is a 10% chance that you will deal an additional 99 damage over 3 seconds. Your War Lion will gain the ability to bite its enemies, the ability to claw at multiple foes, and the ability to reduce several enemies' autoattack speeds.

Trained To Kill
No Cost - Instant cast
You train your pet to fight ferociously, increasing its Strength and Weapon Skill by 50 and increasing your Toughness by 50. Your War Lion will gain the ability to strike its enemies with a powerful mauling attack, the ability to attack its target repeatedly, and the ability to deal damage over time.

Trained To Threaten
No Cost - Instant cast
You train your pet to behave menacingly, increasing its Toughness and Initiative by 50 and increasing your chance to critically hit by 5% as long as you are at your target's sides or back. Your War Lion will gain the ability to threaten its enemies, the ability to reduce a foe's armor, and the ability to snare its enemies.

Whirling Axe
25 Action Points - Instant cast - 13s cooldown
You rapidly spin your axe around for up to 3 seconds, dealing 51 damage twice a second to all enemies within 20 feet. This ability will end if you lose your concentration or run out of action points.


Tactics


Baited Trap
Baiting Strike will now also increase your chance to disrupt spells by 10% for 10 seconds, and increase your armor by 618.

Bend The Winds
Increases your Elemental resistance by 195.

Blindsided!
Blindside will now also disorient your victim for 9 seconds, causing all of their abilities to take an additional 1 seconds to build up.

Brute Force
Increases your Strength by 124.

Calming Presence
Any time you are healed, your War Lion will become healed for 25% of the value as long as it is within 30 feet.

Centuries Of Training
Upon striking a target there is a 25% chance to inflict an additional 120 damage over 5 seconds.

Close Bond
You gain an additional 50 Morale every 5 seconds as long as you have an active War Lion. If your War Lion ever dies, however, you will lose 600 Morale.

Discerning Offense
Your attacks have a 10% reduced chance to be defended against.

Flanking
All of your attacks deal 15% more damage when you strike an enemy from the sides or rear.

Flashing Claws
Increases the chance to parry attacks by 10% for both you and your pet, as long as you have a pet active.

Full-Grown
Increases your Strength by 50, and increases your War Lion's Wounds by 100.

Furious Mending
Trained To Kill now restores 80 health to you and your War Lion every 5 seconds.

Hack And Slash
Reduces the action point costs of Slashing Blade and Hack by 50%.

Jagged Edge
Any time you critically hit an enemy they will begin to bleed, suffering additional 333 damage over 9 seconds.

Lionheart
Lion's Fury no longer requires that the target be Ailing, costs 15 fewer action points, and deals 129 Spirit damage.

Loner
You deal 25% more damage when your War Lion is not called forth.

Pack Hunting
Trained To Hunt will now also increase your autoattack speed by 50%.

Pack Synergy
Increases the additional damage dealt when either you or your pet critically hits by 50%, as long as you have a pet active.

Revenge!
If your War Lion is killed, you will go into a rage and deal 50% more damage for 10 seconds.

Riposte
Each time you parry an enemy's attack, you will strike them back for 150 damage which they can not prevent.

Speed Training
Increases your War Lion's movement speed by 50%.

Stalker
Your War Lion now causes 75% less hatred in hostile monsters.

Tearing Blade
Slashing Blade and Sundering Chop will now cause an additional 147 damage over 3 seconds.

Threatening Distraction
Trained To Threaten will now reduce all hatred that you cause in hostile monsters by 75%.


Morales


Blade And Claw
Morale Rank 4 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
Deals 824 damage to all enemies within 30 feet of both you and your War Lion.

Broad Swings
Morale Rank 3 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
All of your attacks for the next 10 seconds will strike up to 2 additional enemies near your target.

Confusing Movements
Morale Rank 1 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
Concentrating on your perceived movements, you will be able to Dodge and Parry all attacks against you for 7 seconds.

Dominance
Morale Rank 3 - No Cost - 5 ft range - Instant cast - 60s cooldown
Deals 1440 damage to your target, and heals you for 50% of the damage done.

Ensnare
Morale Rank 1 - No Cost - 65 ft range - Instant cast - 60s cooldown
Deals 720 damage to your target, and roots them in place for 5 seconds.

Flying Axe
Morale Rank 2 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
Deals 957 damage over 9 seconds to all enemies in front of you, up to 65 feet away.

Force Of Will
Morale Rank 2 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
You stare down your opponent, draining 200 of their Action Points into yourself, and reducing their strength by 124 for 30 seconds.

Frenzied Slaughter
Morale Rank 4 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
All of your abilities will cost 25% fewer action points, cool down 50% faster, and deal 20% more damage for 7 seconds.

Joy Of The Hunt
Morale Rank 4 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
Your War Lion is fully healed, and your entire group instantly gains 250 Action Points.

Rampage
Morale Rank 4 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
For the next 10 seconds, all of your abilities will cool down immediately and not cost any action points. This will also affect your War Lion as well.

Relentless Assault
Morale Rank 2 - No Cost - Instant cast - 60s cooldown
A prolonged ferver that grants 10 Action Points a second to everyone in your group for 10 seconds.

Sever Nerve
Morale Rank 1 - No Cost - 5 ft range - Instant cast - 60s cooldown
A directed strike that inflicts 960 damage to your target

Les spécialisations viables


HUNT DA WEAK 15/10/00

La spé en gros :
On délaisse la branche Axeman en allant y chercher uniquement Cull the weak. Le reste passe dans la branche Hunter où je choppe un peu tout au passage jusqu'à cette formidable tactic qu'est Hack and Slash. Bref, template basé sur un envoi constant de pruneau avec l'autre tactic phare de la branche Hunter : Pack Hunting.
Hack pour 15 points d'action et Slashing Blades pour 25 points d'action avec, en plus de ça, l'auto-attack majorée de 50% de vitesse. Sinon dans le template on retrouve Pounce, pratique pour achever des fuyards packés ; Echoing Roar car un interrupt de zone ça peut le faire aussi.

Niveau tactics :

Pack Hunting, Hack and Slash, Speed Training et Brute force. (Sûrement des switch entre Speed Training et Loner pour les endroits cloisonnés plein d'AE genre les forts.)
Speed Training : pratique pour rattraper des fuyards via le snare pet de TtT et/ou le fetch.
Brute Force : + 160 force
Pack Hunting : +50% sur l'auto-attack ça pique les fesses.
Hack and Slash : LA tactique du spammer d'Hack.


http://www.wardb.com/career.aspx?id=...4:628:9226:630


F*CK SIMBA 09/16/00

La spé en gros :
Template à play sans lion. Pack Hunting, Tearing Blades et loner en tactics, Cull the weak et Thin the Herd en skill pour du patay bien envoyé sous débuff.
On Monte Hunter jusqu'à Pack Hunting et on prend Pounce au passage. Template de gros burst, on oublie Hack et on n'utilise quasi plus que Sundering Chop qui fait TRES mal même de face avec la tactic Tearing Blades. On monte dans l'Axeman pour chopper tout ce qu'il y a de crapuleux Thin, la tactic Blindsided (qui désoriente la cible sur Blindside, +1 seconde sur toutes ses actions pendant 9 secondes), et Cull risquent de déprimer plus d'un heal destru. (Pas de Primal Fury ici, mais c'est envisageable en oubliant Pounce en Hunter mais je le trouve très confortable)

La spé est tout a fait envisageable avec le lion, suffit de switcher Loner avec Speed Training. Même si certains ne sont pas des inconditionnels de cette tactic, il faut reconnaître que sur Fetch c'est carrément efficace.


Niveau tactics :

Tearing Blades, Pack Hunting, Blindsided et Loner.
Tearing Blades : 183 dmg supplémentaires sur Sundering Chop & Slashing Blades
Pack Hunting : +50% sur l'auto-attack ça pique les fesses.
Blindsided : Désoriente la cible sur Blindside, +1 seconde sur toutes ses actions pendant 9 secondes.
Loner : +25% de dommages lorsque le lion n'est pas invoqué.

http://www.wardb.com/career.aspx?id=...4:628:9226:630
Dernières modifications :
(Voir) 04/2/2009 06:38:11 : Kedare (Amélioration de la présentation (Liste))
(Voir) (Comparer)24/10/2008 04:03:41 : Tr3z (modif build)
(Voir) (Comparer)24/10/2008 04:02:50 : Tr3z (Modif build)
mon template complet
apres un long temps de jeu avec mon lb (rr 70) et de nombreuse respé ( j'ai tout essayé). J'en suis arrivé a une conclusion : étant donné que le lion blanc a un point positif par spé (et oui on est pas deskt tout fumés j'ai mis au point un template pour le moins... bizarre : une triple spé gardian/huter/axeman!!!!!
je vous explique:
- pour la spé guardian le point le plus appréciable étant le stun je suis monté jusqu'au stun et je n'ai pris que celui-ci, mon pet est tout le temps en TTS
- pour la spé hunter? le jump bien sur! et en passant jai choisie la tactique coeur de lion pour des dps spirit plus important (critique puissant meme sur les tanks)
- pour la spé axeman, indéniablement pratique pour le burst mono, je suis monté jusqu'a destruction des faibles qui se révèle etre très efficace sur les tissu, jai aussi pris fureur primale pour burst toujours plus fort.
résultat? trèèèès efficace contre toutes les classes, les combo attaque en meute+assauts violents+frappe coordonnée se révèle etre très efficace sur les tissus, presque du one shoot si on s'y prend bien, et pour les tank je me cale derrière avec fureur primale active et je burst avec fureur du lion (spirit) et coup de taille déchitant (ignore 50% armor)

Pour jouer comme cela il faut etre a un très bon taux de critique (mini 30%) avec un bon stuff (force+critique et un peu de capa combat et pv)

Pour les tactiques: 1 force brute, 2 synergie de meute, 3 coeur de lion , 4 entrainement de vitesse/sur les flanc/lame penetrante ça depend de la situation pour la 4eme
Citation :
Publié par ugly01
....
je partage la plus part de tes avis, à la nuance près que le stun n'est pas une option viable pour jouer en groupe, la réactivé du stun étant très contestable et sa duré ridicule.
Personnellement je trouve hunt+guardian nettement plus viable.

CTW n'apporte qu'un petit plus, et Fureur Primale a un CD de 60 secondes.


La frénésie leonine elle, a un CD de 30 secondes et apporte un burst aussi costaud (voire plus en fonction du stuff). De plus, le Lion est inarrêtable pendant 10 secondes, et lors d'une opération coordonnée en team pour réussir un fetch, c'est génial.

Les pts mis en plus dans la branche chasseur jusqu'à l'ae interrupt vont faire taper notre attaque spirit plus fort.

Avec le patch arrivant, on aura un gros gros débuff armure à la place de l'AE interrupt, ce qui va rendre la spec hunt/guardian encore plus énorme en termes de burst.
Ouai respé hunt/guardian depuis le débuff armor, je suis repassé en hunt/axeman pour faire chier les dok mais depuis leurs nerfs le hunt/guardian a repris de dessus (ils était les principales causes d'une spec hunt/axeman) avec le heal sortant qui pénalisais bien tout son groupe heuresement que le nerf a arrêté l'ubertitude de cette classe donc voila je suis en guardian/hunt
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