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Let’s Build a Zoo. Le parc des mutants mal traités

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Voilà un jeu de gestion de zoo, mais avec des effets secondaires franchement sympa.

Let’s Build a zoo

C’est chez Steam pour environ 17€, ce n’est pas un accès anticipé. Pour Windows seulement, ça tourne via Proton sur les PC Linux depuis que le développeur a coupé le système de musique qui faisait planter au démarrage. Conséquence, on peut jouer, les effets sonores sont bien là, mais la musique non. À part ça, c’est tout à fait jouable.

Site officiel : http://letsbuildazoo.com/
Page Steam : https://steamcommunity.com/app/1547890/

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On peut jouer un zoo normal, avec des piti zanimo dans des pitites cages, et tout s’en contenter. Ou alors, grace au système de morale, partir sur de l’horreur, avec revente au marché noir, brûlage des cadavres, découpage pour récupérer la viande et nourrir les carnivores, etc.

Mieux, on peut muter les animaux, façon Vilmonic ou Impossible Creatures, et se retrouver avec non plus des petits lapins blancs ou noirs ou bruns, mais des petits lapins avec des têtes de poule, et ça, c’est fun à mort.

Plus, on peut faire de la cybernétique et avoir un parc composé d’animaux mécaniques, tout en ayant un commerce illégale d’animaux rares à côté pour financer...

Même, on peut repeindre une oie et lui coller des plumes au cul pour faire croire que c’est un magnifique paon. Ou un chien avec une fausse collerette pour faire croire à un lion. Enfin, on ne peut pas vraiment le faire manuellement, mais on a des évènements qui produise ce résultat pour de vrai.

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Les visiteurs seront outrés de voir des animaux morts dans les enclos (le temps de les porter au four, ils restent au sol).
Les visiteurs seront offusqués de voir un faux lion, comme si on les prenait pour les idiots.
Les visiteurs seront amusés de voir un faux paon, trop MDR LOL ce parc.
Les visiteurs seront excités de voir les nouveaux bébés lapins nés dans la nuit.

Vidéo officielle :

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* Jeux1d100 ? Le blog Jeux1d100.net sur les jeux indécents et Linux, et la chaîne YouTube *
J'ai hésité à le prendre ce week-end mais au final je l'ai mis en wishlist.

La première partie de ta description me fait penser à Rimworld (tu peux jouer en gestion de colonie ou pousser le bouchon... Mhh très loin. ).

Tu confirme ?
Très peu à voir avec Rimworld ce jeu. C’est de la gestion de zoo, comme un Parkitect ou Theme Park ou Megaquarium ou Jurassic Tycoon etc, avec un zoo.

Première mise à jour post-lancement, beaucoup de bonnes choses, notamment une amélioration du "traitement de masse" pour donner les animaux, les nourrir, les trier pour la reproduction, et d’autres trucs.

https://steamcommunity.com/games/154...27285916216398

Extrait :
Citation :
Features:

You can now buy food for 14 days with a new research pack – Increase storeroom capacity to allow you to keep food for up to 14 days and a Fridge to keep perishables up to 14 days! These will seamlessly integrate with your storeroom once you have them unlocked.
New Floor Types available in a new research pack
New Fairy Light Tree available through research
Added brush size for floor painting (use - & = to change the size). We know so many of you were looking for a way to paint bigger floors!
Added 4 new songs to the game and adjusted the volume for 2 others.


Quality Of Life:

Changed breeding rates for many animals – now getting to all your genomes for trading should be MUCH easier!
Reduced requirement for crossbreeding to 5 Genomes rather than all 10. You’ll only get Hybrids based on the animals you have discovered, so it’s still worth collecting all 10!
Reduced trade requirements with many zoos, speeding up game progression. It’ll now be much easier to get to the animals you want, and you should find yourself getting ‘stuck’ much less!
Added Donate / Euthanize selection system to enable multiple actions at once! We know this was another big one that was requested a lot – your populations should now be much easier to manage!
Added “APPLY TO ALL” for shop settings – you’ll now be able to set all the currently built shops in your zoo at once with a checkbox!
Made Contraception always visible, so it’s easier to adjust the setting (even while animals are pregnant). This should hopefully clear up some instances where contraception wouldn’t stick, too!
Sped Up WASD movement around your zoos
Added Gender to move/euthanize/donate panels – a few of you were looking to make female and male only pens or cut down on breeding stock, so you’ll have more information now to do so!
After building a structure that requires an employee, the build menu returns to the most recently selected category, rather than going back to the first one, enclosures
Menu icons jump onto the screen faster, so you waste less time waiting to build
Added new shortcut to the build menu - using the “B key”
Use Left Ctrl when building to toggle visibility on heat maps (Water/Bin and Collision) – save your eyes from the orange glow!
Added text in animal UI for robots and hybrids to make it clearer that they do not breed.
Added Quit Confirmation to QUIT screen, letting you know if you’ll lose data
Added “NEW” icon for new employee variants - to help make collecting easier.
Added Species in move / select UI - to make it easier to differentiate between animals.
When looking at clone options in the CRISPR building, clones that can be used in trades will have an icon on them to help you.
The mouseover info for “glue factory” was confusing - as it only showed a cow, while a donkey and horse are also valid animals for processing
When viewing the Water and Bin heat maps, the customer icons do not show anymore, making it clearer to see.
Tweaked pathfinding so that NPCs find more natural paths to get where they’re going
Adjusted Farmer Behaviour to make them clump together slightly less
Fixed using Q & E to zoom
Changed keybinds menu - removed the X close button, added a cancel button, and made done button start greyed-out to make it clearer when the keybinds are being applied or discarded
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