L'équilibrage du croisé

Répondre
Partager Rechercher
  • Lord Commander The cooldown of Steed Charge is now reduced by 25% (changed from 5 seconds), and Bombardment by 35% (changed from 20 seconds).
  • Blessed Shield Now deals 340% weapon damage (up from 280%).
  • Sweep Attack Now deals 440% weapon damage (up from 400%).
  • Heaven's Fury
  • Phalanx Now deals 380% weapon damage (up from 295%).
    • Bowmen : Now deals 160% weapon damage (up from 85%).
    • Shield Charge : Now deals 180% weapon damage (up from 75%).
    • Stampede : Now deals 380% weapon damage (up from 295%). Now has a 30% chance to stun (up from 25%).
    • Bodyguard : Now deals 285% weapon damage (up from 200%).
  • Fist of the Heavens Now deals 340% weapon damage (up from 250%) Each bolt now deals 340% weapon damage (up from 210%).
    • Fissure : Now deals 400% weapon damage (up from 80%).
    • Divine Well : Now has an 18 yard distance (up from 12). Now deals 80% weapon damage (up from 14%)
  • Blessed Hammer
    • Burning Wrath : Scorched ground now deals 150% weapon damage (up from 95%).
  • Shield Bash The datamined values for base shield bash where pulling up the same as the new pound rune, so they have been removed for now. There is a good chance the base ability was buffed.
    • Crumble : Now deals 660% weapon damage (up from 550%).
    • Shattered Shield : Now deals 380% weapon damage (up from 325%) plus 335% of your shield's block chance (up from 300%).
    • Pound : Now deals 740% weapon damage (up from 550%) plus 500% of shield's block chance (up from 150%).
  • Steed Charge Cooldown is now 16 seconds (down from 25). Now lasts for 1.5 seconds (down from 2).
  • Falling Sword
    • Rise Brothers : Possible change here, however diffs have an error and are outputting 0%.
  • Punish Now deals 270% weapon damage (up from 200%).
    • Retaliate : Now deals 94% weapon damage (up from 70%).
  • Justice Now deals 240% weapon damage (up from 175%).

Modifs sympas dans l'ensemble, pas de gros nerf. Le cheval passe à 12 secondes de CD avec le passif, bombardment à 39s (contre 40 avant)
La rune endurance sur le cheval est à chier, passer de 1.5 à 2s c'est ridicule :<
Citation :
Lord Commander The cooldown of Steed Charge is now reduced by 25% (changed from 5 seconds), and Bombardment by 35% (changed from 20 seconds).
Cette modification est particulièrement intéressante pour ceux qui jouent avec de la réduction de CD dans leur setup.

Effectivement l'effet actuel passe le CD de grêle de 60 à 40 secondes. Ainsi avec de la réduction de CD le calcul est fait à partir de 40s et non plus des 60s de base, ce qui ne sera plus le cas avec cette modification vu que la réduction de CD se cumule.
Message supprimé par son auteur.
Le seul vrai nerf était prévisible (mais pas obligatoire ).
Le reste des up est le bienvenue, mais à mon sens, ils ne tablent pas sur ce qui était important : force des cieux, et un meilleur lissage de la colère (que ça soit par les builder, les spenders, ou un peu les deux).
Citation :
Publié par Keyen
Nop, ca change pratiquement rien en fait. Ils passent juste les réduc CD en pourcent comme toutes les autres, mais la différence est ridicule (genre tu passe de 33,33% a 35% sur bombardment)
Donc la réduction de CD par le stuff / paragon est calculée après la réduction des passives ?

T'es sûr ?
Sympa, cela dit je trouve bizarre que la majorité des changements soient effectués sur des valeurs de dégâts alors que la principale critique est plutôt sur la génération de ressource et le côté mollasson du gp.

J'ai hâte de tester le nouveau pound avec ma crusa tank en espérant que shield bash sera complètement debuggé. C'est un peu lourdingue de devoir redémarrer le jeu parce qu'on est coincé au milieu de nul part sans pouvoir bouger ni tp, et c'est encore plus chiant en solo sur des primes ou une faille.
Message supprimé par son auteur.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés