Isomer, quand les nains de l'espace colonisent le monde.

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IsomerBanner3.jpg

Site officiel : ISOMER

D'ici quelques jours, il sera possible de jouer à Isomer. C'est quoi ?

Sur une carte générée aléatoirement, le joueur organise l'invasion d'une planète, au hasard la Terre, mais pas que. En temps réel, les unités peuvent creuser le paysage pour en extraire des ressources et construire la base. Les unités peuvent muter pour s'améliorer et se spécialiser (mineur, soldat...). L'enjeu est de construire puis défendre sa base contre les autochtones, puis d'aller bouter les envahis hors de chez eux, parce que maintenant, c'est chez nous.

Le jeu s'annonce clairement comme inspiré par Dwarf Fortress et XCOM.

Isomerlargebanner1.jpg

Je n'ai pas encore joué. Je suis le développement d'un oeil distant depuis plusieurs mois, et le jour du clic béni arrive très bientôt. Si ça tourne sur mon eeePC, je ferai une présentation plus complète et personnelle par la suite. Si non, non.

2462013-91229.png
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Pourquoi pas.

Mais je trouve quand même qu'il commence à y avoir pas mal de "clone" de DF (Gnomoria, Town, Stonehearth, Maia, Forsaken Fortress etc.).
Si il y avait eu une version d'essai j'aurai pas dit non, mais la 10$ pour une alpha sans pouvoir tester, surtout pour un clone dont on a peu d'info.
J'espère qu'il y a un fonctionnement à la requête et non uniquement par micro-management. Ce que je veux dire, c'est par exemple si on demande une certaine ressource, nos petit bonshommes s'en vont requérir la ressource.
Isomer est passé en Greenlight sur Steam.

http://ionisingsoftware.co.uk/forum/...sg1579#msg1579

greenlit-banner.jpg

Et une mise à jour (elles sont assez fréquentes, les deux dernières étaient le 3 mai et le 8 juin par exemple), avec notamment un système d'alarme dans les bases humaines qui téléportent des soldats à proximité pour péter la gueule de vos petits gris... 'tin on peut plus envahir la Terre tranquillou...

alarmtriggered.gif

Citation :
Here's the full change log:

New: Added five new enemy buildings and updated every existing structure to use new human blocks.
New: Added animated scrolling to title, loading and saving screen backgrounds.
New: Added smooth camera motion.
New: Added alarms to enemy bases. Bases now have sensors which if triggered will sound alarms causing reinforcements to spawn immediately.
New: Added new structure - Alien Time Orb. Shows the current part of the day/night cycle.
New: Added tracking of game stats through new PlayerStats module.
Improvement: Reduced the number of resources dropped by portable power cores.
Improvement: Pressing ESC will now return a paused game in the title screen to the in-game screen.
Improvement: Pressing ESC will back out of modal screens in game (functioning like right click).
Improvement: Improved transition from game over screen to menu (game now prompts and waits for player input).
Improvement: Greatly enhanced game over sequence and screen.
Improvement: Added better handling of critical errors resulting from partition mismatches. Game will now save and shutdown rather than terminate.
Bugfix: Fixed bug preventing deregistration of enemy (and friendly) spawn points when the position is destroyed.
Bugfix: Fixed bug where disabled enemy spawn point sprites would still cause a superfluous lookup in the gamelogic on destruction.
Bugfix: Fixed bugs in pathfinding code relating to transporter use.
news_isomeronsteam.png

Isomer est maintenant disponible sur Steam. Si vous l'avez acheté ailleurs, vous pouvez demander une clef en suivant ce lien : http://ionisingsoftware.co.uk/forum/...hp?topic=791.0

Citation :
If you have previously gained access to the Isomer alpha via Humble or Desura you can request a Steam key also. To do this, please email support@ionisingsoftware.co.uk with the following information:

The place you bought the game from - [Humble/Desura] (delete as applicable)

If you bought the game via Humble - the email address you used for the purchase and your Isomer key... or if you bought the game via Desura - the Desura username and your Isomer key

Please bear with us as we get everything sorted, we will try to get back to everyone quickly with their Steam keys, please make sure to include all the information requested above in your email.
Le jeu s'enrichie également d'une nouvelle mise à jour. Le plus notable est l'IA des aliens, qui réagissent mieux au contact de l'ennemi humain. Ils se déplacent pour atteindre la cible s'il font parti du même groupe, et peuvent alerter leurs copains proches s'ils sont attaqués (avant les aliens restaient passifs sauf ordre du joueur).

unitssidestepping.gif

On peut à présent avoir des informations à l'écran en appuyant sur la touche Maj et en plaçant le curseur sur l'élément de curiosité.

infooverlay.png

Le patchnote complet :

Citation :
Aside from this there have been the usual collection of tweaks, bugfixes and general incremental improvements. The full changelog is below...

New: Added Steam achievements (to Steam build).
New: Added new game icon.
New: Added Steam mode to launcher (in Steam build).
New: Added polished enemy and friendly spawn point sprites.
New: Added polished menu images.
New: Added mouse context info screen triggered by shift button.
New: Added quit without saving button to in game menu.
New: Destroyed cacti can now be collected for biomass resources.
New: Added colours to entity notifications to make it easier to distinguish positive and negative events.
New: Added side step and target position finding for player controlled entities. Entities will attempt to step into a position from which they can attack a specified target and move back to their original positions afterwards.
New: Player controlled units will now raise an alarm when under attack causing nearby units to try to identify and also return fire.
Improved: Made some core stats (health, accuracy and defense) increase by set amount rather than percentage amount per level.
Improved: Updated title screen icons to use new colour scheme.
Improved: Updated game banner in launcher.
Improved: Tweaked heading colours in about screen to match new title image.
Improved: Removed greenlight banner in launcher.
Improved: Removed debugging code which should not have been left in relating to explosion diagnostics.
Improved: Improved code for game menu positioning and logic.
Improved: Improved unit selection (selecting unit from group now requires one click not two).
Improved: Half height human crates and cacti no longer block vision.
Improved: Improved weapon reloading.
Improved: Improved / sped up decision making cycles for entities.
Improved: Added new prefabs and improved existing ones.
Improved: If the player mines a block with an alarm sensor pad it will triger the base alarm.
Bugfix: Fixed bug where enemy Heavies and Engineers would not start with full health if they were not level 1.
Bugfix: Fixed bug with PowerCore integrity function returning 100% after power core was destroyed.
Bugfix: Fixed bug where particle engine would tick even when the game was paused.
Une série de "Let's Play" intéressante et récente (11, 13 et 17 juillet). Le gars fait quelques conneries mais dans l'ensemble, la voix est agréable et il connait un peu le jeu (je déteste les Let's Play des personnes qui découvrent le jeu et ne connaisse strictement rien, et en plus souvent, joue "mal").

On y voit les possibilités, les limites, les problèmes, et le potentiel funatoire du jeu.



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