[Shaman] demande d'avis sur template

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Bon voila il est d'abord important de préciser que n'ayant pas commencé a jouer ( vivement la release ^^ ) je n'ai aucune idée de l'efficacité réelle d'un telle type de template c'est pour ca que j'ai recours a vos conseils
Il m'a simplement paru sympa , bien équilibré avec de bonnes capacités en soins , et malgré le 3/5 en flurry, une branche CaC qui est loin d'etre négligée..
Dites moi ce que vous en pensez !




Elemental Combat Talents (11 points)


Concussion - 5/5 points
Increases the damage done by your Shock spells by 5%.


Convection - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Shock spells by 10%.


Elemental Focus - 1/1 point
Gives you a 10% chance to enter a Clearcasting state after casting any Fire, Frost, or Nature damage spell. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.




Enhancement Talents (19 points)


Ancestral Knowledge - 5/5 points
Increases your maximum Mana by 5%.


Thundering Strikes - 5/5 points
Improves your chance to get a critical strike with your weapon attacks by 5%.


Improved Ghost Wolf - 2/2 points
Reduces the cast time of your Ghost Wolf spell by 2 second.


Improved Lightning Shield - 3/3 points
Increases the damage done by your Lightning Shield orbs by 15%.


Two-Handed Axes and Maces - 1/1 point
Allows you to use Two-Handed Axes and Two-Handed Maces.


Flurry - 3/5 points
Increases your attack speed by 20% for your next 3 swings after dealing a critical strike.




Restoration Talents (21 points)

Tidal Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your healing spells by 5%.


Totemic Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your totems by 10%.


Improved Lesser Healing Wave - 5/5 points
Gives you a 75% chance to avoid interruption caused by damage while casting Lesser Healing Wave.


Tidal Mastery - 5/5 points
Increases the critical effect chance of your healing and Nature damage spells by 5%.


Nature's Swiftness - 1/1 point
When activated, your next Nature spell with a casting time less than 10 seconds becomes an instant cast spell.
Malheureusement un chaman peut difficilement se spé dans les trois branches, et selon moi c'est un healer d'appoint donc j'ai presque complètement délaissé la spé heal et totems
Après avoir essayé moult templates j'ai trouvé que le plus efficace c'était de combattre à une main + bouclier en misant sur flurry et dans le cas ou ça passe pas d'abuser de mes instants et si ça tourne vraiment mal le improved ghost wolf sera toujours la pour te sauver la vie
Je vois que tu as fait l'impasse sur reverberation qui fait passer tes instants à 5 sec, à mon humble avis c'est difficile de faire sans surtout en pvp.
Voici mon template

Elemental Combat Talents (24 points)


Concussion - 5/5 points
Increases the damage done by your Shock spells by 5%.


Convection - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Shock spells by 10%.


Reverberation - 5/5 points
Reduces the cooldown of your Shock spells by 1 second.


Elemental Focus - 1/1 point
Gives you a 10% chance to enter a Clearcasting state after casting any Fire, Frost, or Nature damage spell. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.


Call of Thunder - 5/5 points
Increases the critical strike chance of your Lightning spells by 6%.


Improved Fire Nova Totem - 2/2 points
Reduces the delay before your Fire Nova Totem activates by 2 seconds.


Elemental Fury - 1/1 point
Increases the critical strike damage done by your Fire, Frost, and Nature spells by 100%.




Enhancement Talents (22 points)


Ancestral Knowledge - 5/5 points
Increases your maximum Mana by 5%.


Improved Ghost Wolf - 2/2 points
Reduces the cast time of your Ghost Wolf spell by 2 second.


Thundering Strikes - 5/5 points
Improves your chance to get a critical strike with your weapon attacks by 5%.


Improved Lightning Shield - 3/3 points
Increases the damage done by your Lightning Shield orbs by 15%.


Flurry - 5/5 points
Increases your attack speed by 30% for your next 3 swings after dealing a critical strike.


Improved Windfury Weapon - 2/2 points
Increases the Attack Power bonus of your Windfury Weapon effect by ?.




Restoration Talents (5 points)


Improved Healing Wave - 5/5 points
Reduces the casting time of your Healing Wave spell by 0.5 seconds.
Je trouve ton template intéressant mais d'apres moi et connaissant ma facon de jouer je vivrai assez mal l'abandon quasi total de la branche restoration : plus précisement l'aptitude qui permet de se healer avec seulement 25% de chance de se faire interrompre je trouve ca vraiment tres pratique voire vital..bref je ne ferais pas l'impasse la dessus meme si en contrepartie question dégats aux sorts elementaires et en mélée tu t'en sors vraiment bien..
Je commence vraiment a devenir fou avec tous ces templates et orientations différentes que pensez vous de celui que je vient de créer a l'instant ? orienté baston

Elemental Combat Talents (11 points)


Concussion - 5/5 points
Increases the damage done by your Shock spells by 5%.


Convection - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your Shock spells by 10%.


Elemental Focus - 1/1 point
Gives you a 10% chance to enter a Clearcasting state after casting any Fire, Frost, or Nature damage spell. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.




Enhancement Talents (24 points)


Ancestral Knowledge - 5/5 points
Increases your maximum Mana by 5%.


Thundering Strikes - 5/5 points
Improves your chance to get a critical strike with your weapon attacks by 5%.


Improved Ghost Wolf - 2/2 points
Reduces the cast time of your Ghost Wolf spell by 2 second.


Improved Lightning Shield - 3/3 points
Increases the damage done by your Lightning Shield orbs by 15%.


Two-Handed Axes and Maces - 1/1 point
Allows you to use Two-Handed Axes and Two-Handed Maces.


Flurry - 5/5 points
Increases your attack speed by 30% for your next 3 swings after dealing a critical strike.


Parry - 1/1 point
Gives a chance to parry melee attacks.


Improved Windfury Weapon - 2/2 points
Increases the Attack Power bonus of your Windfury Weapon effect by ?.




Restoration Talents (16 points)


Tidal Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your healing spells by 5%.


Totemic Focus - 5/5 points
Reduces the Mana cost of your totems by 10%.


Improved Lesser Healing Wave - 5/5 points
Gives you a 75% chance to avoid interruption caused by damage while casting Lesser Healing Wave.


Combat Endurance - 1/1 point
Allows 10% of your Health regeneration to work while in combat.



Le problème le plus handicapant selon moi est la perte de Nature swiftness est ce vraiment si pratique et utilisé que sur le papier ?
L'utilité de nature swiftness est débatable, mais bon toute les 3 min faut te dire que tu pourra cast un gros heal en 1sec/1,5sec et ceci sans pouvoir te faire intérompre par un conterspell/kick/shield bash de base et en ayant la possibiliter de courir pour le cast.

Donc oui c'est aussi utile que sur le papier mais bon tu peut t'en passer.

Par contre en ce qui concerne imp lesser healing wave je suis du même avis que toi ce skill est vraiment trop util pour la survie d'un shamy, donc s'en passer :/
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